[IM] geen zin meer om me paard te rijden sinds andere pony overle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

geen zin meer om me paard te rijden sinds andere pony overle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 07:39

zaterdag is mijn fokmerrie ingeslapen, heb momenteel geen zin om mijn andere paard te rijden, wie kent dit gevoel.

ansje1985

Re: geen zin meer om me paard te rijden sinds andere pony overle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:48

Ik ken dat gevoel niet heb zoiets gelukkig nooit mee gemaakt!
Maar ik kan het me wel voorstellen.
Heel veel sterkte met het verlies!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:54

Ja, dit gevoel ken ik wel.
Mijn merrie kwam door een ongeluk om het leven en daardoor was ik een tijdlang alle interesse in paarden kwijt, terwijl ik ook nog een ruin had staan die herstellende was van een blessure en dus aandacht nodig had.
Uiteindelijk besefte ik wel dat ik hem niet aan het kortste eind mocht laten trekken ondanks mijn verdriet en ben ik toch op hem geklommen. In het begin was het erg moeilijk, maar het is weer een kwestie van wennen.

Ik zou het even de tijd geven, het is nog maar zo kort geleden.

Heel veel sterkte!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:40

PP > IM

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:58

Ja dat is wel herkenbaar maar zo kort geleden..verwacht dat niet van jezelf, je mag de tijd nemen het te verwerken. Sterkte.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:01

dat snap ik wel. geef je paard lekker een rusttijd totdat je wel weer zin hebt toch!

Sterkte!

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:04

Ja heel herkenbaar. Toen mijn lieve skat ingeslapen werd. Voelde ik mij zo rot als ik bij mijn andere paarden in de stal kwam, terwijl ik daar normaal altijd heel blij ben. Heb een paar weken niks gedaan.
Verder is mijn vriendin 4 jaar geleden overleden. Met haar had ik mijn merrie zadelmak gemaakt. Ik had maandagavond nog met haar gereden en zij had mij geholpen. Dinsdagochtend overleed zij zeer plotseling. Ik heb maanden niet meer gereden. Mijn verdriet was zo groot. Ik dacht dat ik nooit meer wilde rijden. Gelukkig is het toch weer terug gekomen en rij ik nu weer.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:27

denk dat het heel normaal is.
Ik zou wel weer een keer toch gaan rijden of iets anders met hem gaan doen, soms kun je enorm op zien tegen dingen doen en als je het gedaan hebt, kun je dr energie van krijgen.
Probeer wat voor jou goed werkt.
sterkte!!

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:09

ik kan het me voorstellen.en ik heb het ook meegemaakt.maar je moet je erover heen zetten.het gaat je deugd doen.
xx sterkte!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:26

Hier nog iemand die dat gevoel heel goed kent. Ik heb mijn merrie in moeten laten slapen nadat ze een ongeluk op het land gehad had. Ik vond het toen heel erg moeilijk om mijn ruin gewoon zijn aandacht te geven. Maar ik moest wel omdat hij herstellende was van een ernstige blessure. ( peesblessure in beide voorbenen ) Ik heb mij er na een paar dagen toch overheen weten te zetten en dat deed mij goed. Ik had op een gegeven moment zoiets van hup weer aan de gang. Ik kan wel heel verdrietig thuis gaan zitten maar daar krijg ik mijn paard niet mee terug en bovendien had zij vast nooit gewild dat ik mijn ruin zou "verwaarlosen" omdat ik zoveel verdriet om haar had. Tuurlijk zat ik er in het begin er goed doorheen en vond ik het ontzettend moeilijk maar ben toch doorgegaan. Ik heb na een maand dan ook een nieuw paardje gekocht en ondanks het verdriet wat ik nog steeds had kreeg ik een goede band met dit paard en dat heeft mij juist geholpen bij het verwerken.

Geef het de tijd om te slijten, en probeer daarna de draad weer op te pakken. Je krijgt er je paard niet mee terug ( helaas!!). Het heeft gewoon wat tijd nodig, en de pijn zal nooit meer helemaal weg gaan. Sommige dagen denk ik met een lach aan haar terug en halen we de leuke verhalen naar boven. Andere dagen denk ik met veel verdriet aan haar terug en praten we vooral over haar ongeluk. Ik denk dat dit altijd wel zal blijven en daarom is het wel goed om gewoon weer je andere paard te gaan rijden.

Heel veel sterkte nog met het verlies.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:04

Héél herkenbaar indd :j
Toen Royal overleed had ik echt geen behoefte aan paarden. Heb de 1e week alles afgezegd wat met paarden te maken had, na 1,5 week heb ik (met tranen in mn ogen) weer mn 1e lessen gegeven. Na een paar week heb ik een paar rondjes gereden op een logépony, maar kon et niet en ben afgestapt. Daarna duurde et een week of 6 ofzo voor ik echt weer wat kon genieten van een andere pony.
M'n menpony heeft me er doorheen gesleept, hij werd baldadig en eiste zn aandacht. Later ben ik een pony gaan rijden van een ander, maar nog steeds als ze in iets erg op Royal lijkt moet ik ff 2x slikken...

Wat de rest ook zegt, geef het de tijd. Niemand heeft er iets aan als jij dat rijden op je andere paard gaat forseren. 't Plezier komt wel weer, laat et nu maar ff waaien...

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:09

Ik ken het gevoel.
Ik heb 2 paarden vlak achter elkaar verloren.
De 1e was echt mijn vriendinnetje. Ze zou verkocht worden maar vlak daarvoor is ze overleden. Ik wist dus al dat ik afscheid zou gaan nemen, maar nu werd het niet voor eventjes, maar voor áltijd.

Paar weken later is het andere paardje overleden.
Hierna heb ik het paardrijden eventjes zo veel mogelijk laten rusten. Ik ben meer les gaan geven aan een meisje dat weinig zelfvertrouwen had. Toen hebben zij besloten om dat paard te kopen.
De 3e waarvan ik afscheid moest gaan nemen.

Dit werd me allemaal te zwaar en ben nu met paardrijden gestopt. Ik heb wel weer zin om een band te krijgen met een paard, maar ik kan me er nog niet naartoe zetten.

Als ik weer een ander paardje vind begin ik wel weer. Maar nu heb ik er eventjes helemaal genoeg van.