[IM] In laten slapen of naar de slager?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:53

In Rotterdam zat toch iets?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:01

Ik ben daar dus ook naar op zoek, weet dat het duur is maar 1500.- vind ik nog meevallen, ik heb dus bedragen gehoord van 6000.- en wil er nu wel eens het fijne van weten Haha!
Ik zou ze ook het liefst begraven maar ja, katten en honden wordt nog toegelaten, een paard helaas niet. Dan zou ik dus ook een kraan moeten huren om het graf te graven want jeetje wat een giga gat zou dat moeten worden zeg!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:02

Ik heb geen idee waar dat is, volgens mij heeft het ooit in de Bit gestaan.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:03

Het heeft inderdaad in de Bit gestaan, ik heb hem helaas niet bij de hand.
Laatst bijgewerkt door _Nicky op 17-08-06 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:23

Oh dat klinkt niet goed, sta je voor die beslissing?

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:55

@ T@nj@: hoe heb jij het afmaken van je dier(en) in gedachten? Je wilt het schietmasker (laten) gebruiken maar daarna het lichaam laten cremeren. Is dit, praktisch gezien, mogelijk? Ik neem niet aan dat je dier bij het slachthuis opgehaald wordt om naar een crematorium gebracht te worden. En thuis schieten is volgens mij tegenwoordig niet meer toegestaan. Een kennis van ons heeft dat jaren geleden btw. wel laten doen ... kan het je niet aanraden. Zoals nu wel bekend is is een dier na het 'schieten' niet dood, maar bloed dood nadat de halsslagader is opengesneden. Je kunt je ongeveer wel voorstellen hoe je erf er na zo'n 'slachting' uitziet. Dat was voor die kennis dan ook eens maar nooit weer! Ben dus benieuwd hoe jij het denkt te laten doen?!

Overigens is er via Startpagina - paarden crematorium wel iets te vinden maar in mijn ogen wazig en niet voldoende.
Het blad Bit wordt hier ook genoemd. Kan geinteresseerden aanraden om nr.129 van februari 2006 (blz.88) eens te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:35

Ik heb even in roermond nagevraagt hoe het daar zit

Kreeg het volgende al snel terug

Citaat:
Hartelijk dank voor uw belangstelling voor onze organisatie. Bij ons crematorium te Roermond hanteren zij inderdaad een maximale schofthoogte van 1,60m voor het cremeren van een paard Om een indicatie te geven van de prijs voor ongeveer 750 kg berekenen wij een tarief van € 1200,-. Wilt u uw paard door ons laten ophalen en vervoeren naar het dierencrematorium, dan komen daar nog vervoerskosten bij.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:56

Citaat:
@ T@nj@: hoe heb jij het afmaken van je dier(en) in gedachten? Je wilt het schietmasker (laten) gebruiken maar daarna het lichaam laten cremeren. Is dit, praktisch gezien, mogelijk? Ik neem niet aan dat je dier bij het slachthuis opgehaald wordt om naar een crematorium gebracht te worden. En thuis schieten is volgens mij tegenwoordig niet meer toegestaan. Een kennis van ons heeft dat jaren geleden btw. wel laten doen ... kan het je niet aanraden. Zoals nu wel bekend is is een dier na het 'schieten' niet dood, maar bloed dood nadat de halsslagader is opengesneden. Je kunt je ongeveer wel voorstellen hoe je erf er na zo'n 'slachting' uitziet. Dat was voor die kennis dan ook eens maar nooit weer! Ben dus benieuwd hoe jij het denkt te laten doen?!

Ik heb helemaal niets in gedachte, mijn paarden zijn namelijk veel te groot voor het crematorium. Ik vroeg mij af of het mogelijk was en zo ja hoe dan. Het afmaken bedenk ik ook zelf niets aan, gewoon zoals ik het al eerder heb laten doen, smorgens vroeg bij een slachter die voor nood paarden wel slacht en deze in een schone en rustige omgeving schiet. Je hoeft mij niet te vertellen wat ze allemaal doen na het schieten, daar weet ik alles van en het is in dit topic ook al meerdere keren aan de orde geweest, niets nieuws dus. En nee, ik zou dat niet thuis laten doen, zou niet weten waarom, is nog nooit bij mij opgekomen zo iets. Ik denk niet dat er een slachter is die dat zomaar zal doen.

Het crematorium in Roermond haalt het dier dus op, zie antwoord van RK, maar zoals ik al zei, die van mij zijn te groot, hooguit mijn pony's zouden daarvoor in aanmerking komen.

Hier in de buurt kwam ik laatst een dieren begraafplaats tegen, er staat op het bord ook "dieren begraafplaats" en niet "Kleine huisdieren begraafplaats" dus ik ben daar eens gaan vragen wat het kost om een paard van 1.75m te begraven wat zo rond de 800kg weegt.........ik wacht al 2 weken op antwoord Haha! mensje rolde zowat om Clown

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:56

_Nicky schreef:

Daar zou ik niet heen gaan. die oven van hun heeft een capaciteit van 60 kilo en daar past een kleine pony misschien in met zijn benen op zijn lijf gebonden maar een paard gaat daar echt in stukken in. Verder ken ik honderde verhalen van mensen die niet hun eigen beestje mee hadden gekregen in de urn. Een grote bus as van een cavia? een klein blikje as van een hond van 50 kg?
Ik heb zelf in een dierencrematorium gewerkt.
Ergens in het noorden van het land zijn ze met een groot crematorium bezig, voor grote paarden en vee. Het is alleen hele grote opgave om zo'n grote oven te maken en om die dieren van soms wel 1000 kg er in te krijgen. Paarden verbranden ook moeilijk. Mijn vader werkt in de branders en heeft toen het plan gezien.
Het idee om je paard te laten cremeren is een prettige gedachten alleen het prijskaartje is iets minder.
Als je een groot eigen terrein hebt zou ik het liefst mijn paard begraven. Niemand die er achterkomt. mooie steen erop.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:26

Weet je wat voor gat je daarvoor moet graven, daar heb je wel een kraan bij nodig Bloos! (en wat dan als je gaat verhuizen? Opgraven en meenemen?)
Maar in het Noorden? Vertel eens, waar zou dat moeten komen? Dat is voor mij mooi in de buurt dan Ja

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:28

Ik zou hem laten inslapen.
Ik vind het namelijk geen leuke gedachte, dat iemand hier op deze aardbol, mijn paard aan het eten is Boos!.

Nee hij heeft beter verdiend, dan opgegeten te worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:32

*lees het topic even door voor je zo'n opmerking maakt*

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:43

Hoi

Ik wil nog even een opmerking plaatsen, ik word persoonlijk door iemand gemailt over mijn mening.
Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar wat ik heb gezegt is gewoon mijn mening, sorry.
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen er anders overdenken, maar ook hun laat ik in die waarde, ik zou het daarom prettig vinden als mensen mijn menig ook kunnen respecteren.

MVG
Susan

Sorry moest het even kwijt
Lompe opmerking Boos!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:49

dat je gemaild word komt misschien omdat je hebt geschreven dat je het geen leuke gedachte vind dat iemand op deze aardbol je paard opeet.
maar er is namelijk al heel vaak gezegd dat je er ook voor kan kiezen om je paard niet voor consumptie te laten gebruiken.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:55

[edit] bericht verwijdert, is via pb al opgelost Knipoog

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:59

Sorry ik heb niet het hele topic gelezen, is een beetje veel geworden. Helaas is de vraag inslapen of wegbrengen nu ook wat actueler voor me geworden. Eigenlijk kan het me niet schelen wat er na zijn dood met hem gebeurt. Of hij nu opgegeten wordt of aan de kant van de weg komt te liggen. Maar tot zijn dood wil ik dat hij oke is en met waardigheid mag gaan. Ik stel me dat voor als via de spuit in zijn eigen wei op zijn eigen plek. Ik hoef er niet bij te zijn als hij aan de weg gesleept wordt of waneer hij opgehaald wordt. Op dat moment is hij mijn Frits niet meer maar gewoon een kadaver

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:07

O jee mrie, heel veel sterkte meid!!!

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:15

mrie heel veel sterkte. succes met je keuze.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:15

Ho ho dames, hij KAN ook nog beter worden. We dokteren eerst nog even door. Maar ik sta er toch ook wel even bij stil.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:31

de meiden willen je allen maar veel sterkte en succes wensen bij het maken van de keuze.
ik hoop voor jou dat je paardje nog beter kan worden.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:26

Inky_devil schreef:
_Nicky schreef:

Daar zou ik niet heen gaan. die oven van hun heeft een capaciteit van 60 kilo en daar past een kleine pony misschien in met zijn benen op zijn lijf gebonden maar een paard gaat daar echt in stukken in. Verder ken ik honderde verhalen van mensen die niet hun eigen beestje mee hadden gekregen in de urn. Een grote bus as van een cavia? een klein blikje as van een hond van 50 kg?
Ik heb zelf in een dierencrematorium gewerkt.
Ergens in het noorden van het land zijn ze met een groot crematorium bezig, voor grote paarden en vee. Het is alleen hele grote opgave om zo'n grote oven te maken en om die dieren van soms wel 1000 kg er in te krijgen. Paarden verbranden ook moeilijk. Mijn vader werkt in de branders en heeft toen het plan gezien.
Het idee om je paard te laten cremeren is een prettige gedachten alleen het prijskaartje is iets minder.
Als je een groot eigen terrein hebt zou ik het liefst mijn paard begraven. Niemand die er achterkomt. mooie steen erop.

In Rotterdam is er nu ook een oven geschikt voor paarden toch? Ik heb begrepen dat daar paarden tot ongeveer 1,60 shofthoogte in kunnen, en de kosten zijn rond de 1500 euro.

Groetjes Thessa en Aike Doei!

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:49

ik zou hem laten inslapen rust die teminste in vrede ..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:58

PrisSyl schreef:
ik zou hem laten inslapen rust die teminste in vrede ..

Sorry, maar dat is onzin.

Ik zou zeggen: lees eerst het hele topic eens Lachen

sharrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:59

In laten slapen, moet er niet aandenken dat het paard op iemands zijn bord ligt Sigaar

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:00

Ik zou zeggen: lees eerst het hele topic eens