Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iepsel schreef:Zo, nu weet ik het zeker, de taxus (die overigens minstens 50 m van de wei afstaat) gaat er uit! Ook ik zal m ritueel verbranden. In plaats van een kaarsje, een groots vuur voor jullie paardjes. Ter nagedachtenis..........heel erg veel sterkte de komende tijd.........
jirina schreef:iepsel schreef:Zo, nu weet ik het zeker, de taxus (die overigens minstens 50 m van de wei afstaat) gaat er uit! Ook ik zal m ritueel verbranden. In plaats van een kaarsje, een groots vuur voor jullie paardjes. Ter nagedachtenis..........heel erg veel sterkte de komende tijd.........
Ik wens jullie veel sterkte .
Toch blijf ik me afvragen - hoe konden ze van de taxus eten als deze 50 m van de wei stond?
jirina schreef:iepsel schreef:Zo, nu weet ik het zeker, de taxus (die overigens minstens 50 m van de wei afstaat) gaat er uit! Ook ik zal m ritueel verbranden. In plaats van een kaarsje, een groots vuur voor jullie paardjes. Ter nagedachtenis..........heel erg veel sterkte de komende tijd.........
Ik wens jullie veel sterkte .
Toch blijf ik me afvragen - hoe konden ze van de taxus eten als deze 50 m van de wei stond?
detour schreef:dat zal wel geen taxis zijn geweest, lightmorebh...
Ik denk dat dit overal kan gebeuren op stallen waar paarden buitenstaan...
Vippie schreef:De technische recherche is vandaag geweest en die gaan toch uit van een taxus vergiftiging. Dat de besjes zo naar binnen zijn geslikt en pas door het avondvoer wat ze aten open zijn geknapt en dat de dood direct is ingetreden. Er zijn nog een paar takken naar het lab gestuurd en de Patoloog is verzocht om nogmaals goed naar taxus aanwijzingen te zoeken in de maaginhoud.
We hadden zelf ook al zo'n idee dus dit geeft veel rust. Hoe pijnlijk het verlies ook, die kliko's van ons had gewoon met hun giegel van die struik af moeten blijven (maar het kan ook zijn dat de ene door de besjes erin is gebleven en de ander door de stress van de doodsstrijd in de box ernaast erin is gebleven). Het ligt nu dus weer in de handen van de patoloog en zo blijven we heen en weer geslingerd worden.
De struik is iig vanmiddag al ritueel uitgespit en in mootjes gehakt en die gaan we komend weekend met zn allen ritueel verbranden.
Het sporenonderzoek van de politie gaat maanden duren dus de stal is nu weer vrijgegeven en kunnen we rustig aan gaan verwerken en beetje opruimen als we er aan toe zijn.
Kwade opzet is iig van de baan wat ons betreft.
PS: en dat de patoloog zo op het eerste oog niks heeft gevonden op dat ene naaldje na zou goed kunnen omdat de zaadjes van de besjes heel klein zijn en makkelijk in het voer verdwijnen. Maar ze gaan dat nu dus verder gerichter onderzoeken ook op gifstoffen. Hopelijk hebben we daar volgende week de uitslag van.
Vippie schreef:Tsja als we hadden geweten dat dat ding taxus was..