Het lijkt niet gebeurd en toch alweer lang geleden...
Even een geluksmomentje naar boven halende:
2 jaar geleden bij de kliniek voor onderzoeken, stond mijn mannetje tussen van die schotten soort van klein omsluitend hokje(weet ff niet hoe je zo'n ding noemt) waar ze hem oa gingen opvoelen..
Hij was helemaal van de wereld door sedatie en kon zijn eigen hoofd zelfs niet meer omhoog houden.. Ik moest zijn hoofd de hele tijd vast houden, (geloof me, een paardenhoofd is dan best zwaar..) anders werd zijn luchtpijp dichtgeknepen door de ijzeren stang waar hij anders op ging leunen/hangen.. Afijn, ik vroeg mijn vader zijn hoofd even vast te houden zodat ik mijn jas even uit kon doen.. Terwijl ik langs hem heen wegliep, kreeg hij het voor elkaar om een heel zacht maar ozo vragend en ontzettend lief hinnekje uit te brengen.. Ik hoorde hem gewoon vragen: baasje waar ga je heen, blijf alsjeblieft hier..
Oh zo'n warm gevoel en brok in mijn keel had ik daar.. Bevestigend momentje dat dat speciale gevoel van een 'band' hebben met je paard echt wederzijds is..
En ja.. als ik me best doe dit soort gedachtes toch even toe te laten, rollen de tranen toch wel weer even over mijn wangen..