[IM] Wanneer is het genoeg geweest??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Wanneer is het genoeg geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:08

Meisje, wat ontzettend dapper dat je de knoop hebt doorgehakt, ik hoop dat je steun krijgt en pas goed op jezelf, dat doe je nl ook voor je dier. Sterkte!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 16:09

Dankjewel, detour.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 18:30

Maandag wordt ze ingeslapen. De da is het helemaal met me eens, maar zal maandag ook nog even goed naar haar kijken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:57

sonjim schreef:
Maandag wordt ze ingeslapen. De da is het helemaal met me eens, maar zal maandag ook nog even goed naar haar kijken.

Het is een heel dapper besluit en als het niet het beste was geweest had je dat echt niet gedaan, dus vertrouw in je zelf.
Ik volg hier nog even.

Heel heel heel veel sterkte Vriendjes zijn?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:29

sonjim schreef:

Zou het kunnen deat als de DA een alternatief biedt, je het misschien nog even zal laten?
Of staat je besluit vast? Ach gut

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:43

Heel veel sterkte met je besluit....
Je doet het voor je maatje, maar dat maakt het natuurlijk niet minder makkelijk...
Nog even een paar dagen bij haar zijn nu.. Ach gut

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:44

Heel veel sterkte, heel knap van je dat de streep hebt kunnen trekken. Ach gut

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:15

sonjim schreef:

Dapper van je, echt waar, zo'n besluit is de moeilijkste uit je leven tenminste dat had ik wel.
Je meisje zal je dankbaar zijn dat ze straks zonder pijn mag rusten, mijn paardje staat haar vast wel op te wachten
in de groene weides als het zo ver is Ach gut

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:56

Ontzettend knap van je!!
Geniet van de laatste dagen samen!
Heel veel sterkte Ach gut

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:10

Hallo Sandra.

Ik was hier even aan het meelezen en zie dat je besloten hebt om haar te laten inslapen. Ik wil je heel veel strekte wensen. En geniet nog van de dagen die je samen hebt. Je hebt een goede beslissing genomen, ze zal je dankbaar zijn.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 22:25

Vinga en Sonja zullen het best goed kunnen vinden samen denk ik.

Detour het enige alternatief wat hij nu zag is inspuiten en die lijdensweg ga ik haar op haar leeftijd niet meer aandoen. Vandaag was ze ook weer super chaggie en ze is agressief naar de andere, inmiddels naar alledrie, dus ik ben er wel van overtuigd dat het goed is zo, maar makkelijk is het allerminst.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 01:36

Heel veel sterkte met dit vreselijke verlies. Pas goed op jezelf, neem de tijd om te rouwen. Je hebt al het mogelijke gedaan, wees trots op jezelf dat je deze moeilijke beslissing hebt genomen. Sterkte

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:44

sonjim schreef:
Vinga en Sonja zullen het best goed kunnen vinden samen denk ik.

Detour het enige alternatief wat hij nu zag is inspuiten en die lijdensweg ga ik haar op haar leeftijd niet meer aandoen. Vandaag was ze ook weer super chaggie en ze is agressief naar de andere, inmiddels naar alledrie, dus ik ben er wel van overtuigd dat het goed is zo, maar makkelijk is het allerminst.

Ik hoop maar dat het je ergens rust geeft dat je een knoop hebt door gehakt,kan me voorstellen dat je haar dat ook niet meer wilt aandoen.. Ach gut

Ontzettend dapper dat je hebt gekozen.

Zelf heb ik helaas door trauma paarden verloren (geen tijd om na te denken, moest meteen worden afsgfespoten of stierven in mijn armen) maar toen mijn hond erg ziek was en ik een datum had gepland met de DA om het dier te laten gaan (ik gaf hem nog twee weken toen de arts zei:"Het mag nu maar ook later", hij was nog behoorlijk happy en actief) , werd hij ineens zieker vlak daarvoor.

Toen heb ik meteen gebeld, kon het niet meer aanzien, zo respectloos voor het dier.. Ach gut
Je zult zien dat je op een dag zegt:" Het was goed zo, ik heb er goed aan gedaan." Knipoog Ach gut

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:45

heel veel sterkte ermee.
een goed besluit, soms is dit helaas het enige wat je nog voor je dier kan doen!
erg zuur en hard, maar soms wel echt het beste!
Sterkte er mee en in het bijzonder, heel veel sterkte maandag!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:51

Jeetje, wat een moedig besluit van je! Ik vind het echt heel knap van je dat je naar haar luisterd. Een paard wat zo boos word op alles en iedereen heeft gewoon pijn, of is het gewoon zat!

Ik hoop dat ik zelf ook zo moedig mag zijn op het moment dat het voor mijn paardenbeest niet meer gaat.

Sterkte meis! Gewoon nog een beetje met haar proberen te genieten van de week en van het weekeind.. Ach gut

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 09:12

Dankjewel allemaal, soms denk ik dat ze chaggie is omdat ze het me kwalijk neemt, maar dat kan eigenlijk niet want ze was al chaggie voordat ik dit besluit nam. Mijn zus (ooit medeeigenaresse) is er maandag ook bij.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 11:41

Heel veel sterkte alvast voor maandag Sonjim. Huilen

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:13

heel veel sterkte aankomende maandag Ach gut

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:00

Heel veel sterkte maandag!

Dit zinnetje sprak me heel erg aan:

Giving up doens't always mean your weak, sometimes it means your strong enough to let go.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 15:04

Dankjewel, dat is een erg mooie zin.

Ik zit momenteel met een dik gezicht, naar aanleiding van een kaakslag van mijn meissie, echt raar hoe ze zich nu gedraagt. Van de zomer kinderfeestjes meegedaan, lekker tutten en poetsen en nu heb ik haar al een week niet in de hand gehad, ze laat me niet in de buurt komen, evenals de andere paarden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:07

Waarschijnlijk is ze zelf al afscheid aan het nemen. Ze weet dat het binnenkort is afgelopen en speelt hierop in door al afscheid te nemen van iedereen.
Ik denk dat je er dus vanuit kan gaan dat ze het ermee eens is en dat ze er klaar mee is. Ach gut

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 15:15

Zo voelt het wel. dit weekend komen al haar mensenvrienden afscheid nemen, dat voelt wel goed, zoveel mensen die haar nog een keer willen knuffelen/ zien

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:21

Misschien dat je ze dan wel moet voorbereiden dat het eventueel kan uitlopen op een teleurstelling? Als ze niet in de buurt wil komen en het liefst alleen is kan dat heel pijnlijk zijn als je het niet verwacht..

Kan je het zo wel beter een plekje geven, als je weet dat het afscheid nemen is? Ipv echt lelijk doen en boos zijn?
Honden gaan ook het liefst in een greppel onder de bosjes liggen een stukje van huis zodat ze alleen zijn, katten ook..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:22

Sonjim, wat ik zie bij hele oude paarden (wij hebben een aantal oude paarden staan, waaronder zelfs eentje van 38), is dat ze ook al vaak afstand creeeren van de kudde (waar sommigen echt al jaren instaan, eentje zelfs al 30 jaar). Ik heb begrepen dat paarden in het wild dat ook zo doen. Ik ben overtuigd dat paarden alles al aan kunnen voelen. Hebben andere diersoorten ook trouwens.

Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe, hoor. Je mag me altijd PBen...... Ach gut

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 16:12

Dat deed ze ook al voordat ik mijn besluit hed genomen en het wordt met de dag erger, dus ik denk dat ze zelf er ook klaar mee is. Maar de mensen die komen weten dat ze momenteel niet heel aaibaar is, ik heb het dan over haar vroegere verzorgster die haar 6 jaar verzorgt heeft, die mee heeft gemaakt dat het niet meer ging vorig jaar en door een zwangerschap is gestopt met het verzorgen. Er zijn ook mensen waaronder Brudoe die langskomen, om haar toch een keer gezien te hebben en waar ik vooral steun uit haal.