[IM] Raar verhaal met rot end (het spijt me dat ik niet kon hel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyRosaR

Raar verhaal met rot end (het spijt me dat ik niet kon hel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 19:59

Het is al een jaar of 6 geleden. Toen verzorgd ik een klein ruintje lanchester een schimmeltje.
De eigennaar vertelde mijn dat hij het paard moest verkopen.
Ik heb toen gezegt dat ik het goed vond maar dat had ik de eerste koop. Dat was dat. Ik had de eerste koop op het paard. Een paar maanden later werd het paard onder mijn kont weg verkocht. (het geld wat ik al had betaald heb ik netjes terug gekregen)

Een half jaar later kreegt pas de reden waarom hij het paard had verkocht. Het beste paard was niet goed in de benen.

Daar over heen zijn gekomen hoorde (weer half jaar later) dat de nieuwe eigennaars hem hadden verwaarloost (weet niet dat het waar is).
En nog geen 3 maand na de verkoopt was Chester naar de slacht gegaan of hebben ze hem in laten slapen. Dat is voor mijn ook een zwart gat waar ik geen antwoord op krijg.

Ik had er vrede mee dat Chester verkocht was. Maar dat de oud eigenaar heeft staat liegen om mijn niet van slaag te maken. Daar was ik heel kwaad over.
Heb het in middels weer goed gemaakt maar vergeven doe ik het hem nog lang niet.

Het is een zwaar verlies geweest omdat ik kon lezen en schrijven met Lanchester. (Het spijt me Chester dat niet heb kunnen helpen).

Diaz

Re: Raar verhaal met rot end (het spijt me dat ik niet kon hel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 12:19

oef, het is zeker een zwaar iets om na liegen en eromheen draaien erachter te komen dat het paardje niet goed was, en zelfs bij de nieuwe eigenaar was ingeslapen!

Het is wel al 6 jaar geleden, en ik denk dat het goed is voor jezelf om dit hoofdstuk af te gaan sluiten. Het word op een gegeven moment anders een zware last.

Misschien is het fijn om voor jezelf iets van een brief te schrijven naar de oud eigenaar (niet geven, maar gewoon naar hem schrijven zegmaar)
Je verteld dan in die brief wat je dwars zit, desnoods scheld je hem helemaal verrot, want dan is dat er gewoon uit!

Als ik dingen wil verwerken, dan schrijf ik altijd brieven naar diegene (bijv. een ex.) Je hebt dan helemaal op een rijtje hoe je je er precies over voelt, en kunt zo van een afstandje naar de situatie die je beschreven hebt kijken.
Sluit de brief ook af met een afsluiting zoals jij het zou willen hebben. Zodat je na de brief een tevreden gevoel hebt.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uit gelegt, en ik hoop dat je niet te lang meer hiermee hoeft te zitten, want hoe vervelend het ook is geweest. Het is niet te veranderen, en het is zonde om het dan nog met je mee te dragen.

Heel veel succes en sterkte!

Leo

Re: Raar verhaal met rot end (het spijt me dat ik niet kon hel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:42