Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Barneveld schreef:Beste Albertine,
Als je echt de detective uit wilt hangen (schijnbaar wil je belangrijk doen), dan bel je het NHB te Deurne eens op.
Trouwens; waarom geen reaktie op de rest van het bericht.... Jaloers? Ik ben ook jaloers op haar, hoor, tenminste; in gezonde zin, ze heeft alles mee dus dat is logisch, maar ik ga niet lopen mierenn**ken over een titel, zoals jij dat zo mooi noemt enkel vanwege jaloezie.
Nerwen schreef:Gaan we het a.u.b. even gezellig houden hier?
Respecteer elkaars mening!
Karoliefje_ schreef:Ik weet het niet goed..
Die van ons is gestorven, en heeft 3 dagen in de hitte gelegen. ze was al aan het verteren. haar buik stond op ontploffen. Nee, ik vind dat echt walgelijk. en heb het absoluut niet willen zien..
Nikki_jimmy schreef:Volgens mij is er de optie erbij te kunnen zijn bij de slacht ( heb ik zo via bronnen gehoordWeet het niet zeker..) Als je het dan toch zeker wil weten, of na die tijd..
Maar ik had laatst een discussie met mijn vriend, elektrocuteren ze de dieren, of gebruiken ze op iedere slacht de pin nog?(Ik dacht het namelijk van wel) Het zal er waarschijnlijk niet lekker uit zien, maar overal kan het fout gaan..
En na wat ik gehoord heb is de slager een zeer vriendelijke (de goede en erkende) meelevende man, die je gewoon informeerd hoe het er aan toe gaat, wat er met het lichaam gebeurd e.d. Het is niet dat het de boe-man is onder je bed of in je kastHij heeft het allerbeste voor met je paard, net als de dierenarts. Het is niet zo dat hij je paard overneemt, zonder iets te zeggen en hem een pin door z'n hoofd jaagt!
[edit] Correcties zijn welkom
Lovely1 schreef:wat is bokt gezellig zeg![]()
Zelf ben ik vegetarier dus ik zou nooit van mijn leven een paard naar een slachthuis brengen om daarna opgegeten te worden.
Ik ben nog nooit bij het inslapen geweest van een paard wel van een hond maar dit ging heel anders dan in de verhalen die ik hier lees over het inslapen van paarden. Onze hond kreeg een soort slaapmiddel en was meteen weg en vocht er ook niet tegen daarna kreeg ze het laatste spuitje, en dit ging heel erg vredig (gelukkig). Dus als ik op dit moment zou moeten kiezen werd hetdoor mijn ervaring met inslapen die keus. Iedereen heeft andere ervaringen en van deze ervaringen kunnen we allemaal leren en onze eigen mening vormen en wat het belangrijkste is deze verschillende meningen ook respecteren.
Dus de vraag was aan het begin van dit topic om jou keus aan te geven en deze te beargumenteren niet om te gaan zitten kibbelen met elkaar.
PS) kunnen paarden gewoon niet een natuurlijke dood sterven en gewoon rustig in hun stal inslapen... ze maken het ons wel erg lastig soms