Vandaag de dag, de dag van het afscheid, de dag dat het leven van mijn lieve Noa op zal houden,precies 5 jaar en 3 maanden oud, veels te jong!

Vanmorgen haar nog lekker in de vette wei laten grazen, gepoetst, voetjes gewassen en mooi gemaakt! stukje staart afgeknipt en een heerlijk maaltje gegeten.

Daarna liep ze verbazingwekkend heel snel de trailer op!
ik had weer een heel drama verwacht tot steigeren aan toe, maar ben erg blij dat deze strijd uit bleef.
1,5 uur later stonden we op de kliniek, ik had voor daar nog een lekkere emmer vol muesli en appels/worstels maar ze trok haar neus op, geen zin in.. uiteindelijk nog een paar happen muesli.
Ze kreeg een spuitje om haar kalm te maken, daarna naar de recovery-box waar ze een soort klem gezet werd zodat ze recht om zou vallen. Ik probeerde uit alle macht me sterk te houden, maar het ging echt niet, heb haar gestreeld en gezegd dat het goed is, ze zakte heel snel door haar benen, ze werd een stukje omgerold en daar lag ze dan, met open ogen te slapen.
zo bizar, zo'n groot paard..
3 grote blauwe spuiten werden leeggespoten in haar hals en toen was het heel snel klaar, geen spiertrekkingen of rare dingen verder, ze was gewoon ineens "weg"
Al heel snel veranderde ze, ik vond het best een eng gezicht, aders gingen opzetten, haar zachte neusje werd koud en haar benen stijf, de twinkel uit haar oogjes..

Ik heb haar gestreeld, geknuffeld, geaaid en vele malen haar zachte neusje gekust, gedag gezegd, ik vond het zo moeilijk haar daar te laten, achter te laten..
Lieve Noa , ik mis je nu al! dat je maar heerlijk in de eeuwige groene weides mag spelen nu! bedankt voor de fijne tijd samen!

Het mooie afscheidsfilmpje: http://www.youtube.com/watch?v=eHBKFjejRpI
-------------------------------------------
Als twee lieve bruine ogen vragen
Help me, ik voel me niet fijn
Mag je dan omdat je voelt dit is het einde
Egoistisch zijn?
Als je van de dierenarts hoort
Dit komt nooit meer goed
En ze krijgt steeds meer pijn
Mag je dan omdat je haar niet kan missen
Egoistisch zijn?
Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed
En je zonder haar naar huis toe moet
Met een halster in je hand
En je hart vol pijn
Dan probeer je jezelf te overtuigen
Ik mocht niet egoistisch zijn.
Al die tijd met zijn tweetjes
Elke dag samen was een feest
En in al die jaren
Is zij zelf niet één keer
Egoistisch geweest...
Deze 2 foto's zijn gemaakt toen we net aankwamen op de kliniek, slechts een half uurtje haar hart stopte met kloppen