Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Inky_devil schreef:gecondoleerd sarah_. Gelukkig is er een bekende met je paardje mee gegaan.
Het blijft altijd een moeilijke beslissing.
NinaWodina schreef:Hoi, ik ben Nina en ik ben net nieuw hier. Ik kwam hier via deze topic bij jullie binnen.
Een aantal weken geleden is mijn paard Wodina overleden, zij had een kwaadaardig blaastumor. Ik heb haar inderdaad laten cremeren in Rotterdam, hier kun je alle paarden laten cremeren, mits het maar geen trekpaarden zijn.
Als je erover denkt om je paard te laten cremeren, ben je ben hen zeker aan het goede adres. Men weet zeker waar ze over praten daar, mevrouw heeft zelf 1,5 jaar geleden haar paard moeten laten inslapen, dus ze weet wat je op zo'n moment doormaakt. Het kost € 1400,- en daar komen nog benzine kosten bij, ik geloof € 0,40 per km. Waar je ook woont in NL, ze komen je paard ophalen. Kijk voor meer info op www.dierencrematie.nl
Boertjes schreef:Nog even btw... Waarom geen paardenvlees eten?
Ik moet eerlijk zeggen dat toen mijn haffie naar de slacht gebracht was ik ook ff een jaar lang dat niet wilde en kon zien. Maar je moet je wel bedenken, die dieren worden toch niet voor niks geslacht. En koeien eet je toch ook, dat zijn toch ook dieren met gevoel etc...
Oke nu niet allemaal onwijs boos worden aub. Dat is mijn mening
upokcalvi schreef:ik zou mn paard laten inslapen.
het beestje mag na zijn leven ook wel rusten en hoeft nie opgegeten te worden daar zijn ze niet voor vind ik....
NinaWodina schreef:Bedankt! Ja inderdaad, ik heb haar in de oven opgebaard gezien, mensen vinden dat over het algemeen gezien een vreemd idee. Het is helemaal niet raar, het maakt het voor mij helemaal af, ze lag er ook zo mooi bij, in slaaphouding. Het is geen eng zwart vierkante oven, maar een soort ronde 'ton'. Ik ben blij dat ik haar nog heb mogen zien. Dan weet ik iig waar ze terecht is gekomen. Bij het cremeren zelf ben ik niet geweest, lijkt me ook niet echt een geslaagd idee. En ja, je kunt zelf een ton meenemen of eentje in bruikleen meenemen, en dat is zo'n 35 kg zwaar, die kun je mee naar huis nemen incl. de ijzers. Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit waar ik het as ga verspreiden. Nog ff brainstormen!