[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia__

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:04

Lis_Ol schreef:
myn pony is nu 3 jaar geleden omgekomen bij een brand.
ik mis haar nog elke dag, maar het is niet zo dat ik er nog vaak om moet huilen.
ik heb er zeker 2 jaar over gedaan, om het een beetje een plekje te kunnen geven.
vergeten doe ik haar toch nooit, en zeker niet door de manier waarop

Wat erg, dat lijkt me echt verschrikkelijk.... Ach gut

@diddlmouses: Bedankt. Lachen

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:27

@claudia, mooi filmpje. als je je verdrietig voelt kan je er naar kijken en weer zien hoe gelukkig je met haar was.

ik zelf heb daar heel veel steun aan. als ik dat gelukkige koppie van willem zie.. dan ben ik toch maar wat blij dat hij een deel van mijn leven is geweest en hij zit toch voor altijd in mijn hart.

ik heb willem zijn stal de volgende dag ook zelf uit gemest. zijn spullen heb ik laten zitten, omdat merel er nog stond. maar moest na een paar maanden toch het kastje terug geven en toen had ik het wel ff heel moeilijk.

nu gebruik ik dezelfde spullen weer voor mijn nieuwe paard en de lading die er aan zat is nu weg. wel heb ik bijv zijn halster die hij omhad bij het inslapen hier thuis. die had ik voor mijn verjaardag gehad en die blijft van hem. juist door het gebruik van zijn spullen blijft er toch een beetje tastbaars aanwezig. ik zie zijn dekens en ik zie een grote vos, maar er steekt een heel ander paard in, die ook elke dag opnieuw uitkijkt om gekroeld te worden en mijn zorg nodig heeft.

een nieuw paard zoeken komt wel wanneer je er aan toe bent.. ze komen op je pad.. een paard kiest jou... wij hadden nl net plannen gemaakt om 2 weken op vakantie te gaan enzo..

het verdriet slijt wel, bij mij heeft het plaats gemaakt voor fijne herinneringen. het leven is niet voor eeuwig. ik weet wel dat ik nu intenser geniet van mijn paarden en vooral veel fotos en filmpjes maken

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:28

gekke_koei schreef:
@claudia, mooi filmpje. als je je verdrietig voelt kan je er naar kijken en weer zien hoe gelukkig je met haar was.

Is ook wel zo, maar het blijft toch heel moeilijk om naar te kijken,
ik had 'm daarstraks aan m'n moeder laten zien en zelf zij moest huilen dus dat zegt wel wat Bloos

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:35

gekke_koei schreef:

ik zelf heb daar heel veel steun aan. als ik dat gelukkige koppie van willem zie.. dan ben ik toch maar wat blij dat hij een deel van mijn leven is geweest en hij zit toch voor altijd in mijn hart.

ik heb willem zijn stal de volgende dag ook zelf uit gemest. zijn spullen heb ik laten zitten, omdat merel er nog stond. maar moest na een paar maanden toch het kastje terug geven en toen had ik het wel ff heel moeilijk.

nu gebruik ik dezelfde spullen weer voor mijn nieuwe paard en de lading die er aan zat is nu weg. wel heb ik bijv zijn halster die hij omhad bij het inslapen hier thuis. die had ik voor mijn verjaardag gehad en die blijft van hem. juist door het gebruik van zijn spullen blijft er toch een beetje tastbaars aanwezig. ik zie zijn dekens en ik zie een grote vos, maar er steekt een heel ander paard in, die ook elke dag opnieuw uitkijkt om gekroeld te worden en mijn zorg nodig heeft.

een nieuw paard zoeken komt wel wanneer je er aan toe bent.. ze komen op je pad.. een paard kiest jou... wij hadden nl net plannen gemaakt om 2 weken op vakantie te gaan enzo..

het verdriet slijt wel, bij mij heeft het plaats gemaakt voor fijne herinneringen. het leven is niet voor eeuwig. ik weet wel dat ik nu intenser geniet van mijn paarden en vooral veel fotos en filmpjes maken

Heel mooi geschreven.

Ik heb in de week voordat hij wegging telkens een beetje naar huis meegenomen.
en op de dag zelf.. zei mam..alle spullen in de auto..dan hoef je voorlopig niet op stal te zijn..

claudia het filmpje is erg mooi,kreeg er zelfs een brok van Nagelbijten / Gniffelen

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:43

Snackie schreef:
gekke_koei schreef:
claudia het filmpje is erg mooi,kreeg er zelfs een brok van Nagelbijten / Gniffelen

Dankjewel.... Bloos

De maandag nadat ze overleden was kwam ik op stal omdat ik op een paard van een stalgenootje zou gaan rijden en mijn laarzen stonden in de kast en toen ik de kast dicht deed toen voelde ik me opeens zo verdrietig omdat Sharon altijd met haar hoofd over de stalmuur hing als ik bij de kast stond en het deed zoveel pijn dat ik dat niet meer zou zien....

Met de pony die ik nu heb klikte het ook meteen, het voelde gewoon meteen goed. Hij kwam ook meteen naar me toe enzo, ik had best langer willen wachten maar het liep gewoon zo en dan heb ik liever dat ik snel een nieuwe pony heb waar het goed mee klikt dan dat ik over een jaar een pony neem waar het misschien helemaal niet zo mee klikt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:10

Gelijk heb je hoor.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:54

Claudia een mooi fimpje ook al heb ik maar de eerste halve minuut gekeken.Ik kan dat niet zo goed en vooral omdat ik weet dat een paard of pony dood is.
Ik had 2 paarden die naast elkaar stonden op stal.De eerste dag dat ik weer op stal was was ontzettend kl*te en ik was het liefst meteen rechts om gedraaid.Maar ja er stond nog wel een ander paard van me dat mijn aandacht verdiende.
Ik had de fleece deken waar dwertje mee ingeslapen was voor de stal hangen.Die schimmel van mij rook aan de deken,hinnikte een keer en trok zijn lip op.Net alsof hij toen pas afscheid nam.Maar toen dwertje net was ingeslapen heb ik de schimmel erbij gelaten,maar hij probeerde haar overeind te krijgen wat natuurlijk niet meer lukte.
De eerste weken waren heel zwaar op stal,telkens huilen om die lege box.Ik heb toen ook aan de staleigenaar gevraagd als er een nieuwe pensionklant kwam of dat de oude stal van dwertje dan gebruikt zou worden.Gelukkig was dat goed en kwam er na 3 weken alweer een nieuwe pensiongast.
Maar ik lees veel mensen op dit topic die dan gwoon geen paard meer hebben.Nou ik heb alle respect voor jullie dat jullie niet gek geworden zijn.Bij mij ging het paarden gedeelte gelukkig gewoon door.
Ook heb ik geen nieuwe band op hoeven te bouwen met een ander paard omdat ik mijn andere paard alweer 2 jaar had.
Dus voor iedereen die op het moment geen paard of pony meer heeft,heel veel sterkte.Ik denk dat je er dan toch anders aan herinnerd word.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:57

binnenkort is het alweer een jaar geleden dat mijn meid omgekomen is, krijg af en toe nog wel eens een brok in me keel met bepaalde dingen, mis mijn meisje nog steeds verschrikkelijk, maar heb het gelukkig wel een plaatje kunnen geven

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:10

dwertje schreef:
Claudia een mooi fimpje ook al heb ik maar de eerste halve minuut gekeken.Ik kan dat niet zo goed en vooral omdat ik weet dat een paard of pony dood is.
Ik had 2 paarden die naast elkaar stonden op stal.De eerste dag dat ik weer op stal was was ontzettend kl*te en ik was het liefst meteen rechts om gedraaid.Maar ja er stond nog wel een ander paard van me dat mijn aandacht verdiende.
Ik had de fleece deken waar dwertje mee ingeslapen was voor de stal hangen.Die schimmel van mij rook aan de deken,hinnikte een keer en trok zijn lip op.Net alsof hij toen pas afscheid nam.Maar toen dwertje net was ingeslapen heb ik de schimmel erbij gelaten,maar hij probeerde haar overeind te krijgen wat natuurlijk niet meer lukte.
De eerste weken waren heel zwaar op stal,telkens huilen om die lege box.Ik heb toen ook aan de staleigenaar gevraagd als er een nieuwe pensionklant kwam of dat de oude stal van dwertje dan gebruikt zou worden.Gelukkig was dat goed en kwam er na 3 weken alweer een nieuwe pensiongast.
Maar ik lees veel mensen op dit topic die dan gwoon geen paard meer hebben.Nou ik heb alle respect voor jullie dat jullie niet gek geworden zijn.Bij mij ging het paarden gedeelte gelukkig gewoon door.
Ook heb ik geen nieuwe band op hoeven te bouwen met een ander paard omdat ik mijn andere paard alweer 2 jaar had.
Dus voor iedereen die op het moment geen paard of pony meer heeft,heel veel sterkte.Ik denk dat je er dan toch anders aan herinnerd word.

Dankje... Lachen

Het lijkt mij ook heel moeilijk als er nog een ander paard op stal staat waar je heen moet omdat je er dan toch weer steeds aan herinnerd wordt. Ik heb daarom ook bewust vrij snel een nieuwe pony genomen omdat ik gewoon afleiding nodig had, ik heb al vanaf mijn 8ste een eigen pony en als je dat opeens niet meer hebt dan is je hele ritme er niet meer en ik heb/had gewoon een pony nodig waar ik mezelf kon zijn en alles gewoon even kon vergeten.

MieLo: De tijd gaat dan alweer snel, he? Nog sterkte ermee, maar gelukkig dat je het een plaatsje hebt kunnen geven. Ja

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:55

Ik heb het ook nodig.. het leven zonder paard is voor mij niet voor te stellen.

Zeker na Marlon(hij was echt het beste wat me overkomen is) Was het heel moeilijk een geschikt dier te vinden.
Kay lijkt in geen enkel opzicht op Marlon..en dat is maar goed ook Haha!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:01

Snackie schreef:
Ik heb het ook nodig.. het leven zonder paard is voor mij niet voor te stellen.

Zeker na Marlon(hij was echt het beste wat me overkomen is) Was het heel moeilijk een geschikt dier te vinden.
Kay lijkt in geen enkel opzicht op Marlon..en dat is maar goed ook Haha!

Ja precies, anders ga je veel sneller vergelijken. Ja
Cupido lijkt ook echt niet op Sharon, hij is wel heel braaf maar het zijn in de meeste opzichten tegenpolen. Sharon is voor mij ook het beste wat mij is overkomen, zonder haar had ik waarschijnlijk niet eens op Cupido durven rijden (nare ervaring(en) met eerste pony) dus daar ben ik heel dankbaar voor. Ja

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:21

Grappig.. dat had ik met Marlon ook.
Door mijn andere pony was ik al mijn vertrouwen kwijt. en Marlon gaf het me allemaal terug.

Vooral de eerste ontmoeting was een kippenvel moment.. dat zeiden mijn stalgenoten ook.

Ik kwam de stal binnen.. hij was aan het eten uit zijn 'baas' hand. hij richt zijn hoofd op..en hij kijkt me aan.. Ik zeg heeey knapperd! en hij hinnikt Lovers echt waar.. de vonk zag je bijna vliegen Lovers

Ben zo dankbaar dat hij op mijn pad is gekomen..en dat ik 3 jaar van hem genieten mocht!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:35

Snackie schreef:
Grappig.. dat had ik met Marlon ook.
Door mijn andere pony was ik al mijn vertrouwen kwijt. en Marlon gaf het me allemaal terug.

Vooral de eerste ontmoeting was een kippenvel moment.. dat zeiden mijn stalgenoten ook.

Ik kwam de stal binnen.. hij was aan het eten uit zijn 'baas' hand. hij richt zijn hoofd op..en hij kijkt me aan.. Ik zeg heeey knapperd! en hij hinnikt Lovers echt waar.. de vonk zag je bijna vliegen Lovers

Ben zo dankbaar dat hij op mijn pad is gekomen..en dat ik 3 jaar van hem genieten mocht!

Dat is wel heel bijzonder Haha!
Ik had met Sharon in het begin eigenlijk helemaal niet zo'n klik, ik vond het een schat van een pony maar de klik was er niet echt maar die kwam wel snel. Ik heb helaas maar 2 jaar van haar mogen genieten (op een week na), maar als ik er zo over nadenk dan ben ik blij met elke dag die ik met haar heb mogen doorbrengen. Ja

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:38

Ach gut Idem hiero! had geen mooiere tijd kunnen hebben.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:57

Ik heb van mijn eerste paard ook nog dr halster en twee zweetdekens, die blijven ook echt van haar.....
Van Cash heb ik nog wat halsters. maar dat is het verder ook, en die gaan ook nog wel weer naar een nieuw paard (is pony en cob, dus wordt voor het nieuwe veulen van Casa).

Voor mij scheelt het dat ik dr moeder nog heb. Die is nu weer drachtig.
Dat ik hoorde dat ze idd drachtig was was het wel heel dubbel. Ik weet nog dat ze drachttig was van Cash, en ik echt moest huiken van geluk dat ze drachtig was.
Dat had ik nu niet......

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:03

Heb nooit echt gehad dat en pony/paard overleed.
(glukkig maar !)
Alleen een waaar ik vroeger op de manege op reed, vond het wel erg maargoed toch altidj anders dan dat het je eigen paard is.
Mensen allemaal heel veel sterkte met het verlies vn jullie paard!
(L)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:17

Vandaag heeft Kay Marlon zijn lederen halster aan gehad.. was geen gezicht ROFL dus die kan weer aan de muur.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:41

waarom, was ie veels te groot?

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:47

Ik heb de kleren die ik aanhad op de dag dat ik hem voor het laatst gezien heb niet meer gedragen of gewassen, ze blijven maar op de stoel in de slaapkamer liggen.. Ik kan ze gewoon niet aantrekken of wassen, al klinkt dat ontzettend dom.
Zijn spullen zal ik niet voor andere paarden gebruiken, heel misschien het hoofdstel, maar de rest niet, dat hoort bij hem.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:04

Kiwi dat klinkt niet ontzettend dom,het is jouw manier om het te verwerken.Schaam je je er niet voor.De meeste op dit topic weten echt wel hoe je je voelt.
Sterkte met het verwerkingsproces.
Ik heb een dipje gehad,ik kreeg vandaag pas de rekening van het destructiebedrijf.Voelt net alsof er een grote steen op je maag ligt.Is zo raar die rekening te zien,voelt echt als de eindafrekening.
Of zeg ik dat verkeerd,nee zo voel ik het echt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:06

diddlmouses schreef:
waarom, was ie veels te groot?

Ja Plus dat hij gewoon niet bij Kay staat Bloos

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:07

rottig is dat he! Gemeen eigenlijk.. ze nemen je paard mee...en je hebt er niets voor terug..

Is het betalen of geld toe krijgen?(heb geen idee)

kiwi.. het is niet dom! ieder zijn eigen manier Ach gut

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:35

Kiwi_ schreef:
Ik heb de kleren die ik aanhad op de dag dat ik hem voor het laatst gezien heb niet meer gedragen of gewassen, ze blijven maar op de stoel in de slaapkamer liggen.. Ik kan ze gewoon niet aantrekken of wassen, al klinkt dat ontzettend dom.
Zijn spullen zal ik niet voor andere paarden gebruiken, heel misschien het hoofdstel, maar de rest niet, dat hoort bij hem.

Dit heb ik dus ook, dat is echt niet stom.....
De spullen die ik heb van Vinga draag ik over aan haar zoon, Dakota. Het is haar eigen kind
maar als ik een ander paard had gehad dan zou ik dat misschien ook niet doen.
Bij ons in de garage staat een doos vol met dekjes, allemaal nog met haren van Ving... ik
wil ze niet wassen want dan gaat haar geur eruit en haar haren.

dwertje schreef:
Ik heb een dipje gehad,ik kreeg vandaag pas de rekening van het destructiebedrijf.Voelt net alsof er een grote steen op je maag ligt.Is zo raar die rekening te zien,voelt echt als de eindafrekening.
Of zeg ik dat verkeerd,nee zo voel ik het echt.

Moeilijk is dat he, ik kreeg hem precies 1 week na het overlijden... ik heb de individuele ophaalservice van Rendac gebruikt, het kost een berg geld maar ik had het er met alle liefde voor over. Vinga is heel waardig aan haar laatste reis begonnen toen ze in de trailer van Rendac lag. Ik heb alle tijd gekregen om afscheid te nemen en heb haar zelf met mn moeder en de man van Rendac op de brancard gerold. Ik ben blij dat ik het zo gedaan heb Ja

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:51

wij kregen gisteren een telefoontje. was van een boer die in november een paard vervoerd zouhebben. mijn vriend zegt dat kan helemaalniet, we zijn toen niet verhuisd.
zegt de boer. jawel een dooie! zo ontzettend plat zei hij dat.

mijnvriend stond echt met de telefoon in zijn hand van wow! of we nog ff 65 euro wilden betalen vanwege de rendac. hij had willem voor ons meegenomen en op zijn terrein neer gelegd om opgehaald te worden.

maar das wel ff heftig als je dat hoort en hoe het dan ook gezegd wordt...

ik heb ff 2 foto's van mijn nieuwe knollie.

Afbeelding

Afbeelding

hij moet net als willem toen nog veel leren. best nog wel pittig met zo'n slagschip Haha! willem was veel meer bijmekaar. die kon wat dat betreft echt zitten met verzamelen enzo. stiek moet nog leren datie een achterhand heeft en datie hem eronder moet brengen. maar wel heel leuk om dat te leren. hij is al veel vooruit gegaan in 2 weken.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:59

Zo dat is zeker heftig als je dat hoort!! Bah!
Typisch boeren he!
Willem was een mooi paard Ja