zwelgje27 schreef:Oh bah.. Ik heb me net toch laten verleiden om een stukje over de rendac te lezen hier op bokt en ben helemaal over de zeik....Ben kotsmisselijk en weet even niet waar ik mijn adem vandaan moet halen..
Mijn maag draait om en weet even niet waar ik het moet zoeken...
Worden alle paarden opgehaald door rendac die in een kliniek zijn ingeslapen...?
Wist hier namelijk eigenlijk niks over.
Heb in de kliniek gevraagd waar hij heen gaat wat er met hem gebeurt en of hij met alleen paarden weggaat..
Ik kreeg van de receptionist het antwoord dat hij met alleen paarden in een grote verbrandingsoven gaat..
Hier kon ik wel vrede mee hebben en heb er verder eigenlijk ook maar niet teveel over nagedacht..
Maar word even helemaal neit goed bij het lezen van 'het kadaver gaat door een machine waar er kleine stukjes tot 50 mm van worden gemaakt' en over het scheiden van vetten enz...
Ik word paniekerig.. Wil er niet aan denken dat dit met het lichaam van mijn paard gebeurt is...
ik heb zelfs het filmpje gezien hoe ze een kadaver verwerken.. ik weet nu ook precies wat er met mijn lieverd is gebeurd maar gelukkig blijf ik realistisch : nunique was dood, het was enkel haar lichaampje wat daar nog maar lag..
En natuurlijk heb ik tijden gedacht van : ja maar wel me beste vriendje waar ik een kusje op dr neusje gaf!
Maar nunique was daar allang nunique niet meer.. en wat hadden ze dan met de kadavers moeten doen? begraven? Je paard neemt het je echtechtecht niet kwalijk hoor!!!!!