[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 02:18

Dat was dus wat ik niet wilde. En het Draverstamboek is sowieso een beetje apart. Ik had zijn stamboekpapieren niet omdat hij niet meer mocht koersen en hij stond om die reden ook niet op mijn naam. Zijn paspoort had hij bij het NRPS en dat heb ik dus niet opgestuurd.

Mijn nieuwe aanwinst staat inderdaad nu hier op stal:

Afbeelding

MilleniumK

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:53

ik heb millenium dr paspoort ook gewoon wist geen eens dat je het op moest sturen..

Leukerd!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:30

Ik heb die van Sander ook nog, moet er niet aan denken dat ze niet meer thuis aankomen (door problemen bij post/het stamboek)

Wat een supergaaf paard Flew! Ik hoop dat jullie samen ook mooie tijden tegemoet gaan :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:35

Ik heb ook het paspoort nog, staat wel op "geslacht"
Maar ja, alles beter dan terug sturen..alsof je er geld voor terug krijgt..

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:45

Flew schreef:
Dat was dus wat ik niet wilde. En het Draverstamboek is sowieso een beetje apart. Ik had zijn stamboekpapieren niet omdat hij niet meer mocht koersen en hij stond om die reden ook niet op mijn naam. Zijn paspoort had hij bij het NRPS en dat heb ik dus niet opgestuurd.

Mijn nieuwe aanwinst staat inderdaad nu hier op stal:

Afbeelding

Dat jullie samen goeie tijden tegemoet gaan! Gefeliciteerd

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:46

Snackie hoe gaat het met je , en met je grote vossedier?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:49

Snackie , die foto in je profiel , "even uit je plaat gaan" wat een enige foto van Uvo , en wat een leuk sneeuwbeest !

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:53

Flew, wat is ze mooi!!!!!!!!!!!!!!
Heel veel geluk samen. *\o/*

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:57

Jullie kunnen mij vast wel helpen. Binnen twee weken moet ik mijn paard in laten slapen. Voor die tijd wil ik veel geregeld hebben. Vind het moeilijk om te beslissen of ik bij de laatste spuit moet blijven. Ik weet dat het allemaal netjes gaat en dat ze hem eerst onder narcose brengen en hem rustig neerleggen. Maar ik heb foto's gezien van overleden paarden en daar vind ik bv de open ogen en mond heel naar van.
Ook wil ik een armband laten maken maar er is zoveel aanbod. Wat is een goede en draagbaar voor elke dag?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:27

Kohtje voor ieder is het de meest ingrijpende gebeurtenis met een paard, en ieder doet het zo verschillend het is net wat bij jouw en bij je paard past.Mijn ervaring is dat je in de gebeurtenis meegaat, en zijn de dingen die je nu eng vindt op dat moment helemaal niet eng .
Het samen zijn met je paard deze twee weken , zullen de bewustste twee weken zijn die je ooit met je paard gedeeld hebt.Hoop voor jou dat je er hoe gek het ook klinkt je herinneringen kan koesteren , en wens je veel sterkte met het omgaan met je verdriet.
En het mooie van dit topic is dat we het allemaal meegemaakt hebben ,en mekaar kunnen steunen..... :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:51

Flwe, veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Ceesje, hoe is het met jou? Met mij en Uvo gaat het goed, heb echt een nieuw maatje gevonden. een echt maatje.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:25

Nu met de sneeuw sta ik beetje stil , rijd weinig , heb gisteren Ceesje weer voor het eerst gelongeerd( speels) verder ben ik me theorie van het rijden door aan het nemen.( recht richten) en ben voor aan het bereiden dat als ik straks weer kan rijden mijn spullen op orde heb.
De band met Ceesje en Nick is oke. Soms nog weleens een stil moment voor Lajout/froukje dat is echter geen ballast, ik heb veel van lajout geleerd , en das een mooie erfenis.....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:43

zo denk ik er ook over.
De Mooie momenten samen tellen zwaarder dan het grote verdriet..

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:19

kohtje schreef:
Jullie kunnen mij vast wel helpen. Binnen twee weken moet ik mijn paard in laten slapen. Voor die tijd wil ik veel geregeld hebben. Vind het moeilijk om te beslissen of ik bij de laatste spuit moet blijven. Ik weet dat het allemaal netjes gaat en dat ze hem eerst onder narcose brengen en hem rustig neerleggen. Maar ik heb foto's gezien van overleden paarden en daar vind ik bv de open ogen en mond heel naar van.
Ook wil ik een armband laten maken maar er is zoveel aanbod. Wat is een goede en draagbaar voor elke dag?

Sterkte alvast. Ik wou dat ik er bij was, het is toch een moment dat je afscheid neemt en elkaar voor het laatst ziet. Maar dat is helemaal aan jou :)

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:23

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:40

kohtje schreef:

Ik heb hem wel zelf in zijn stal gezet, maar op het moment dat hij ingeslapen werd ben ik even weggelopen.. was bang dat ik dat moment mijn hele leven voor me zou kunnen zien en dat wil ik niet.
Toen hij net ingeslapen was ben ik er gelijk weer bij gegaan, hij was nog warm en toen heb ik het laatste afscheid genomen.

Sterkte de komende weken (en de tijd erna natuurlijk ook) :(:)

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:42

Flew, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hoop dat jullie samen een hoop plezier mogen gaan beleven! Het is een leuk dier om te zien! ;)

Kohtje: Hoi, wat erg dat je afscheid moet gaan nemen van je paard.. :(:) Of je erbij wilt blijven: kwestie van je gevoel volgen denk ik..
Ik ben zelf wel bij het inslapen geweest en ben hier heel blij mee achteraf.. Ik was erg zenuwachtig en wist ook niet of ik er bij wilde zijn.. Bang dat ik misschien flauw zou vallen, misselijk zou worden ofzo..(ben geen held met spuitjes)
Het is echt minder eng dan je het voorsteld.. (vond ik) Ik ben niet bij het op de grond neerleggen geweest..
Ben met em meegelopen toen hij roesje had gekregen dus heel sloom werd.. Toen heb ik hem een hele dikke knuffel gegeven en gezegd dat ik van hem hield. Ik ben weggelopen zodat hun hem neer konden leggen en daarna riep de DA mij terug. Toen lag hij op de grond heel rustig te slapen.. Ik ben tegen hem aan gaan liggen en de DA wachtte tot ik er klaar voor was voor de laatste spuit..
Vond het erg bijzonder om bij het moment te mogen zijn en bij zijn laatste adem ging er zo'n rust door mij heen ineens..
Dit is mijn ervaring. En is natuurlijk voor iedereen anders.. Je moet doen wat jou gevoel je ingeeft, maar snap dat het moeilijk is..
Heel erg veel succes en sterkte in ieder geval.. En wat je ook besluit, het is goed..
En als je behoefte hebt er over te praten, kun je hier terecht.. Wij weten allemaal hoe het voelt.. Ik heb hier veel steun aan in ieder geval.. Sterkte komende tijd..

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:52

Mooi filmpje Quinzy..! Heb de muziek afgezet, werd er erg emotioneel van.. |(
Maar heel mooi gedaan, en petje af hoe hij het gehad heeft bij jou, wat een super knollie heb jij er van gemaakt..

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:14

ik ben ook helemaal bij het inslapen gebleven, ik was daar vroeger altijd wel bang voor maar heb altijd gezegd dat ik per se de hele tijd bij haar zou willen blijven. Voor mij zou het niet goed voelen om weg te lopen, ik zou het gevoel hebben haar dan in de steek te laten. Maar dat is heel persoonlijk! Bij evita is het inslapen heel fijn gegaan, ze was zelf al in de stal gaan liggen en omdat ze een infuus had hoefden ze haar niet te prikken. Ik heb bij haar hoofd gezeten en een verzorger heeft haar hoofd neergelegd toen ze onder narcose ging. Ik heb het helemaal niet eng gevonden en ben heel blij dat ik er helemaal bij ben gebleven. Ik heb daarna nog heel lang bij haar gezeten, alleen het koud voelen worden van haar lichaam vond ik heel naar.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:57

Kohtje, wat verdrietig dat je je paard moet laten inslapen. Ik ben er ook altijd zelf bij geweest. Ik heb ze vast gehouden en zachtje voor ze geneuried.
Ik vond het niet naar dat de ogen en de mond open bleven, ze zijn/waren mijn schatten en bleven dat ook toen ze dood waren.
Ik denk dat je van te voren niet hoeft te weten of je er bij wilt blijven. Dat zie je op dat moment wel. Elke beslissing die je dan neemt is de juiste.
Ik laat een ring maken, ervaringen met armband heb ik niet.
Heel veel sterkte komende weken.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:25

Flew: Heel veel plezier met je aanwinst :D.

Kohtje: Heel veel sterkte :(:). Ik ben niet bij het inslapen geweest. Ik was zo bang dat hij zou gaan vechten dat ik het niet aan kon om er bij te zijn. Volg je gevoel :(:).

Zwelgje: Wat leuk zeg :D. Snap wel waarom je daar blij om bent :).

Ik heb Moppie's paspoort ook nog hier liggen.

2 maanden nadat moppie was overleden ben ik weer gaan rijden, ik miste het toch wel erg. In het begin had ik het er echt heel moeilijk mee maar het was wel fijn om weer te kunnen rijden.

Vandaag een heerlijk knuffel moment met Shaddy gehad. Ze stond lekker buiten en toen kwam ze naar het hek toe om te knuffelen, en daarna legde ze haar hoofd op mijn schouder met haar oogjes dicht. Zo stonden we even lekker te knuffelen :+:
Het was wel moeilijk want moppie deed dat ook altijd zo en dit was de 1ste keer dat Shaddy dat deed.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:31

Flew : gefeliciteerd, leuk beestje!

Kirsten : ik heb een reading gehad bij een mevrouw en die kon dus contact leggen met Nunique. Was echt heel mooi en verdrietig te gelijk.
Nunique had toen verteld dat ze bewust op die dag dood ging omdat ik een aantal dagen naar de camping was met kennissen.
Het was 2 weken na de zomervakantie en iedereen is nog bij haar geweest, zelfs me broertje! Ze heeft dus van iedereen afscheid kunnen nemen en heeft toen die erge koliek gekregen.. bizar allemaal :(

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:38

Kohtje allereerst sterkte en geniet van deze weken. Ik ben er bij beiden bij gebleven en dat heeft mij rust gegeven, zij waren er altijd voor mij en nu was ik er voor hun. Ik heb genoten van de laatste knuffels wachtende op de da met de spuit en toen ze begonnen te suffen. Maar wat je ook beslist het moet voor jou en je paard goed voelen en zijn. :(:)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:40

Ik heb het paspoort van Nunique ook nog thuis, en die gaat niet weg.. Ik ben blij dat ik dat nog van haar heb!

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:41

Ik wil er geen spijt van hebben hoe het is gegaan achteraf.. het was goed zo..
De DA had mij geadviseerd er niet bij te zijn als ze hem op de grond zouden leggen.. Op dat moment heb ik dat advies gewoon meteen opgevolgd ik had zoiets nog nooit meegemaakt en wist het ook allemaal niet.. dat moment was wel het heftigst moet ik zeggen, ik wist echt niet waar ik het zoeken moest..
Ik heb er geen spijt van , maar ik denk dat ik het een volgende keer wel aan kan er gewoon helemaal bij te zijn..