[IM] In laten slapen of naar de slager?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

A10

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:56

Waarom knallen dit soort mensen maar wat op een forum, en vallen ze, op het moment dat ze zich verbaal niet meer kunnen redden, in dit soort blabla bla posts?

GMVD: zou je ajb kunnen vertellen wat jou titel: ingenieur in de paarden oid inhoudt? Dit hebben we zover ik weet, in NL namelijk niet. Kun je dan ook vertellen op wat voor leeftijd je dit gehaald hebt? En waarom je dan fanatiek huisvrouw bent. Niks mis mee, integendeel. Maar meestal werken mensen met een dusdanige opleiding (ingenieur) eerst een paar jaar aan hun carrière.

Wat betreft het slachten, dan wel inslapen; ik geloof dat het geen bal uitmaakt (wanneer je zelf je paard wegbrengt, heb t niet over transporten). Bij beide manieren zijn er mensen bij die weten waar ze mee bezig zijn. In beide gevallen kan het wel eens minder goed verlopen laten andere posts zien (misschieten, cq vechten), maar in welk beroep gaat er nooit wat mis?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 09:32

GMVD zal voorlopig niet kunnen reageren. Knipoog

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 09:33

Ik wacht geduldig af Schijnheilig

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 09:47

Gelukkig nu kan het weer een normaal topic worden! Knipoog

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:05

Gelukkig! Haha!

Nu even een vraag over paarden die vechten tegen de narcose.
Wat ik me afvraag is of je de dosis van het slaap/narcosemiddel niet kan verhogen? Mocht dat per ongeluk dodelijk zijn uhmm.... dat is dan juist de bedoeling en het moet toch mogelijk een paard zover in slaap te doen dat hij echt knock out is? Slapen

Mijn pony is vredig ingeslapen maar zoals ik eerder postte is mijn paard al heel oud en versleten dus ik ben bang dat ik de keuze om haar te laten inslapen binnenkort moet maken.
Ze wil alleen niet dood... misschien tegen die tijd wel maar elke dierenarts staat weer te kijken van haar wil om te leven. Ik ben dus erg bang dat ze gaat vechten zoals ze eerder ooit tegen een slaapmiddel heeft gedaan. Was echt vreselijk... Huilen

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:17

ik zou het gewoon aan de dierenarts vragen, het is wel mogelijk om de eerste verdoving te verzwaren zodat ze echt heel erg rustig zijn voordat ze onder narcose gaan.
Heb wel eens gehoord dat een paard met die narcose al omviel.
Mijn paard moest trouwens van de week verdoofd worden want hij moest gehecht worden en toen kon ik hem geen stap laten verzetten, hoofd naar beneden veulentje rende nog langs, geen reactie.
Als zouden ze hem toen een narcose middel geven zou hij zonder moeite neervallen.
Ik zou het er met de dierenarts van te voren over hebben, welk middel, hoe het in zijn werk gaat.
De dierenarts heeft er nog het meeste verstand van.
Sommige dierenartsen willen een paard nog wel eens onder narcose brengen zonder verdoving en dat kan wat heftige taferelen opwekken.

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:46

GMVD is gebant vanwege haar reacties hier maar ik reageer nu namens haar. Gabriella heeft de 5 jarige opleiding gedaan te Deurne. Als je die hebt afgerond ben je Ingenieur Paardensport. Daarna is ze getrouwd met B., een man met nét even te veel geld, en nu is ze huisvrouw en voor de rest rijdt ze overdag haar paarden, speelt ze met de hond en is ze actief bokt'er, of moet ik zeggen; was? Lachen
Ik ben het overigens volledig eens met GMVD.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:50

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar hopelijk hoef ik deze keuze nog lang niet te maken (dat vooropstaande)
Ik had eerst altijd een grote afschuw voor de slager, maar na een aantal topics erover te hebben doorgespit, zie ik wel dat slachten veel minder pijn opleverd dan het inslapen van een paard, het paard moet dan veel meer lijden, bij de slacht wordt hij eerst "hersendood" gemaakt, waarna hij doodbloed (geloof ik)..
Het blijft een vreselijke beslissing, en ik hoef er ook zeker niet bij te zijn, ik hoop ten zeerste dat hij door een natuurlijke dood aan zijn einde komt, en me niet zo'n moeilijke keuze nalaat..

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:44

Barneveld schreef:
GMVD is gebant vanwege haar reacties hier maar ik reageer nu namens haar. Gabriella heeft de 5 jarige opleiding gedaan te Deurne. Als je die hebt afgerond ben je Ingenieur Paardensport. Daarna is ze getrouwd met B., een man met nét even te veel geld, en nu is ze huisvrouw en voor de rest rijdt ze overdag haar paarden, speelt ze met de hond en is ze actief bokt'er, of moet ik zeggen; was? Lachen
Ik ben het overigens volledig eens met GMVD.

Toch vreemd dat die titel nergens op i-net te vinden is
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22ingenieur+paardensport%22&btnG=Zoeken&meta=

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:27

Beste Albertine,
Als je echt de detective uit wilt hangen (schijnbaar wil je belangrijk doen), dan bel je het NHB te Deurne eens op.
Trouwens; waarom geen reaktie op de rest van het bericht.... Jaloers? Ik ben ook jaloers op haar, hoor, tenminste; in gezonde zin, ze heeft alles mee dus dat is logisch, maar ik ga niet lopen mierenn**ken over een titel, zoals jij dat zo mooi noemt enkel vanwege jaloezie.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:31

Mensen, dit gaat niet de goede kant op.
Val elkaar niet persoonlijk aan en houd het gezellig!

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:34

Beste Simmie
Als laatste wil ik nog even kwijt dat Albertine per direklt gebant moet worden omdat ze GMVD uitmaakt voor leugenaar omdat ze insinueert dat de opleiding niet bestaat.
Als je daadwerkelijk ingenieur paardensport google-ed, in plaats van deze tekst tussen aanhalingstekens te plaatsen Boos! zul je zien dat je uit komt op de volgende site;
http://www2.helicon.nl/scholen/extra/de ... rthbo.html
Dit wilde ik nog even plaatsen voor als mensen hier de overduidelijk-niet-erg-slimme-Albertine geloven dat de opleiding niet bestaat!

Dank je wel!

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:38

Wel fijn dat jij nu hier voor haar komt praten.. Is het meteen weer net zo gezellig.
Heb je niet genoeg aan je zelf omdat je hier iemand anders wel heel fel verdedigd?
Jeetje doe even normaal zeg!

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:39

Neej Sterren (hahahaha, dat is toch hoop ik niet je echte naam, hé?). Ik kan alleen niet tegen onrechtvaardigheid; zeker niet als het ontzettend lieve vriendinnen betreft!

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:43

Ik ben het dus eens met GMVD!

Tjonge denk nou is na heb je het nal eens gezien dat een paard werd ingeslapen? Ze beginnen dan te vechten voor hun leven! Vind slachten dus beter..dan maar worst..Denken jullie ook na wanneer je een lekkere biefstuk naar binnen schuift?? ''Aah wat ziellig ik eet nu een koe''..Kom op zeg. Het leven is soms gewoon erg hard..

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:45

Heeeeeeeeeeej! Een echte die-hard paardenliefhebber!

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:45

Nee Barneveld klinkt lekker! Haha!

Dit hele topic slaat op deze manier nergens meer op. GMVD gebant, en haar allerliefste vriendinnetje neemt het over..tsja dat schiet lekker op!

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:47

Sterren schreef:
Nee Barneveld klinkt lekker! Haha!

Dit hele topic slaat op deze manier nergens meer op. GMVD gebant, en haar allerliefste vriendinnetje neemt het over..tsja dat schiet lekker op!

Tsja ieder zo ze eigen mening..laat iedereen gewoon denken wat ie wilt.. Clown
Laatst bijgewerkt door Irissje op 28-07-06 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:48

Silvan schreef:

Tjonge denk nou is na heb je het nal eens gezien dat een paard werd ingeslapen? Ze beginnen dan te vechten voor hun leven! Vind slachten dus beter..dan maar worst..Denken jullie ook na wanneer je een lekkere biefstuk naar binnen schuift?? ''Aah wat ziellig ik eet nu een koe''..Kom op zeg. Het leven is soms gewoon erg hard..

Ja heb helaas 3 weken geleden gezien hoe een paard ingeslapen werd. Respecteer gewoon iedereen zijn of haar persoonlijke keuze.
Laatst bijgewerkt door Sterren op 28-07-06 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:48

Barneveld is overduidelijk geen echte naam maar een achternaam en volgens mij stelde ik een vraag en stelde ik nog helemaal niets vast.... Of wel?
Dank je Silvan voor je steun! Hihi!

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:51

Nou ik vond het een rare vraag die eigenlijk meteen door jezelf weer werd beantwoord. Dus dan ga ik daar zeker geen antwoord meer op geven.
Ik vind Sterren toevallig een prachtige naam!
Gut wat fijn dat je steun hebt.

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:52

Sterren schreef:
Silvan schreef:

Ja heb helaas 3 weken geleden gezien hoe een paard ingeslapen werd. Respecteer gewoon iedereen zijn of haar persoonlijke keuze.

Toevallig heb ik mijn pony laten slachten, inmiddels 2jr geleden. Ook de pony van mijn beste vriendin is laatst geslacht...Ehh hoor je mij zeggen dat je van MIJ je paard MOET slachten? sorry hoor maar inderdaad iedereen zijn eigen keuze..

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:55

Nee dat hoor je mij niet zeggen maar zo komen jullie nou eigenlijk alleen het vriendinnetje van GMVD over. Ik heb voor het inslapen gekozen en jij voor de slacht. Nou prima toch, laten we elkaar hier niet persoonlijk op aan gaan vallen. Barneveld is daarintegen net als GMVD en zegt gewoon dat je geen paardenliefhebber bent als je je paard laat inslapen en daar kan ik niet tegen.

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:57

Sterren schreef:
Nee dat hoor je mij niet zeggen maar zo komen jullie nou eigenlijk alleen het vriendinnetje van GMVD over. Ik heb voor het inslapen gekozen en jij voor de slacht. Nou prima toch, laten we elkaar hier niet persoonlijk op aan gaan vallen. Barneveld is daarintegen net als GMVD en zegt gewoon dat je geen paardenliefhebber bent als je je paard laat inslapen en daar kan ik niet tegen.

Ik ben voor de slacht en tsja of je paard nou laat slachten of inslapen, het is allenbei onmenselijk en niet diervriendelijk..maarja je paard laten lijden is ook niks..Dus iedereen moet het zelf weten, ik geef alleen mijn mening.. Haha!

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:02

Silvan schreef:
Sterren schreef:

Ik ben voor de slacht en tsja of je paard nou laat slachten of inslapen, het is allenbei onmenselijk en niet diervriendelijk..maarja je paard laten lijden is ook niks..Dus iedereen moet het zelf weten, ik geef alleen mijn mening.. Haha!

Prima toch! Jij bent voor de slacht ik niet. Ik vind ook dat iedereen moet doen wat ze zelf het beste lijkt. Niemand doe dit graag. Hoe dan ook het blijft heel vervelend.