Het is al een jaar of 6 geleden. Toen verzorgd ik een klein ruintje lanchester een schimmeltje.
De eigennaar vertelde mijn dat hij het paard moest verkopen.
Ik heb toen gezegt dat ik het goed vond maar dat had ik de eerste koop. Dat was dat. Ik had de eerste koop op het paard. Een paar maanden later werd het paard onder mijn kont weg verkocht. (het geld wat ik al had betaald heb ik netjes terug gekregen)
Een half jaar later kreegt pas de reden waarom hij het paard had verkocht. Het beste paard was niet goed in de benen.
Daar over heen zijn gekomen hoorde (weer half jaar later) dat de nieuwe eigennaars hem hadden verwaarloost (weet niet dat het waar is).
En nog geen 3 maand na de verkoopt was Chester naar de slacht gegaan of hebben ze hem in laten slapen. Dat is voor mijn ook een zwart gat waar ik geen antwoord op krijg.
Ik had er vrede mee dat Chester verkocht was. Maar dat de oud eigenaar heeft staat liegen om mijn niet van slaag te maken. Daar was ik heel kwaad over.
Heb het in middels weer goed gemaakt maar vergeven doe ik het hem nog lang niet.
Het is een zwaar verlies geweest omdat ik kon lezen en schrijven met Lanchester. (Het spijt me Chester dat niet heb kunnen helpen).