Even praktisch, als je man met hem zal moeten slepen, zorg dan dat er een stevig zeil (of iets dergelijks) ligt waar hij gaat liggen, dan kan het zeil gesleept worden en kan het lijf "netjes" daarop blijven.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brainless schreef:@Terpetijn
Maar dan nog heb je paarden die in paniek raken als ze zich slap gaan voelen.
Dat gebeurd ook af en toe als een paard onder narcose gaat voor een operatie, alleen is het dan minder traumatisch voor de eigenaar (indien deze daarbij aanwezig is) omdat de emoties anders zijn.
Waratje schreef:Geef duidelijk aan bij de DA hoe je paard is (karakter en gezondheid), dan past de DA eventueel de hoeveelheden aan.
Doodsstrijd is absoluut niet nodig, dat zie ik persoonlijk als een fout van de DA.
Paard waar ik bij was dat het insliep was er zelf ook klaar voor, die omarmde het juist, ging heel rustig.
Espritfan schreef:Mijn verzorgpony heeft er echt tegen gevochten.
Die heeft geen idee hoelang het volde als uren lopen trappen om lucht te krijgen.
Mona81 schreef:Wat naar voor je, dat je paard ingeslapen moet wordenIk heb het nu 3x meegemaakt met eigen paarden en alle drie is het hetzelfde gegaan. Eerst kregen ze een versuffer/spierverslapper. Dat vond ik altijd het rotste stuk, omdat ze merken dat ze "om gaan vallen" en daar tegen proberen te vechten. Door de hoge dosering kunnen ze er niet tegen vechten en werden de paarden heel gecontroleerd omgetrokken, dat deed ik samen met de dierenarts. Vooral dat stukje vond ik altijd naar, omdat het toch zo'n groot dier is en ze eventjes kijken van: wat overkomt mij nou. Vanaf het moment dat ze liggen was alles rustig. Ik ben erbij gaan zitten, bij het hoofd en heb ze alle drie huilend en aaiend laten gaan. Ze gingen steeds zwaarder ademen en kreunen en toen waren ze weg. Dat laatste stuk maken ze eigenlijk al niet meer echt mee, ze zijn dan al onder "narcose". Veel sterkte!
russel schreef:Cremeren heb ik over gedacht, maar dan moet ik hem daar naar toe brengen en dit paard is zo graag thuis met zijn minikudde dat ik dar stress vind voor hem.
russel schreef:We hebben besloten hem door Rendac op te laten halen. Voor mij is hij er dan al niet meer.
Wanderers schreef:Weet niet of het in dit topic al ter sprake is gekomen ... maar heb je ook aan de mogelijkheid gedacht om je paard te laten cremeren ?
Mij helpt het op deze, respectvolle, manier afscheid nemen van het lichaam van mijn dieren om beter met het verdriet om te gaan ..
Niks geen gesleep of gedoe met het lichaam of Rendac, het crematorium regelt zelf het verplaatsen en het vervoer.
Denk, meld het toch even .. nú kun je nog beslissingen veranderen of aanpassen, Rendac is altijd af te bellen en het crematorium is altijd te bereiken (bv. Westerhout : http://www.paardencrematoriumwesterhout ... 3godK3AAfw )
En inderdaad, geef als het even kan de andere paarden de mogelijkheid om 'afscheid' te nemen ... kan heel veel uitmaken bij de verwerking van hun gemis en (jawel ..) emoties .. Bach Rescue kan daarbij ook helpen, voor dier én mens.
Enorm veel sterkte ...