Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
avanoort schreef:Ik zou weleens graag willen discusseren over het stukje "na de dood".
Waar ik met slachten dus moeite mee heb, is dat zijn lichaam als het ware wordt "vernield".
Symbolisch geef ik hem liever terug aan de natuur, aan moeder Aarde.
Maar helaas begraven kan nu eenmaal niet.
Dus kies ik ervoor om hem te laten cremeren.
Zijn mooie lichaam waar ik jaren op heb geborsteld en gepoetst en geprobeerd zo goed mogelijk in conditie te houden, wil ik niet laten eindigen door het in stukjes te snijden, al dan wel of niet voor consumptie.
Annelies200 schreef:Inslapen is pijnloos dat weet je zeker...
En de slager lijkt me niet helemaal, inslapen voorkomt stress en het kan in de eigen stal worden gedaan. De slager kan moeilijk even naar je stal komen en daar het paard afslachten.... Ik vind de slager bruut en zou zelf voor inslapen kiezen.
En de slager lijkt me niet helemaal, inslapen voorkomt stress en het kan in de eigen stal worden gedaan. De slager kan moeilijk even naar je stal komen en daar het paard afslachten.... Ik vind de slager bruut en zou zelf voor inslapen kiezen.
GMVD schreef:
Nee! Inslapen is niet pijnloos! Na de verdoving (die zeer doet) krijg je een doodsprik. Het is bewezen dat een paard daar pijn aan heeft!