[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

diddlmouses

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:55

Hij is leuk GK!
Hoe oud is ie?
En lekker tactisch gezegd weer, pfff

Ik ben net bij de selecties van het Z wezen kijken, zo gemeen, wij hadden daar gewoon moeten rijden Boos!

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:30

Je hebt helemaal gelijk diddlmouses,ik heb toendertijd dat topic ook van je gelezen van het verlies van je paard.Ook heb ik toen je foto,s bekeken en zagen er echt super uit.
Maar ja het leven is niet eerlijk helaas.

^5 euro rendac kosten,echt niet.Het ophalen kost ongeveer rond de 18 euro,zal eens kijken wat het precies kost dus die boer moet niet zeuren.Het was ook een hele lompe opmerking.

Oh rekening gevonden.€21,82

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:58

het is idd vreemd om zon rekening te krijgen. Ik vind het ook vreemd dat wij geld hebben gekregen van de slager.. Ik hoef nu eerst ook geen hamburgers, frikandellen en kroketten meer.. pff..

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:20

daar kan ik me wel wat bij voorstellen pinuts, maar vind je keuze zeker niet slecht hoor, en daar moet je aan denken, je hebt uit liefde voor je paard die keuze gemaakt.

hier ook zo'n nare rekening, ik kreeg hem pas dik een maand later, heb hem nooit bekeken...

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:40

Leuk paard, GK Haha!
Ziet er heel goed uit. Ja

Het rijden met mijn nieuwe pony ziet er echt nog niet uit, maar het is nog wennen en het vertrouwen (van mijn kant) is er nog niet echt maar dat komt wel goed. Het heeft anderhalf jaar geduurd voordat het rijden tussen mij en Sharon er goed uit zag. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:45

diddlmouses schreef:
Hij is leuk GK!
Hoe oud is ie?
En lekker tactisch gezegd weer, pfff

Ik ben net bij de selecties van het Z wezen kijken, zo gemeen, wij hadden daar gewoon moeten rijden Boos!

Toen mijn paard geblesseerd op stal stond had ik niet zo'n moeite met de wedstrijden, maar toen hij er niet meer was, had ik bij de eerste wedstrijd op stal wel een heel naar gevoel, we hadden er gewoon tussen moeten rijden Verdrietig . Alle rubriekgenootjes reden er wel, maar wij nooit meer. Nu gaat het wel weer hoor, maar de eerste keer voelde ik me echt even niet zo tof erdoor.

Rendac was bij mij ook 20 euro, niet meer. En voor dat geld is hij achter op het terrein opgehaald, niet voor aan de weg.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:58

De eerste x-en mee op wedstrijd vond ik ook heel erg moeilijk, nu gaat dat wel weer gewoon, al denk ik altijd wel hoe het gegaan zou zijn als wij mee hadden kunnen doen en dan zien we eigenlijk nooit het Z. Nu dan echt die selecties waar je gewoon tussen had moeten rijden, dat voelde echt gemeen aan, dat we die kans nooit gekregen hebben.
Hoe ik het nu zo zeg komt het misschioen over dat het alleen om de wedstrijden ging maar dat is absoluut niet zo, als dat zo was had ik wel al een ander paard gehad Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:21

Waar ik erg aan heb moeten wennen was het nadenken over wedstrijden. Als ik op wedstrijd iets zag waar ik wel wat aan had, dan kwam automatisch de gedachte van 'als ik weer ga starten moet ik daaraan denken'. Dat heb ik nu ook nog steeds, maar ik probeer het dan maar in een bewaarblikje te doen voor straks als mijn jaarling groot is. Dus van 'oh dat doe ik ook en Lab doet dan dat', is het nu dus wat algemener. Wat ik maar met moeite kwijt raakte was het idee om weer voor te bereiden op de volgende wedstrijd, het 'straks in *** gaan we weer meedoen'.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:32

Oh, dat heb ik juist weer helemaal niet gehad.
Wel heb ik ook heel lang nog rekening gehouden met het weer, of en watvoor deken ie op moest.
En sowieso vd winter als het lekker weer was, van nu had ie best op de wei gekund.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:40

Dat heb ik juist weer kunnen verschuiven naar mijn nieuwe paard en dat is maar goed ook Lachen. Daarmee moet ik wel steeds bedenken hoe het voor hem allemaal is, is hij kouwelijk, wordt hij snel dik, is hij snel in de stress, wat vindt hij makkelijk, wat vindt hij moeilijk, enzovoort. Dan kun je dus je ontwenning weer vorm geven met nieuwe dingen bedenken en dat scheelt misschien. Maar ook bij mij staat de poetskist nog apart en ligt er een deken nog ongewassen om zijn geur vast te houden en alle fijne herinneringen. Maar ondanks dat ik hem heel erg mis, heb ik niet het idee dat hij nog bij me is, maar ook niet het idee dat hij weg is. Hij staat niet meer in zijn stal, maar verder heb ik het nog niet verwerkt geloof ik. Niet dat ik van plan ben om in het verdriet te blijven hangen, maar hij is nog niet weg weg.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 09:36

Wat een onwijs leuke fotoshoot, het is echt een heel erg leuk paard en je kunt goed zien dat jullie plezier hebben Lachen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:59

Ik heb ook echt wel plezier met hem.. Maar anders... Haha!

Kay is wel fotogenieker als Marlon..die was altijd zo terug getrokken.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:13

Vandaag is het 3 jaar geleden dat mijn eerste echte rijpaard is overleden. Ik realiseerde me pas dat het vandaag was rond een uurtje of 1 en dat terwijl ik vannacht heb lopen spoken en al de hele dag met een raar gevoel in m'n maag liep. Op zulke momenten krijg ik het toch wel weer een beetje moeilijk Scheve mond

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:27

Sterkte Marijkjuh, dat soort momenten blijven volgens mij gewoon altijd pijnlijk Ach gut

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:27

Sterkte Marijkjuh, dat soort momenten blijven volgens mij gewoon altijd pijnlijk Ach gut

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:28

Sterkte Marijke, blijft toch moeilijk he!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:48

Marijkjuh schreef:
Vandaag is het 3 jaar geleden dat mijn eerste echte rijpaard is overleden. Ik realiseerde me pas dat het vandaag was rond een uurtje of 1 en dat terwijl ik vannacht heb lopen spoken en al de hele dag met een raar gevoel in m'n maag liep. Op zulke momenten krijg ik het toch wel weer een beetje moeilijk Scheve mond

Nog sterkte ermee, kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk blijft. Ach gut

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:00

Mijn kleine meisje is vrijdagavond ingeslapen. Ergste was dat ik er niet voor haar kon zijn op dat moment... Het is nog erg vers en heb nog veel last van huilbuien, kippenvel en een hart wat aanvoelt als steen.... Verdrietig
Het ergste is als ik op "haar" weide ben. Het voelt helemaal niet goed zonder haar.
Misschien raar maar ik heb een stukje staart en voorpluk van haar waar ik iedere dag aan ruik.... zo voelt ze toch nog een beetje bij me...

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:03

PearllG schreef:
Mijn kleine meisje is vrijdagavond ingeslapen. Ergste was dat ik er niet voor haar kon zijn op dat moment... Het is nog erg vers en heb nog veel last van huilbuien, kippenvel en een hart wat aanvoelt als steen.... Verdrietig
Het ergste is als ik op "haar" weide ben. Het voelt helemaal niet goed zonder haar.
Misschien raar maar ik heb een stukje staart en voorpluk van haar waar ik iedere dag aan ruik.... zo voelt ze toch nog een beetje bij me...

Heel veel sterkte, het is nog heel erg vers voor je. Ach gut
En ik vind dat helemaal niet raar, doe het zelf ook regelmatig en dat geeft me inderdaad ook een beetje het gevoel dat ze bij me is. Ja

Ik begrijp je gevoel helemaal, ik heb ook het gevoel dat ik er niet voor haar geweest ben terwijl ze me nodig had (het was wel zo, maar ik had geen telefoon bij me en als er niemand geweest was wat dan? Sindsdien neem ik altijd mijn telefoon mee).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:36

Pearl, heel erg veel sterkte! Het slijt, maar niemand weet wanneer.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:42

Sterkte Pearl Ach gut

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:49

pearl, je moet jezelf niets verwijten. Ik was er ook niet bij de dood van mijn paard. Dat kon ik niet aan, op dat moment moest ik ook even aan mezelf denken. Voor die tijd was ik er elke dag, om te kijken of het beter ging, en ik deed er alles aan om hem beter te maken, maar helaas.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:54

Heel veel sterkte Pearl, en echt weg gaat ze niet, ze zal altijd een beetje bij je blijven Ach gut

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:14

oh pearl heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijk periode.