[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:12

Ik vind het jammer dat ik achteraf geen rijfoto's en actiefoto's/ filmpjes heb.. Heb een filmpje op mijn oude tel., maar krijg die met geen mogelijkheid goed op een andere tel. of computer..
Het is een waardevol filmpje van hem, rennend door zijn weiland met zijn (ook al overleden) toenmalige vriendje..
Ben zo bang dat ik em per ongeluk wis ofzo..

Bloem24

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:13

Ik heb ook geen rijfoto's van Nunique, en dat neem ik mezelf zo vaak kwalijk.. waaaaarom heb ik nou niet zo heel veel foto's van dr gemaakt :(

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:14

ja dat snap ik, is jammer.. ;)
Ik heb ze wel van Millenium, maar niet zulke mooie..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:15

Naja, als je er te lang over gaat nadenken word je er ook niet beter op.. Dus ik neem t maar zoals het is..

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:18

Joyce, ik bekeek net je afscheids topic van Nunique zag dat je ook foto's had bij taams! en dat je hier niet heel ver vandaan woont. Grappig :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:20

Ja klopt, ik verzorgde nunique eerst en die stond toen op Taams.
Ik ken je ook wel een klein beetje van Sanne.(Lona)

Volgens mij... heb ik jou een keer bij de open dag van de Delft gezien en bij de jumping Amsterdam.. Kan dat? :P

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:21

Ja dat kan, wacht ik herinner je me wel. We hebben een tijdje ook veel ge pbt ;)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:24

Klopt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:28

Mijn overleden paard is dit jaar ook al weer 5 jaar terug.. Ik mis hem nog elke dag, en zo'n band als dat ik met hem had heb ik nog niet weer met een nieuw paard gehad. Mijn verkochte paardjes daarintegen weet ik dat ze goed terecht zijn gekomen, ben er dus ook nooit verdrietig om geweest. Mn overleden paardje daarintegen, ik kan er nog om huilen..

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:25

Excuus voor sommigen die ook wel eens een berichtje in dit topic hebben achtergelaten hierover, maar ik vind een verkocht paard toch echt anders. Natuurlijk is je paard dan ook weg, maar dan is er nog een kans dat je hem weer eens ziet. Wanneer je paard overleden is, heb je die kans gewoon niet.

Wat is nou precies de bedoeling van het stukje? Alleen over hoe je paard is overleden?

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:32

over 3 weken is het een jaar geleden alweer... Het verdriet is anders geworden, het gemis lijkt anders geworden. Maar ze zal altijd een kamer in mijn hart bewonen. Ik heb de eerste letter van haar naa op mijn enkel laten tattoëren. Er zijn genoeg momenten waarop ik het echt te kwaad heb met mijzelf, maar ze zijn er wel minder.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:36

jemig Adelheid ook alweer bijna een jaar geleden.. Adelheid deed me ergens altijd een beetje aan Evita denken, niet alleen vanwege de ziekte die ze beide hadden maar volgensmij had Adelheid net zo'n bijzonder lief karakter.

natuurlijk is een verkocht paard heel anders dan een overleden paard.. ik zou zoo graag willen dat ik Eviet gewoon nog een keertje kon zien.
Die hele dag is zo ontzettend snel gegaan, 's ochtend vroeg vermoedde ik nog helemaal niks en aan het eind van de middag laat je haar lichaam achter in een kliniek en is je leven voorgoed veranderd.. dat is gewoon niet te bevatten..

Sterkte Tjady met het verlies van Bien..

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:56

Ik snap precies wat je bedoeld Ireen_ , een week voor het overleiden van mijn pony heb ik haar gezien. Nooit een echt afscheid genomen dus.. Mis haar ook vreselijk

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:45

Liezzie, heb je topic over adelheid bekeken en wat ligt ze er mooi en vredig bij zeg! Alsof ze zelf het plekje heeft uitgezocht en gewoon heeft besloten om daar voorgoed in slaap te vallen, heel mooi.. en ontroerend..
Sterkte nog.

Ik vind verkopen ook heel anders dan door de dood verliezen.. Maar snap wel soms dat er situaties zijn waarbij men misschien geen andere keus heeft dan verkopen.. En kan begrijpen dat je daar ook verdriet van kan hebben..

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 08:49

Zie nu pas dat Evita er niet mer is! jemig! heb met tranen in mijn ogen gekeken in je topic, niet alles kunnen lezen want de tranen zaten in de weg. Er is meer wat overeen komt, naast dat Evita en Adelheid kwa karakters op elkaar lijken.
We hebben allebij de paardjes sinds ons 11e, ze waren even oud, wij zijn even oud ongeveer. de paarden hadden allebij dezelfde ziekte. Ben benieuwd wat het nog meer is

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:29

Kiwi_ schreef:
Wat is nou precies de bedoeling van het stukje? Alleen over hoe je paard is overleden?

Je bedoeld voor het nieuwe topic he?

Ja, een foto en een kort stukje over de manier hoe je paard is overleden.
Mocht je weer een nieuw paard hebben is het leuk om daarover ook foto te sturen!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:12

Joyce ik heb je een kilometers lang verhaal gestuurd via mail.. Ik heb er al een heel stuk uit geknipt, moet je zelf maar even verder inkorten.. Ik ben daar niet zo best in..

Ik zal op IM ook eens het gehele verhaal van ostar opschrijven. Merk toch dat het me wel goed doet om alles stap voor stap op te schrijven..

@Liezzie Wat was adelheid een schitterende merrie.. Echt een dier om trots op te zijn.. Heb je haar veulen nog wel?

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:31

Ik ben ook nog steeds van plan het verhaal in memoriam op te schrijven. Denk dat ik dat volgende week maar is ga doen..

En ben erover uit welke armband ik wil :D
Dit word em, met gravering van naam, geboorte- en sterf datum.
Nu nog moed verzamelen om zijn bosje staarthaar los te maken en er een mooi plukje uit te zoeken...
Afbeelding

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:32

Erg mooie armband. Ik kan je zeggen zwelgje, voor mij werkte het plukje uitzoeken, wassen, netjes kammen heel therapeutisch. Ik vond het gewoon fijn om te doen..

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:37

ok, ik moet me er nog even toe zetten... :=
Het wassen zie ik het meest tegenop, ik wil em eigenlijk helemaal niet wassen.. Maarja bij die juwelier krijgt het haar ook een hele reeks behandelingen dus... maar is gewoon het idee dat ik zijn laatste beetje geur er afwas....

Maar heb gelukkig een limiet, heb de armband van mijn ouders gevraagd voor mijn verjaardag.. Dus hij moet er in april gewoon zijn ;)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:39

Ik heb ook niet alles gewassen hoor. Heb voor de ring de mooiste plukjes maanhaar eruit gezocht, die samengebonden en gewassen en gekamd. De rest is nog gewoon 'Nansig'.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:50

Dankjulliewel :)

Joyce: Mijn stukje is verstuurt ;)

Zwelgje : Wat een mooie armband :D. Ik ben aan het sparen voor ook zo iets :).

Ik heb ook geen foto's van het rijden van moppie en mij :(.
alleen een paar longeer foto's.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:05

Flew schreef:
Ik heb ook niet alles gewassen hoor. Heb voor de ring de mooiste plukjes maanhaar eruit gezocht, die samengebonden en gewassen en gekamd. De rest is nog gewoon 'Nansig'.

'Nansig' haha geweldige woordspeling..!
Ja het is inderdaad maar een klein stukje dat ik moet wassen... gaat me vast lukken *D

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:06

Ja, ik noem altijd alles dat betrekking heeft op Nans Nansig. Zo was hij ook nooit vervelend of eigenwijs, maar Nansig. :+

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:50

Grappig dat je het zo benoemd Flew :)
Mooie armband, ik wil dit ook doen maar weet niet waar dit het handigste is. Ik weet er wel een in België maar die is best duur, en helaas heb ik dat niet ..