ik heb je via fw even een pb gestuurd over een rit , maar die zul je vast lezen. en al met al ben je zeer zeker altijd welkom om hier op van alles en nog wat te rijden , of knuffelen of weet ik veel wat , keuze zat !
en ik weet zeker dat jij en andy en monique en alle andere er alles aan doen om maar achter de oorzaak te komen . en niet alleen voor je eigen gemoedsrust maar ook zeer zeker voor andere paarden van je vrienden ,
het feit is dat viv en monique of iemand anders niet op stal mogen gaan kijken , spullen weghalen of andere dingen kunnen en mogen doen . en waarom niet ? omdat de politie dit gebied aan het onderzoeken is op mogelijke sporenen dergelijke .
wat ik hiermee wil zeggen is specfiek even tegen hc viv zou er echt alles maar dan ook alles aan doen om de oorzaak ervan te kunnen vinden , maar ze mag het gewoonweg niet ! ze voelt zich hierdoor al enorm machteloos , en kl*te , maar wat moet je dan ?
affijn viv en een ieder eromheen heel veel sterkte !
Meiden, laat jullie je van sommige opmerkingen, "behulphoevende" medelingen niets aantrekken. Mensen die jullie kennen weten dat jullie alles gedaan hebben en alles zullen doen voor jullie paardjes. Wat er ook uit de onderzoeken mag komen, jullie hebben dit niet gewild en kunnen de paarden er niet door terug krijgen. Het enige is dat jullie dit kunnen proberen af te sluiten en het een plekje kan proberen te geven in jullie hart. Nog heel veel sterkte.
Fijn dat t serieus genomen wordt! Dat moet een heel klein pleisertje op de wonden zijn. Ik hoop echt voor jullie dat jullie snel weten wat het is geweest en daarmee kunnen beginnen met verwerken. Ik kan me gewoon haast niet voorstellen hoe groot t zwarte gat is wanneer je vriendje er niet meer is... Vreselijk! Hele dikke voor jullie!
Fijn dat ze het allemaal zo serieus nemen. Ik hoop voor jullie dat de oorzaak snel gevonden wordt en dat die jullie rust zal geven, zodat je je verlies kunt gaan verwerkten. Sterkte
Even een stipje. Ik was benieuwd of er al iets bekend was maar ik begrijp dus van niet. Fijn dat de politie het serieus neemt en dat er onderzoek verricht gaat worden.
heel fijn dat de politie het zo serieus opneemt, ik hoop echt dat er wat gevonden gaat worden. Jullie krijgen jullie paarden er niet mee terug, maar het kan misschien wel mee gaan helpen in het verwerken van dit vreselijke verlies
De technische recherche is vandaag geweest en die gaan toch uit van een taxus vergiftiging. Dat de besjes zo naar binnen zijn geslikt en pas door het avondvoer wat ze aten open zijn geknapt en dat de dood direct is ingetreden. Er zijn nog een paar takken naar het lab gestuurd en de Patoloog is verzocht om nogmaals goed naar taxus aanwijzingen te zoeken in de maaginhoud. We hadden zelf ook al zo'n idee dus dit geeft veel rust. Hoe pijnlijk het verlies ook, die kliko's van ons had gewoon met hun giegel van die struik af moeten blijven (maar het kan ook zijn dat de ene door de besjes erin is gebleven en de ander door de stress van de doodsstrijd in de box ernaast erin is gebleven). Het ligt nu dus weer in de handen van de patoloog en zo blijven we heen en weer geslingerd worden.
De struik is iig vanmiddag al ritueel uitgespit en in mootjes gehakt en die gaan we komend weekend met zn allen ritueel verbranden.
Het sporenonderzoek van de politie gaat maanden duren dus de stal is nu weer vrijgegeven en kunnen we rustig aan gaan verwerken en beetje opruimen als we er aan toe zijn.
Kwade opzet is iig van de baan wat ons betreft.
PS: en dat de patoloog zo op het eerste oog niks heeft gevonden op dat ene naaldje na zou goed kunnen omdat de zaadjes van de besjes heel klein zijn en makkelijk in het voer verdwijnen. Maar ze gaan dat nu dus verder gerichter onderzoeken ook op gifstoffen. Hopelijk hebben we daar volgende week de uitslag van.
hopelijk is het idd "gewoon"die struik ... niet dta dat het mindr erg maakt ofzo kwa verlies...maar onzekerheid op het gebied van kwade bedoelingen of gewoon een verschrikkelijk ongeluk lijtk me ook zo ontzettend moeilijk nogmaals heel veel sterkte, jullie allemaal
Beter de taxus dan een schuldige die ergens rondloopt , maar als je zelf je paarden ergens hebt neergezet waar ze aan een Taxus konden vreten......oei dat is toch ook absoluut geen prettig gevoel Dat zou ik eigenlijk nog veel rotter voor jullie vinden.....
Tsja als we hadden geweten dat dat ding taxus was.. het is gewoon een stomme samenloop van omstandigheden geweest. Treurig maar waar, ze kregen onbeperkt hooi en 3x per dag biks dus totaal geen reden om aan dat geval te gaan knagen. Maarja we gaan nu de patoloog afwachten.