mistylove schreef:INSLAPEN
Kan me je ook vertellen waarom, dus je mening beargumenteren..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mistylove schreef:INSLAPEN
manonetjuh schreef:in laten slapen! het lijkt me een akelig idee dat er iemand je paard opeet,..
Stravero schreef:HannaBel schreef:wat denk je zelf.. als je echt van je paardje hebt gehouden breng je hem niet naar de slager.. het idee aleen al dat mijn paardje heerlijk opgegeten gaat worden vind ik WALGELIJK!!!!!!!!!!!!
iddik kan daar zoooooooooooooo boos om worden.. slagers moeten zelf geslacht worden
runningkawa schreef:Idd, alleen maar losse zinnen hebben we niets aan.
Ik vraag me trouwens ook wel af of men zeker weet dat een hersendood paard niets meer weet. Geen angst heeft.
Mensen die uit coma komen blijken soms ook dingen te weten.
En hoe kan men wel weten dat er wel angst is bij een narcose?
Paarden die uit een operatie komen zijn ook niet bang en hebben er ook geen blijvende angst aan over.
Is het hier niet meer zo, wat men graag wil geloven word door die persoon gezegd?
neetje86 schreef:nou haal je volgens mij 2dingen door elkaar, coma en hersendood. bij coma is er altijd nog spraken van hersenactiviteit. want nogmaals bij mensen (dus neem aan dat dat bij dieren ook zo is) is iemand die hersendood is gewoon eigelijk al dood verklaard.
Albertine_N schreef:Zeg dat ook eens tegen haar.
Citaat:Btw.: bij dieren is weldegelijk onderzoek gedaan naar de overlevingskansen na het 'schieten'. Daaruit is gebleken dat het in principe mogelijk is dat ze door blijven leven mits de hals niet wordt opengesneden, weliswaar als kasplantje ... maar toch ...
Wanderers schreef:de werking van het schietmasker wordt weldegelijk op die pagina uitgelegd.Zal voor belangstellenden het hier even, letterlijk, neer zetten.
".... Bij de gewone slacht werkt men met een schietmasker. Bij gebruik van een schietmasker worden door het binnendringen van een stalen pen de grote hersenen beschadigd en daarmee het centrale zenuwstelsel. Het deel van de hersenen dat de hartslag regelt wordt niet geraakt. Elk op die manier bedwelmd dier heeft vanaf dat moment een zwaar hersenletsel en is absoluut niet dood, sterker nog , dat is helemaal niet gewenst. Want als het dier daarmee gedood zou zijn kon het niet leegbloeden omdat het hart niet pompt. Wanneer na het bedwelmen het dier de halsslagaders niet doorgesneden worden kan het dier, weliswaar als een plantje, verder leven. ...."
Het dier bloed dus feitelijk dood.
Overigens wil ik met mijn reacties alleen maar bewerkstelligen dat men bewust(er) een keuze kan maken tussen slachten/inslapen. Heb het idee dat men wel weet hoe het afspuiten in z'n werk gaat, maar over het slachten is blijkbaar toch nog niet alles duidelijk. Is natuurlijk ook wel logisch, er zijn maar weinig mensen die het op kunnen brengen om hun paard te begeleiden bij de slacht ... tot en met het leegbloeden toe ...
KiWiKo schreef:weet iemand uberhaupt of er enig waarneembaar vermogen is bij hersendood.......... zowel bij mensen als dieren??????
neem een comapatient.........
ik vind dit wel weer achtelijk ver gezocht