[IM] [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:34

Sunny Boy Alfredo (v. Apollo)
Geboren: 04-07-1981
Gestorven: 23-01-2006

Sunny Boy was een mooie ruin van 1.53 m. hoog. Hij stond ingeschreven bij het NRPS, NPA en is een zoon van de ruin Apollo (v. Ismael ox). Samen konden we de wereld aan. We gingen de dressuur in en hadden vreselijk veel lol. Hij was door en door betrouwbaar, het liefste paard ter wereld. Samen bereikten we het Z2 dressuur bij de pony's. Ik was toen pas 11 jaar oud. Helaas kreeg hij atrose en zijn we gestopt met dressuren en lekker recreatief gaan rijden. Uteindelijk heeft Sunny in 2002 een hersenbloeding gekregen waardoor hij een verlamming aan zijn rechterachterbeen opliep. Hij had hieraan geen pijn, kon er wel mee lopen en zelfs galopperen, maar vanwege de gevoelloosheid niet echt gewicht op zetten.Hiermee voelde hij zich nog altijd erg gelukkig, alleen rijden was er niet meer bij. Dus stond hij lekker op de wei en wandelden en knuffelden we veel. Helaas werd een peesklap aan zijn linker achterbeen hem in januari 2006 teveel. Hij kon hier niet meer van genezen, gezien hij niet op zijn andere achterbeen kon leunen en leed teveel pijn. Vrijwel direct hebben wij besloten hem rust te gunnen en in te laten slapen. Een moeilijke, maar de enige juiste beslissing.

Voor altijd in mijn gedachten...

Afbeelding
(Zomer 2005)

kayjody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:24

Ik heb ook een paard verloren.. net als alle andere hier een dier waar je van hield.
het is al heel wat jaren geleden maar toch mis ik haar nog!

Naam Jody
geboren 21 april 1998
gestorven juli 1998
oorzaak: de nek gebroken.

Jody was het veulen van mijn merrie Beauty een ontzettend lief en nieuwschierig merrieveulen.
ik was ontzettend trots en blij met dit lieve leuke veulen dat we zelf hadden gefokt.

het was zomer en wij gingen met vakantie kennissen zouden voor de bijde paarden zorgen. ze zouden ook Beauty (de moeder ) rijden.
om het hen makkelijk te maken besloot mijn vader dat de halsters maar om moesten blijven zodat zij de paarden makkelijk konden pakken.
ik ging ervan uit dat hij wel wist wat goed was.

in de tweede week van onze vakantie gebeurde het..
een van onze kennissen wilde gaan rijden en ging naar de stal toe. buiten stond beauty maar jody het veulen was nergens .. toen ze binnen in de schuilstal ging kijken vond ze haar (onze paarden konden toen in en uit de schuilstal wanneer ze dat wilden)

Hoe het exact is gebeurt weet ik niet maar naar alle waarschijnlijkheid is ze met haar halster achter een klein uitsteekseltje in de schuilstal vast komen te zitten, en heeft ze geprobeert zich los te krijgen, waardoor ze onderuit gegleden zal zijn en daarbij haar nek heeft gebroken.. het blijft gissen want ze hing/lag daar en was al dood toen onze kennis haar vond..

Ik ben toen ik hoorde door het lint gegaan op vakantie geschreeuwd, en gwehuild van woede en verdriet.. we zijn niet naar huis gegaan want we waren toch al te laat .. als ze nou ziek was en we hadden nog wat kunnen doen zeiden mijn ouders..

dus we hebben gezorgd dat zeeen waardig afscheid kreeg, ze is verbrand en haar manen hebben ze eraf geknipt en die samen met dat stomme rot halster heb ik nog als herinnnering aan haar.
Ik mis haar enorm..

2 jr later op 20 april 2000 kreeg de merrie Beauty een hengstveulen van dezelfde vader. Hij heet Kay. maar hij lijkt in geen enkel opzicht op Jody. het enige is dat hij wel van de dood is gered (hij was in de mestput onder de stal gevallen maar gelukkig optijd gevonden en met hulp van de brandweer hebben we hem eruit kunnen halen) anders was hij verdroken.

Ik ben dan ook dankbaar dat een tweede dood van een dierbaar paard me tot nu toe bespaard is gebleven. Ik hou ontzettend veel van Kay maar mis Jody nog steeds.

als je wil reageren op mijn verhaal of een soort zelfde situatie mee hebt gemaakt stuur me dan een pb tje.

noflamby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:50

het is niet mijn paard maar toch wel mijn beste maatje:
naam:spicky
hij was 8/9 jaar oud toen ik heb verlor
hij was heeeeel ondeugend maar toch ook super lief en je kon gewoon bij hem zitten.
hoe is het gebeurt:
we hadden hem als bruidscadeau gegeven aan iemand.
die ging op huwelijksreis en daarna zou hij gecastreerd worden omdat ie bij een merrie in de stal kwam te staan.
en toen was de dag dat ie gecastreerd werd aangekomen en ik zat 's middags in de kantine en de telefoon ging en we hoorden dat spicky niet meer uit de verdoving was gekomen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:58

Naam: Speedy
Ras: Welsh x Arabier (waarschijnlijk)
Geboortedatum: Onbekend. In zn paspoort stond dat hij 10 jaar was, maar toen hij op de kliniek stond toen hij zo ziek was zei de DA dat hij ergens in de 20 was. Ik vierde het iig op dierendag..
Reden van overlijden: Hij is waarschijnlijk vroeger ergens gevallen en daardoor is zn ruggegraat scheef gaan staan. Daardoor raken er zenuwen/spieren beklemd en raakte hij op een gegeven moment langzaamaan verlamd. Hij is op een dag in de kliniek omgevallen en kon zelf niet meer opstaan, ook niet met hulp, dus toen heb ik pijn in mn hart moeten besluiten om het in te laten slapen. Huilen
Ik weet dat het het beste voor hem was, maar het blijft altijd moeilijk..

Hij hinnikte altijd naar me als ik op stal aankwam of bij de wei. Hij was liever lui dan moe, maar hij had wel een heel lief karakter. Er zaten ook vaak kleine kindjes op als we gingen wandelen o.i.d. en daarbij was hij wel heel erg lief. Terwijl hij bij mij soms wel eens ondeugend was, hij wist gewoon wie er op zn rug zat..

Rust zacht mn lieverd..

Er staat een hele mooie collage in mn profiel gemaakt door Pa0lien hier op bokt.
Hierbij nog een mooie foto van ons.
Afbeelding

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:00

Overleden: C.A. Margarita
Geboortedatum: 04-05-1999
Datum van overlijden: 08-08-2006
Ras: Arabisch Volbloed

Ik ging voor een weekje samen met mijn vriendin en haar paard in Schoorl rijden, mooi door de duinen en over het strand.
Ik sprong met Margarita over een boomstammetje heen maar om de een of andere rare reden ik begrijp het nog steeds niet, liet mijn stijgbeugelriem los, hierdoor verloor ik mijn evenwicht en viel.
Margarita rende weg, maar ik had nog zoiets van ach die staat zo wel ergens wat te eten. Tot er een meisje aan kwam rennen, kom snel het is foute boel.
En daar lag ze zon 30 m vederop. Het bloed stroomde uit haar neus. De dierenarts was gebeld en die was er vrij snel. Maar op dat moment reageerde ze al niet meer, het bloeden was wel gestopt, maar ze gaf geen reactie meer. Haar ogen waren raar en dof.
Ze kreeg 2 spuiten tegen de shock en een infuus voor vocht, zodat de ciruclatie op gang zou blijven.
Maar dit hielp allemaal niets. Op een gegeven moment waren me ouders ook gearriveerd en toen hebben we besloten om haar te laten inslapen...
De dierenarts zei dat ze waarschijnlijk in paniek is weggerend en met haar hoofd tegen een boom is gekomen en hierdoor heeft ze een hersenbeschadiging opgelopen en is ze in coma geraakt. Ze reageerde nergens meer op, maar het is een jong en getraind paard dus de circulatie bleef goed... Maar aan een coma is zo weinig te doen, en ze lag daar midden in het bos...

Al met al heb ik zo'n 2 uur bij haar gezeten en geaaid tot het moment dat we besloten dat het zo niet verder kon.. Als ik er aan terug denk of het er over heb, tril ik nog steeds en komen de tranen...

Ze was echt me maatje had haar nu ruim 2 jaar en haar zoveel geleerd en meegemaakt, ze hinnekte naar me als ik de stal binnen kwam. Vele buitenritten zijn er gemaakt. Ze heeft een peesblessure gehad waar ze weer volledig van hersteld is. Ze durfde nooit de trailer in, na maanden oefenen deed ze dat ook. We hoorden echt bij elkaar, en dan nu na zo'n stom ongeluk is ze er niet meer.. Het is zo onwerkelijk, een lege stal, ik bevat het nog steeds niet...

Rust zacht.. Lieve Margarita..

Afbeelding

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:53

Naam: Macho
Ras: Haflinger
Gebortedatum: 15-03-1995
Datum overleden: 22-06-2006
Oorzaak: Hartstilstand

Het is nu een half jaar geleden.
Op donderdag 22 juni kreeg ik op mijn werk een telefoontje van de staleigenaar dat hij slecht nieuws had. Mijn hart zat al gelijk in me keel, want hij belt nooit, dus ik vroeg wat er was.
Jaaa, er is wat met die "bruine"... Al half in paniek vroeg ik om welk "bruine" het ging (ik heb/had namelijk een bruine pony en een haffie). Jaaa, die met die witte manen, die ligt dood in de bak...

Toen storte mijn wereld in! Hoe kon dat nou???? Hij is pas 11, ik was de avond daarvoor nog geweest en we hebben nog om m gelachen omdat hij me omver duwde toen ik zn hoeven stond in te smeren.

Ik stond te shaken en te gillen, ik heb wel 10 x gevraagd of hij het wel zeker wist dat hij niet gewoon lag te slapen of zo, maar het was echt waar. Ik ben toen samen met me collega met de auto er heen gereden. Ondertussen me beste vriendin en me vriend gebeld.

Toen ik aan kwam durfde ik bijna niet te gaan kijken. Toen zag ik m. ik ben over het hek gesprongen, naar hem toe gerend en bij hem gaan liggen, hij was nog warm, hij was nog mijn "Mats". Ik heb nog geprobeerd hem "wakker" te schudden (ik was natuurlijk helemaal in shock), maar dat hielp natuurlijk niet. 5 uur lang heb ik bij m gezeten samen met mn beste vriendin, me vriend en een andere vriendin, totdat hij helemaal koud was geworden en "Mats" niet meer was. In die tijd hebben we het over alle rare streken van hem gehad, het was gelukkig ook mooi weer en gek genoeg wel heel vredig.

Ook al was het veel te vroeg, als het dan had moeten gebeuren was het zo het beste. (denk ik) Hij lag er gewoon bij alsof hij was gaan liggen en was omgevallen. Hij was niet bezweet of zag er niet "raar" uit, dus volgens de DA was het een hartstilstand. Hij lag in de bak, bij het hek, dus voor het ophalen hoefde ze m niet te verslepen. Daar was ik wel heel erg blij om.

Toen moesten we het nog aan onze verzorg meiden vertellen, want die zaten gewoon op school. We hadden hun ouders al gebeld dat ze ze eerst even naar huis lieten komen voordat ze naar de paarden gingen.
Eigenwijs zoals ze altijd zijn, stonden ze dus opeens bij de stal en wisten nog van niks. De schok was voor hun natuurlijk ook heel groot! Gelukkig hebben ze nog wel afscheid van hem kunnen nemen.

We hebben uiteindelijk een deken over hem heen gelegd, voor de laatste keer gedag gezegd en toen weg gegaan. Ik heb me nog nooit zo ellendig gevoeld, ik had m al tien jaar en hij was (is) me meer waard dan de meeste mensen voor mij zijn.

Ik heb er lang overna gedacht of ik dit stuk zou plaatsen. Ik heb nu ff een soort van "terugvaldip" of zo en ik hoop dat hiermee een beetje van me af te schrijven. Huilen
Gelukig heb ik Pablo nog om bij uit te huilen. Dan blijf je tenminste niet zo alleen achter, dat scheelt denk wel.

Lieve Mats, ik mis je karakter. Bedankt voor 10 onvergetelijke jaren. XXX

Deze foto is van 2 weken ervoor.
Afbeelding

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:22

Naam: Hans
ras: Fries
geboortedatum weet ik niet precies
datum overleden: 28-08-2006
oorzaak: waarschijnlijk gesprongen aorta

4 maanden en 3 dagen geleden ging ik nietsvermoedend naar stal toe. Toen ik daar kwam zei Annemie (de moeder van de eigenaar): We hebben een probleem. Ik wist niet wat ze bedoelde, dus vroeg ik ernaar. Ze zei dat Hans dood was en Roy (eigenaar) was er naar toe. Ik kon op dat moment niks zeggen, niks doen. Hans stond toch gewoon samen met Heiko op de wei? Dat moest wel. Maar Yvonne was al op de weg naar huis met Heiko. maar omdat dat best ver lopen was, gingen Roy en ik naar Yvonne en namen we het van haar over. Heiko was best wel overstuur, ik had gehoord van Roy dat hij de hele tijd aan Hans liep te trekken en duwen. Hij begreep het niet, zijn beste maatje deed niets meer...

Eenmaal terug op stal vroeg Yvonne of ik hem nog wilde zien. Dat wilde ik , want ik kon niet geloven dat het waar was. de dierenarts was er net en ze ging mee naar de wei. Verderop in de wei lag een blauw zeil en toen moest ik het wel geloven. Ik heb nog een tijd bij hem gezeten en gehuild en gehoopt dat hij gewoon zijn ogen opendeed en opstond, maar dat deed hij natuurlijk niet. ik moest hem laten gaan...

4 jaar is hij geworden. We waren begonnen met inrijden, 3 keer heb ik erop gezeten en deze keren zal ik nooit vergeten!

De foto's die ik heb gemaakt, zijn in een wei dichter bij huis gemaakt. Die heb ik wel te danken aan een vriendin. In de zomer was zij namelijk op vakantie en het kon zijn dat Heiko (haar favoriet) net in die tijd werd verkocht. Ik zou dus wel foto's voor haar maken, op een middag ben ik samen met Nicole (Nicci88) naar de wei gefietst om foto's te maken. Als zij niet op vakantie was gegaan of als Heiko niet te koop zou staan, zou ik nu maar 4 foto's gehad hebben. Ook al kon zij dit niet voorspellen, ik ben haar toch heel dankbaar!

Hier nog een foto van Hans:
Afbeelding
Ik mis je Hans!!!

Forever you will be in my heart!!
I will NEVER forget you!

friezenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:02

Naam Paard: Samier
Ras: Onbekend
Geboortedatum: weet ik niet
Overleden: Mei 2004(geloof ik)

Mijn Samiertje is ongeveer 32 jaar geworden.
Het was een heeeell leuk pony' tje die ik 5 jaar verzogd heb
Hij was mijn verzorgpony en ik heb hem op de manege als verzorgpony gekregen.
Hij was super braaf en ik reed altijd buiten met hem en alleen met halstertje en zonder zadel.
Hij was echt suuuuuppeer braaf.
Hij betekende heel veel voor me en heeft me overeind gehouden in een moeilijke periode, altijd hinnikte hij naar me.
Helaas werd hij steeds ouder en ging hij meer struikelen, zodat we alleen nog maar konden wandelen.
En hij bleef lief.
Op een dag werd ik door een vriendin op gebeld of ik het al gehoord had van samier.
Ik zei nee wat dan?
Toen zei ze dat hij ingeslapen was.
Ik werd helemaal gek en dacht nee mijn Samier dat kan niet!!!!:-(:-(
Het bleek waar te zijn, hij had een koliek aanval gehad en was in de bak in elkaar gezakt en toen de dierenarts er was had hij een prik gehad om overeind te komen.
Zijn eigenaresse wilde nog even wachten, en ze is heel de nacht bij hem gebleven in stal.
Toen ze hem de volgende ochtend losgooide in de bak zakte hij ineens in elkaar en bleek hij weer koliek te hebben en toen besloot zijn eigenaresse hem in te laten slapen:-(
Ik heb helaas geen afscheid van hem kunnen nemen maar ik ben hem nooit vergeten, en dat zal ik ook nooit doen.

Samier was een wereldpony!!!!!!!

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:56

[quote="Sansje"]
Sunny Boy Alfredo (v. Apollo)
Geboren: 04-07-1981
Gestorven: 23-01-2006

Sunny Boy was een mooie ruin van 1.53 m. hoog. Hij stond ingeschreven bij het NRPS, NPA en is een zoon van de ruin Apollo (v. Ismael ox). Samen konden we de wereld aan. We gingen de dressuur in en hadden vreselijk veel lol. Hij was door en door betrouwbaar, het liefste paard ter wereld. Samen bereikten we het Z2 dressuur bij de pony's. Ik was toen pas 11 jaar oud. Helaas kreeg hij atrose en zijn we gestopt met dressuren en lekker recreatief gaan rijden. Uteindelijk heeft Sunny in 2002 een hersenbloeding gekregen waardoor hij een verlamming aan zijn rechterachterbeen opliep. Hij had hieraan geen pijn, kon er wel mee lopen en zelfs galopperen, maar vanwege de gevoelloosheid niet echt gewicht op zetten.Hiermee voelde hij zich nog altijd erg gelukkig, alleen rijden was er niet meer bij. Dus stond hij lekker op de wei en wandelden en knuffelden we veel. Helaas werd een peesklap aan zijn linker achterbeen hem in januari 2006 teveel. Hij kon hier niet meer van genezen, gezien hij niet op zijn andere achterbeen kon leunen en leed teveel pijn. Vrijwel direct hebben wij besloten hem rust te gunnen en in te laten slapen. Een moeilijke, maar de enige juiste beslissing.

Voor altijd in mijn gedachten...

zielig verhaal maar de vader van mijn pony heet alfred en zijn vader is apollo en zijn vader is weer ismael ox dus apollo is zijn opa

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:02

naam : Luc
ras :"Kwpn
geboortedatum: in 1993
overleden : 15-12-06

Ook mijn lieve vriendje luc is overleden Verdrietig
het was mn verzorgpaard en ik hield heel veel van hem!
ik deed hem bijna 5 maanden.
Luc had een zeldzame genetisch aandoening, fibro sarcoom
ze hebben hem laten opereeren maar dat hielp niet.
na onderzoeken ergends anders
bleek dat ze er niks meer aan konden doen
en heeft zijn eigenaar besloten om hem in te laten slapen
zodat ie geen pijn zou hebben

Luc ik hou nog steeds zoveel van je , en ik mis je nog iedere dag
slaap zacht lieve schat
Dit was luc :

Afbeelding

Black_Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:13

naam: Lente
ras: welsh x arabier

altijd reed ik op jou, en dat gaf me een veilig gevoel.

mijn aller liefste lievelingspony is vorig jaar zomer overleden Verdrietig
op msn kwam ik te horen dat ze dood was
dit zei ze: lieve schat, Lente is dood!

Afbeelding

lieve schat, je zal altijd een plekje hebben in mijn hart! en ik zal je nooit vergeten!
dagenlang heb ik niet kunnen slapen van verdriet, en ik denk elke dag nog aan jou en hoe jij hinnikte naar mij Huilen
Lente. je moet weten dat je heel speciaal voor mij was en nog steeds bent.
ik zag het al aankomen, en had toch al afscheid genomen. je keek naar mij alsof je het wist en ik knuffelde je heel lang.. toch kwam de klap harder aan dan ik zelf had kunnen verwachten en ik zit nu op het puntje dat de tranen over mijn wangen gaan lopen.
lieve Lente, ik hoop dat je rust hebt gevonden en dat je gelukkig bent!

Lente is overleden aan een chronische bronchitis.
http://img440.imageshack.us/img440/8527/lente181zg6.jpg
je hebt altijd een plekje in mijn hart en die zal je zeker niet verliezen!
rust zacht lieve schat Verdrietig

de tranen lopen nu toch.

edit: de gebootedatum en overlijdingsdatum weet ik niet. sorry.
Laatst bijgewerkt door Nerwen op 05-01-07 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 1 foto.

tjaan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:38

Afbeelding

naam: Magic ( officieel zorro )
leeftijd overlijden: 3 jaar
ras: Shet X welsh
schofthoogte: 1.07
geboortje jaar : 2001
Overleden: 2004

magic is helaas omgekomen in de sloot achter aan het weiland Boos!..
wij waren er niet optijd bij Boos!

rust zacht lieve magic (L)
we houden van je (L)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:35

Naam: Val
Geboortedatum: niet bekend
Datum van overlijden: 24 november 2006
Over val en zijn overlijden...:

26 jaartjes oud...
Pensioen op de wei...
Gedaan met elke dag zijn lessen lopen...
Mijn knappe vent...

Val(leke) is mijn ruintje van 26 jaartjes oud... Ik heb hem zes maand terug gekocht van een manege, voor hen was hij al zo goed als dood... Voor mij bleef hij waardevol, hij was mijn beste vriend...

Vrijdag 24 november 2006, 15.15u... Het telefoontje...
'Saskia, kun je niet even naar de wei komen? Er is iets mis met je kleinste... Weet niet of je de dierenarts nog moet bellen, volgens mij is het reeds te laat...'

Hij stierf nog voor ik bij hem kon zijn om vaarwel te zeggen... Hartslagaderbreuk...

Schatke, je hebt je rust meer dan verdient lieverd Je was er voor mij zoals ik er voor jou was, je liet me zien dat je terug gelukkig kon zijn...

Je hebt je best gedaan, ben enorm trots op je mijn kleine vent!

Het is waar wat ze zeggen, Why do all good things come to an end...?

Mis je enorm lieve kleine schat van mij... Doe chipie en snoopy de groeten op je groene weide hierboven, en waak over je maatjes Amore en Esquna!!! Je hebt je rust meer dan verdiend!

Afbeelding

Ellemieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:00

Naam van je paard;Pepijn
Geboortedatum en datum van overlijden; 10-06-1999 09-01-07
Iets over je overleden paard:het was een hele lieve paard hij werkte graag voor je. ook luisterde hij goed naar je hij was de enige die ik vertrouwde. het was een echte knuffel kleine kinderen was hij helemaal weg van daar was hij altijd heel voorzichtig mee ook al deden ze hem pijn hij bleef netjes staan en deed niet gemeen terug.
Hoe is je paard overleden. hij was ontsnapt uit het weiland nadat een koe zijn weiland was ingerent hij was helemaal in paniek hij sprong over het hek heen bleef met zijn hoef hangn en viel op zijn rug. daarna was die weer opgestaan en rende zo de weg op waar net een vrachtwagen keihard kwam aanrijden pepijn had niet gezien door de angst hij werd meegesleurd door de vrachtauto. ik rende der heen. hij leefde nog maar zag der niet overal bloed en vreselijke wonden en die ogen vergeet ik nooit meer.
ik had DA gebelt hij heeft hem spuitje gegeven.

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:15

naam: volita
ras: ik heb geen idee
leeftijd: misschien in de 20
overleden: ze is 1 december naar de slacht gegaan Huilen

liefe volita je was een leuke beginners pony voor alle kinderen je was chica haar vriendinetje en van mijn ook het was altijd lachen toen je in het land stond ik moest na me les elke keer jou vangen je was nooit te krijgen alleen ik was de held om je te kunnen pakken Tong uitsteken elk wekend als ik op de camping was en chica ging doen stond je er altijd bij en elke keer kreeg je een knuffel en wat lekkers ik had altijd wat bij me voor chica en voor jou de laaste zomer miste ik je in de wei maar je leefde wel het was stil zonder je bij chica..... ergens eind september kwam je weer op stal je kon niet meer in de lessen daarom was je al met pensioen ik kreeg weer een liefe band met je ik gooide je lekker los met chica je was helemaal blij Haha! alleen ik mocht niet aan je scheur plekken komen want dat vond je toch niet fijn maar we hadden elkaar weer gevonden maar niet voor lang ik ging 1 december weg moest chica verlaten en jij stond niet meer in je stal Huilen ik was blij dat ik die woensdag daar voor een paar foto's van je heb gemaakt je was een leuke, liefe pony maar ook soms een kreng maar bij mijn kon je nooit het bloed onder mijn nagels vandaan te krijgen echt niet je was voor mijn een schatje Bloos mis je volita Huilen

hier de laaste foto die ik van je hebt:

Afbeelding

dag lieve volita Vriendjes zijn?

liefs van Patricia

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:30

Naam Paard: Bianca
Ras: Gelders paard
Geboortedatum: 23 mei 1983
Overleden: 26 oktober 2006

Ik mis haar echt ontzettend. Het was mijn knuffel in moeilijke tijden en die heb ik tot nu toe nog steeds maar ik kan niet meer om haar heen hangen en het gevoel van steun ervaren. Terwijl ik dit typ zit ik te huilen omdat ik besef dat ze meer voor me betekende dan ik tot nu toe dacht,...
Het was een merrie met karakter, lef en een onwijs prachtige houding, geen paard van 23 had zo´n uitstraling als haar, niemand dacht dan ook dat ze al zo oud was. Het leuke vond ik dan ook wel dat ze 1 jaar ouder was dan mij!
Ik heb met haar leren mennen en onwijs leuke koetsenritten gehad. Toch kwam 26 oktober het geen waar ik nu nog veel verdriet van heb! Ze was op en oud Verdrietig
Ze is vroeger ook nog stermerrie geweest!

Ik plaats geen foto maar mensen moeten het filmpje maar bekijken, dan weten jullie precies wat ik moet missen en zien jullie ook de leuke tijden samen en het liedje dat precies klopt voor mijn gevoel...

http://media.putfile.com/bianca-49

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:19

Margootje ...Vriendjes zijn?

Margootje was een B Welshje.
Ze is 21 jaar geworden en toen helaas overleden .
Ze was uiteindelijk M2 Startgerechtig maar er nooit aan toe gekomen. Boos!

Afbeelding

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:57

Question mn prinsesje een arabier met karakter iedereen kon er zo mee wegrijden zonder zadel aan een halstertouw. ik mis haar zo erg ze is 12 geworden ze had zware artrose maar kon nog bereden worden ( recreatief)teon kwamen we dr achter dat ze jacobsvergiftiging had ze kreeg mediactie het ging iets beter maar opeens werdt ze heel mager ze kreeg zware pijnstillers maar je zag dat ze erg achteruit ging en op 28-12 hebben we afscheid moeten nemen van dr het is beter voor haar maar toch is het moeilijk te accepteren dat ze er niet meer is ik wil alle mensen bedanken die mij gesteunt hebben

Question mijn prinsesje het is beter voor je rust zacht Verdrietig Lovers

Afbeelding

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:01

Fleurtje, mijn lieve shetlandveulen.
21 mei 2006 geboren, 22 oktober 2006 bij mij terecht gekomen, 18 januari 2007 overleden.
Ze is overleden aan de gevolgen van droes.
Ze had 5 bulten. Kon het niet meer aan, niet meer verwerken.
Ze was moe en had pijn, maar probeerde het voor ons allemaal.
Eten en drinken kostte veel moeite, maar ze deed het wel.
Helaas heeft het niet mogen baten en is ze gisteren rustig heen gegaan.

Lieve Fleur, het gaat je goed.
We zullen je missen Verdrietig

Afbeelding

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:39

Naam van je paard; Chica

Geboortedatum (als die bekend is) en datum van overlijden; geboorte datum? Overleden 20-01-07

Iets over je overleden paard (bijv. karakter, wat deed je met haar/hem enzovoort); een lieve meid deed niks kwaad Verdrietig heb er op leren rijden enz. ze is haar slaap plotsling doodgegaan ze was ong 20 tot 22 jaar oud Verdrietig Huilen een te kort leven gehad ! Boos! Ik mis der zo Verdrietig

Hoe is je paard overleden. Plotsling ; in haar slaap Vriendjes zijn?

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto=VDA4LK4U
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6JPCIY37
Kus britt

ZitAaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:23

Ik ben vandaag een paard verloren, niet mijn eigen paard, maar wel een manegepaard
Haar naam was Faraya,
Wanneer ze geboren is weet ik niet, vanaf vandaag is ze er niet meer 25-01-2007
Ze was erg lief, kon zich in de achterste hoek goed aanstellen,wat meestal wel grappig was en was fijn met rijden.
Ze hebben haar laten inslapen, ze was al sinds 10 december kreupel en ze werd maar niet beter.
Misschien had ze zelfs wel pijn...
http://i133.photobucket.com/albums/q78/ ... raja-1.jpg
Dag lievert, zal de caroussellessen nooit vergeten die ik altijd samen met je reed.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:36

Naam: Cairo
Geboren: 26 april 1992
Overleden: 7 juli 2004
Oorzaak: darmtorsie.

5 jaar heb ik van Cairo mogen genieten. Hij was mijn bink. Een ontzettend lief en gemakkelijk paard met een gouden karakter. Ik heb heel veel van hem geleerd. Heb hem tot in het ZI dressuur gereden. Helaas is hij veel te vroeg gestorven. We hebben hem nog naar Emmeloord gebracht voor een operatie, maar dat mocht niet meer baten.

Cairo: I'll always remember you!!

Afbeelding

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:40

Naam: Carina
Geboren: 12 juni 1975
Overleden: 26 september 2005
Oorzaak: ouderdom

Carina is 21 jaar mijn lieveling geweest. Samen hebben we dieptepunten en hoogtepunten meegemaakt. Als je een paard zo lang hebt, kun je er mee lezen en schrijven. Ik hoefde maar te kijken en wist hoe ze zich voelde. De laatste jaren van haar leven waren de mooiste. Fijn alle dagen in het land. Veel bewegen was toen echt een must voor haar.
In juni werd ze 30 jaar en dat vierden we groots met een hoop vrienden en vriendinnen die je allemaal kenden. Helaas ging het snel daarna slechter met Carina, zodat we besloten hebben om haar in te laten slapen.

Het is moeilijk om binnen een jaar 2 paarden te verliezen!
Gelukkig heb ik mooie herinneringen aan beide.

Afbeelding

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:30

Naam: Bleu Moon
Geboren: voorjaar 1995
Oorzaak: Hevige koliek

1 jaar heb ik mogen genieten van mijn meisje.. 1 jaar.. Maar het was een geweldig jaar. Ze heeft helaas geen 5 mogen worden. Ze sloot haar ogen voorgoed op 01-06-1999.
Blue Moon.. Rust in vrede lieverd.

Afbeelding

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:55

Ik vind dat een van mijn oude verzorgpony's hier ook wel een plekje verdient.

Ze heette Lotje en was een Shetlander van 90 cm van 12 jaar,
ze is geboren in april 1992 en overleden 20 januari 2004.
Ik heb haar verzorgd van 5 oktober 1999 tot 20 januari 2004.

Ze was drachtig en ik vond haar op zaterdag heel erg sloom en stil en we hadden besloten om haar zondagochtend naar huis te halen zodat ze op stal kon er de DA ernaar kon kijken. Toen ik zondagochtend bij de wei kwam stond ze heel zielig in een hoekje en zagen we dat het begin van het vruchtvlies er uit hing, ze was blijkbaar de hele nacht bezig geweest om het veulen (miskraam dus) eruit te krijgen maar het was niet gelukt. We hebben onmiddelijk de DA gebeld en die kwam, Hij zei dat we MOESTEN WACHTEN!! Boos! (ik kon hem wel wat doen) tot het eind van de middag en als er dan nog niks veranderd was dat hij het veulen eruit zou halen. Aan het eind van de middag was er nog niks veranderd en hij heeft toen het veulen eruit gehaald.. (het was natuurlijk een dood veulen maar zag er vreemd genoeg al helemaal mooi en volmaakt uit, een kleine copy van zijn oudere zus) Lotje is toen op stal gezet en we dachten gelukkig: het is goed afgelopen. Maandag ben ik nog bij haar geweest en alles leek in orde, ze stond rustig haar hooi te eten en keek helder uit haar ogen. Dinsdagochtend lag ze dood in de stal en we weten nog steeds de preciese oorzaak niet, het was een grote klap voor me om haar zo te zien liggen, ze was mijn alles en we hadden veel van elkaar geleerd en door de jaren heen erg hecht geworden. Verdrietig

Gelukkig hebben we nog 2 dochers van haar, Guusje en Sandy ( dit waren haar eerste en laatste veulen) en het doet me goed dat als ik Sandy door de wei zie lopen of naast met heb staan dat ik hetzelfde hoofdje zie als van haar moeder. Ze doet me aan haar denken en daar ben ik blij om.

RIP lieve Lotje, ik zal je nooit vergeten en je houd altijd een speciaal plekje in mn hart.

Afbeelding
(let maar niet op de wollige vacht ze was hier aan het verharen)