[IM] Grom Beer is er niet meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phen

Grom Beer is er niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 12:31

Hallo,

Helaas hebben we Grom Beer 24 februari moeten laten inslapen als gevolg van Cushing leed hij aan verval van krachten.

Ik weet nog wel dat ik de advertentie zag staan. Hij stond te koop bij een ponyclub in Zeeland als 16 jarige. We hadden meteen gebeld en zijn er vervolgens heen gegaan. Daar stond hij dan. Hij was vrij mager en had geen manen meer en de helft van z'n staart had hij afgeschuurt en je kon makkelijk zien dat hij al over de 20 was.
Omdat hij liefde op het eerste gezicht was hadden we hem die zelfde dag meegenomen. Hij was eigenlijk bestemd voor mij. Maar omdat hij veel te veel temperament had was hij niet berijdbaar voor een meisje van 9. Zo werd hij het paard van m'n moeder.
Door een advertentie op IC.com kwamen we erachter dat hij Sleipnir van het Beukenhof heette en al 27 jaar was, niks van te merken! Hij kon uren lang met z'n neefje Bangsi spelen, ging tijdens het rijden gewoon een stukje rennen voor de lol, heen en weer tölten (en grommen) in de box en als je hem een paar dagen niet bereden had werd hij heel erg chagrijnig.
Nadat we heb een tijd hadden kwamen we erachter dat z'n gewrichten in z'n achterbenen af en toe vast zaten en hadden de dierenarts gebeld. Die zei dat het spat was en dat hij maar afgemaakt moest worden. Dat wilden wij niet en wij dachten dat hij athrose had en hadden een poeder voor hem gekocht dat hielp. Zo heb ik op 12 jarige leeftijd nog schapen met hem gedreven als demonstratie voor een bordercollie club.
Datzelfde jaar reed mijn moeder de Floralia-rit met Beer en om te laten zien dat hij zichzelf helemaal nog niet zo oud vond(29 jr.), tölte hij nog een stuk met Henni's Reynir op z'n hardst.
Wat hebben we een pret gehad met die altijd drukke Beer, zijn kop heeft het nooit opgegeven. Toch zagen we hem het laatste halfjaar steeds meer afglijden van druktemaker naar zorgelijk oud mannetje. Spelen ging niet meer zo goed, dan viel hij om bij het steigeren. Ook het zicht werd duidelijk minder en raakte in paniek als hij Bangsi niet zo snel zag. Ging slecht eten, minder energie...
Nee, om lijden te voorkomen was het beter om hem een zachte dood te geven.

19-05-1976 - 24-02-2009
Beer werd bijna 33 jaar.

Z'n hoofdje
Afbeelding

Helemaal
Afbeelding

Met z'n neefje Bangsi
Afbeelding

Knuffelen met mij
Afbeelding

Twee knuffelde 'oudjes'
Afbeelding

Anoniem

Re: Grom Beer is er niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:35

wat een droppie zeg!!!

veel sterkte met het verlies..

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:37

Sterkte met het verlies Y;(
Hij zag er nog goed uit voor z'n leeftijd

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:38

Sterkte, wat een heerlijk dier moet dat zijn geweest.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:39

heel veel sterkte, met jullie verlies.
En wat een leuk bekkie, het is net zo'n wijs uiltje.
( weet hoe het is een paard met cushing )

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:45

Heel veel sterkte met dit verlies.
Het is wel het beste voor dit paard denk ik... Hoe moeilijk het voor jullie zelf ook is.
Hij zag/ziet eruit als een heerlijk, eerlijk en lief paard :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:46

oohhh wat een schatje, hij ziet er ook nog eens uit als een beertje.

sterkte met jullie verlies, hij ziet er op de foto's heel tevreden uit.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:48

Veel sterkte met het verlies, maar zo te zien was het een geweldig dier! Erg mooie leeftijd ook, en wat een lief koppie.

luviwantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:53

Wat een schattig beestje.
Heel veel sterkte met dit grote verlies.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:43

Heel veel sterkte met het verlies. Wat was het een verschrikkelijk lief uitziende teddybeer zeg. Wij hebben ook een paard met cushing (nu ongeveer 27 jaar). Toch goed om te zien dat ze zo lang door kunnen gaan, vaak op karakter denk ik.
Ik ben nog wel benieuwd of jullie hem ook behandelden voor cushing? Mag je ook per pb beantwoorden hoor.
Nogmaals sterkte, hij zag er uit als een eigenzinnig lieverdje. :(:)

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 14:49

fargo schreef:
Heel veel sterkte met het verlies. Wat was het een verschrikkelijk lief uitziende teddybeer zeg. Wij hebben ook een paard met cushing (nu ongeveer 27 jaar). Toch goed om te zien dat ze zo lang door kunnen gaan, vaak op karakter denk ik.
Ik ben nog wel benieuwd of jullie hem ook behandelden voor cushing? Mag je ook per pb beantwoorden hoor.
Nogmaals sterkte, hij zag er uit als een eigenzinnig lieverdje. :(:)

Nee we hebben hem niet laten behandelen tegen Cushing. We hadden namelijk gelezen dat die medicijnen maar tijdelijk helpen en dat het paard er uiteindeljk toch dood aan gaat. En aangezien hij zo oud was hebben we hem maar laten gaan.

Bedankt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:04

Kan ik me voorstellen hoor. De onze doet het al 3 jaar heel erg goed op medicijnen, terwijl hij voor de behandeling ineens struikelde, paniekaanvallen kreeg en dan neerviel of ging zitten. Dus wij konden toen niet anders als gaan behandelen om te kijken of dat nog hielp. En gelukkig hielp het onze krullebol.

Nogmaals veel sterkte met het gemis, maar je hebt een boel mooie herinneringen die je altijd bij je hebt gelukkig en die raak je nooit kwijt.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:14

Heel veel sterkte, jullie hebben een hoop plezier gehad met hem en hebben nu
hem op een zachte manier kunnen laten gaan............
Wat moet hij het fijn gehad hebben bij jullie........

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:14

Hopen dat het het ''daar'' beter heeft. Hij moet ook veel mee hebben gemaakt en hij zal een fantastische tijd bij jullie hebben gehad.
Sterkte!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:19

Wat een gaaf beestje was het en wat fijn dat jullie toch nog een paar jaar van elkaar hebben kunnen genieten. Sterkte met het verlies. Ook al weet je dat je de juiste beslissing neemt, het valt zeker niet mee.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:25

Wat een heerlijk bolletje wol was hij, naast zijn neefje zie je goed dat hij al wat wittere wenkbrauwen kreeg. Hij had misschien nog wel wat ouder kunnen worden, maar dat was niet humaan geweest dan. Ik vind dat je een goede, zware, beslissing hebt genomen. Heel veel sterkte, je hebt gelukkig nog een flinke tijd van hem mogen genieten. Hoe gaat het nu met Bangsi?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:30

Wat een lekkere wollebollie! k weet zeker dat je hem zal missen! Sterkte met het verlies en denk nog maar vaak aan 'm!

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:38

Wat een prachtige tijd heeft hij nog mogen meemaken bij jullie.
En wat een leeftijd, dat halen veel paardjes niet. Heel veel sterkte met het verlies van jullie Beertje.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:19

Een super leeftijd!
Sterkte.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:29

Ah gossie wat een droppie,sterkte en gelukkig heeft hij heel oud mogen worden!

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:32

wat een sgatje is het zeg.
xx

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 02:02

wat een prachtbeestje zeg, en wat een leeftijd. Ik vind het goed dat jullie optijd de juist keuze hebben genomen.
Hij heeft nu genoten van zijn leven zoals het hoort, en heeft geen pijn hoeven te lijden. Sterkte!