[IM] Rest in Peace Hendrewen Prince!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Rest in Peace Hendrewen Prince!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 10:53

Hooi bokkers,

helaas is Hendrewen Prince op 28 jarige leeftijd vandaag overleden aan een hartstilstand.
Ik wil hier graag even mijn verhaal kwijt.
Gister was Prince al niet zo lekker, neusgaten opgetrokken en de hele tijd liggen. Koliek dachten we
dus de DA erbij, pijnstiller en hopen dat het weer beter ging. Maar die middag ging het alleen maar slechter, hij bleef maar op zijn zij liggen en begon te schokken. Hij wilde zijn stal ook niet meer uit, en zijn hartslag was belachelijk hoog.
Om 4 uur kwam de dierenarts, eigenlijk om hem een spuitje te geven. Het was hopeloos en we zagen het niet meer zitten om door te gaan met onze opa. Maar net rond half 4 vier. Stond prince weer met volle moed op. Oortjes vooruit, neus ontspannen, buik rustig en hij zag er weer normaal uit. Hij had dus een hartaanval gehad, maar was er weer opgeklommen (waarschijnlijk iwlde hij nog niet ingeslapen worden, eigenwijsje)
Toen om 4 uur de DA kwam, wilde zij het toch aankijken want hij zag er eigenlijk weer oké uit.
Dus 2 flinke pijnstillers en dat ging wel goed. s'Avonds ook natuurlijk heel veel gekeken, en Prince dronk en mestte gewoon.

Toen ik de volgende ochtend ging kijken (dag ervoor het laatst om 2 uur gekeken) zag ik gelijk dat het niet goed was. Hij was in paniek en heel gspannen, hij was ook hele tijd rondjes aan het draaien. Dus ik als een gek naar binnen gerend en DA opgebelt. Maar die nam niet op (7 uur s'ochtends). Dus moeder wakker, zus wakker. En snel is zijn naar prince gegaan, toen had prince dus weer een hartaanval gekregen. Prince viel dus om, en begon te bibberen en te schokken. Toen kwam mijn zus naar binnen om mij te halen. Mijn moeder had toen net de DA aan de telefoon. Ik was naar stal gerend, en toen lag Prince op de grond, heel neetje beentjes opgevouwen. Toen wist ik het, het is over. Ik zei nog een keer 'Prince, ben je er?' en hij keek heel even op, toen liet hij zijn hoofd zakken en is hij overleden.

De lieverd heeft gewacht tot ik er was, om dan dood te gaan. Hij ligt er heel vredig en mooi bij. Tja, als je gaat, dan wel in stijl, dacht Prince natuurlijk. Hij is heel mooi gegaan, en had het eigenlijk niet beter kunnen voorstellen. Hij heeft beslist wanneer hij ging. ben er toen naartoe gelopen en heb hem een flinke knuffel gegeven. Maar het was niks meer, een lichaam, een hoesje.

Weer naar binnen gegaan en mijn moeder nog steeds met DA aan de telefoon, ik vertelde dus dat prinsje er niet meer was. De dierenarts vond het ook een prachtige dood, voor een prachtig diertje.
Vind het heel vervelend, maar ik heb nu ook rust. Hij was op. Hij zag er nog super uit, en was ook nog goed. dus het is goed zo.

zo is het 'black beauty' verhaal van Prince dus afgelopen, jarenlang beroemd dekhengst en daarna verschillende handelaren, mager dat hij was. Bij ons heeft hij een goed pensioen gehad en een goed einde gekregen. Dat hij een geweldig leven heeft gehad, kan ik nou niet bepaald zeggen. Maar het einde kon bijna niet mooier. Het geeft me rust. Er lopen nog heel veel kindjes van hem rond, en er zullen vast mensen zijn die hem gezien hebben, of die nakomelingen van hem hebben.

1-1-1981 15-1-2009 R.I.P. Y;(

En in volle glorie op de hengstenkeuring:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door essie_blue op 15-01-09 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:09

Ik kan me voorstellen dat het heel zwaar is om zo'n prachtig paardje te moeten missen, maar inderdaad een mooi einde voor hemzelf...Zo'n einde gun je ieder oud paardje...

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:26

Hij heeft nog een prachtig leven bij je gehad en is op een waardige manier gestorven. Fijn Estelle dat hij het nog
zo goed heeft mogen hebben bij jou. Lieve "'Prince"' rust zacht. We zullen je missen en nooit vergeten.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Rest in Peace Hendrewen Prince!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:30

Sterkte met het verlies van Prince!
Hij heeft een respectabele leeftijd bereikt.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:06

Sterkte met het verlies van jullie geliefde Prince.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:16

Erg mooi paard, ik kan me voorstellen dat het heel leeg gaat zijn op stal zonder hem. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:21

Jeetje wat zonde, heel veel sterkte met dit verlies.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:32

wat een groot verlies van zo,n bijzonder mooi paardje.met ook een heel bijzonder karakter.ik vind het wel heel bijzonder,dat hij op je heeft gewacht.dit getuigd van echte liefde tussen mens en dier.ik wil je heel veel sterkte wensen groetjes heidi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:36

heel veel sterkte en wat een karakter zeg!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:30

sterkte met die verlies estelle en familie, hoorde het net van je zus.
prince is een pony die bij mij een ongelofelijke indruk gemaakt heeft. en die ik nooit zal vergeten. ik heb veel van hem geleerd en met mij vele anderen.
prince je hebt nu rust mooie jongen
graas maar lekker op die groene weides boven!!!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 15:02

Dankjewel iedereen voor jullie steun! Heb ik veel aan
Jublover, goed dat je het van mijn zus al gehoord had, ik wilde het je vertellen. Maar je was niet online, en ik moest een uurtje naar school.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:10

Ontzettend veel sterkte met het verlies van dit prachtige dier.
Ik heb hem en zijn verhaal vaker voorbij zien komen en toen vond ik het ook al een prachtig beest.
Gelukkig heeft hij zijn laatste jaren kunnen zien hoe het is om liefdevolle baasjes te hebben, hij heeft een mooi einde gekregen. :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:53

Hoi, zag je berichtje voorbijkomen.

Ik wist helemaal niet dat hij nog in leven was, omdat je nooit meer wat van hem hoorde. Voor mij onbegrijpelijk dat zon prachthengst zo slecht terecht is gekomen, en fantastisch dat jullie hem nog een fijne oude dag hebben gegeven!

Als ik de filmpjes van hem zie, krijg ik kippenvel... ik heb een dochter van hem gehad die als twee druppels water op hem leek, maar die niet zo oud is geworden als haar vader. Zij had een geweldig karakter, zo vriendelijk en zo slim.
Ik heb nog een kleinzoon van hem.

Veel steun en sterkte bij dit enorme verlies, maar wat een prachtig einde voor een paard... :(:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:58

zonde! Zowiezo een paar jaar terug al het verhaal dat hij geruind was en in de handel terecht was gekomen.
Respectabele leeftijd, dat wel!

Prince toen hij nog hengst was en bij ons in de buurt stond:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 16:00

hee wow! die foto's van prince had ik nog nooit gezien! Dankjewel, wat was hij toch mooi :+:
Dankjewel iedereen

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:04

Die foto's heb ik gemaakt! Ik was hem gaan opzoeken. Stond hij in een weiland met onkruid zo hoog dat ik hem eerst niet zag. En wat is het een mooie pony. Karan (mijn welshcob) is een afstamming van hem. En zijn koppie is precies dat van Prince.

Afbeelding

En wat een leven heeft hij gehad. Heel fijn dat hij het de laatste jaren nog goed bij jullie heeft gehad. Heel veel sterkte met dit verlies.

Ik zal zo tegen Karan zeggen dat zijn pappie is overleden...

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 16:06

ja inderdaad! Ze stonden ook op de welsh cob site, Karan heb ik veel gezien op internet. Was er altijd zo gek van, en ook trots dat het een zoontje van mijn pony was.
Ik ben heel blij met de foto's! dankjewel!
fijn trouwens dat je Karan nog hebt, geef hem maar een kus van het baasje van zijn paps.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:08

Veel sterkte!! Hij zag er geweldig mooi uit!! Wat is hij vredig mogen heengaan!

Je hebt hem nog een heel mooi pensioen gegeven, Wat moet hij daar toch goed geweest zijn bij jou!!

Sterkte met je verlies!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:04

Keresa der papa is er niet meer
veel sterkte de komende tijd
maar hij heeft het goed gehad de jaren die hij nog gehad heeft

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 17:08

Dankje, het doet me goed dat er nog zoveel kindjes van hem rondlopen :) Zo blijven er altijd stukjes van hem rondlopen

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:41

Hee es,
wat heb je dat mooi verteld!
bij het stukje waar je verteld dat hij nog een keer opkeek kreeg ik echt tranen in mijn ogen.. Y;(
maar het is echt een mooie dood, en hij heeft zijn laatste jaren heerlijk bij jullie kunnen genieten!
Ik zie je morgen op school weer meis! :(:)

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:45

hier tranen met tuiten gehuild
prachtig
veel sterkte met het verlies van dit prachtig dier

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:49

Wat een mooi en ontroerend stukje heb je geschreven. Heel veel sterkte met dit verlies, en hulde dat je hem nog zulke fijne jaren hebt kunnen geven.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:25

Hé, wat jammer ;(
Met 28 is een prachtige leeftijd, en hij heeft zijn laatste jaren bij een super thuis mogen doorbrengen. Hij heeft in elk geval een super exemplaar van een kleinzoon, moge deze zijn naam eren. :)

Héél veel sterkte! Hij heeft een prachtige einde gehad, dat het een troost mag zijn.
x.

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:38

lieve es.
ik vind het zo erg voor je |(
maar een heel mooi verhaal heb je gemaakt.
Ik ben blij dat ik laast nog bij jou ben geweest en prince heb gezien.
He was so pretty!
meis heel veel sterkte
& tot morgen
XXX