NoomsJJ schreef:Wij hebben ons vorig paard naar de slager gedaan, gaat sneller en ze komen hem ophalen dus je ziet hem levend weggaan.. wij hadden de keus om hem naar de slager te doen of laten inslapen en naar de poort slepen met de tractor en dan 1 of 2 dagen wachten totdat de kadaverdienst hem op kom halen om hem tot kattenvoer te laten malen!
Inderdaad, ieder zijn eigen 'ding', maar mag ik over deze manier van doen mijn eigen mening geven?
Persoonlijk lijkt mij dit dus niet een keus die je omwille van je dier gemaakt hebt, maar omwille van jezelf. Hoezo 'sneller'? Je hebt eigenlijk geen flauw idee wanneer, waar, hoe en of hij uberhaupt gedood is; vanaf het moment dat je je dier laat ophalen ben je de controle over de gebeurtenissen kwijt, alle mooie verhalen van bv.verzekeraars zijn maar al te vaak verzonnen, dus daar hoef/kun je niet op vertrouwen.
Sorry, maar dit is dus een wijze van handelen waar ik geen respect voor op kan brengen. Je dier 'levend' bij je weg laten halen, omdat je dat zelf prettiger vind, komt er bij mij op neer dat je je dier grandioos in de steek laat. Wel eens bij nagedacht hoe hij zich gevoeld moet hebben? Maakt me in principe niet eens zoveel uit of je je dier laat slachten of inslapen; zoals al zo vaak gezegd: dat is een heel persoonlijke/moeilijke beslissing, maar eentje die je naar mijn mening in 1e instantie neemt in het belang van je dier. Ik ben van mening dat je verplicht bent om je dier (juist) op zijn laatste momenten bij te staan of om te zorgen dat iemand anders je dier tot steun kan zijn. Om op deze manier je dier mee te geven aan anderen om hem dood te laten maken ..
Neen, ik vind dit dus een voorbeeld van hoe het niet zou moeten gaan, maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening ...