[IM] Wat doen jullie met de rijspullen na het overlijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:16

Ik heb het halster van mijn eerste paard bewaard, net als zijn dekje heb ik nog nooit op een ander paard gelegd. Ik doe er verder niks meer mee, maar kan het niet los laten en durf het ook niet te gebruiken op mijn huidige paarden..

butengeweun

Re: Wat doen jullie met de rijspullen na het overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:30

Hier wordt alles weer gebruikt, alleen van mijn eerste paard haar westernzadel ligt op zolder in de hoop dat er ooit een paard komt waar het oppast.

Wat ik wel lees dat sommige de dingen laten opruimen door andere. Voor mij was dat juist een zwaar maar wel het beste proces, mijn vader trok me de ochtend na de fatale dag (ben merrie + veulen verloren bij geboorte veulen) mee naar stal om die schoon te gaan maken. Ik mocht janken, schelden wat ik ook wilde maar hij zij dat het erbij hoorde en het heeft mij naderhand ook veel geholpen dat ik wel alles zelf gedaan heb.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:35

Na het inslapen van mijn pony eigenlijk al mijn spullen gedoneerd aan een manege o.a. alle hoofdstellen, beenkappen, dekens en eigenlijk alles wat ik in maar COB had liggen. Achteraf best spijt van want mijn vorige paard droeg maat cob.

Nu herbruik ik alles muv het bit en het leren halster en hoofdstel. Die liggen van alle 3 thuis en doe er niks meer mee maar een ander paard krijgt ze niet meer te dragen.

De staarten liggen ook ergens in een lade met de paspoorten. Doe er niks meer mee en kijk er ook nooit naar. Vind het stiekem toch ook een beetje luguber die vlechten, maar weggooien doe ik het niet.
Laatst bijgewerkt door JorisDy op 04-01-16 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:35

Laurapalmer schreef:
Ik word al eng op me maag,bij het idee dat ik ooit afscheid moet nemen van me grote vriend..
Zijn spullen zou ik nooit verkopen of weggeven..
alles blijft..weliswaar opgeborgen..
ik zou constant in huilen uitbarsten bij elke blik op zijn stal/spullen.

Sterkte voor de mensen die nu in deze moeilijke situatie zitten

Dat dacht ik ook.. Maar toch het is waar wat ze zeggen... Verdriet slijt.

Inmiddels is het 4 en 2 jaar geleden dat mijn paarden overleden zijn.. Na een poosje ben de spullen toch gewoon gaan gebruiken op mijn nieuwe paard voor zover dat pastte. De rest is verkocht ik heb alleen nog van beide paarden een halster.

Johanna01

Re: Wat doen jullie met de rijspullen na het overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:38

Mijn grootste vriend is in mei 2014 ingeslapen, ruim anderhalf jaar geleden dus.
Alle spulletjes liggen hier opgeruimd op zolder, binnenkort wil ik het gaan uitzoeken als het lukt.
Zn bit ligt hier beneden op de kast, 2 foto's bovenop de kledingkast in onze kamer. Ook heb ik zijn staart, in een plastic zak op zolder in de kast liggen. Ik ben er nog niet aan toe om daar iets mee te doen, telkens als ik het pak raak ik weer helemaal overstuur..

Dekjes en dekens wil ik denk ik wel verkopen, maar het zadel blijft echt hier en komt ook niet op een ander paard. Evenals zijn hoofdstel..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:02

Ik heb van mijn beide overleden paarden alles zo snel mogelijk zelf opgeruimd en dat was ook echt een stukje verwerking. Daarna kon ik ook gemakkelijk afstand van de spullen doen. Ik had meer moeite met er steeds tegen aan kijken als wegdoen.

Ik heb zoveel mogelijk verkocht omdat beide een andere maat hadden als de twee overgebleven paarden en ik er niet van uit ga dat ik nog een paard met deze maat ga kopen.

Wat ik niet verkopen kon of wou heb ik weggegeven of gedoneerd aan een manege- paardenrusthuis.

Het enige waar ik moeite mee had was mijn nog bijna nieuwe zadel, die heb ik ingeruild voor een nieuwe voor een van mijn andere paarden.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:59

Ik heb het halster en zijn hoofdstel nog de rest is verkocht of weggegeven