Citaat:
Ik vind alleen dat sommige mensen de beslissing om een paard naar de slager te brengen soms erg snel maken. Paard niet meer geschikt voor de sport, hup naar de slager.
Zo zit ik niet in elkaar en dat is niet mijn manier van denken
Nee ik ook niet, ik doe niet eens aan sport met mijn paarden maar toch heb ik mijn paard naar de slacht gebracht. Heeft absoluut niets van doen met wat jij zegt. Er zijn idd mensen die wel zo denken maar gelukkig veel meer mensen die juist niet zo denken.
Het schietmasker kan idd ook fout gaan, ik geloof niet dat mensen hier beweren dat dit niet zo is maar jij hebt dus een filmpje gezien waarbij het fout gaat met een schietmasker, ik heb meerdere malen van dichtbij meegemaakt dat het met spuiten verschrikkelijk verkeerd is gegaan (lees maar even terug in dit topic, ik heb 2 gevallen beschreven) het is dus maar net wat je meemaakt. Ik kies eerder voor de slacht door mijn ervaringen en jij kiest voor een spuitje door wat je op het filmpje hebt gezien, logisch want dat zijn de dingen die indruk op je maken en blijven hangen. Alleen denk ik niet dat de paarden waarbij ik het fout heb zien gaan met het spuiten erg rustig hun lichaam hebben kunnen verlaten
Wat betreft het coma en hersendood gebeuren, van hersendood weet ik het dus ook niet zeker maar ga daarbij eigenlijk af op wat er in de medische wereld wordt gezegt. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk als je zegt dat het vroeger ook van coma werd gezegt maar ik heb nu iets meer vertrouwen in de medische wereld dan vroeger (nog geen volledig vertrouwen hoor)
Van coma weet ik zeker dat sommige mensen nog dingen horen en verdere prikkels hebben, mijn moeder heeft bijvoorbeeld hele weken gewoon bewust meegemaakt, eerder werd ook narcose genoemd, daarvan heb ik het zelf dus aan den lijve ondervonden (maar is in dit topic niet echt op zijn plek, dat is iets totaal anders) maar bij hersendood denk ik toch echt aan geen enkele prikkel meer naar de hersenen, anders ben je niet hersendood. Maar goed, jullie hebben wel gelijk als je zegt dat je het niet zeker kan weten, alleen ik wil dan zelf toch iets meer vertrouwen in doktoren hebben, die hebben er meer verstand van dan ik
Is het paard ook werkelijk helemaal hersendood na de pin, dát is iets waar ik nu wel over na ben gaan denken, want idd, welk deel wordt eigenlijk geraakt en is dat wel voldoende om het paard hersendood te maken?