voor jullie meiden!
dit is een erg nare gebeurtenis en er valt jullie ook absoluut niets te verwijten!
verder vind ik dat iedereen hier juist respectvol naar TS is, als je 14 bent is dit niet iets waar je verantwoordelijk voor gehouden kan/mag worden!
en volgens mij vind TS het ook niet vervelend dat haar het een en ander uit gelegd word over hoe het normaal zou moeten gaan, dit toont alleen maar aan dat ze erg gek ik met haar verzorg (?) paarden, TS ik vind jou hierdoor heel veel meer verantwoordelijkheids gevoel hebben dan de eigenaar!
ik vind het heel goed dat je open staat voor deze serieuze adviezen, ga zo door meis, jij komt er zo wel! blijf leren (en daar horen soms idd nare ervaringen bij) en jij word straks een paardenmens eerste klas!
ET_Zoe, ook met 15 kan je gewoon nog niet genoeg weten over het hele geboorteproces, dat is ook niet erg, dat is normaal!
maar blijf daarom open staan voor de vele goede adviezen, het siert jullie alleen maar dat jullie bij de merrie zijn gebleven, daar uit blijkt echt wel heel veel liefde voor deze dieren van jullie
wat misschien wel leuk en leerzaam voor jullie is is om mee te kijken op http://www.marestare.com, op deze site kan je mee kijken in de stal via een webcam bij andere paardenliefhebbers.
hier worden heel wat veulens geboren (wat helaas ook niet altijd even goed gaat....), hier leer je heel veel van!
je kan goed het gedrag van de merrie bestuderen voor dat ze gaat bevallen en als je geluk hebt ook de bevalling zelf.