[IM] In laten slapen of naar de slager?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:27

Nikki_jimmy schreef:
Maar ik had laatst een discussie met mijn vriend, elektrocuteren ze de dieren, of gebruiken ze op iedere slacht de pin nog?(Ik dacht het namelijk van wel)

Voor zover ik weet, gebruiken ze electrocutie alleen bij varkens en pluimvee. Andere dieren mbv schietmasker, hoewel ik schapen niet 100% zeker weet.

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:59

Citaat:
Als onze hond of kat ziek is laten we dietoch ook inslapen,die schieten we toch ook niet dood omdat dat sneller is.Wat is het verschil tussen je hond,kat of paard,we houden toch van ze Haha!

Namens GMVD; Gezien haar zwager slager is laat zij ook haar honden daar afmaken. Zij is zo pertinent tegen inslapen (ik trouwens ook) dat zij al haar dieren laat schieten. Ik heb het op haar aanraden ook gedaan met mijn Deense Dog... ---> Stukje worst en klaar.

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:00

Paarden krijgen een soort dildo op hun hoofd. Worteltje erbij, PANG!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:13

Ik zal mijn paard nooit naar de slager brengen.. Ik ben de laatste die er van mag genieten.. Vroeger ree ik vaak met een vriendin langs de weg en dan kwamen we ook wel eens langs een slager.. we kregen ons paard er niet langs.. ze ruiken de dood... dat wil ik mijn paard niet aan doen geen stress niets..
Lekker niets vermoeddend in zijn eigenland als hij lekker aan het grazen is. Daarna zal het voor mij een rot gezicht zijn hoe hij opgehaald word maar dat zal hij gelukkig niet meer merken.. Maar die geur van de dood wil ik mij paard nooit laten mee maken. Toch hoop ik stiekem dat ik hem ooit als het zijn tijd is ik hem gewoon dood in het land zal vinden en dat hij vredig is gestorven.

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:15

Ze ruiken de dood? Ranzige slagerij dan.... Bij Gerwin, de broer van mijn man, wordt na ieder schot de ruimte gereinigd. Master van GMVD liep er toen zo in, niks aan de hand. Samen met master ging ook nog een andere pony van diezelfde stal mee, en ondanks dat dat dier het schot hoorde (stond direkt achter die klapdeuren) en dood dus zou moeten kunnen 'ruiken', liep net zo vrolijk naar binnen.
Dus als dat je reden is, laat die dan varen, want die is, als je een goed slachthuis kiest, niet correct!

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:50

Barneveld schreef:
Citaat:
Als onze hond of kat ziek is laten we dietoch ook inslapen,die schieten we toch ook niet dood omdat dat sneller is.Wat is het verschil tussen je hond,kat of paard,we houden toch van ze Haha!

Namens GMVD; Gezien haar zwager slager is laat zij ook haar honden daar afmaken. Zij is zo pertinent tegen inslapen (ik trouwens ook) dat zij al haar dieren laat schieten. Ik heb het op haar aanraden ook gedaan met mijn Deense Dog... ---> Stukje worst en klaar.

nou ja zo zijn er ook mensen die pertinent tegen de slacht zijn. Vind het knap dat je dat kan, ik zou mijn hond niet kunnen laten schieten, moet er niet aan denken Verdrietig .
Nogmaals ik heb geen problemen met de slacht maar ik laat mijn paard niet slachten.

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 07:56

Barneveld schreef:
Citaat:

Dit vind ik echt bizar Boos!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:11

wie van jullie, die pertinent tegen de slacht is, is wel is bij een inslaping van een paard geweest?

Daar ben ik erg benieuwd naar.

Ik heb zelf namelijk meegemaakt dat beide paarden (waar ik bij was) gingen vechten tegen het spuitje (lees trappelen, proberen weer op te staan en keihard om vallen, nog meer wild om zich heen slaan ect).

Hierdoor staat mijn besluit vast en gata mijn paard naar een goed slachthuis (zoals barneveld zegt).

Tenbzij het echt niet anders kan (lees been breken in het land of tijdens het rijden) dan wordt die meteen uit zn lijden verlost, maar dat lijkt me logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:23

De slager zelf is misschien diervriendelijker voor het paard, maar wat denk je als het paard op de trailer aan komt op het slachthuisterrein. Ze ruiken bloed en worden verschrikkelijk angstig. Mijn opa had een slachthuis en je wilt niet weten hoe bang die dieren zijn. En dat een paard met een zeil erover langs de weg ligt, dat is alleen vervelend voor je zelf en niet meer voor het paard.
Ze gaan naar het destructiebedrijf en worden verwerkt tot lijm. Vanaf de slacht gaan ze ook wel naar Friesland, Bergum en worden idd soms verwerkt tot honden of kattenvoer.
Ik zou mijn paardje (nu 21) in laten slapen, in haar vertrouwde omgeving met bekende figuren er bij en door een goede veearts die weet wat hij doet.

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:33

Als je paard geopereerd moet worden,krijgt hij toch ook eerst een narcose voordat ze erin gaan snijden,liggen ze dan ook te slaan met hun benen,en willen ze dan ook opstaan,nee toch want ze weten dan toch ook niet wat er gebeurd.Als een DA eerst een goede narcose geeft en daarna de dodelijke injectie is er niets aan de hand,dan is het, het zelfde als bij een operatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:33

Ik snap persoonlijk dat vechten niet
Een paard vecht toch ook niet als hij gecastreerd word en je hem in de wei tot slapen brengt?
Dat heb ik al tientallen keren gezien, zonder ooit een gevecht.
Als vandaaruit de dodelijk spuit pas geeft is je paard toch al in narcose en valt er weinig te vechten.

Op die manier zou ik dus ook specifiek vragen.
Dus niks geen goedkope manier met alleen het dodelijk middel.
Nee eerst laten slapen zoals met een castratie, dan pas verder gaan.

Edit, zie wel dat ik hetzelfde dacht als shantihdior Lachen

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:00

shantihdior schreef:
Als je paard geopereerd moet worden,krijgt hij toch ook eerst een narcose voordat ze erin gaan snijden,liggen ze dan ook te slaan met hun benen,en willen ze dan ook opstaan,nee toch want ze weten dan toch ook niet wat er gebeurd.Als een DA eerst een goede narcose geeft en daarna de dodelijke injectie is er niets aan de hand,dan is het, het zelfde als bij een operatie.

Als je een beetje beter had gelezen is deze vraag al eerder in het topic gesteld en door GMVD beantwoord met; bij een operatie heb je geen keuze, bij het doodmaken wel. Bij een operatie is het ook zielig, maar dan heb je geen andere keuze, tenzij je het dier wilt laten doodgaan. Bij het doodmaken moet je kiezen tussen twee kwaden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:01

Dat had ik idd gelezen
Maar waarom vechten paarden dan niet tegen en zijn ze niet in paniek, ook niet als ze bijkomen?

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:06

Citaat:
Dit vind ik echt bizar Boos!

Dat zal dan wel maar ik kan mezelf recht aankijken in de speigel net als mijn vriendin GMVD. Wij weten dat we het beste hebben gedaan voor onze dieren.

Citaat:
De slager zelf is misschien diervriendelijker voor het paard, maar wat denk je als het paard op de trailer aan komt op het slachthuisterrein. Ze ruiken bloed en worden verschrikkelijk angstig. Mijn opa had een slachthuis en je wilt niet weten hoe bang die dieren zijn.

Toch heel apart dat alle dieren die wij en die GMVD en haar man hebben weggebracht én de dieren van al die andere mensen hier op het topic die vóór slachten zijn, zonder angst naar binnen zijn gelopen. Als paarden bang zijn om naar binnen te lopen en het bloed ruiken is het een smerig slachthuis. Een goed slachthuis desinfecteert na elks chot de schietruimte.

Citaat:
Dat had ik idd gelezen
Maar waarom vechten paarden dan niet tegen en zijn ze niet in paniek, ook niet als ze bijkomen?

Omdat wij ze dat gevoel niet meegeven. Als baasjes/dierenartsen/verzorgers bij het laten inslapen zijn van een paard zijn, voelen de paarden ons verdriet, angst en andere negatieve gevoelens. Een paard wil daar voor weglopen.... Bij een operatie zijn we voor het paard vaak geruststellend, 'komt wel goed, mannetje'.... of het laat ons volledig koud, zoals het op een hengstenhouderij doodnormaal is om paarden te castreren. Als je er als bijzijnd persoon geen negatief gevoel bij meegeeft, heeft een paard het niet gauw door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:10

Jammer dat jij de dingen schrijft die jij vind, schrijft op een manier dat dit het enige goede is.
Iedereen probeert zijn paard goed te laten gaan.

En dan over dat laatste.
Dat is nogal per persoon verschillend.

Ik heb een paard wel eens doodgewenst.
Klinkt heel naar, maar die was er zo aan toe met koliek dat ik hoopte toen hij ging liggen dat hij bleef liggen.

Dan heb je er geen moeite mee als hij het verlossende spuitje krijgt.
Slager is dan ook geen optie meer.

Dus niet iedereen geeft dat gevoel zo door aan een paard.
Er zijn ook mensen die dit al doen bij een operatie en dan gebeurd er ook niets ergs.

Nee, kan me daar dus niet in vinden in dat antwoord.
Maar goed, dat is dus net zo goed persoonlijk

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:14

Ik ben ook van mening dat wat ik, GMVD, andere mensen hier op het topic hebben gedaan, het ENIGE JUISTE is voor je dieren.

Je kunt een paard wel dood wensen, dit gevoel begrijp ik heel goed. Je paard is er zo slecht aan toe dat je blij bent voor je paard als hij verlost wordt. MAAAAAAR: Wou jij zeggen dat je toen een flesje champagne hebt ontkurkt? Dat je er niets bij voelde toen het diertje was overleden? Dat je lekker ging stappen daarna? Nee, toch? Je was hoe dan ook verdrietig. Toen mijn opa met kanker overleed was ik blij toe voor hem.... maar héél verdrietig! Dat geveole geef je over op je paard.... Van overtuigd! Mensen die bij een operatie dit gevoel geven, bestaan niet, simpelweg omdat ze weten dat het paard weer terug zal keren én mocht het wel zo zijn, zijn vaak de opererende artsen zeker van hun zaak en brengen dat over op een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:16

Ik hou hier alweer op met verder discusieren, omdat er hier geen discussie is!

Bah, "de engiste juiste is" ... Hoe arrogant

Bah, hoop dat jij in het dagelijks leven wat plezieriger bent in omgang en beter om mee te praten...

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:18

Maar waarom ga je niet op de rest van de reactie in.... Ik heb helemaal de tijd genomen om op je te reageren, en ik krijg geen eens; 'ja, je hebt gelijk' te horen. Over het eerste gedeelte mag je pissig worden, maar ik heb vrijheid van meningsuiting en ik ben van mening dat etc....
Dusss....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:20

Wat heeft het voor nut daarop in te gaan tegenover zo'n star iemand als jij?
Kan mijn engerie wel ergens anders aan kwijt.

En nee je krijgt niet te horen je hebt gelijk, want wat jou waarheid is, is dat nog niet van een ander... Doei, doei

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:24

Ow, dus je was niet verdrietig toen je paard overleed? Knap dat je hier durft toe te geven tegenover een forum als dit...! En tsja, als je het lekker vond dat je paard toen dood ging, daqn heb ik inderdaad geen gelijk... Maar misschien kun je dan beter op het sadisten-forum gaan forummen.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:24

Barneveld schreef:

Toch heel apart dat alle dieren die wij en die GMVD en haar man hebben weggebracht én de dieren van al die andere mensen hier op het topic die vóór slachten zijn, zonder angst naar binnen zijn gelopen. Als paarden bang zijn om naar binnen te lopen en het bloed ruiken is het een smerig slachthuis. Een goed slachthuis desinfecteert na elks chot de schietruimte.

Maar bij het slachthuis in het dorp bij mij, en ik neem aan zoals bij elkander slachthuis, dat er containers staan om de resten van de kadavers in te doen. Neem van mij aan, dit ruikt niet fijn. Mogelijk dat het paard dit ook ruikt, is niet uitgesloten. Paarden kunnen vanaf een flinke afstand goed ruiken, in tegenstelling tot ons.

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:33

Barneveld schreef:
Maar waarom ga je niet op de rest van de reactie in.... Ik heb helemaal de tijd genomen om op je te reageren, en ik krijg geen eens; 'ja, je hebt gelijk' te horen. Over het eerste gedeelte mag je pissig worden, maar ik heb vrijheid van meningsuiting en ik ben van mening dat etc....
Dusss....

Omdat je geen gelijk hebt en idd je hebt wel vrijheid van menings uiting,en die hebben wij dus ook.Verder vind ik dat jij wel een erg hoge dunk van jezelf hebt. Boos!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:49

Barneveld schreef:
Dusss....

Als je het dan ook eens op die manier zou brengen zou het een stuk prettiger zijn.
Het is namelijk fijner om te lezen: ik ben van mening dat....
In plaats van; dit is het enige juiste.

Je werkt nogal wat mensen tegen je in het harnas.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:50

Offtopic: Barneveld; je hebt trouwens exact dezelfde info in je profiel staan als GMVD.....

Toeval.....??

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:51

Goof schreef:
Offtopic: Barneveld; je hebt trouwens exact dezelfde info in je profiel staan als GMVD.....

Toeval.....??

Hier zat ik ook net naar te kijken!