[IM] Simba net dood gevonden, opgehangen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bertvr

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:26

vershrikelijk voor je!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:35

Ik heb het dus een keer meegemaakt in de wei dat een paard zich achter de oren aan t krabben was en met het hoefijzer dus ook achter het halster was blijven hangen, helaas ook te laat gevonden....

Verder veel sterkte toegewenst voor jou en de eigenaar.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:37

Lynn_Nikita schreef:
ik heb ook al jerenlang paarden, en ook op stallen gewerkt en stage gelopen, en op ene plaats doen ze het wel af, op andere plaats niet.
heb nieuw topic geopend, om mensen te waarschuwen en te kijken of ik in winkels of leveranciers waarschuwen willen geven bij e verkoop van een halster

Sorry ik heb alles gelezen maar ik kan geen respect voor je opbrengen! Je neemt de verantwoordelijkheid over andermans dieren, je weet voor jezelf al dat halster omlaten niet goed is ( waarom zou je ze anders steeds vaker wel afhalen). Maar omdat je haast hebt (voor een verjaardag notabene) laat je ze om. Je zegt jarenlange ervaring te hebben, maar dit is 1 van de basisdingen die je leert en ook in elk paardenboek zult vinden.En nu nog gaan roepen dat je mensen wilt gaan waarschuwen. Dat gaat er bij mij dus niet in. Sorry, misschien hard, maar als het mijn paard geweest, pfff.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:39

Verdrietig och wat erg zeg!

wat eng om het paard zo te vinden Huilen

heel veel sterkte om dit te verwerken Ach gut

ik krijg gelijk de zenuwen al ,de mijne staat nu alleen in de losgooiwei met halster om,
gelukkig komt mijn bijrijdster vanmiddag om te rijden,maar voortaan laat ik hem wel af.
ik heb toch al een ongelukspony Gestoord die altijd wel iets raars heeft.

en tja,je staat er niet zo bij stil dat dit kan gebeuren ,helemaal al niet als ze vaker met dan zonder halster staan.

maar, laat het een les voor ons allen zijn.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:40

Wat een naar verhaal, ben er in ieder geval erg van geschrokken en je hebt bij mij je doel in ieder geval bereikt; ik zal nooit meer een halster omlaten als de paarden alleen staan! Scheve mond
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je dit snel kunt verwerken, hetzelfde geldt uiteraard voor de eigenaar die ik overigens ook bewonderenswaardig vind voor de manier waarop ze reageert naar jou toe! Ja

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:45

ja tis natuurlijk super erg en vervelend dat zoiets is gebeurd dus sterkte meis

Maar ik vind niet dat mensen hier soms zo boos moeten reageren het was een ongeluk!! niet expres ofzo (zowiezo het gebeurd zelden dat een paard zich perongeluk op hangt)

Beeld je devolgende situatie is in: stel het paard breek uit! bv omdat ie is geschrokken en het paard had geen halster om! (want je had dit afgedaan) en dat je daardoor het paard niet meer kon vangen en onder een vrachtauto terecht was gekomen.

Nou dan heb je altijd mensen die zullen zeggen zie je wel: je had het halster OM moeten laten!

dus hoe je het ook doet een ongeluk kan altijd gebeuren

(en ja tis ook vervelend voor de eigenaresse! maar ik denk dat ze iig het financiele wel op jou WA verzekering kan verhalen) das iig iets!! (neej niet haar paard terug dat weet ik)

dus stel zo'n ongeluk zou mijn paard overkomen! tuurlijk ben ik dan een klein beetje boos en vooral zeer verdrietig maar dit had mezelf ook kunnen overkomen!! tis al erg zat dat juist de niet eigenaresse het overkomt

iig meid heel veel sterkte (en trek je van sommige reactie's maar niets aan)

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:52

JEETJE wat erg, meid, het is een goede leerschool, maar niet de leukste en onnodig! Echt heel veel sterkte en ook voor de eigenaar. leef echt mee.
Hopelijk leren andere hier ook van

ik zeg ook altijd, halster af als je niet bezig met het paard bent! oftewel, buiten en in stal.
helaas wegens gemakzucht staan bij ons de paarden die in de bak losgegooid worden ook altijd met halster om.
Ook tegen mijn verzorgsters, hopelijk lezen ook zij dit, en zien het nut er echt van in, omdat ze soms echt TE LAX zijn in die dingen, opgezadeld in stal zetten enzo en die dingen, en halsters om, nee dankje! ik gebruik ook altijd paniek haken als ze vast staan, niet als ik ga wandelen, want dan trek ik ze zelf los.

nou, ik ga ff verder zitten rillen hier van het verhaal, my god! lees veel nare berichten hier ineens Huilen

.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 15:53

hope bedpoel je financiele op mijn wa verzekering??? Paard stond bijna elke dag met halster, dnek niet echt dat ze dat op mij kan verhalen hoor. Als zij heb had binnengezet had het ook kunnen gebeuren

En vind fijn om steun te krijgen, en al die andere wat zoveel beter weten.... laat maar geen commentaar

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:54

wat klote lynn om dit te horen, ik wens je veel sterkte, ik kan mij voorstellen dat je nu met een groot schuldgevoel zit en dat jij je verantwoordelijk voelt, ondanks wat er gebeurd is, het was een ongeluk, je hebt het niet expres gedaan. Ik weet uit ervaring dat je echt een paardenmens bent, en ook paardenmensen maken fouten, trek je niet aan van de boze reacties. Ik weet dat jij je hart op een goede plek heb zitten en dat je dit nooit heb gewilt. Heel veel sterkte gewenst Huilen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:55

Wat moet ik erop zeggen, enorm zielig voor het paard, maar ook voor de eigenaresse en jou. Wat ik wil zeggen is: vergeef dit je jezelf langzaam en vergeet dit niet, maar ga abslouut niet jezelf een groot schuldgevoel aanpraten, een ander stalgenootje had het ook kunnen gebeuren. t is niet dat ik er makkelijk over denk, want makkelijk is het echt niet om zo iets te verwerken, maar probeer het! Succes Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:55

Murphy1982 schreef:
wat stinkmodder lynn om dit te horen, ik wens je veel sterkte, ik kan mij voorstellen dat je nu met een groot schuldgevoel zit en dat jij je verantwoordelijk voelt, ondanks wat er gebeurd is, het was een ongeluk, je hebt het niet expres gedaan. Ik weet uit ervaring dat je echt een paardenmens bent, en ook paardenmensen maken fouten, trek je niet aan van de boze reacties. Ik weet dat jij je hart op een goede plek heb zitten en dat je dit nooit heb gewilt. Heel veel sterkte gewenst Huilen

Jij verwoord het veel beter als ik deed Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 15:58

\Sorry ik heb alles gelezen maar ik kan geen respect voor je opbrengen! Je neemt de verantwoordelijkheid over andermans dieren, je weet voor jezelf al dat halster omlaten niet goed is ( waarom zou je ze anders steeds vaker wel afhalen). Maar omdat je haast hebt (voor een verjaardag notabene) laat je ze om. Je zegt jarenlange ervaring te hebben, maar dit is 1 van de basisdingen die je leert en ook in elk paardenboek zult vinden.En nu nog gaan roepen dat je mensen wilt gaan waarschuwen. Dat gaat er bij mij dus niet in. Sorry, misschien hard, maar als het mijn paard geweest, pfff.[/quote]

sorry maar in alle boeken die ik gelezen heb staat daar niks over in, en zijn echt veel plaatsen waar mensen halsters omlaten. maar blijkbaar zijn er altijd mensen die fijn vinden om als iets gebeurs is de schuld in iemand zijn schoenen te steken of om hun nogmaals de grons in te trappen.

ik weet dat ik geen beginner ben, en ik ben niet de enige die halsters omliet. Ook is mij niet gevraagd door de eigenaar om haar paard zijn halkster af te doen. Die van mij hebben ook alle 4 een halster om op stal en in de wei, dus is niet met opzet gedaan of laksheid. Ja, ik had haast, maar weet niet eens of ik als ik wel meer tijd had halsters afgedaan had. Omdat het de ene keer wel en ander keer niet gedaan word
Nu gaan dus alle halsters af, op wei en in de stal, is helaas voor 1 paard te laat geweest, maar ik kan leren van fouten, en ik ben niet de enige die fouten maakt
Ik doe er nu ook alle saan om mensen te waarschuwen, op marktplaats staat het al, op bokt 2 keer en ga nog verswchillende winkels benaderen om waarschuwingen te geven
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 17-03-07 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:58

Jeetje wat erg zeg veel sterkte.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:01

Lynn_Nikita schreef:
sorry maar in alle boeken die ik gelezen heb staat daar niks over in, en zijn echt veel plaatsen waar mensen halsters omlaten. maar blijkbaar zijn er altijd mensen die fijn vinden om als iets gebeurs is de schuld in iemand zijn schoenen te steken of om hun nogmaals de grons in te trappen.

Dat heeft niets met fijn vinden te maken, ik vind het belachelijk dat je hier op bokt uit komt huilen! als dit mij overkomen was zou ik me stil in een hoekje gaan zitten schamen en zeker niet zielig gaan lopen doen op bokt. Alsof het nodig is om mensen hierop te wijzen, de meeste verstandige mensen hebben daar geen aanwijzing voor nodig, die doen dat zelf al!

Hipstr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:01

Erg naar voor je Lyn . Veel sterkte ermee.
Ik vind dat je jezelf niet de schuld moet geven . Ach gut
Ookal snap ik dat , want ik had waarschijnlijk me hetzelfde gevoelt.

Hipstr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:04

Caira schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Dat heeft niets met fijn vinden te maken, ik vind het belachelijk dat je hier op bokt uit komt huilen! als dit mij overkomen was zou ik me stil in een hoekje gaan zitten schamen en zeker niet zielig gaan lopen doen op bokt. Alsof het nodig is om mensen hierop te wijzen, de meeste verstandige mensen hebben daar geen aanwijzing voor nodig, die doen dat zelf al!

Wat bot van je zeg, van fouten leer je, deze is wel erg.
Maar genoeg fokkers/ stallen die een halster om laten en die ook verstand hebben, en dat hoef je bij Lyn nou even niet de grond in te trappen .
Ze weet wat ze fout gedaan heeft, en voelt zich hier schuldig om .
Ik vind zelfs knap dat ze in staat is geweest het allemaal netjes op te ruimen en de verantwoording op haar te nemen.
Ze heeft het allemaal al zwaar genoeg , en eigenaar heeft het ook niet aangegeven.
Ook zou ik me ei kwijt willen op bokt.nl daar is het ook voor.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:04

Caira schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Vind het dus helemaal niet belachelijk, zij kan er toch ook niets aan doen, en ze verwijt het zichzelf al , dat doet al genoeg pijn.

netam12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:06

Jeetje zeg vreselijk dat beeld zal je nooit meer weg krijgen idd.
Ben het mee eens met de eigenaresse je kan er niks aan doen,
Je moet niet jezelf de schuld geven.. heel veel sterkte ermee

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:08

Ik vind niet dat lynn zo aangevallen hoeft te worden. Helaas is het haar overkomen. Kan iedereen overkomen. Halster op stal vind ik zelf ook geen prettig idee.
Echter op de weide hebben heel veel paarden een halster om. Dit is door verschillende redenen. Meer kans om te pakken bij uitbreken, vliegenfrontje wat eraan zit, lastig uit de wei te halen en noem maar op. Stel dat iemand jouw paard op de wei zet, het heeft geregend. Normaal zet jij je paard ook zo de wei in. Paard rent, glijd uit, valt breekt been en dan? Wordt je dan ook boos op diegene die het paard buiten heeft gezet omdat de wei glad was? Eigenaar zette het paard ook zo op de stal, lynn haar eigen paarden ook. Is dus niet met opzet gebeurd. Paard kan ook ongelukkig uitglijden op stal, vast komen te liggen of wat dan ook. Dit keer is het met een halster gebeurd. Dit soort ongelukken worden niet extra gedaan!!
En ze heeft gelijk het staat idd niet in de boeken dat een halster niet om mag.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:09

mamma schreef:
Caira schreef:

Vind het dus helemaal niet belachelijk, zij kan er toch ook niets aan doen, en ze verwijt het zichzelf al , dat doet al genoeg pijn.

En dit snap ik niet? Waarom kan zij er niets aan doen? Je laat toch geen halster om in de stal? En roepen: ja die had hij altijd om. Je neemt de verantwoordelijkheid over, en als jij iets niet verantwoord vindt dan weiger je de verantwoording of je doet het op je eigen manier!

Joyce83: een beenbreuk is een ongeluk, dit is nalatendheid!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:11

Sterkte met de verwerking denk dat je dit beeld niet zomaar kwijtraakt Ach gut

Mijn paard is pas met haar halster in de paddock aan de sproeiinstallatie vast komen te zitten. Resultaat haar halve bles weg Huilen Gelukkig is dit redelijk goed af gelopen en moeten de halsters nu af gelukkig. Mijn paard laat zich soms wel lastig vangen maar dat is dan niet anders. Eerst de rest eruit en dan komt ze vanzelf wel Tong uitsteken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 16:14

[/quote]

Vind het dus helemaal niet belachelijk, zij kan er toch ook niets aan doen, en ze verwijt het zichzelf al , dat doet al genoeg pijn.[/quote]

En dit snap ik niet? Waarom kan zij er niets aan doen? Je laat toch geen halster om in de stal? En roepen: ja die had hij altijd om. Je neemt de verantwoordelijkheid over, en als jij iets niet verantwoord vindt dan weiger je de verantwoording of je doet het op je eigen manier!

Joyce83: een beenbreuk is een ongeluk, dit is nalatendheid![/quote]

dit is niet nalatigheid, dit is onwetendheid.
Als nu overal bekend was dat dit kon gebeuren en onveilig was, en de eigenaar van paard me nedrukkelijk gevraagd had om halster af te doen in stal, en ik geen zin in had, ja dan kon je me afzeiken.
en ik zet dit op bokt om van me af te kunnen schrijven, en om mensen die niet zo perfect als jou zijn te waarschuwen

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:14

Caira schreef:
Lynn_Nikita schreef:
ik heb ook al jerenlang paarden, en ook op stallen gewerkt en stage gelopen, en op ene plaats doen ze het wel af, op andere plaats niet.
heb nieuw topic geopend, om mensen te waarschuwen en te kijken of ik in winkels of leveranciers waarschuwen willen geven bij e verkoop van een halster

Sorry ik heb alles gelezen maar ik kan geen respect voor je opbrengen! Je neemt de verantwoordelijkheid over andermans dieren, je weet voor jezelf al dat halster omlaten niet goed is ( waarom zou je ze anders steeds vaker wel afhalen). Maar omdat je haast hebt (voor een verjaardag notabene) laat je ze om. Je zegt jarenlange ervaring te hebben, maar dit is 1 van de basisdingen die je leert en ook in elk paardenboek zult vinden.En nu nog gaan roepen dat je mensen wilt gaan waarschuwen. Dat gaat er bij mij dus niet in. Sorry, misschien hard, maar als het mijn paard geweest, pfff.

Ben het helemaal met je eens.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:16

Wat heeft dit nu met perfectie te maken? Iedereen maakt fouten, sommige erger dan anderen. Maar fouten zijn er om van te leren, en ik word er persoonlijk een beetje misselijk van als iedereen roept dat dit een ongeluk is en geen fout. Een fout is namelijk te voorkomen, een ongeluk vaak niet.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:17

mamma schreef:

Joyce83: een beenbreuk is een ongeluk, dit is nalatendheid![/quote]

Hallo dit kan iedereen overkomen, wat ben jij bot zeg.
Ze voelt zich nu ontzettend schuldig wat ik mij erg kan voorstellen, ze denkt had ik het halster nu maar af gedaan.
Maar ja het is al gebeurt, moet jij haar niet de grond in gaan boren zeg, ze heeft het al zwaar genoeg.