Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Hartelijk dank voor uw belangstelling voor onze organisatie. Bij ons crematorium te Roermond hanteren zij inderdaad een maximale schofthoogte van 1,60m voor het cremeren van een paard Om een indicatie te geven van de prijs voor ongeveer 750 kg berekenen wij een tarief van € 1200,-. Wilt u uw paard door ons laten ophalen en vervoeren naar het dierencrematorium, dan komen daar nog vervoerskosten bij.
Citaat:@ T@nj@: hoe heb jij het afmaken van je dier(en) in gedachten? Je wilt het schietmasker (laten) gebruiken maar daarna het lichaam laten cremeren. Is dit, praktisch gezien, mogelijk? Ik neem niet aan dat je dier bij het slachthuis opgehaald wordt om naar een crematorium gebracht te worden. En thuis schieten is volgens mij tegenwoordig niet meer toegestaan. Een kennis van ons heeft dat jaren geleden btw. wel laten doen ... kan het je niet aanraden. Zoals nu wel bekend is is een dier na het 'schieten' niet dood, maar bloed dood nadat de halsslagader is opengesneden. Je kunt je ongeveer wel voorstellen hoe je erf er na zo'n 'slachting' uitziet. Dat was voor die kennis dan ook eens maar nooit weer! Ben dus benieuwd hoe jij het denkt te laten doen?!
_Nicky schreef:In Rotterdam zat toch iets?
Inky_devil schreef:_Nicky schreef:In Rotterdam zat toch iets?
Daar zou ik niet heen gaan. die oven van hun heeft een capaciteit van 60 kilo en daar past een kleine pony misschien in met zijn benen op zijn lijf gebonden maar een paard gaat daar echt in stukken in. Verder ken ik honderde verhalen van mensen die niet hun eigen beestje mee hadden gekregen in de urn. Een grote bus as van een cavia? een klein blikje as van een hond van 50 kg?
Ik heb zelf in een dierencrematorium gewerkt.
Ergens in het noorden van het land zijn ze met een groot crematorium bezig, voor grote paarden en vee. Het is alleen hele grote opgave om zo'n grote oven te maken en om die dieren van soms wel 1000 kg er in te krijgen. Paarden verbranden ook moeilijk. Mijn vader werkt in de branders en heeft toen het plan gezien.
Het idee om je paard te laten cremeren is een prettige gedachten alleen het prijskaartje is iets minder.
Als je een groot eigen terrein hebt zou ik het liefst mijn paard begraven. Niemand die er achterkomt. mooie steen erop.
PrisSyl schreef:ik zou hem laten inslapen rust die teminste in vrede ..