[IM] Sambal, mijn held - ons afscheid komt dichterbij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re: Sambal, mijn held - ons afscheid komt dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:35

Zullen we gewoon met zn allen de keuze van Vivian respecteren.. NIet ieder paard dat een straalbeen 4 heeft hoeft afgemaakt te worden. Sambal wel! Hij is ongeschikt als grasmaaier en zal dan wegkwijnen. Omdat vivian dit haar pony niet aan wil doen neemt ze afscheid van hem nu het nog in volle glorie kan.
Toon respect voor haar, haar keuze en haar verdriet. Wens haar liever sterkte de komende dagen.. Je beste vriend verliezen is 1 van de ergste dingen die je kan overkomen!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:37

Zoals CarpeDiem al zegt, respecteer haar besluit.
Het is ongetwijfeld goed overwogen, maak het niet moeilijker dan het al is.. Verdrietig

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:38

Citaat:
TE LAAT

Hallo,
Ik ben Saartje en ik ben 14j. en ik heb een jaar of twee geleden een paardje gehad met hoefkatrol. Het was een schat van een paard, maar twee maanden nadat we haar gekocht hadden, begon ze te manken. Na een hoop onderzoeken werd de diagnose klinische hoefkatrol vastgesteld. We waren bedrogen. We hebben Iris dan een speciaal beslag laten aanmeten en haar kruiden gegeven. Dat heeft uiteindelijk nog wel wat geholpen, maar de ontstekingen volgden elkaar steeds sneller op en op den duur mankte ze zelfs gewoon op de wei. We konden nog 1ding doen en dat was de pees laten doorsnijden om de pijn weg te nemen, maar dat hebben we niet gedaan. De dierenarts raadde dat af omdat ze er dan geen gevoel meer in zou hebben. Uiteindelijk hebben we van ons hart een steen moeten maken en ik ben er nog niet goed van.
Wat ik me afvraag is : moest ik uw site eerder bezocht hebben en ik zou Iris hebben laten behandelen, zou het dan wat uitgehaald hebben? Ik zit nogal met een schuldgevoel. Iris was een schat van een paard ik mis haar nog elke dag.

mvg Saartje

Estar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:41

Hoi,

Ik heb je verhaal gelezen, echt verschrikkelijk voor je!!! Heel erg veel sterkte. Wat er ook gezegd wordt op dit topic...... ga op je eigen gevoel af!! ik heb zelf ook mijn paard moeten laten inslapen waar ik een hele band mee had, wel vanwege iets heel anders maar ik weet precies hoe je je nu voelt..... heel veel sterkte meid. Niet dat het voor jou uitmaakt maar ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen..
Liefs Esther

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:43

Pff jeetje joh! Wat verschrikkelijk. Ik vind het ontzettend knap dat je deze keus gemaakt hebt, en dat je Sambal niet verder in pijn verder wilt laten gaan.

Heel erg veel sterkte met het verliezen van zo'n prachtige pony, en je allerbeste vriendje ! Sterkte meis. Ach gut

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:51

Wat een pracht beest!
Het is echt een verschrikkelijke zonde! Verdrietig
Ik respecteer ten zeerste jullie mening, je wil der namelijk niet meer laten lijden.
Maar ik ga mee met missblue en vince, ik heb een paard zien rondlopen met HKO 4, en de da's zeiden dat als er 5 bestond, hij zeker 5 zou hebben.. Nuja, daar zag je niets van.

Maar goed, het is jullie keus, wat jullie er ook voor kiezen, heel veel sterkte! Knipoog

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:03

Vincenza, en de rest, zouden jullie asjeblieft op willen houden, ik vind, en ik denk meerderen met mij dit uiterst ongepast. Ik begrijp nu wel dat jullie allemaal paardenwonderkinderen zijn, maar dit is Vivian's besluit, en je maakt het haar knap moeilijk door dit zo te plaatsen.

Lieve lieve Vief, je weet hoe prachtig ik Sam altijd vond, je hebt zoveel bereikt met hem, en dit is natuurlijk veel te vroeg gekomen.
Ontzettend veel sterkte vrijdag, het is goed zo Ach gut Kusje

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:15

Smeejj schreef:
Vincenza, en de rest, zouden jullie asjeblieft op willen houden, ik vind, en ik denk meerderen met mij dit uiterst ongepast. Ik begrijp nu wel dat jullie allemaal paardenwonderkinderen zijn, maar dit is Vivian's besluit, en je maakt het haar knap moeilijk door dit zo te plaatsen.

Amen !

Lieve Vief , Heel erg veel sterkte .
Ik vond het altijd prachtig om jullie topics te lezen , te zien hoe jullie groeide eerst met crossen bang voor bostijgers , nu een toppony !
Jullie zijn echt een symbool voor wederzijdse liefde en vertrouwen !
Ik vind het heel erg knap dat je deze beslissing wilt nemen , Het is goed zo Ach gut
Heel erg veel sterkte vrijdag en ook voor je ouders !
Het is goed zo Ach gut Kusje

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:16

Idd. Vind het erg onbeschoft. Ze heeft het al moeilijk genoeg ermee. Haar keuze staat vast.

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:19

Hilde_ schreef:
Idd. Vind het erg onbeschoft. Ze heeft het al moeilijk genoeg ermee. Haar keuze staat vast.

waarom is het onbeschoft?
dat we niet mee willen gaan in het verhaal?
en dat we voor een paard vechten wat we niet kennen? om die nog een 2de kans te geven!
onbeschoft omdat we juist willen dat zij gelukkig is.

er zitten er mensen peentjes te zweten hoor om jullie te overtuigen...

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:21

Juist omdat je hem niet kent vind ik dat je je er niet mee moet bemoeien. Je weet niet hoe de pony is.

vincenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:22

ow ja, helemaal vergeten: wij zijn bodt...

nee maar toevallig doe ik wel readings en toevallig voel ik dat het niet hoeft...

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:25

Ik heb heel veel respect voor je beslissing, alle eventuele reddings-tips zijn vast heel goed bedoeld maar als ze in Kootwijkerbroek aangeven dat het al zo erg is dat het zou kunnen breken onder het rijden dan denk ik echt dat jouw keuze de juiste is. Heel veel sterkte.

vincenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:27

in kootwijkerbroek lopen ook alleen maar mensen in witte jassen

vraag hoeveel van de dierenartsen paard rijden en je zal schrikken van het antwoord: waarschijnlijk geeneen!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:27

Laat het meisje nu met rust jongens, ze heeft het al moeilijk genoeg. Hoe moet zij nu een reading van een bokker serieuzer nemen als het oordeel van een paardenkliniek? BTW je hoeft geen paard te rijden om een foto te beoordelen.

vincenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:29

ik heb de tijd tot vrijdag om voor dit paard te gaan. het is pas dinsdag en ik vind dat hij een kans moet hebben.
zeker 3 maanden, dat is toch niet teveel gevraagd?

ik dioe dit juist uit respect voor haar en voor haar paard.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:31

Ja dat het goed bedoeld is geloof ik ook best maar wat wil je precies doen dan? dat straalbeen tover je niet meer goed hoor.

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:33

Vieff..echt veel sterkte he? Ach gut
Altijd heb ik die mooie foto's van jullie 2 samen gekeken..zo vertrouwend!
Het is echt niet eerlijk dat het zo ineens afloopt,je zakt gewoonweg door de grond.
Nou,zoals ik al zei..echt veel sterkte... Vriendjes zijn?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:36

Oreo schreef:
Ja dat het goed bedoeld is geloof ik ook best maar wat wil je precies doen dan? dat straalbeen tover je niet meer goed hoor.

Bot is een levend weefsel, gebroken botten kunnen helen, gaten kunnen dicht groeien, scheuren verdwijnen....
Een 4 kan veranderen in een 3 of 2

De reden waarom zulke dingen vaak als 'onbehandelbaar' worden bestempeld is, omdat eerst de oorzaak moet worden weggenomen (in dit geval waarschijnlijk verkeerde belasting) wat volgens veel DA's onmogelijk is.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:37

Vivian, Allereerst sterkte, en ook voor je ouders..

Sam was zo'n stoere, sterke pony.. Nooit wat laten merken! Ik vind de keuze die je gemaakt heb ook heel dapper van je, sam een sportpony en geen weidepony! En geniet nog heel veel van Sam Ach gut
Geef Sam maar een extra dikke knuffel en een dikke zoen Ach gut

Vriendjes zijn? Ik zal aan jullie denken!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:41

Beste Bodt-aanhangers, heb alsjeblieft respect voor Viefs beslissing. Ook ik vind dit zeeeer ongepast. Jullie gedragen je bijna als Jehova's die een voet tussen de deur proberen te zetten Boos!

En denk niet dat ik niet weet hoe het voelt. Mijn merrie heeft op beide voorbenen klasse 3-4 HKO. En ja, zij is er nog wel dankzij www.paardenbegrijpen.nl
Ik geloof dus absoluut dat er voor bepaalde paarden een andere oplossing is. Maar ook ik heb moeten nadenken over de beslissing die Vief nu heeft gemaakt.

Maar ik heb ook groot respect voor Vief en haar familie die een andere keus durven te maken. De moeilijkste keus die er is in mijn ogen. Zij kennen Sambal het beste en kunnen als geen ander inschatten wat goed is voor Sambal. Nogmaals heb daar respect voor en maak het niet moeilijker dan het al is.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:45

wat een verhaal
veel sterkte ermee, vief Ach gut

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:53

Ik heb Vivian een pbtje gestuurd.
Vwerder wens ikn haar ook zo heel veel sterkte.
En ook ik vind sommige reacties erg ongepast.
Jullie gaan haar juist rot laten voelen want zo gaat ze dadelijk denken dat ze een verkeerde beslissing heeft genomen.
Meid je heb een goede beslissing genomen,
sterkte vrijdag
liefs [ ]

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:54

Sterkte! Ach gut

Voor jou;

Afbeelding

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:57

Vief, ik wens je heel veel sterkte. Ik weet zeker dat je de juiste beslissing hebt gemaakt. Vriendjes zijn?