[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fardauxzep

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:40

Ik kon het al snel een plekje geven, 19 april is een lieve fjord bij ons op stal aan een hartaanval overleden, en ik had het er in het begin erg moeilijk mee.. maar ik kan hetn u een plekje geven en niet alleen het verdriet, maar ook de mooie dingen die ik met haar heb meegemaakt herinneren.. daar ben ik erg blij om!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:40

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:43

Ik ga eens kijken.....
Zat gister nog te denken, t is alweer bijna 3 maanden geleden dat ik Cash in moest laten slapen.....
Wat gaat de tijd dan toch weer snel....

Heb vorige week mn 'doek' binnen gekregen.
Heb een foto van Cash op doek laten zetten...

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:46

Voor mij is het nu 2 weken geleden dat ik Vinga heb moet in laten slapen, hoe ga ik er mee om... tja ik heb weinig keus ze is er niet meer en mis haar vreselijk. Ze heeft me een mooie zoon nagelaten en dat geeft me veel troost.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:40

@ Saffier, jeetje 3 maanden alweer bij jou, weet nog goed toen ik het las...

@ Dreeke, 2 weken is nog maar zo kort..ik besefte het toen nog nieteens, ging toen pas net weer werken Bloos Heel veel sterkte meid...

Bij mij is het aanstaande zondag 10 maanden geleden, 10! maanden....

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:14

@ diddlmouses: ik heb naar de dood van mijn meisje toe kunnen leven, alleen het moment moest uitgekozen worden, gelukkig heeft ze dat zelf aangegeven dat het niet meer ging... het gemis wordt wel elke dag meer, steeds wordt dat verlangen heftiger om haar te willen zien en te knuffellen, aan te raken.... Ik ben zo blij dat ik haar zoon nog heb, hij is nu 1 jaar en zoveel troost voor mij, als ik hem niet had gehad was ik in zo'n gat gevallen, Vinga was mijn alles, ik deed echt alles voor dat dier, ze was mijn soulmate en nu is ze er niet meer..... nooit gedacht dat het zo zwaar kon zijn je beste maatje te verliezen Verdrietig

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:28

De tijd gaat echt snel. Voor mij zijn de 10 maanden alweer voorbij. Ik begin nu al te denken in 'bijna een jaar'. Maar af en toe is het echt nog heftig verdriet hoor. Meestal gaat het goed, maar soms zit ik nog steeds in tranen om Jumper. En ik heb afleiding genoeg met Lexie en Tigo, maar zij kunnen toch nooit Jumper vervangen. En wat ik ook nog steeds heb is nachtmerries over het ongeluk zelf, over hoe ik Jumper met zijn gebroken been uit de sloot heb zien klauteren... Huilen . Moet wel zeggen dat het wel lijkt of Lexie mijn stemming aanvoelt. Als ik het te kwaad heb is ze altijd heel lief voor me (en het is helemaal niet zo'n knuffelig paard)

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:54

JollyJumper: ik zat net in je profiel te kijken en las de reading van Nancy, ik heb het met tranen in mn ogen gelezen.
Nancy is 5 dagen voordat ik mijn merrie in liet slapen bij mij aan huis geweest voor een reading met mijn meis. Ze vertelde in een half uur tijd hoe mijn paard in elkaar zat en waar ze pijn had en hoe erg die pijn is. Ik zou nu graag nog een reading doen, met vragen of ik wel de juiste beslissing heb gemaakt etc.
Lijkt me wel iets heel moois...

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:15

Dreeke schreef:
@ diddlmouses: ik heb naar de dood van mijn meisje toe kunnen leven, alleen het moment moest uitgekozen worden, gelukkig heeft ze dat zelf aangegeven dat het niet meer ging... het gemis wordt wel elke dag meer, steeds wordt dat verlangen heftiger om haar te willen zien en te knuffellen, aan te raken.... Ik ben zo blij dat ik haar zoon nog heb, hij is nu 1 jaar en zoveel troost voor mij, als ik hem niet had gehad was ik in zo'n gat gevallen, Vinga was mijn alles, ik deed echt alles voor dat dier, ze was mijn soulmate en nu is ze er niet meer..... nooit gedacht dat het zo zwaar kon zijn je beste maatje te verliezen Verdrietig

Dat is aan de ene kant wel fijn, maar ik denk dat het verdriet nog steeds net zo erg is.
Bij Sharon is het nu 5 weken geleden, en het gaat nog steeds niet echt goed. Ik mis haar zo ontzettend. Bij Sharon was het binnen 5 uur afgelopen.... Verdrietig

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:25

Ik denk het ook wel... ik huil graag alleen, want vaak snappen mensen dat toch niet "huilt ze nou nog om dat paard" ik heb haar staart en mooie lange voorpluk afgeknipt, het enige tastbare wat ik nog van haar heb, haar geur zit er nog in, zo af en toe haal ik ze uit de plasticzak om er even aan te ruiken...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:08

Sterkte Dreeke.. het is zo heftig.. Marlon is ondertussen een maand of 8 geleden overleden..en ik denk nog elke dag aan hem..

Kan ook niet anders ..hij hangt levensgroot in de gang op canvas.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:15

Ik heb geen stukje staart van hem. Ze vroegen het toen wel maar het enige wat ik kon bedenken is dat ik hem "in tact" wilde houden. Vind het nu wel jammer, maar werd toen natuurlijk zo overompeld met alles, maar had graag zo'n armbandje laten maken. Gewoon een deel thuis hebben weet ik niet of ik dat zou kunnen, lijkt me best heftig, wordt je er echt zo mee geconfronteerd dat het echt zo is...

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:22

bij ons op stal verliezen we ongeveer 1 keer in de 2 jaar wel een veulentje en elk jaar vind ik het heel erg. ik zelf had eerst 4 pony's 3 ervan moest ik verkopen aangezien ik met de 1 niet kon en de ander een veulen was en moeder van het veulen weer niet ver zou komen in de sport ik wou die laatste eigelijk ook wel houden maar het mocht niet:'( Huilen ik heb hier een hele lange tijd mee gelopen(aangezien ik heel moeilijk afscheid kan nemen) de dag nadat ze weg waren had ik al weer een nieuwe (tegen mijn wil in, ik wil ze niet vergeten).
ik huil er nog heeel vaak om omdat ik ze mis en wil weten waar ze zijn en hoe het gaat.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:24

Dreeke schreef:
Ik denk het ook wel... ik huil graag alleen, want vaak snappen mensen dat toch niet "huilt ze nou nog om dat paard" ik heb haar staart en mooie lange voorpluk afgeknipt, het enige tastbare wat ik nog van haar heb, haar geur zit er nog in, zo af en toe haal ik ze uit de plasticzak om er even aan te ruiken...

Ja dat doe ik ook weleens bij de staart van mijn pony.
Mijn ouders denken volgens mij dat ik er al overheen ben, maar dat is verre van de waarheid. Ik huil niet in hun bijzijn en ik doe alsof het goed gaat, maar van binnen zit het heel anders...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:26

Idem hier.. het lijkt soms wel of ze hem vergeten zijn.. en toch praat ik er met veel mensen over..maar weinig mensen durven aan mij over Marlon te vragen..

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:32

Claudia__ schreef:
denken volgens mij dat ik er al overheen ben, maar dat is verre van de waarheid. Ik huil niet in hun bijzijn en ik doe alsof het goed gaat, maar van binnen zit het heel anders...

Idem hier...

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:36

@Dreeke: heel veel sterkte!
Het is bij mij nu alweer bijna 9 weken geleden, de tijd vliegt gewoon... Ik heb een reading aangevraagd bij Nancy, en verder gaat het wel. Ik denk veel aan hem, huil ook nog veel, maar ik kan er goed over praten met bepaalde mensen, en dat helpt echt veel.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:40

Inderdaad veel praten met mensen lucht ook op, maar dat zijn vaak mensen die echt naar je willen luisteren en dat zijn er vaak maar weinig. Ook lotgenoten zoals hier, doet mij goed wetende dat ik niet de enige ben die zoveel verdriet heeft.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:52

Mijn lieve merrie heb ik in laten slapen op 13-01-2008.
Ook ik hoopte dat het beter zou gaan maar helaas ging ze steeds verder achteruit.
Ze had de ziekte van cushing en was hoefbevangen geweest al 3 keer,maar ze leip goed.Tot het moment dat ze ontstekingen in haar hoofd kreeg,toen was het zo over.
Op het laatst was de ontsteking naar haar hersenen geslagen en was ze bijna verlamd,toen hebben we de knoop doorgehakt.
Nooit zal ik haar vergeten,ze was zo lief en braaf echt een super merrie.
Nog steeds doet het me veel pijn om haar te moeten missen ,maar ik heb het wel een plaatsje kunnen geven.
Heel af en toe komen de tranen nog voorbij maar ik kan ook weer terugdenken aan de leuke dingen die ik met haar heb meegemaakt.
Net wat dreeke zegt,lotgenoten doen je veel.Die begrijpen wat je voelt en bedoeld.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:57

Praten over hem kon ik tot voor kort helemaal niet..
Nu nog niet echt, maar misschien al ietsje beter.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:45

diddlmouses schreef:
Praten over hem kon ik tot voor kort helemaal niet..
Nu nog niet echt, maar misschien al ietsje beter.

Op sommige momenten dan kan ik er wel goed over praten maar als mijn moeder er over begint (of iemand anders) dan begin ik bijna meteen te huilen omdat ik d'r zo mis. Zo ook gisteren, we gingen een collage maken met allemaal foto's van Sharon en ik zat zo naar die foto's te kijken en opeens voelde ik me zo verdrietig en ook nu ik dit typ heb ik een beetje tranen in m'n ogen omdat ik aan d'r moet denken. Het is gewoon zo oneerlijk allemaal...

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:05

Dreeke schreef:

Hier weer eens een berichtje van het 'wij missen Isis'-front:

ook wij hebben de staart van Isis toen afgeknipt; de staart waar ze altijd zo lekker driftig mee kon slingeren als het niet hard genoeg ging naar haar zin, haar propellortje!
We hebben allebei de helft van de staart thuis en het vierjarige dochtertje van Miranda zei gelijk toen ze hem zag: "he dat is Isis d'r staart, wil ze hem zelf niet meer?"
Ohoh, hoe leg je dan uit dat ze er niet meer is? Maar dat ging gelukkig goed!

Hoe het nu gaat?, zo'n 9 maanden later: goed, al mis ik haar bij vlagen hevig en jank ik stiekem af en toe nog even een minuut heel hard, vooral als ik op Bokt iets lees wat me aangrijpt. Dat had ik vooral met het verhaal over Vinga bijvoorbeeld.... mijn houten bureau heeft wel wat uitgebeten plekken voor het toetsenbord!
Dat lucht me dan weer even enorm op! En ik moet echt zeggen dat de reading van Nancy me echt in een soort berustende fase heeft gebracht.

Verder heb ik het heel druk met mijn aankomende osteopathie-examen, we oefenen veel op verschillende stallen en dan ben ik toch lekker onder de paarden, al doet het me dan wel eens des te erger pijn dat onze mooie Isis er niet meer is...
En ik steek momenteel heel veel energie in mijn bijrijdpaard, ook weer een ingewikkeld portret van een merrie. Leuk en een mooie uitdaging, maar het is geen Isis....
Maar afleiding en nieuwe projecten genoeg en dat is wel belangrijk nadat je in zo'n gat gevallen bent!

Succes allemaal maar weer!!!

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:32

@ claudia, logisch hoor, kan ook niet anders hoor, het is nog maar zo kort geleden voor jou..
vind het heel goed dat je er met je mams over praat en lekker janken meid, dat is alleen maar goed!

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:34

diddlmouses schreef:
@ claudia, logisch hoor, kan ook niet anders hoor, het is nog maar zo kort geleden voor jou..
vind het heel goed dat je er met je mams over praat en lekker janken meid, dat is alleen maar goed!

En ook lekker veel typen in dit topic, dat helpt echt goed want het lucht enorm op om alles van je af te schrijven: in dit topic allemaal mensen die hetzelfde meegemaakt hebben en als geen ander begrijpen hoe erg het voor je is!

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:36

dat ook idd!