Mindim schreef:Ik heb een paard van 26 en ook voor haar zal ik eens een beslissing moeten nemen. Ik wil bij het inslapen zijn, haar geruststellen tijdens dat 'grote' moment.
Ik zie er echter enorm tegenop en kan er bij de gedachte al nerveus van worden. Waar ik dus bang voor ben, is dat ik mijn paniek en zenuwen over breng op haar. Ze is heel gevoelig voor mijn stemming. Ben ik nerveus dan wordt zij het helemaal.
Hebben meer mensen dit aan de hand gehad en wat hebben jullie gedaan. Misschien moet ik mezelf maar iets kalmerends geven?
Dat zou je kunnen doen, maar ik hoop voor je gezien de leeftijd van je paard dat je rust (en kracht) vindt in dat je vrede kunt hebben met wat een mooi en lang paardenleven je je dier gegund hebt.
Bij mijn ouwe trouwe vriend was het zo duidelijk dat voor hem verder geen paardwaardig leven meer mogelijk was dat ik nog maar een ding moest doen. Gejankt heb ik, op mijn werk, in de auto, bij vrienden... En niet op stal. Heel vreemd. Heb als een zombie geknuffeld, gepoetst, verwend, en de sedering ging erin terwijl hij met zijn snuit in mijn jaszak zat. Dat was zo'n hoge dosering dat zijn ogen al toe gingen maar hij net op de been kon blijven. Volgens mij heeft hij van alles erna echt niets meer meegekregen, hij was al weg. Dus als je je overeind kan houden tot de sedering... Heeft je paard geen last van jouw tranen daarna.
Maar wat al eerder geschreven werd: ja, ik heb me echt een moordenaar gevoeld. Dat je kan beslissen over leven en dood... zo bizar. De tranen stromen me weer over de wangen...
@zomertaling: sterkte!