[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marieke84

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:02

merci, dat helpt wel, ook als ik lees dat er mij al heel veel zijn voorgegaan en hetzelfde voelen...

Hij staat voor het moment bij mijn vriend en zijn ouders op de boerderij, ze zijn nog wat van het gedacht van: het is maar een dier, dat is vervangbaar, je koopt een nieuwe en alles is vergeten, Ze verstaan het niet goed dat ik zo reageer, voor mij is het mijn beste vriend. Dus erg veel steun daar heb ik niet. Gelukkig wel bij mijn ma en mijn vrienden...

Ik wil me gewoon sterk houden tot het gedaan is, voor hem, ik hoop dat het me lukt

@pinuts: heel veel sterkte vandaag, ik zal ook aan jou denken wat ik weet hoe je je voelt nu

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:06

veel andere mensen begrijpen het niet. ''het is maar een dier'' pff.. ze moesten eens weten. Mijn paard was net als een hond, en daarbij tegelijk ook mijn hobby sport. En mijn hele uitlaatklep. Mensen die dit niet hebben meegemaakt kunnen het simpelweg niet begrijpen

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:10

Pinuts ook jij heel veel sterkte.Een paard is anders als een hond of kat,maar ik heb al 2 honden en 2 katten verloren en dat was ook zwaar.Maar het was minder erg dan je paard te verliezen.
Een paard is je leven,je hobby,je sport etc etc.
Veel mesnen die niet in de paarden wereld zitten hebben daar geen begrip voor en zeggen,je koopt toch gewoon een nieuwe.
Maar met een nieuw paard heb je niet zomaar die basis die je met je andere paard had,daar gaat best wel lange tijd overheen.
Ik ben blij dat ik nog een paard had wnat anders was ik gek geworden,want ik kan niet zonder paarden maar dat is voor iedereen verschillend.
Ook voor jou heel veel sterkte toegewenst vandaag en de komende weken.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:51

veel sterkte bij hetgeen wat komen gaat.

ik heb geen verdriet meer om willem. ik ben langzaam gaan beseffen dat het gewoon tijd was. heel zijn leven gezwoegd, hij was gewoon op. hoe vaak ik ook zoiets had van waarom heb je mij in de steek gelaten en waarom kon je mij wel zo makkelijk loslaten heb ik achter me gelaten.

in mijn zoektocht naar nieuwe paarden ben ik gaan beseffen dat er een heleboel leuke paarden zijn die wachten op een nieuw baasje en die ook graag het beste leventje willen krijgen.

het voelde dan ook als een klap toen het mis ging met het vorige paard... 3 dagen op stal en gelijk afgekeurd... een maand lang niet proberen een band te krijgen.. zo ontzettend moeilijk...

toen maar naar een ander gaan kijken.. dat werd nix.. toen naar een paard gaan kijken die ik op de fotos helemaal nix vond.. maar die mijn vriend helemaal geweldig vond...

dus ja.. toch gaan kijken want erger als de dag ervoor zou het niet zijn. en beide in 1 klap verliefd. en nu staat dat lekkere beesie al bijna 2 weken op stal en ben ik helemaal in de wolken met hem.

weer een grote vos, weer zo'n lief braaf ding. weer een uistraling waar je verliefd op wordt en zo anders dan willem was, maar toch ook de karakter eigenschappen die ik zoek in een paard.

klinkt misschien raar, maar bij de vorige had ik zoveel twijfels.. en bij deze was het ineens goed... willem geeft me er een goed gevoel over om maar zo te zeggen.. misschien maak ik mezelf ook maar wat wijs, om een reden te vinden voor alles wat er het laatste jaar is gebeurd... maar ik ben zo blij dat ik een nieuw paard heb. maar andere kant ook heel onzeker. doe ik het wel goed, ben ik niet te lief of te streng? kan ik wel zo luchtig zijn met hem? of moet ik er goed opletten dat hij niet verstapt en zijn been breekt?? af en toeheb ik wel van die momenten.. maar dat is gewoon nog ff wennen

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:58

@ marieke84 en pinuts: heel veel sterkte vandaag, krijg er gewoon een naar gevoel van omdat ik weet hoe erg het is je paard in te moeten laten slapen. Ik denk aan jullie!!!

@dwertje: laatst zei iemand tegen me: "Het was toch maar een paard" nou ik kon dat mens wel aanvliegen, woest was ik. Als je dan toch niks zinnings kan zeggen hou dan je smond dicht. Kan me daar echt zo kwaad om maken, met zulke mensen praat ik dus ook geen woord over Vinga, alleen met paardenmensen in mijn omgeving en hier in dit topic, het doet me goed om er zo met lotgenoten over te praten.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:26

Dat bedoel ik dus,paarden worden door andere mensen gezien als een gebruiksvoorwerp.Gelukkig heb ik veel paarden vrienden maar toch praat ik heel weinig met ze over mijn paard.Ik denk dat ik me schaam dat ik nog zo,n pijn heb.Het is iets wat heel langzaam slijt maar dan ook echt langzaam.
Ik heb geprobeerd je laatste filmpje te bekijken,maar heb alleen klein stukje van het begin gezien.
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om te kijken.Vooral omdat bij mij het verdriet ook zo diep zit.
Je moet niet boos zijn op andere mensne die geen paarden mensen zijn want die weten echt niet waar ze over praten.Maar het doet je wel pijn dat begrijp ik.
Maar goed dat er genoeg mensen zijn die je wel begrijpen.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:54

pinuts schreef:
Deze dag is de laatste dag van mijn paard..Ik heb maar een paar jaar van mijn eerste paardje mogen genieten. IK voel me zoo ZO ellendig.. Ik ben er serieus misselijk van. Het is straks helemaal over. Nooit meer mijn lieve paardje, maar ook nooit meer mijn hobby. Want zonder mijn paard is dat er niet meer. Ik hoef geen nieuwe.. Dat is niet hetzelfde. Ik vind het fijn dat ik hier even mijn verhaal kwijt kan.. want het valt zwaar, veel zwaarder dan gedacht. Hij was er altijd als ik ergens mee zat, als ik bij mijn paard was, dacht ik nergens mee aan. Hij was mijn ontspanning. Heerlijk. Nu heb ik dat niet meer, naar wie moet ik nu toe? Nu hij mij zo verdrietig maakt? Hij hoorde mij niet verdrietig te maken. Maar ja, het is gebeurd.. Ik heb al afscheid genomen.. En weetje, je weet pas echt hoeveel iets voor je betekend, als het er niet meer is.

Ik weet precies hoe je je voelt, ik ken het helemaal.
Heb een paar zware jaren achter de rug en mijn pony was echt mijn steun en mijn alles....
Heel veel sterkte de komende tijd Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:55

Pinuts, jij ook heel erg veel sterkte!!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:06

Iedereen die zijn paard heeft verloren veel sterkte Ach gut

Ik heb al eens eerder een lievelinspony verloren, waar ik het toen heel moeilijk mee had. Ik kende het beestje al 5 jaar en ik had heel veel van haar geleerd, reed altijd op der maar jaar ze was oud en op. Nu is het alweer 2 en half jaar geleden en ik vind het heel erg dat ze er niet meer is maar ik heb het geaccepteerd en ik ze heeft een goed leven gehad en daar heb ik vrede mee.

Nu is vorige week mijn kleine flessenkindje overleden, ze was vanaf dag 1 al 'mijn kleine baby'
Ze heeft maar een paar dagen oud mogen worden, alle plannen waren al gemaakt voor de zomer en de liefde was begonnen.
Ik voel me echt k.ut, de eerste dag heb ik niks gegeten en niks gedronken ik kon gewoon niks weg krijgen alleen maar in bed gelegen en ik ben even bij haar wezen kijken. Daarna nog een dag niks gegeten maar gelukkig wel weer gedronken nu gaat het wel weer iets beter, ik eet weer en ga nu gewoon naar school maar kleine Annebel is wel constant in mijn hoofd.

Ze is er dan wel maar eventjes geweest maar ze was echt precies zoals ik haar had 'bestelt' en zo lief omdat ze de fles kreeg was ze super aanhankelijk ze kroop gewoon op schoot en volgde je overal, hinnkde als je kwam echt een super diertje maar helaas mocht ze het niet redden.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:03

het is achter de rug, alles is voorbij, ik ben eigenlijk opgelucht dat hij geen pijn meer hoeft te lijden. Ik heb hem nog een uur verwend en geborsteld, daarna nog wat laten grazen, zijn favoriete bezigheid! Dan kwam de eerste spuit voor sedatie, en daarna T61, hij is eigenlijk de hele tijd blijven eten van het gras en opeens was het gedaan...
De andere paarden waren wel heel zenuwachtig en roepen. Nadat hij gevallen was, ben ik er nog even blijven bij zitten tot het helemaal gedaan was, er viel opeens een last van mijn schouders. Het doet daarom niet minder pijn, maar hij was er vanaf...
Ik ben blij dat ik erbij was, en heb me sterk kunnen houden voor mijn paardje, zo kan ik het beter plaatsen denk ik.

Bedankt voor iedereen die me gesteund heeft

O ja, mijn vriend zijn kwam doodleuk naar me: en laat je hem schieten? nee? daat gaat je dan wel meer geld kosten! Boos! Ik kon het krijgen!!!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:50

wat een klootzaK!! stomme opmerking! Sjeee.. Alsnog sterkte.. Dreeke: Mijn paard is naar de slager gegaan, dat heb ik liever dan dat ik hem moet zien vechten tegen een spuit. (mijn paard is heel, heel taai, en ik wist zeker dat hij niet zomaar dood zou zijn met een spuitje) Daarom, om zeker te zijn dat mijn paard een snelle dood heeft, issie naar de slager gebracht. Ik vind het vreselijk wreed, en eet eerst geen snacks meer, zowiso vind ik vlees ineens raar, ranzig enz. Maar mijn gevoel zegt dat het zo het beste is..

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:54

Marieke:gelukkig heb je het voor jezelf goed af kunnen sluiten.
Toch nog heel veel sterkte toegewenst de komende tijd en je weet waar je terecht kunt als je het even niet meer ziet zitten.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:52

@ pluklief: sterkte, met het verlies van je kleintje.
@ pinuts: lijkt me moeilijk om je paard naar de slacht te brengen... tenminste de gedachten erbij dat je dier geslacht wordt, ik zou het niet kunnen. Maar op welke manier je paard ook aan zn einde komt, het blijft iets pijnlijks, sterkte nogmaals.

@ marieke84: jij ook veel sterkte nogmaals, gaat het een beetje nu met je?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:12

dwertje schreef:
Marieke ik wil je heel veel sterkte wensen,wij weten hoe zwaar de weg is die je vandaag moet begaan.
Ik weet niet of het helpt,maar ik zal vandaag extra aan je denken en vooral vanavond.
HEEL VEEL STERKTE

Ook namens mij heel veel sterkte Ach gut

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:13

pinuts schreef:
Deze dag is de laatste dag van mijn paard..Ik heb maar een paar jaar van mijn eerste paardje mogen genieten. IK voel me zoo ZO ellendig.. Ik ben er serieus misselijk van. Het is straks helemaal over. Nooit meer mijn lieve paardje, maar ook nooit meer mijn hobby. Want zonder mijn paard is dat er niet meer. Ik hoef geen nieuwe.. Dat is niet hetzelfde. Ik vind het fijn dat ik hier even mijn verhaal kwijt kan.. want het valt zwaar, veel zwaarder dan gedacht. Hij was er altijd als ik ergens mee zat, als ik bij mijn paard was, dacht ik nergens mee aan. Hij was mijn ontspanning. Heerlijk. Nu heb ik dat niet meer, naar wie moet ik nu toe? Nu hij mij zo verdrietig maakt? Hij hoorde mij niet verdrietig te maken. Maar ja, het is gebeurd.. Ik heb al afscheid genomen.. En weetje, je weet pas echt hoeveel iets voor je betekend, als het er niet meer is.

ook jij heel veel sterkte!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:13

dwertje schreef:
Pinuts ook jij heel veel sterkte.Een paard is anders als een hond of kat,maar ik heb al 2 honden en 2 katten verloren en dat was ook zwaar.Maar het was minder erg dan je paard te verliezen.
Een paard is je leven,je hobby,je sport etc etc.
Veel mesnen die niet in de paarden wereld zitten hebben daar geen begrip voor en zeggen,je koopt toch gewoon een nieuwe.
Maar met een nieuw paard heb je niet zomaar die basis die je met je andere paard had,daar gaat best wel lange tijd overheen.
Ik ben blij dat ik nog een paard had wnat anders was ik gek geworden,want ik kan niet zonder paarden maar dat is voor iedereen verschillend.
Ook voor jou heel veel sterkte toegewenst vandaag en de komende weken.

Idd! met je paard heb je een hele andere band..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:16

marieke84 schreef:
O ja, mijn vriend zijn kwam doodleuk naar me: en laat je hem schieten? nee? daat gaat je dan wel meer geld kosten! Boos! Ik kon het krijgen!!!

Oh meiske toch Ach gut wat een klote streek.
Normaal heeft de mijne ook van dat soort opmerkingen..
Maar hij zat toen naast me op de bank..toen ik thuis kwam.. en hij zat op het punt van mee janken!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:17

GK! fijn dat je nieuwe paardje zo super bevalt. Dat wens ik je echt toe Kusje

Binnenkort foto's?

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:18

Hoe gaat het nu met iedereen? Ach gut

Ik heb gister een filmpje gemaakt van Sharon, ik was er al een maand geleden mee begonnen maar ik vond het moeilijk om er verder mee te gaan. Ik vind het erg moeilijk om het te kijken, maar het is wel een mooi eerbetoon geworden. http://www.youtube.com/watch?v=2UPBNZ25RLA

@Dwertje: Ja, daar ben ik het wel mee eens. Ik heb ook al veel honden en katten verloren, vorig jaar is mijn lievelingskat overleden en ik was er kapot van maar met Sharon is het heel anders. Ik kan makkelijk zeggen dat ik het nog nooit zo moeilijk gehad heb, omdat Sharon echt m'n alles was en als ze dan opeens wegvalt dan val je zelf gewoon in een heel diep gat...

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:39

heb ik daar een woordje vergeten: het moest zijn, mijn vriend zijn vader, mijn vriend zelf was heel lief voor me, ook al is het voor hem ook maar een dier, hij begrijpt dat ik dat paardje heel erg graag zag...

ik ben vanmorgen alles gaan opruimen, zijn stal gekuist, alles wat nog van hem was heb ik weggehaald. Het was wel moeilijk want je denkt er nog de hele tijd aan. aan de ene kant en opluchting en aan de andere kant toch heel veel pijn dat mijn lieve schat nu weg is...
Ik ben niet zo'n dappere ruiter buiten en hij deed echt alles voor me, ook al voelde hij zichzelf niet altijd zeker, hij deed zijn best voor mij. Ik vertrouwde hem 100 percent en voor mij betekent dat heel veel.
Ik wil aan de ene kant wel een ander paardje, omdat we nu nog maar eentje hebben die kan rijden, de andere is nog te jong. Mijn moeder en ik gingen elke week gezellig wandelen, het was mijn ontspanning, nu valt dit weg... Maar ik voel me er toch niet zo goed bij, gewoon wetende dat ik nooit zo eentje meer als hem ga vinden... Ik ben bang dat ik een ander paardje nooit zo zal kunnen vertrouwen.

Alvast bedankt aan iedereen voor de steun, ik dacht gisteren even dat ik me beter voelde omdat hij er vanaf was, maar nu voel ik me toch alweer de hele dag triestig en de traantjes staan weer in mijn ogen

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:45

@ Claudia, mooi filmpje Ach gut

@ Marieke, gelukkig maar dat je vriend je wel begrijpt.
En wat betreft een nieuw paardje, doe gewoon rustig aan en zie hoe het loopt, daar hoef je nu toch nog niet over te beslissen, dat komt vanzelf wel! Voor nu nog heel veel sterkte...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:11

pff marieke, wat ernorm knap van je dat je zelf zijn stal heb kunnen opruimen. (dat kan ik niet..) Ik haal zijn spullen ook nog niet op, kan ik nog niet aan. Ik vind het enorm sterk van je. Ik kan me erg vinden in jouwn verhaal. Als ik jou was zou ik eerst maar even alles rusten laten bezinken, en later miss verder kijken om een nieuwe. En nee, zon 1 als je had krijg je nooit meer terug. Daarom hoef ik ook geen nieuwe. Ik zit nog wel op bokt maar ik rij nu geen paard meer enz.. erg vreemd hoor om dan zo wat mee te blijven praten

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:40

tja, mijn paarden zijn toch een beetje mijn leven, ik rijd al behoorlijk lang en deel dat samen met mijn moeder. Mijn zussen reden vroeger ook en af en toe gingen ze nog eens mee op wandel. Het is voor mij een ontspanning die ik nodig heb, zo'n zalige wandelingen kunnen echt deugd doen. Ik doe een zware studie en moet dan af en toe eens eruit zijn, met mijn gedachten tussen velden... Sinds de paarden bij mij vriend stonden voelde ik me ook compleet, 's morgens vroeg naar de paarden en 's avonds terug daar, mijn dag kan dan niet meer stuk ook al is het soms zwaar. We hadden juist nieuwe stallen gebouwd, en ik denk telkens als ik nu die lege stal zie, dan zal mijn hartje toch pijn doen. Daarom hoop ik toch dat ik nog een paardje vind die een even goede vriend kan worden als mijn vorig paardje, die ik kan verzorgen en verwennen. Waarmee ik weer samen met mijn moeder mee kan gaan wandelen, want voor haar is het ook zo erg. Ik ga niks forceren en afwachten, en ik hoop dat ik opeens wel op een paardje val waar ik op verliefd zal worden en weer mee kan verder gaan.

Die stal opruimen enzo, dat heb ik toch wel nodig, ik was er ook bij toen ze hem hebben laten inslapen en ik heb geholpen om hem langs de kant te brengen en het zeil erover te doen, het was wel erg en het deed pijn, maar zo kan ik het beter afsluiten voor mezelf, ik heb dat bewust gedaan. Ik denk ook wel dat ik heb leren afscheid nemen omdat ik al veel mensen in mijn omgeving ben kwijteraakt zoals mijn vader enzo, van hem heb ik geen afscheid kune nemen en dat doet nog altijd pijn, daarom wou ik het nu zo doen...

Ik wens je ook erg veel sterkte, want het is ook een dappere keuze om hem naar de slager te doen, dat zal ook een hele moeilijke beslissing geweest zijn voor je! Misschien vind je toch ook ooit weer een paardje waar je je goed bij voelt, ik hoop het voor je van harte! Ik voel echt met je mee

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:42

myn pony is nu 3 jaar geleden omgekomen bij een brand.
ik mis haar nog elke dag, maar het is niet zo dat ik er nog vaak om moet huilen.
ik heb er zeker 2 jaar over gedaan, om het een beetje een plekje te kunnen geven.
vergeten doe ik haar toch nooit, en zeker niet door de manier waarop

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:44

Jeetjedat is zeker ook heftig geweest zeg!