helaas is Hendrewen Prince op 28 jarige leeftijd vandaag overleden aan een hartstilstand.
Ik wil hier graag even mijn verhaal kwijt.
Gister was Prince al niet zo lekker, neusgaten opgetrokken en de hele tijd liggen. Koliek dachten we
dus de DA erbij, pijnstiller en hopen dat het weer beter ging. Maar die middag ging het alleen maar slechter, hij bleef maar op zijn zij liggen en begon te schokken. Hij wilde zijn stal ook niet meer uit, en zijn hartslag was belachelijk hoog.
Om 4 uur kwam de dierenarts, eigenlijk om hem een spuitje te geven. Het was hopeloos en we zagen het niet meer zitten om door te gaan met onze opa. Maar net rond half 4 vier. Stond prince weer met volle moed op. Oortjes vooruit, neus ontspannen, buik rustig en hij zag er weer normaal uit. Hij had dus een hartaanval gehad, maar was er weer opgeklommen (waarschijnlijk iwlde hij nog niet ingeslapen worden, eigenwijsje)
Toen om 4 uur de DA kwam, wilde zij het toch aankijken want hij zag er eigenlijk weer oké uit.
Dus 2 flinke pijnstillers en dat ging wel goed. s'Avonds ook natuurlijk heel veel gekeken, en Prince dronk en mestte gewoon.
Toen ik de volgende ochtend ging kijken (dag ervoor het laatst om 2 uur gekeken) zag ik gelijk dat het niet goed was. Hij was in paniek en heel gspannen, hij was ook hele tijd rondjes aan het draaien. Dus ik als een gek naar binnen gerend en DA opgebelt. Maar die nam niet op (7 uur s'ochtends). Dus moeder wakker, zus wakker. En snel is zijn naar prince gegaan, toen had prince dus weer een hartaanval gekregen. Prince viel dus om, en begon te bibberen en te schokken. Toen kwam mijn zus naar binnen om mij te halen. Mijn moeder had toen net de DA aan de telefoon. Ik was naar stal gerend, en toen lag Prince op de grond, heel neetje beentjes opgevouwen. Toen wist ik het, het is over. Ik zei nog een keer 'Prince, ben je er?' en hij keek heel even op, toen liet hij zijn hoofd zakken en is hij overleden.
De lieverd heeft gewacht tot ik er was, om dan dood te gaan. Hij ligt er heel vredig en mooi bij. Tja, als je gaat, dan wel in stijl, dacht Prince natuurlijk. Hij is heel mooi gegaan, en had het eigenlijk niet beter kunnen voorstellen. Hij heeft beslist wanneer hij ging. ben er toen naartoe gelopen en heb hem een flinke knuffel gegeven. Maar het was niks meer, een lichaam, een hoesje.
Weer naar binnen gegaan en mijn moeder nog steeds met DA aan de telefoon, ik vertelde dus dat prinsje er niet meer was. De dierenarts vond het ook een prachtige dood, voor een prachtig diertje.
Vind het heel vervelend, maar ik heb nu ook rust. Hij was op. Hij zag er nog super uit, en was ook nog goed. dus het is goed zo.
zo is het 'black beauty' verhaal van Prince dus afgelopen, jarenlang beroemd dekhengst en daarna verschillende handelaren, mager dat hij was. Bij ons heeft hij een goed pensioen gehad en een goed einde gekregen. Dat hij een geweldig leven heeft gehad, kan ik nou niet bepaald zeggen. Maar het einde kon bijna niet mooier. Het geeft me rust. Er lopen nog heel veel kindjes van hem rond, en er zullen vast mensen zijn die hem gezien hebben, of die nakomelingen van hem hebben.
1-1-1981 15-1-2009 R.I.P.

En in volle glorie op de hengstenkeuring: