[IM] In laten slapen of naar de slager?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

A10

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:58

Ze zijn met elkaar getrouwd en delen de accounts. Je weet dus niet of je bij GMVD of Barneveld hem of haar spreekt Lachen , tenzij je een kleine studie maakt van de schrijfstijl.

Hier sprak de detective Vork

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:01

Bij doen alsof ze vrouwelijk zijn en Barneveld heeft het over : mijn vriendin en haar man, dus dan klopt er toch iets niet!! Knipoog

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:02

Albertine_N schreef:
Ze zijn met elkaar getrouwd en delen de accounts. Je weet dus niet of je bij GMVD of Barneveld hem of haar spreekt Lachen , tenzij je een kleine studie maakt van de schrijfstijl.

Hier sprak de detective Vork

Nagelbijten / Gniffelen

Maar in beide accounts staat:
geslacht: vrouw.

Achja, ik snap ik niet echt. Vork

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:05

wij hebben mijn paard een maand geleden moeten laten inslapen, ze had twee gescheurde pezen in haar achterbeen en inslapen was het beste omdat ze amper kon lopen. Dus naar de slager was zo wie zo geen optie en ik wil niet met de gedachte zitten dat mijn paard op iemand zijn brood ligt.

We hebben haar op de wei laten inslapen, ze was eerst gaan liggen en gewoon gaan slapen, in coma geraakt en daarna overleden. Ze heeft er niks van gemerkt. De volgende dag was ze opgehaald.

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:11

Goof schreef:
Barneveld schreef:
Maar waarom ga je niet op de rest van de reactie in.... Ik heb helemaal de tijd genomen om op je te reageren, en ik krijg geen eens; 'ja, je hebt gelijk' te horen. Over het eerste gedeelte mag je pissig worden, maar ik heb vrijheid van meningsuiting en ik ben van mening dat etc....
Dusss....

Als je het dan ook eens op die manier zou brengen zou het een stuk prettiger zijn.
Het is namelijk fijner om te lezen: ik ben van mening dat....
In plaats van; dit is het enige juiste.

Je werkt nogal wat mensen tegen je in het harnas.

Volgens mij zei ik; Ik ben van mening dat wat wij doen het enige juiste is... LEZEN!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:13

Nou, ik ben dus wel heel erg emotioneel over dit onderwerp en heb een maand geleden mijn friesje onverwachts moeten laten inslapen, zijn hoefbeen lag in drie stukken. Ik moet er nu nog van huilen..
Ik heb gekozen voor in laten slapen door de DA.
Ik was erg bang voor de hele situatie, de handeling, maar ik ben er de hele tijd bij geweest en kon goed afscheid van hem nemen. Ik heb nog even naast hem gelegen, heb hem tot het eind geknuffeld. Hij is er altijd voor mij geweest, ik ben er tot op het eind voor hem geweest.
Op het eigen erf, bekend terrein....

Tuurlijk, de Rendac het lichaam laten ophalen is zwaar kl.te, ik heb er ook niet naar gekeken. Gelukkig weet en voelt hij er niets van.

De slacht is/was voor mij geen optie, maar kan voor een ander een prima alternatief zijn.

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:13

Wij delen geen accounts maar zijn beste vriendinnen.... GMVD en haar man zijn een bevriend stel. Ik verzorg hun beide paarden. We zijn net zo oud, wonen in hetzelfde dorp én zijn toevallig allebei vrouw.....

Als dat niet bizar is...., duh!

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:14

We zijn getrouwd? Hahahahahahah! Nerds!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:16

bah wat een stomme reacties in zo'n serieus topic.kan iedereen misschien weer ontopic blijven en de rest bespreken via pb?

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:20

timokyana schreef:
bah wat een stomme reacties in zo'n serieus topic.kan iedereen misschien weer ontopic blijven en de rest bespreken via pb?

helemaal mee eens!het begon als een goed serieus topic,mensen deelde de ervaringen metelkaar.en nu?zeiken de mensen elkaar alleen maar af.

Hessie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:23

Haha geweldig dat duurde nog lang zeg.......het lijkt wel een detective hier....ach sommige mensen hebben niks beters te doen dan zich druk maken om andere mensen en HUN mening. Er zijn nog wat bokkers die nog nooit van het woord RESPECT hebben gehoort denk ik zo...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:49

Ik blijf toch bij het inslapen.. Mijn vriendin die heeft haar paard ook naar de slager moeten brengen en wou er bij blijven zodat ze zeker wist dat hij dood was en dat er niet andere dingen met haar gebeurde.. Na de eerste schot tussen de ogen was ze dus niet dood he.. ze lag nog te vechten op de grond en er was nog een tweede kogel voor nodig.. ik bedank hier voor.. het zal gerust vaak goed gaan.. en ik ben toch van mening dat een paard de dood ruikt.. mijn paard reageerd er heel vel op.. \Dus blijf voor rustig inslapen..

RuizSoler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:12

spreekt voor zich; in laten slapen.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:18

Zou hem toch in laten slapen, maar zou ook niet willen dat hij word opgehaald door zo'n megavrachtwagen, en Boem... Ooit keer gezien.
Mijn vriendin's pony had ook iets met zijn ben, nouja werd niet beter. En die heeft ze naar de slacht gebracht, kon er niet inkomen want het was haar schuld dat hij dat had gekregen (in de wei staan nogal wat troep, hek, betonbuis enz. en daar was ze hem aan het longeren en doen knalde hij met zijn been ertegenaan:S:S:S) sorry hoor maar kon er echt niet tegen dat ze hem naar de slacht stuurde... Sorry voor dit offtopic verhaaltje...

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:10

timokyana schreef:

Helemaal mee eens!

Dit is echt al een paar keer gevraagd, als ik nu nog een keer moet waarschuwen in korte periode, vraag ik wel of de mods dit topic op slot willen zetten en dan wordt er voorlopig ook geen nieuwe geopend, beetje jammer..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:33

Vanaf nu blijft het "gezellig". Ook Barneveld zal hier niet meer kunnen reageren.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:45

Het blijft een moeilijke keuze en leuk is die nooit.
Ik blijf ook bij het inslapen. Heb 4 weken geleden mijn paardje in moeten laten slapen
en ik ben blij dat ik het zo gedaan heb, al hoor ik ook van mensen "goede" ervaringen met je paardje naar de slager brengen. Het is gewoon een gevoelskwestie, en die is voor iedereen anders. Het blijft rot, of je paardje nou op iemand zijn bord beland en daarvoor een pin door zijn hoofd krijgt of je paardje wordt ingeslapen, moet aan de kant van de weg en wordt daarna door het destructiebedrijf opgehaald. Het is een moelijke keuze.
Laat iedereen in zijn waarde en respecteer iemand anders zijn keuze.
Het is al moeilijk genoeg voor de mensen die deze keuze moeten maken.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:37

Vraagje, als het zoooooo zielig is en dier onvriendelijk om je paard in te laten slapen en dat ze bijna altijd vechten tegen een spuitje.
Waarom hoor ik in dit topic dan meerPersoonlijke Goede verhalen over het inslapen dan de slechte verhalen???

Ik heb er ook goede ervaringen mee.
Vredig ingeslapen met zijn hoofdje op mijn schoot, goed afscheid kunnen nemen.
Kiezen tussen inslapen of de slacht, de keuze is voor mij al gemaakt, inslapen.
En ik kies ook voor het welzijn van mijn paard.
Ik wil niet dat mijn paard bij iemand op zijn bordje ligt, een dier waar ik lief en leed mee heb gedeeld.
Ik vind alleen mensen die hun paard zomaar meegeven aan een handelaar om geslacht te worden niet eerlijk tegenover hun paard, maar dat is mijn mening. Hoevaak hoor je het niet dat een paard met zware hoefkatrol die voor de slacht is verkocht als zz paard op internet wordt aangeboden als gezond paard, dat is pas zielig.
Ik heb voor mijn paard gekozen en ik zal er ook zijn als ik hem moet laten gaan.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:10

ik zal mijn paard ook niet zomaar aan een handelaar meegeven,dat weet je vaak al dat het paard zo doorverkocht kan worden.even inspuiten en het paard loopt weer 2 weken zuiver.mijn paard is wel naar de slacht gegaan,en dit omdat ze heel erg bang was voor de DA.als ze hem zag stond ze al op de achterste benen.mijn paard is mee gegaan met een man van de verzekering,deze man ken ik en ze is meteen doorgegaan naar de slacht.ze hoefden ook niet te wachten.en het was nel en zonder stress gegaan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:17

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 09:07

ik ben speciaal bij een slachting wezen kijken om te zien hoe dit in zijn werk gaat, het inslapen heb ik ook al eens meegemaakt. mijn conclusie is dat slachten sneller gaat en zo snel dat kun je niet eens navertellen pang en dan ligt het dier echter als je paard niet gewend is om te reizen zou ik hem denk ik in laten slapen maar als je bijv op een manege staat is dat lastig want die willen het dier snel kwijt en de ophaaldienst komt niet gelijk want ik dus zou doen kan ik nu niet zeggen maar ik heb me in ieder geval voorbereid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 09:28

En als het paard druk is en er moet 3 keer geschoten worden?

Merkt hij het dan nog niet?
Is hij dan niet bang?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 09:39

Maar zijn dat niet van die "als als situaties". Ik denk dat in de meeste gevallen inslapen dan wel schieten gewoon rustig verloopt en dat hier de extreme gevallen even worden aangehaald om de mening kracht bij te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 09:44

Maar als je zoiets hoort van een goede kennis, zet ook de slacht je aan het denken.

Alleen is het vaak zo dat de meeste mensen niet bij het schieten staan, dus men in de regel niet weet of het werkelijk de eerste keer lukt.
De meeste gaan hoogstens kijken daarna om te kijken of het paard wel echt dood is.

Bij inslapen is in de regel wel het baasje erbij, dus weet je ook heel goed of het goed ging of niet.

Ik wil hiermee duidelijk maken, dat het bij beide enorm mis kan gaan, maar dat je het van de slacht denk ik minder vaak zult horen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 09:48

runningkawa schreef:
Maar als je zoiets hoort van een goede kennis, zet ook de slacht je aan het denken.

Dan komt het ook wel heel "dichtbij", ik kan me dat wel voorstellen. Maar ik denk dat als je het procentueel bekijkt (ik heb geen lijstje hoor Tong uitsteken) dat dat mischieten wel meevalt.

Ik kom uit ene slagers/ slachtersfamilie (de zoveelste in dit topic Vork ) en mijn vader zei dat hij dat maar heel weinig heeft zien gebeuren.