[IM] Tjody en Satour zijn dood.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Tjody en Satour zijn dood.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:20

Hoe is het nu met jezelf? van de ergste schrik bekomen?
t blijft natuurlijk vreselijk, maar hoop dat je wat afleiding hebt enz. Lachen

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:48

Ik lees al een poosje mee maar had nog geen reactie geplaatst. Ik wil jullie veel sterkte wensen bij het verwerken hiervan.

Mijn eerste gedachte was ook taxus, en helaas moet ik een toevoeging maken op bovenstaande reacties hierover..

Citaat:
Bij inname van kleinere hoeveelheden taxine, kan het tot 12 uren duren vooraleer zich vergiftigingssymptomen manifesteren

In bovenstaand geval (lees: in het geval een paard dus kleine hoeveelheden binnenkrijgt) kan het dus zijn dat er geen of weinig sporen van taxus meer worden gevonden in de maag, maar dit wel de doodsoorzaak is.

Helaas is dat alleen te achterhalen door het weiland, het hooi en het krachtvoer te onderzoeken op sporen van taxus waaruit je dan vervolgens kunt afleiden of dit wel of niet de doodsoorzaak is.
Jammer genoeg kun je hiermee niets ongedaan maken (bij bovenstaand geval dan).

Nogmaals veel sterkte met het verlies van jullie lievelingen.

edit: ik geef aanvullende info en een voorbeeld erbij omdat de info niet compleet was en een vetekend beeld geeft, dus heb dat even duidelijker gemaakt, ik neem aan dat de onderzoekers in het geval van tjody en satour wel weten wat ze zeggen en dat de boel verder wel onderzocht is door de politie oid
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 07-11-07 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:54

Nogmaals het verzoek, GÉÉN speculaties of vermoedens meer plaatsen. Alle deskundigen zijn het aan het onderzoeken, en zogauw er een uitslag is, zal dit ook hier op bokt geplaatst worden. Dit soort berichten kosten Viv en Moon erg veel energie om het te beantwoorden of te weerleggen. Deze periode is al moeilijk genoeg voor ze.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:59

femiaans schreef:
Nogmaals het verzoek, GÉÉN speculaties of vermoedens meer plaatsen. Alle deskundigen zijn het aan het onderzoeken, en zogauw er een uitslag is, zal dit ook hier op bokt geplaatst worden. Dit soort berichten kosten Viv en Moon erg veel energie om het te beantwoorden of te weerleggen. Deze periode is al moeilijk genoeg voor ze.

Als iemand informatie over iets plaatst dan graag het verzoek dit zo compleet mogelijk te doen, halve info geeft vertekende beelden.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:28

heel erg veel sterkte met dit verlies

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:20

ShamalArabs schreef:
femiaans schreef:

Als iemand informatie over iets plaatst dan graag het verzoek dit zo compleet mogelijk te doen, halve info geeft vertekende beelden.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:46

Het lijkt mij verstandig te stoppen met de wilde 'taxus in hooi' verhalen.
Veeeeele pagina's eerder is al gemeld dat de gevonden taxus NIET de doodsoorzaak is geweest.

Ik hoop alleen wel voor Moon en Viv dat de echte oorzaak snel boven tafel komt.
Kop op meiden en aanhang, blijf op de been en let ook een beetje op jezelf, ja? Knipoog

X Mar X

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:47

Heel veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:54

zitten jullie nog steeds in onzekerheid waaraan de paardjes zijn gestorven... Ik hoop dat ze beide snel worden vrijgegeven, zodat jullie het kunnen afsluiten en beginnen met het te verwerken. Ach gut

Nogmaals heel veel sterkte.

nathi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:20

hallo lieve mensen

ik wens iedereen heel veel sterkte toe voor de 2 eigenaaren

en vind dat marco,andy judith en ierika ook een bedankje moeten krijgen ze hebben hun best gedaan om de paarden zo goed mogelijk in de aanhanger te krijgen en weg te brengen naar utrecht

viv en moo heel veel sterkte

tjody en satour rust in vrede
Huilen

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:25

Tsjee.... Pffff..... Jeetje......
Viv.... Andy....
Weet ff niet wat ik moet zeggen!!
Kan er gewoon niet bij met mijn pet dat Tjo er niet meer is!!
HET topteam jullie met zijn 3 tjes!!!
Jemig jongens, het enige wat ik kan zeggen is heel veel sterkte (ook voor het baasje van Satour)
Als we wat voor jullie kunnen doen weten jullie ons te vinden (nog steeds op hetzelfde stekkie)
En probeer jezelf (hoe moeilijk ook) niet voorbij te lopen!!!
Nogmaals Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!!! Vriendjes zijn?

Dikke kusz en knuf en heel veel liefs,
Dees & Debor
(van stal statengoed)

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:27

P.s. ik heb er zooo veel bewondering voor hoe jullie hebben gehandeld op die avond (al was het op de automatische piloot)
Doe rustig aan!!
Kusz

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:36

ik wens jullie heel veel sterkte bij dit verlies Vriendjes zijn?
ik ben er stil van

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 08:09

Veel sterkte toegewenst met dit verlies, een afschuwelijk verhaal.
Ik hoop dat jullie weldra de reden kennen...

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 08:15

heel erg veel sterkte met dit vreselijke gebeuren! Vriendjes zijn?

is er al wat bekend over de oorzaak? als het opzet is geweest is het echt ziek..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:45

Vippie schreef:
[ ja ze gaan uit van hezelfde (daarom zijn ze ook samen onderzocht op last van de politie) omdat ze beide hetzelfde erbij lagen, zelfde symptomen hadden en exact op hetzelfde moment zijn overleden (en dan ook echt op de seconde zowat). Dus we wachten bgewoon verder onderzoek af meer kunnen we toch niet doen.

..en ruiters wiens paard níet is overleden hebben deze traumatische ervaring niet doch hebben wel meer reden om niet 'rustig af te wachten' want zij kunnen wellicht wél iets doen.
Ik kan me de speculaties van mensen met een paard he-le-maal voorstellen.

Jullie heel veel sterkte met dit verlies.
Hoe pijnlijk het ook is, de ongerustheid is niet alleen normaal maar ook terecht. Nee, de oorzaak is niet bekend en voor de mensen wiens paard níet is overleden is dit alle reden om NIET 'rustig af te wachten'.
Ik zit een heel eind weg en nóg staan mijn haren ervan overeind; nóg zit ik op het vinkentouw om de oorzaak te weten omdat ík zes paarden levend in de wei heb staan.
Jij hebt leed, ik ben ongerust. Jij kan niets meer doen, ík misschien wel. Het heeft geen zin te speculeren, doch hoe kan ik ophouden met dénken???

hc

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 12:18

Huertecilla schreef:
Vippie schreef:
[ ja ze gaan uit van hezelfde (daarom zijn ze ook samen onderzocht op last van de politie) omdat ze beide hetzelfde erbij lagen, zelfde symptomen hadden en exact op hetzelfde moment zijn overleden (en dan ook echt op de seconde zowat). Dus we wachten bgewoon verder onderzoek af meer kunnen we toch niet doen.

..en ruiters wiens paard níet is overleden hebben deze traumatische ervaring niet doch hebben wel meer reden om niet 'rustig af te wachten' want zij kunnen wellicht wél iets doen.
Ik kan me de speculaties van mensen met een paard he-le-maal voorstellen.

Jullie heel veel sterkte met dit verlies.
Hoe pijnlijk het ook is, de ongerustheid is niet alleen normaal maar ook terecht. Nee, de oorzaak is niet bekend en voor de mensen wiens paard níet is overleden is dit alle reden om NIET 'rustig af te wachten'.
Ik zit een heel eind weg en nóg staan mijn haren ervan overeind; nóg zit ik op het vinkentouw om de oorzaak te weten omdat ík zes paarden levend in de wei heb staan.
Jij hebt leed, ik ben ongerust. Jij kan niets meer doen, ík misschien wel. Het heeft geen zin te speculeren, doch hoe kan ik ophouden met dénken???

hc

Wat ben jij toch een botte trut zeg. Mensen worden alleen maar ongerust door die stomme speculaties hier op bokt en in het dorp. Niemand heeft er iets aan wij evenmin als jullie. Denk je dat ik verder geen paarden om me heen ken, gvd al mn vriendinnen wonen om me heen met knol op diverse stallen en maneges om me heen, hoe denk je dat ik me voel riching hun.
Stop je gezeik en ga lekker je paardjes bewaken in de wei en laat ons nu even met rust. Wij kunnen ook niet sneller dan de instanties hoe graag we ook zouden willen om niet alleen voor ons maar ook voor de paardenwereld om ons heen duidelijkheid te verschaffen.
Wijzende vingertjes heeft op dit moment niemand wat aan en zeker niet van iemand die niet eens in de nabijheid van stal woont en dus niks te vrezen heeft.

Maar bedankt voor je medeleven mnh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:21

Ook ik blijf er steeds maar aan denkne...vreselijk voor jullie! Werkelijk! Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt, zodat jullie met t zware verwekingsproces kunnen beginnen en ook de mensen met paarden om jullie heen weten wat er is...

T is echt een nachtmerrie, ik leef met jullie mee! Vreselijk!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:27

sjodeju. Ik weet niet wat ik moet zeggen dan alleen maar Heel veel sterkte....

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:38

Moderatoropmerking:
Is het nu echt nodig om in een topic als dit ruzie te gaan maken of vervelende opmerkingen te maken naar elkaar?
Kom op zeg! Dat moet toch echt anders kunnen, lijkt mij zo.

Aan speculaties heeft niemand iets, de TS en anderen ook niet.
Eveneens als allerlei verwijten maken of suggereren.

Een beetje op een respectvolle manier met elkaar omgaan is toch zeker op een forum als IM wel wenselijk lijkt mij zo.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:56

Wat een verschrikelijk verhaal zeg en wat een klap hebben jullie te verwerken
gekregen! Heb gewoon kippenvel, wie doet nu zoiets? Heb nog even in je
profiel gespiekt, die eerste foto van jullie, wat een liefde en goedhid straalt dat
paard uit! Onvoorstelbaar dat iemand zo'n dier iets aan zou kunnen doen!
Heb er gewoon een woorden voor,
heel veel sterkte!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:45

Vippie schreef:
Denk je dat ik verder geen paarden om me heen ken, gvd al mn vriendinnen wonen om me heen met knol op diverse stallen en maneges om me heen, hoe denk je dat ik me voel riching hun.

Lieve Viv,
ik heb je al een pbtje gestuurd, maar even bij deze nog een extra hartje onder de riem. Het ergste nachtmerrie zijn jullie overkomen, verschrikkelijk! We kunnen alleen afwachten wat of er iets uit de onderzoeken komt.
Veel sterkte met het verwerken van het verlies van Tjody en Satour Vriendjes zijn?

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:55

Hier zijn geen woorden voor.
Ik volg vanaf begin af aan je topic.
Ik hoop dat je snel de doodsoorzaak te weten krijgt en dat je kunt beginnen met het verwerkingsproces.
Hoe oud waren ze eigenlijk?

Ach gut Ach gut
Laatst bijgewerkt door Up_to_Date op 08-11-07 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:55

Moderatoropmerking:
Even allemaal rust en kalmte in dit topic. Dit topic is ter nagedachtenis aan Tjody en Satour. Iedereen leeft mee en als er een uitslag bekend is dan zullen de eigenaren van Tjody en Satour dat heus wel hier melden. Ze nu beschuldingen van het hebben van geen inlevingsvermogen slaat mi volkomen de plank mis.
Op dit moment is er geen nieuws dat te melden is. Dit topic, ter nagedachtenis aan deze twee paarden, is niet de plek om te gaan speculeren en om een heksenjacht te ontketenen richting mogelijke doodsoorzaken.
Mensen die hun medeleven willen betuigen kunnen dat hier doen (zie dit als een condoleance register). Andere zaken kunnen elders op het forum.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:56

sorry, poste tegelijk met mod Bloos