[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia__

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:24

Ik heb vandaag voor het eerst de dierenarts rekening gezien (gisteren binnengekomen), blijft heel moeilijk om te zien. Kreeg wel even een brok in m'n keel toen ik alles zo op een rijtje zag staan...Ze heeft ontzettend veel medicijnen toegediend gekregen, arme pony... Ach gut Als ik dat zo zie dan trekt het me gelijk helemaal terug naar die bewuste dag...

@Snackie: Fijn dat het beter gaat, joh! Gelukkig viel het allemaal wel mee.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:52

Hij heeft er wel een flinke knauw van gehad hoor.maar hij is nu al weer ver opgeknapt.

Die rekening is idd poedersuiker Ach gut

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:10

Fijn dat Kay weer is opgeknapt. Het is toch altijd schrikken, je bent nooit meer onbevangen als je weet wat er allemaal fout kan gaan...
Ik had het vandaag ook niet meer. Ging met een vriendin mee op concours om te filmen. Was de eerste keer weer in een jaar en ook nog het concours in Well dat ik vorig jaar met Jumper als laatste heb gedaan. Een dag later is hij verongelukt Huilen . Stond ik daar met mijn camera tranen met tuiten te janken Verdrietig . Gelukkig begreep iedereen wel waarom dat was en na 10 minuten was het wel weer over en heb ik gewoon gefilmd, maar toch, ik had niet gedacht dat het me daar zo aan zou grijpen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:17

Dat is ook wel heftig JJ! Ach gut

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:23

JJ het was dus een moeilijke dag voor je,is heel begrijpelijk.
Ik heb even in je profiel gespiekt en heb ook de readings gelezen.
Wil jij mij eventueel per pb het adres of zoiets geven waar ik deze reading ook kan laten doen.
Ik hoop daardoor zelf wat meer rust te vinden en de bevestiging dat ik het toch allemaal wel goed heb gedaan met mijn paardje.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:26

ik heb ook readings laten doen.. toch als je ze terug leeest.. kippenvel

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:30

Ja het voelt ook heel dubbel,maar wil het toch graag laten doen en dan voornamelijk voor mijn eigen gemoedsrust.
Je kunt toch ook reading laten doen van je paard wat nog in leven is,want anders wil ik van mijn schimmel dat ook laten doen en zo hopelijk achter een aantal dingen te komen waar ik nu tegen aanloop met meneer.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 06:48

ik heb ook readings laten doen en die hebben mij tot 2 keer toe(1 keer toenhij nog leefde) heel erg geholpen. een soort bevestiging van dingen die ik al dacht.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:13

Idem hier.
Nancy heeft me dingen verteld waar ik heel veel voortekenen van gezien heb.. die later wel uitkwamen.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:55

Nancy is 5 dagen voordat Vinga overleed bij mij op stal geweest om een reading bij Vinga te doen, ze wist in een half uur tijd te vertellen hoe mijn paard in elkaar zat, waar ze pijn had en hoe die pijn voelde bij haar. Ze zei ook als ik de medicatie zou stoppen dat ze dan hard achteruit zou gaan en dat ik dan een beslissing moest gaan nemen, nou alles is uitgekomen, ze had gelijk...

Nu heb ik een reading aangevraagd bij Bella Vitalis (Linda Roosloot), 2 juli gaat ze deze doen vanaf recente foto's van Vinga, de reden waarom ik dit wil is om verder te kunnen, heb ik de juiste beslissing wel genomen, en hoe heeft Vinga haar leven bij en met mij ervaren.
Ik hoop zo toch weer wat verder te komen in het verwerkingsproces.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:51

Ik heb zelf een reading laten door nancy en daar kwam zoveel uit. Tot in de puntjes nauwkeurig. Heb haar gemaild voor mijn vriendin (haar paard is afgelopen maandag overleden) maar mijn vriendin kan het emotioneel nog niet aan. Dus het staat even in de koelkast maar als de tijd rijp is wordt er zeker een reading gedaan ook omdat ze nog zoveel vrangen heeft.

Championn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:00

Ik vergeet mijn oude paardje nooit.
Ik denk nog elke dag aan hem..
Het eerste half jaar huilde ik iedere dag om hem.
Maar nu (1.5 jaar later) denk ik alleen nog aan de goede en leuke dingen van hem.
Dat helpt me onwijs

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:04

Ik ga 4 September (de sterfdatum van Cayenne, en Orlando is 2 September overleden, dus dat ligt erg dicht bij elkaar) een rozenboom met zuivere witte rozen in de tuin planten ter nagedachtenis Lachen
Het klinkt heel raar, maar het is iets wat ik al heel lang wil.

In mijn huis hangen ook 2 schilderijen. Een met een witte roos, en een met een rode. De witte staat voor Cayenne en de rode voor Orlando. Dus op die manier ben ik er zeg maar mee bezig, en zijn ze toch nog een beetje bij me.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:18

is toch een mooie gedachte. voor een ander misschien van weinig betekenis, gewoon een mooie rozenboom, maar voor jou van onschatbare waarde.

ik vind er niets raars aan.

zo heeft iedereen zijn eigen manier om het een plekje te geven en om te herinneren. met paarden hebje nou eenmaal geen grafsteen waar je vaak naar toe kan. dus dan is iets symbolisch als een rozenboom een mooi idee.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:06

Cayenne schreef:
Ik ga 4 September (de sterfdatum van Cayenne, en Orlando is 2 September overleden, dus dat ligt erg dicht bij elkaar) een rozenboom met zuivere witte rozen in de tuin planten ter nagedachtenis Lachen
Het klinkt heel raar, maar het is iets wat ik al heel lang wil.

In mijn huis hangen ook 2 schilderijen. Een met een witte roos, en een met een rode. De witte staat voor Cayenne en de rode voor Orlando. Dus op die manier ben ik er zeg maar mee bezig, en zijn ze toch nog een beetje bij me.

Vind ik helemaal niet raar, vind ik juist een heel mooi gebaar. Ja
Ik heb zelf een kist begraven met een halster, stukje van haar manen, foto's (met tekst van wat ik aan haar kwijt wilde) en nog een mooi gedicht. Lachen
Op die plek staan bloemetjes en haar naambordje hebben we er ook bij gezet.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:01

Ik heb gisteren Laros zijn staart weggebracht. Daar laat ik een armband van vlechten. Dan heb ik toch het idee dat hij altijd een beetje bij me is. Heb wel steeds moeite als ik die staart vast heb. Misschien omdat het het enige is wat er nog van hem is Verdrietig

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:07

Ik zat gelijk even in je profiel te spieken, maar wat een prachtig paard was Laros!
Nog heel veel sterkte, ik vind het een heel mooi idee om zo'n armband te laten maken en hem zo altijd bij je te kunnen dragen. (spijt spijt spijt...)

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:36

Ik wil het met Vinga dr staart ook doen, maar heb de moed nog niet verzameld eigenlijk...
Heb echt een rot week, zo veel gehuild, ik mis haar echt verschrikkelijk, het wordt alleen maar erger Verdrietig
Morgen ga ik met Dakota naar de keuring, ik weet nu al dat er zoveel mensen naar Vinga gaan vragen
zal een zware en emotionele dag worden, mijn eerste keuring zonder Ving....

Heb net al haar dekens en dekjes in een hele grote doos gelegd, ongewassen, ik kan het niet... ik wil haar geur
in die dekens houden. Over een paar jaar zal Dakota deze dekens gaan dragen, als er een is die ze mag dragen dan
is hij het wel, hij zal schitteren in de spullen van zijn moeder.

Volgende week krijg ik het rapport van de reading, vind het dood eng......... maar ben heel nieuwschierig wat
Vinga te vertellen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:42

jollyjoker schreef:
Ik heb gisteren Laros zijn staart weggebracht. Daar laat ik een armband van vlechten. Dan heb ik toch het idee dat hij altijd een beetje bij me is. Heb wel steeds moeite als ik die staart vast heb. Misschien omdat het het enige is wat er nog van hem is Verdrietig

Heb je een goed adres gevonden daarvoor? Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want het is mij nog niet echt gelukt en ik wil toch ook wel graag iets met zijn staart doen.

Van Laros heb je nog veel meer over toch, kijk naar al die herinneringen, mooie momenten, successen, fijne ritten, enzovoort waar je allemaal op terug kunt kijken Lachen. Als je er zuinig op bent, gaat dat nooit meer weg hoor Ach gut .

Vinga, ik heb ook nog steeds dagen dat ik er alleen maar verdrietig om kan zijn en dan gaat het weer even beter, maar van de week zat ik er echt dik doorheen en leek het wel of het nooit meer beter zou worden met me. Ik heb ook eindelijk de laatste fotoserie nog eens goed bekeken en besloten welke foto's er in het groot nog gaan komen.

Soms, als ik ook zie hoe jongere paarden soms al ernstige blessures hebben of verongelukken, dan bedenk ik me nog maar een keertje dat ik toch maar mooi 11 jaar van mijn paard heb mogen genieten.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:12

Lovely: Ik vind die Lia heeft heel mooi. Rond gevlochten, dat doen ze bij de ruiterzolder. Met een zilveren sluiting en daar wil ik dan nog een gouden L aan hangen.
Ik ben ookal bezig om een hoekje in huis te maken met foto's, rozetten en bekers e.d. van hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:33

Dank voor de tip!
Wat goed dat je een plekje voor hem maakt, ik denk dat dat zeker helpt om te doen en het is een goede manier om de herinneringen vast te houden Lachen.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:02

Ik heb voor Jumper ook zo'n plekje gemaakt. In de stal tegenover zijn box zodat hij er toch een beetje bij is... Kan ie een beetje waken over het jonge spul dat zijn wijsheid nu moet missen hier...

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:20

Hoe gaat het nu met iedereen?

Ik heb nu wel een beetje het gevoel dat ik het aan het accepteren ben, omdat ik heus wel in zie dat ik Sharon toch nooit meer terug krijg..... Ik merk wel dat ik de laatste tijd veel over haar droom, dat is wel heel fijn maar soms is het jammer als je dan weer wakker wordt en weet dat het een droom was.

Ik geloof ook wel dat als je een realistische droom hebt over diegene (of pony in dit geval), dat ze dan ook daadwerkelijk bij je zijn. Vorig jaar was ik op vakantie met Sharon en vlak daarvoor was mijn kat overleden (rotjaar achter de rug...) en 1 nacht droomde ik over hem en ik voelde gewoon dat hij bij me was. Heel mooi was dat, maar tegelijkertijd heel raar.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:07

Ik heb nog nooit een droom over hem gehad, terwijl ik dat heel graag zou willen. Misschien wil ik het wel te graag ofzo...
Ik wacht nog steeds om mijn reading, ik ben zo ontzettend benieuwd wat hij nog te vertellen heeft, en ik mis hem zo erg. Wat ik er wel niet voor zou geven om hem terug te krijgen.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:12

Ik wacht ook nog even met de reading,op het momnet kan ik het nog niet aan.
Ik voel me op het moment niet zo lekker,gisteren is er een paard bij ons op stal plots overleden.
Ik heb vanmorgen de staart eraf geknipt omdat neimand dat durfde.Daar had ik ook geen moeite mee maar later kwamen er wel weer allerlei herinneringen van dwertje boven.
Voelde me gisteren en vandaag ook best klote.