Filmpje dat ik vandaag opgenomen heb van een DVD van Nans en mij.. Wou dat dit nog eens kon, samen vol gas door het bos.
texelse
Geplaatst: 22-01-10 16:20
achterin onze bus liggen nu nog het halster en de deken die ze aan had toen we haar naar Wolvega brachten. Ik breng het nog niet op om de achterdeurtjes open te maken. Misschien kinderachtig, maar ik vraag maar even of mijn man dat wil doen.
Natuurlijk is dat niet kinderachtig. Ik ben dan 21, maar mijn ouders hebben me ook geholpen met het ordenen van de spullen. Een beetje steun kan je dan gewoon gebruiken. Ze hebben alle spullen voor mij opgeborgen en ze mogen daar blijven, ik hoef niks weg te doen als ik dat niet wil.
mijn paard heeft trouwens wel de meeste dekens op die nunique op had.. allebei zijn ze 1,78 en daar had ik eigenlijk niet zoveel moeite mee.. het halster en nog een aantal dingen mag lynn gewoon niet om, dat is van nunique..
maar zoals hoofdstel.. tja, die is nu stuk maar had ze hiervoor wel gewoon om hoor.. ik heb 2 paarden, de 1 is in de hemel en de ander hier op aarde
Als ik een paard zou hebben met dezelfde maten als Nans zou dat paard zijn dekens en zadels ook wel mogen dragen als het zou passen. Hoofdstellen, halsters en dekjes niet denk ik.
romy46
Geplaatst: 22-01-10 16:32
Mijn pony is 7 jaar geleden ingeslapen, en zijn halster hangt nog steeds op dezelfde plek in de schuur. Deze is en wordt niet verplaatst....
dat verschilt per mens.. ik heb juist zoiets van : dan is nunique ook een beetje bij ons tijdens het rijden zeg maar.. ik ben in staat om op een springwedstrijd het witte sjabrak met nunique erop te leggen.. dan heb ik namelijk echt het gevoel dat ze bij me is..
maar beetje raar he als je paard u2 heet en je in de ring komt met een sjabrak met nunique erop
Ja ik heb die dekjes stuk voor stuk gekocht omdat ze bij hem pasten. Ik had alles, maar dan ook alles voor Nans in het rood, rood stond hem fantastisch en rood was mijn lievelingskleur. Voor een ander paard zou ik geen rood meer kiezen.
Kel haar dek gaat straks gewoon op bij een van de anderen die het past, maar dat komt nog wel. Ze staan nog onder dek, en er heeft er geeneen op stel en sprong een deken nodig. Alleen het feit om het uit de auto te halen en op te ruimen, daar heb ik nog even geen zin in. Dat heeft nog even tijd nodig, en die tijd neem ik ook gewoon.
Goofke
Geplaatst: 22-01-10 19:06
Ik heb ook juist alle spulletjes weer gebruikt, gaf me een beter gevoel
Halsters vind ik wel moeilijk, ik weet niet, die koop je toch echt speciaal voor je paardje?
Je voelt vanzelf wat je een prettig gevoel geeft denk ik
Boelles
Geplaatst: 22-01-10 19:11
romy46 schreef:
Mijn pony is 7 jaar geleden ingeslapen, en zijn halster hangt nog steeds op dezelfde plek in de schuur. Deze is en wordt niet verplaatst....
Dit is bij mij ook zo, nog niet 7 jaar geleden.. Maar toch wel bijna 2 jaar. Maar dekjes wel, en het zomerdeken heeft iemand gekregen, die paste toch niet op nieuwe paard..
Qua praten, doe ik nog niet. Dat doet nog te veel pijn,, maar niemand hier kan het er eigenlijk over hebben. En ook nu..
Mijn paardje heeft de voerbak van mijn verzorgpaardje, en een zweetdeken en een onderdeken!! Vind ik toch wel fijn!! Nog een beetje Mantha bij ons.....
Pikeur
Geplaatst: 22-01-10 20:36
Ik heb oa nog een met slobber afgelebberde staldeur Heb het echt nog niet schoon kunnen maken, kan er toch wel soort om lachen als ik die deur zo zie http://www.mijnalbum.nl/Foto-TAMY67XO.jpg
Het is zo herkenbaar jullie gevoelens. Zelf had ik al een tatoo laten zetten op de binnenkant van mijn pols , met zijn naam en geboorte datum en de datum dat ik hem kreeg. Volgende week komt er dan nog helaas een datum bij. Heb zelf ook een mooi hoekje voor Onne in de huiskamer en dat doet ons goed. Mijn plaatje voor Onne is , only love van nanna mouskoeri. Heb zelf nog een fries staan en als ik bij de stal sta dan gaat hij nog wel eens met zijn boven lip door mijn haar, alsof hij wilt zeggen, kop op we redden het wel .
Ik heb ook met het idee van een tattoo gespeeld, maar ik ga toch voor de ring. Echt erg, ik moet nog steeds mijn ringmaat op laten nemen, dat ga ik vandaag maar eens doen.
Alles is zo herkenbaar. Texelse en zwelgje het is bij jullie ook nog zo vers. Ik treur elke dag nog om mijn Angel. Ik ben nog steeds bepaalde momenten van de dag verdoofd. Ik vraag mij dan af of het normaal is dat je zo veel verdriet hebt van je verloren paard. Ik huil vaak even in de auto als ik van of naar mijn werk rij. Ook als ik bij de lichtjesboom sta. Vorige week is mij kat ook ingeslapen. Ik heb hem bij de lichtjesboom begraven. Dat is Angel´s place. Mijn maag krampt af en toe samen ,als ik een herinnering zie. Haar inimini halster wat in de stal hangt en nu wit uit begint te slaan. Ze waren mij allemaal even lief, maar Angel was zo bijzonder. Ik heb Ronny laten cremeren. Hij staat in zijn ton op de kast naar het voer. Af en toe geef ik er een klopje op en denk aan hoe mooi ik het met hem heb gehad.
zwelgje27
Geplaatst: 23-01-10 14:33
Mooi filmpje trouwens Flew, pagina terug.. Kon je idd nog maar es terug voor een momentje he..
Nou, ik ben gisteravond op mijn werk even lichtelijk ingestort, kon me gewoon niet meer inhouden, tranen bleven maar stromen.. Collega's waren gelukkig lief, namen het werk meteen over en stuurde mij even lekker naar een plekje met een glas water om even rustig te zitten.. Grappig dat er ook iemand later vroeg: 'He, wat was er nou, had je ruzie ofzo, is het uit met je vriend..?' Ik vergeet soms dat anderen om mij heen natuurlijk niet iedere dag aan mijn verdriet om mijn paardje denken..
Tjady, Ronny is je kat als ik het goed begrijp toch? Ga je em nog begraven of laat je em op de kast? Gecondoleerd trouwens..
Ik heb 2 hoofdstellen in de stal hangen en die zijn ook al wit uitgeslagen.. Vind het eigenlijk zonde ze daar te laten hangen, maar kan ze nog niet weghalen..
Wat ik trouwens erg fijn vond toen het net gebeurd was, dat er mensen waren die 'gecondoleerd met je paard' tegen mij zeiden. Dat geeft aan dat ze begrijpen dat het voor mij niet 'zomaar' een paard was, maar mijn maatje, misschien nog wel een beter maatje als mijn menselijke vrienden die ik heb. En heb ook best veel kaarten gehad, heel lief! Dat zijn wel de mensen die mij echt kennen..
Flew
Geplaatst: 23-01-10 14:34
Mijn Nans is ook gecremeerd, hij is bij mijn ouders in de tuin begraven, onder een sierappelboom. Die boom bloeit op zijn verjaardag en heeft knalrode appeltjes op zijn sterfdag.. Dat is ook echt het Nansboompje.
zwelgje27
Geplaatst: 23-01-10 14:37
Wow wat mooi Flew! Echt prachtig..
Flew
Geplaatst: 23-01-10 14:39
Ik zal even een foto van het boompje zoeken. Heb er ook een grafsteentje onder liggen, klinkt raar, maar dan heb ik iets om naar te kijken. Heb een hoefijzer van hem beschilderd en die op een tegeltje geplakt.
texelse
Geplaatst: 23-01-10 14:42
Net in stal geweest. De box van Kel leeg gemaakt en we maken nu een andere "stal-indeling" en dus komt haar box vandaag weer vol. Daar hik ik wel een beetje tegenaan, maar ik denk ook dat het op zich voor mij wel goed voelt om alle boxjes weer vol te zien. Beter dan steeds tegen een lege box aan kijken. De spullen heb ik vanmorgen ook zelf uit de auto gehaald, maar in Wolvega hadden ze alles netjes in een plastic zak gedaan, en de zak staat nu in de stal, die heb ik nog niet uitgepakt. Stapje voor stapje maar, dan komt het wel goed. Kelly zullen we nooit vergeten, maar met de box leeg laten doe ik mijzelf meer pijn, dan wanneer de boxen weer vol zijn. Voor iedereen voelt dat natuurlijk anders, dus ik wil hier niet mee zeggen dat een ander dat ook zo moet doen hoor. (om misverstanden te voorkomen)