[IM] Puck zijn allerlaatste topic het is voorbij... R.I.P

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:36

Ik heb gewoon tranen in me ogen
Heel veel sterkte

Respect voor jou

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:37

als jij niets had gedaan had hij daar nog in de wei gestaan.

Dit is het beste dat je had kunnen doen. ik snap niet helemaal waarom zoveel mensen geen vertrouwen in jou haddden en dat wil ik niet eens weten.

Ik vind het fijn voor de pony dat jij deze moeite hebt genomen.

hopelijk kun je het nu wel afsluiten!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:38

Pipi schreef:
Ook al ken ik jullie niet,ik ben trots op jullie!
Meiden met een gouden hartje...

Kleine Puck,wat was het een droppie :+:

Jullie hebben hem op de valreep geleerd dat mensen ook pure,onbaatzuchtige liefde kunnen geven.
En met die wetenschap is hij vredig gegaan.
Ik heb er een brok van in m'n keel ;(

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

heel mooi verwoord en helemaal mee eens. Sterkte!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:40

En hier is Cassidy dan. Heel fijn dat Puck verder lijden bespaard is gebleven, en dat hij vreedzaam ingeslapen mocht worden. Ik hoop dat je met deze mededeling teruggaat naar de fokker/boer/handelaar, dit had nooit zover mogen komen. En misschien voor zijn verdere fokprogramma (als dat er al is, en als het hem interesseert) wel fijn om te weten dat hij iig geen dwerg was...

Dat een paardje in laten slapen je niet in de koude kleren gaat zitten, ook al heb je er niet zo'n band mee, had ik je van tevoren kunnen vertellen. Het is nooit leuk de beslissing te moeten maken om een dier uit handen te geven, en dit zal een belevenis zijn die je voor de rest van je leven bij gaat blijven. Mijn respect daarvoor. Ben ik heel eerlijk in. Maar had hij daarvoor die trailerrit dwars door het land moeten maken? Dat blijf ik me nu de hele tijd afvragen.

En Prissey, Puck is niet meer. Je hebt een goede beslissing genomen om hem te laten gaan. De rekeningen zijn er nog wel. Ik wil je veel sterke wensen.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:41

helemaal top wat je voor Puck hebt gedaan, zeer triest dat het nodig was en waarschijnlijk heeft zijn vorige eigenaar hier niets van geleerd.
Wat een schatje was die Puck, ik ben blij voor hem dat hij jullie heeft ontmoet.
soms is er geen andere keuze dan loslaten! Zo'n jong leventje en nog maar zo kort bij jullie, maar ik weet zeker dat hij een diepe indruk achter zal blijven laten!
Sterkte!!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:42

Meis wat ben ik trots op je. Je hebt zoveel voor Puck gedaan. Je hebt een beslissing genomen die je hebt onderbouwd.
Je hebt puck uit de hel weg gehaald en hem uiteindelijk naar de hemel laten gaan!
Ik heb aan mijn pas overleden Angel en haar maten gevraagd om Puck op te wachten. :(:)

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:43

Jeetje, ik heb je verhaal gelezen met tranen in mijn ogen.... Sterkte!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:44

Arme kleine Puckie.......
Maar nu is alle ellende voorbij gelukkig voor hem.

kaas_

Re: Puck zijn allerlaatste topic het is voorbij... R.I.P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:46

Heb alle topic's over Puck gevolgd, heel dapper van je zeg, ik krijg hier echt tranen van in mijn ogen...

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:46

Cassidy schreef:
Dat een paardje in laten slapen je niet in de koude kleren gaat zitten, ook al heb je er niet zo'n band mee, had ik je van tevoren kunnen vertellen. Het is nooit leuk de beslissing te moeten maken om een dier uit handen te geven, en dit zal een belevenis zijn die je voor de rest van je leven bij gaat blijven. Mijn respect daarvoor. Ben ik heel eerlijk in. Maar had hij daarvoor die trailerrit dwars door het land moeten maken? Dat blijf ik me nu de hele tijd afvragen.
.

tja ik snap wat je bedoeld, maar soms heb je geen andere keuzes of kom je soms niet op andere keuzes.
Ruim een jaar geleden kreeg een vriendin van me, een paardje aangeboden, de eigenaar, een oudere man, had eindelijk naar zijn kinderen geluisterd en eindelijk mocht het dier van het erf af op pad naar een ander.
Toen die vriendin is gaan kijken trof ze een paard aan wat duidelijk hoefbevangen was, Opa zag het probleem niet, die vond het niet erg dat ze liggend at enzo.
Na veel over en weer gesproken te hebben, heeft die vriendin van me besloten om het dier te nemen, we zijn samen met het paard naar de kliniek gegaan, ik met de trailer, echt dit was niet leuk, we hebben haar letterlijk voetje voor voetje in de trailer gekregen, we wisten beide diep in ons hart, dat dit dier niet beter zou worden.
Bij de kliniek zijn nog wat foto;s gemaakt, dit dier had pijn (geen verassing), en hebben we daar in laten slapen.
Opa had daar nooit toestemming voor gegeven bij hem thuis, de dierenbescherming erop af sturen is toen besloten om dit niet te doen. En tja, dit dier heeft ook nog een half uur in de trailer gestaan.
We zijn bij haar gebleven tot het einde, het was ook nog een jong dier, 5 jaar geloof ik.
Soms moet je bepaalde keuzes maken, als je niet in die situatie zit, is het lastig om erover te oordelen.

Ik vind dat er goed voor Puck besloten is, ik vind het in en in triest dat het zover heeft moeten komen.

kipzonderkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:50

Goedendaag,

Wat vreselijk maar heel goed dat je hem bij de fokker weg hebt gehaald.

Arm paarbje heel veel succes vebber.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:50

echt waar ik volg dit al vanaf het prille begin en heb altijd tranen in mijn ogen als ik dit lees.
ik heb je wilt niet weten hoeveel respect voor jou/jullie dat jullie al jullie geld in dit onschuldige en lieve beestje hebben gestopt.
maar toch denk ik dat dit de juiste beslissing is geweest.
ik wens jou en iedereen onzettend veel sterkte toe, en hoop dat je doorgaat met dit soort "reddings actie's"
want ik heb echt heel veel respect voor je en vind het geweldig wat je voor de dieren doet.
nogmaals heel veel sterkte toegewenst met dit grote verlies!
sterkte!

Moelly

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:56

och....heel veel respect heb ik voor jullie!
Jullie hebben hem een kans gegeven door hem te laten onderzoeken....het heeft niet zo mogen zijn..
Voor mij zijn jullie TOPPERS!
Dit is z'on moeilijke beslissing en jullie hebben gewoon die verantwoordelijkheid op jullie genomen....ik kan niet onder woorden brengen hoe goed ik dat vind!
Sterkte....

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:58

Wat fijn om te zien dat er nog mensen zijn die zulke goede dingen doen voor dieren! Goed gedaan hoor meid, ECHT SUPER GOED!!! Puck zal je eeuwig dankbaar zijn :).

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:59

meid je hebt een goud hartje.
ik vind het erg voor jou en de andere meiden, maar voor puck is het het beste.
zo te lezen was er niet veel aan te doen. |(
heel veel sterkte :(:)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:00

verder heeft die trailerreis m wel nog even een beter leven kunnen bezorgen, hij heeft van zijn laatste dagen kunnen genieten ;) en is gelukkiger ingeslapen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:05

smurffie schreef:
verder heeft die trailerreis m wel nog even een beter leven kunnen bezorgen, hij heeft van zijn laatste dagen kunnen genieten ;) en is gelukkiger ingeslapen.

Een paard is heel goed in het verbergen van pijn. Of een paar dagen goede verzorging opwegen tegen de pijn die een dier moet hebben gehad, kan niemand zeggen. Ik niet, jij niet, misschien Puck, en die kunnen we niet meer vragen.
Maar een ding heb ik door de jaren heen inmiddels wel door. Paarden moeten heel veel pijn hebben voordat ze het laten zien.

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:08

Het is zo raar he, want heb vanmorgen het hele topic gelezen zo rond 11 uur, en dan gewoon nog niet wetende dat puck toen al rustig was ingeslapen ;(
heel veel sterkte!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:09

Je hebt het fantastisch gedaan; Puck heeft een eerlijke kans gekregen en toen bleek dat er geen opties meer waren, een zachte dood.

Je hebt hem gered.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:10

Goed gedaan meid!
Puck zal je dankbaar zijn!

Toch is het afscheid natuurlijk niet makkelijk, sterkte!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:11

cassidy zo is het wel genoeg, je hebt 2 topics lopen zanniken!!!
zelfs als ze het goed doet blijf jij nog mekkeren, wat een walgelijke zeur ben jij :r

mooney1

Tranen ook hier |(
Arme kleine ukkepuck ;(
Maar zal wel beter voor hem zijn.

Lotus83

spatter schreef:
cassidy zo is het wel genoeg, je hebt 2 topics lopen zanniken!!!
zelfs als ze het goed doet blijf jij nog mekkeren, wat een walgelijke zeur ben jij :r

2 zielen, 1 gedachte....

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:14

Sterkte TS. Goede beslissingen en zorgen!
Anders had hij nu nog in een weide gestaan pijn te lijden.

RESPECT!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:15

Heel goed gehandeld... je hebt een goede daad verricht.
Sterkte!

Die boer verdient alsnog een pak rammel.... als het aan hem lag had dit dier nog steeds doorgestrompeld...