[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:20

:') Even mijn vreugde traantjes mededelen: ik heb levensnr en exacte geboortedatum van mijn pony eindelijk gevonden!
Vorige eigenaresse was alles kwijt, papieren paspoort enz.. Heb dus nooit geweten wanneer hij eigenlijk geboren is(alleen het jaar) Kan nu dus ook zijn papieren evt opnieuw aanvragen bij het stamboek. Weet zelfs nr van zijn vader.
Klinkt miss stom maar ik ben even zo blij..
Weet niet of ik een beetje doordraai om nu alsnog zijn papieren enzo opnieuw aan te vragen (zal ik em dan ook alsnog op mijn naam laten zetten..? 8)7 )
Het is achteraf misschien zinloos, maar heb het altijd zo graag willen hebben en had zo gehoopt dat zij ze nog eens zou vinden..
Een beetje raar dat ik nu pas na zijn dood er achter aan ga.. waarom heb ik dat eigenlijk in al die jaren nooit eerder gedaan...

MilleniumK

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:29

Wat jullie beschrijven, voel ik ook allemaal.
Waar voor ons het even stopt, gaat het voor de ander gewoon door. Ik kreeg toen ook een smsje van de smid en de tandarts.. Maar heb bijv. ook een kaartje gekregen van de 1e kliniek. Ze werder erop gewezen door een klant dat ik een IM topic had hier en wisten dus dat mill overleden is. Dat vind ik nog steeds top. Ondanks ik nooit iets terug heb durven sturen...

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:41

Ik kreeg van mijn hoefsmid een sms en van DA ook een kaart, vond ik erg fijn en attent! Oja tandarts heeft zelfs ook nog een berichtje voor me achter gelaten..

Heb DA en kliniek ook een kerstkaart gestuurd(die ik zelf heb gemaakt met onze laatste afscheidsfoto) met een bedankje voor hun goede zorgen .

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:13

das echt heel leuk :)

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:25

op pagina 216 in dit topic staat de foto die ik als kerstkaart heb verstuurd. Heb die kerstkaart trouwens naar meerder mensen verstuurd.. Wilde op een of andere manier er toch iets mee doen..

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:28

Zeker mooi :)

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:29

dankje :o

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:29

:)
vind het altijd nog jammer dat ik nooit echt afscheid heb kunnen nemen. Nooit die foto's heb kunnen maken die jij bijv. wel hebt gemaakt..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:47

Ik ga morgen aan het topic beginnen, ik heb al van een boel mensen foto's en verhaaltjes ontvangen, degene die geen foto enz hebben gestuurd vermeld ik dus ook niet in het topic!

Dat heb ik ook kirsten, had graag nog een foto van ons samen gewild, op het laatste moment maar ach, misschien is het ook wel beter zo. Ze heeft me via reading verteld dat ze niet wilde dat ik erbij was, dus het was aan de ene kant wel logisch dat ze juist op die dag ging (was 3 dagen op de camping..)

Ik kan de link van de ring nergens meer vinden, kan iemand m kopieren? Ik zit er ook overna te denken om zoiets te laten maken, van Lynn en van Nunique! :D

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:19

ik ben heel erg benieuwd naar het topic!!!! waar precies komt het te staan of kan ik het gaan vinden? ik ben nog steeds niet helemaal goed in bokt en dingen vinden die ik moet vinden enzovoorts! haha ;) :D :o

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:28

Joyce, wat bedoel je met; via reading?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:41

Flew en Ireen, Welke ring laten jullie maken. Ben erg benieuwd?
Zwelgje, als je hem nu nog op je naam wilt laten zetten, dan doe je dat toch gewoon. Volg je gevoel'
Angel had ik nog niet laten chippen en dus ook geen paspoort, nu kan ik ook niks inleveren en dat voelt een beetje alsof ze nooit heeft bestaan.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:44

Dat lijkt me inderdaad wel moeilijk ja...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:54

kiwi, laat je nog eens een foto van Red zien?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:57

Ik heb mijn paspoort gewoon gehouden..

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:48

Heej flew!! En heb je je nieuwe aanwinst opgehaald vandaag? Hoe ging het?

Moet je het paspoort inleveren dan bij overlijden van het paard..?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:51

ja je moet het opsturen aan de instantie die het uitgegeven heeft. Ik heb die van Eefida nog in de kast liggen, kan het gewoon nog niet. Ooit zal ik het wel doen, denk ik. Dan kopier het het papier enzo.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:55

Oh, dat wist ik niet.. En hoe zit dat met stamboekpapieren dan..? Kun je daar dan ook geen duplicaat meer van aanvragen als het paard overleden is..? Ben hier niet zo in thuis hoor sorry..

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:03

Ik heb het paspoort ook gehouden. Ze kunnen de pot op, mijn paard, niet dat van hun.

@Snackie: Ik zal binnenkort eens wat plaatjes van hem maken!
@Flew: Inderdaad, is hij er al?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:16

het papier moet je ook opsturen. Ik geloof dat je het kan terug krijgen met een stempel erop overleden. Ik kopier het dubbelzijdig in kleur op karton en dan kan ik altijd het papier opsturen. Dan heb ik een duplicaat dat heel erg er op lijkt. Die stempel erop vind ik te gruwelijk.
Of je nog een duplicaat kan aanvragen, weet ik niet. Zij weten nu toch nog niet dat hij overleden is? Dan kan het misschien nog wel.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:24

Nee, ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat hij overleden is..
Ik heb het stamboek al wel opgebeld van de week om te vragen of ik zijn gegevens op kan vragen. Ik heb er toen wel bij verteld dat de pony is overleden.. Zij vertelden mij dat ik dan toch echt een chip of registratienr moest hebben waar zij op konden zoeken.. Vandaar mijn verdere zoektocht naar zijn levensnr, wat ik nu bij knhs heb gevonden..
Ze hebben niks gezegd dat er dan geen duplicaat meer aangevraagd kon worden.. :?
Of zou de vrouw aan de tel. daar even niet bij nagedacht hebben..?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:42

joh wat jij vorige week tegen haar hebt gezegd, weet ze heus niet meer hoor als je opnieuw contact opneemt.
Je moet doen wat je wilt en als je zijn papier opnieuw wilt aanvragen dan doe je dat.
Heb je wel een paspoort van hem?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:43

Ik heb mijn paspoorten wel opgestuurd maar met het verzoek ze te retourneren. Zo zijn ze wel afgemeld, maar ook nog altijd in mijn administratie. Bij Sonja heb ik alleen het hafstamboek teruggevraagd, die had namelijk 2 paspoorten en knhs heb ik laten gaan.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:03

Heb ook geen paspoort.. :o Ik weet et, klinkt misschien heel dom.. Maar heb eigenlijk altijd gewacht en gehoopt totdat de oude eigenaresse het nog eens zou vinden..(ken haar goed en woont in de buurt) Maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd(na bijna 10 jaar..)
Weet niet of papieren na een bepaalde tijd uit een stamboek verdwijnen of kunnen verjaren ofzo.. Want dan zou hij op een gegeven moment echt 'weg' zijn, ook op papier..

Snap inderdaad jou gevoel bij Angel, dat het lijkt alsof ze volgens registratie niet bestaan heeft.. Gelukkig weet je beter :(:)

Sonjim, kreeg jij dan ook de stempels erop met 'overleden'..?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:04

Ja, en ergens sloot dat het voor mij ook af.