[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:57

Wow Flew, wat een leukerd! Vind het echt heel leuk voor je!
Ik denk dat je daar wel een punt hebt, het blijven hangen in verdriet.. Je kunt jezelf inderdaad ook in die sfeer houden op die manier.. Vind het dapper van je dat je jezelf hier bewust uittrekt en verder wilt..
Hoop dat je veel plezier zult hebben aan dit paard en ook wat meer geluk qua gezondheid.

Flew

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:05

Dank je wel Zwelgje, ik hoop dat jij er wellicht ooit ook zo over kan denken.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 01:24

Wat gaat het hier snel. Ik kan het bijna niet bijhouden.
Princessepes: wat een verdriet, dat je er vanmorgen door heen zat, hebben we allemaal wel eens hier op dit topic.
Tina: wat een afschuwelijk bericht, hoe is het mogelijk.
Flew: wat een prachtig bericht! Een paard erbij. Eén in je hart en één in de stal. Omdat je veel van paarden houdt, is het heerlijk om er één in de stal te hebben om mee te tutten, te rijden etc. Die in je hart zit heeft alleen nu een streepje voor. Ik heb meerdere paarden, maar ze zijn mijn allemaal even lief en soms de ene een beetje meer dan de ander. Gelukkig allemaal op een andere manier. ;)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:34

hier gaat het weer, was even een half uurtje flink verdriet...
Jeetje wat erg tina, dat lijkt me zooo verschrikkelijk, dat iemand dat kan doen getverdemme.... Blehg

wat een leukerd flew!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:31

Flew schreef:
Wat afschuwelijk!

Ik heb trouwens een nieuwtje... Als alles goed gaat, er geen bult sneeuw valt enzo, ben ik vanaf woensdag weer in het bezit van een paardje. Nans vervangen kan hij niet, maar hopelijk is hij een waardige opvolger.

Wat een goed nieuws! Hartstikke fijn voor je joh!!!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:31

Kirstjuhh schreef:
Heey meiden,

allemaal veel sterkte.. Jeetje zo lastig allemaal.
Gelukkig kunnen we er met z'n alle over praten.

Wie heeft er eigenlijk al weer een nieuwe, of had er al 1?

Had na 2 weken een nieuwe waar ik nu al 1,5 jaar dolgelukkig mee ben! Ze is echt mijn allerbeste vriendje!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:32

Flew schreef:
Afbeelding

Inderdaad Zwelgje, eens een paardenmeisje, altijd een paardenmeisje. Net als eens een Draver, altijd een Draver. Het is dus inderdaad weer een Draver.

Ik had het overigens ook niet van mezelf verwacht, relatief zo snel weer aan de paarden. Wat ik me echter gerealiseerd heb is dat ik ook in verdriet kan blijven hangen, en dat is niet wat ik wil.

Leukert!

En nee inderdaad, laatst had je het erover dat je het allemaal nog niet wist.. maar het moet op je pad komen, en net zoals dit paard, misschien word het wel iets tussen jullie!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:48

Jeetje Tina wat verschrikkelijk!! Dat iemand zoiets kan doen, onbegrijpelijk..
Leuk dat er een nieuwe op het pad is gekomen! Hopelijk heb je hier net zo veel plezier mee, en idd. Nu heb je er 1 in je hart, en 1 in de stal mooier kan het niet bijna. :)

Op dit moment heb ik nog geen nieuwe, maar helaas hebben wij hier het geld ook nog niet voor. Anders had ik wel al een nieuwe. Hoe erg ik Millenium ook mis, ik ben altijd al bezig met de paarden.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:51

Even iets over het woord 'nieuwe'. Hebben jullie daar geen moeite mee? Ik vind het verschrikkelijk als mensen het hebben over mijn 'nieuwe' paard (geen verwijt Kirstjuhh, kan je niet weten), ik noem hem mijn volgende paard. Nieuw klinkt alsof ik ook een oud paard heb, die ik heb afgedankt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:59

Ik heb het altijd over mijn paarden en noem ze bij de naam, ik heb wel heel vaak dat ik twijfel over hoe ik moet zeggen of schrijven dat mijn 2 schatjes er niet meer zijn en de andere 3 wel. Ik betrap mezelf dat ik bijna nooit schrijf dat ze dood zijn, dat klinkt zo ongrijpbaar ver weg.
alle nieuwe mensen hier, welkom en sterkte.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:12

ik vind 'nieuwe' inderdaad ook een beetje klinken alsof je het over een auto hebt ofzo..
Neem het mensen niet kwalijk als ze het zo zeggen.. want dat is iets wat je niet door hebt en ook zeker niet zo bedoelt.. (Al zijn er wel mensen die niks met paarden hebben en wel denken dat je net als bij een auto gewoon weer een 'nieuwe' koopt.)
Maar de vraag: ben je al op zoek naar iets 'anders'? klinkt mij beter in de oren als mensen mij dat vragen..

Ik voel me inderdaad een beetje schuldig als mensen aan mij vragen : oh leuk heb je paarden?
en ik dan antwoord ja ik heb er 1..
Ik moet er ook over nadenken, want als ik zeg ik heb er 2, maar een is net overleden, wek je medelijden of moet je erover vertellen en daar heb ik ook niet tegen iedereen zin in..
Ik moet er wel aan wennen dat ik niet meer volmondig kan zeggen ja ik heb er 2 :D ..

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:29

Wat een leukerd Flew, hoe oud is hij?

Ik zat zelf ook wel met een 'nieuw' paard, maar meestal zeg ik het toch. Het klinkt zo vervangend, dat wel. Maargoed, ik weet zelf ook wel dat het absoluut geen vervanger is, en dat is voor mij belangrijker dan wat de rest vindt :)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:56

Kirstjuhh schreef:
Jeetje Tina wat verschrikkelijk!! Dat iemand zoiets kan doen, onbegrijpelijk..
Leuk dat er een nieuwe op het pad is gekomen! Hopelijk heb je hier net zo veel plezier mee, en idd. Nu heb je er 1 in je hart, en 1 in de stal mooier kan het niet bijna. :)

Op dit moment heb ik nog geen nieuwe, maar helaas hebben wij hier het geld ook nog niet voor. Anders had ik wel al een nieuwe. Hoe erg ik Millenium ook mis, ik ben altijd al bezig met de paarden.
*zal even verder gaan waar ik gebleven was, want ik werd uit de mediatheek gezet .. *

Voor mij zijn paarden echt mijn vriendjes, net zoals bij jullie denk ik. Maar bij mij gaat er op een geven moment ook een knop om. Later zal ik ook mijn brood er mee gaan verdienen(hierna ga ik de een mbo paardenhouderij doen etc) ik ben gewoon echt van de sport enzo. Dus wil graag weer verder. Weet ook dat Millenium dat het liefste heeft, ik kan gewoon niet stoppen met de paarden. En als je aan een dier begint, weet je dat het ooit is over gaat. Dit klinkt allemaal heel hard, maar kan het van Mill nog steeds niet geloven hoor ;) ....

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:21

Kiwi_ schreef:
Wat een leukerd Flew, hoe oud is hij?

Ik zat zelf ook wel met een 'nieuw' paard, maar meestal zeg ik het toch. Het klinkt zo vervangend, dat wel. Maargoed, ik weet zelf ook wel dat het absoluut geen vervanger is, en dat is voor mij belangrijker dan wat de rest vindt :)

Hij is officieel al 4, maar dat wordt hij in april.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:24

Flew schreef:
Even iets over het woord 'nieuwe'. Hebben jullie daar geen moeite mee? Ik vind het verschrikkelijk als mensen het hebben over mijn 'nieuwe' paard (geen verwijt Kirstjuhh, kan je niet weten), ik noem hem mijn volgende paard. Nieuw klinkt alsof ik ook een oud paard heb, die ik heb afgedankt.

Daarom noemde ik het ook: je krijgt er een paard bij. Eéntje woont in je hart en de andere in de stal!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:37

Wat leuk dat je nieuw beestje hebt :)

Ik zelf kan er nog steeds niet aandenken en wil ook geen nieuwe...mis op een of andere manier de paarden ook niet,alleen mijn paardje...

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:20

Flew wat een leukerd.. Hopen op goed weer :D
En dat je heel veel geluk en een superband krijgt met deze knappert..

Kirstjuhh dat gevoel heb ik ook wel.. Nu ben ik niet voor de sport, maar werk wel in de paarden..
Daar zitten ook een stel hele leuke dieren bij, maar geen raakt me als os heeft gedaan.. Bij hun gaat het echt met verstand. Dat is absoluut niet te vergelijken met het hebben van een eigen paard waar je al je pijntjes en mooie momenten tegen verteld..

Mijn ouders hadden nog 3 paarden. 1 shetlander en 2 friezen.. 1 fries heb ik overgenomen na de dood van pjot. Die ander was verkocht vlak voor os overleed. maar hij staat op de zelfde stal en rij ik ook nog. De ander shet is verkocht.
Ik moet dus wel door met het hebben van eigen paarden. Maar soms zijn er gewoon momenten dat ik er erg tegenop zie om naar stal te gaan.. De eerste weken na os zijn dood stond er ook regelmatig een paard gezadelt waar ik dan op weg moest.. Nou dat heeft vele tranen gekosten en ben ook vaak terug naar stal gelopen.. Ik kon gewoon echt niet rijden.. Nu ben ik daar wel aardig overheen. Maar buitenritten maak ik nog steeds niet..

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:27

Talent was gisteren precies een maand weg..
Ben al een tijdje niet in het topic geweest, maar ik kom toch even melden dat ik een nieuw paard heb. Een 8 jarige merrie van Burggraaf, dezelfde vader als Talent had. Soms herken ik wel wat dingen terug, dat vind ik wel heel leuk :o

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:29

Flew, ook leuk dat je weer een paardje hebt :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:41

Dag dames,

Ik kijk hier ook nog even om het hoekje,
Al heel lang niets geplaatst, Ik heb er eerlijk gezegd ook geen behoefte aan.
MArlon staat 90x120 aan mijn voeteneind, en eigenlijk doet het canvas ding me weinig.
Ik heb een mooie herrinnering, en ik kan nu echt zeggen dat ik verder ben gegaan met mijn paarden leven.

In mei heb ik Uvo gekocht, en ben enorm blij met hem.
Hij is vele opzichten net als Marlon, en op somige ook nog leuker.
Had nooit gedacht dat ik dat zou zeggen :o

Kiwi, hoe is het met je knappe vos? is hij intussen goed gewend?
En heet ie nu nog red of bonjovi? wat is het uiteindelijk gewordn?

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:21

De dag na Milly's dood zat ik ook meteen op een andere pony, in dezelfde bak. Heb dat half uur alleen maar gehuild en dus ook alleen maar gestapt. Maar vind het wel goed van mezelf.

Ik mis het paardrijden nu ontzettend, dus hoop dat er snel weer geld is voor een nieuwe.. Wat ik niet denk maargoed.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:51

Tina: Wat misselijk zeg, sterkte :(:).
Flew: Wat een leukerd :D. Veel plezier met hem :D
Marloes: Leuk dat je een nieuw paard hebt :D

Ik heb sinds 28 december een volgend paard, nieuw doet mij pijn, shaddy is niet nieuw maar een volgend paard.

Ik heb het er wel moeilijk mee, Shaddy is totaal anders als moppie en soms weet ik nog niet hoe ik daar mee om moet gaan.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:00

Ik heb na haar dood volgensmij geen paard meer aangeraakt.. We hebben het weekend daarna haar spullen opgehaald van stal en nu durf ik ook niet zo goed meer terug en haar oude stalletje, weiland, vriendjes te zien.. Het gaat nu een beetje en ben bang dat ik dan weer helemaal instort. Maar ik zal binnenkort toch moeten, mijn wagentje staat er nog en die moet nog verkocht worden.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:01

Ireen: Neem de tijd ervoor :(:), ik heb daar ook best lang over gedaan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:07

Ireen_ schreef:
Ik heb na haar dood volgensmij geen paard meer aangeraakt.. We hebben het weekend daarna haar spullen opgehaald van stal en nu durf ik ook niet zo goed meer terug en haar oude stalletje, weiland, vriendjes te zien.. Het gaat nu een beetje en ben bang dat ik dan weer helemaal instort. Maar ik zal binnenkort toch moeten, mijn wagentje staat er nog en die moet nog verkocht worden.

Ik zag er toen ook enorm tegenop.
Vreselijk om 2 weken later naar stal te gaan.
Even praten met stalgenoten, meer niet..
En toen was ik er. Het was fijn om even op stal te zijn.
Om even aan zijn deken te ruiken, en lekker je hartje luchten. Het is moeilijk, maar mij heeft het wel geholpen.