[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:14

:(:) texelse.

Dit is geen katje hoor, we noemen hem hier megakat. Hij is gigantisch voor een huiskat. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:14

Sterkte Texelse!

Ja, bij Dragon tattoo in eindhoven, plaatje weet ik denk ook al wel alleen de plek nog...

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:15

ik ben blij dat ik lynn na nunique had.. die 2 weken niks doen waren echt een hel voor mij..

daarom ben ik zo trots op lynn als het goed gaat op de wedstrijden, weet gewoon 100 procent zeker dat nunique ons helpt :D

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:15

He Texelse wat heftig! Ik leef met je mee! Laat het verdoofde gevoel, het geeft je rust.. (tenminste, had ik ) Pas als je weer iets meer energie krijgt, laat je lichaam het verdriet ook meer toe..
Ik ben wel een aantal dagen flink verdoofd geweest.. En had er echt een dood gevoel bij, het lege gevoel is zo raar... En steeds langzamer komt het er bij mij nu uit, het besef dringt echt door..
Heel veel sterkte! :(:)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:17

dank je wel.
Op stal vind ik de lege box het ergste. En haar stalmaat die brullend om haar loopt te zoeken. Hij heeft geen afscheid kunnen nemen omdat ze in Wolvega overleden is. Er staat nu een zoon van Kelly naast hem, en die vind hij ook wel leuk, maar toch een beetje surrogaat.

Het is heel onwerkelijk.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:22

sterkte texelse.. die lege box vond ik ook vreselijk.. het net nieuwe zaagsel lag al klaar voor nunique, helaas was ze toen al ingeslapen..

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:24

Ik ben twee weken na Nans' overlijden pas teruggegaan naar stal. Toen heb ik de stal leeggeschept en alle spullen mee naar huis genomen... Dat deed ook echt pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:25

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:26

Het liedje wat ik voor nunique heb is I dont wanna hurt van Anouk en afscheid nemen bestaat niet van marco borsato..

Verder slaan one word en lost ook wel op nunique (van anouk)..

arnjojo

Ik heb al 2 jaar een ander paard waar ik enorm blij mee ben! Maar ik heb het nooit kunnen verwerken dat ik onze Fjord zo plots ben kwijt geraakt (bliksem). We hadden hem nog maar 4.5 maand :'( Ons paardje hierna hebben we met 4 maanden door enorme ziekte weg moeten brengen. Helaas is hij nooit ingeslapen door de oude eigenaar en zit ik er nog steeds mee in mijn hoofd hem te gaan zoeken. Ik mis beide paarden enorm, maar vooral dat het zo in één keer uit je leven weg gerukt wordt.. en een paardje wat voor zijn gezondheid beter ingeslapen kan worden, doet me nog steeds zeer dat hij "gezond' doorverkocht is.. Verwerken doe ik het nooit... Al had dat bij mij meer rust gegeven..

Goofke

Zo'n box is idd nog wel het confronterendst, en als je dan ook nog een maatje hebt staan die je paard net zo mist als jou is het nog meer een hopeloos gevoel!
Sterkte Texelse

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:30

Flew schreef:
Ik ben twee weken na Nans' overlijden pas teruggegaan naar stal. Toen heb ik de stal leeggeschept en alle spullen mee naar huis genomen... Dat deed ook echt pijn.

Zo herkenbaar. Ik heb maanden niet naar de stal gedurft.. Toen ik er één maal was wilde ik heel graag naar de plek waar hij overleden was. Ik stond te staren en alleen maar heel hard te huilen. We hebben onze spullen gepakt en zijn na ons 2de paard daar direct weg gegaan.. Ik moest een NIEUW begin maken. Durf nog steeds niet terug naar deze stal waar het is gebeurd of naar de plek waar hij toen gelegen heeft tot wij er waren..

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:31

Ik heb alles er nog hangen, zadels, hoofdstel, halster, poetsspullen.. Zelfs zijn stal ligt nog extreem dik met vers stro opgestrooid van voordat hij naar de kliniek ging..
Ik wil het nog niet opruimen, af entoe ga ik nog eens even in zijn stal zitten.. En probeer ik me voor te stellen dat hij er nog staat..
De dag nadat hij was ingeslapen pakte ik zelfs de emmer waar ik zijn drollen in water had liggen om op zand te onderzoeken, en zei tegen mijn vriend: He, dat moet ik ook nog doen, wat stom..
En dan duurt het heel even voordat je beseft dat dat geen zin meer heeft.. Dat het al voorbij is... Heb de drollen er na een week pas uit gegooid...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:35

Het liedje van Nans en mij was altijd Special, van Mew. Het nummer dat ik na zijn dood wel eens heb geluisterd en waar ik standaard ontzettend van moest huilen is Afscheid van een vriend, van Clouseau.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:37

Toen hij net overleden was kwam The road ahead van City to City op de radio.. die is me toch wel bijgebleven

Vind Glory to the brave van Hammerfall echt heel mooi, haal er ook quotes uit omdat ik de tekst zo mooi vind

texelse schreef:
Onze Kelly is donderdagmorgen om 1.30 u overleden op de operatietafel. Ze bleek een scheurtje van ± 7 cm in haar dikke darm te hebben.
Ik voel me verdoofd, zwaar en zo'n rotgevoel dat je ook heb als je van een begrafenis af komt.
Totaal onverwacht, nog maar 13 jaar. Pfffffffffff, het zal tijd nodig hebben.

Heel erg veel sterkte texelse :(:)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:40

ik ben toen nunique overleden was die zondag naar haar toe gegaan om afscheid te nemen.. op maandag werd ze opgehaald en op dinsdag liep ik op stal rond..
ik had die neiging om naar stal te gaan..

heb toen alle haren die ik vond van nunique in de stal eruit zitten pluizen, mensen kregen tranen in hun ogen toen ze mij daar zagen zitten..

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:45

Ik heb zijn staart in mijn kamer liggen.. Eigenlijk doe ik er weinig mee, maar af en toe ruik ik eraan, hij ruikt nog precies zo.. En er zit nog een zagseltje in..
Ook heb ik de dag van inslapen mijn handen niet meer gewassen, net zolang tot de geur eraf was.. Hij had nog over mijn hand gelikt, en het klinkt stom maar die geur vond ik altijd zo typisch, best lekker eigenlijk.. Ik bleef ermaar in ruiken, zo heerlijk om zijn geur nog even bij me te hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:47

Ik heb ook Robijn haar staart en manen hier nog liggen idd...

Ruiken eraan kan ik niet, ik kan het niet eens zien... Weet ook nog niet zo goed wat ik ermee ga doen...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:47

Ik heb een grote pluk manen en een klein stukje staart. Heb niks af willen knippen toen hij overleed.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:49

JoycexLynn12 schreef:
heb toen alle haren die ik vond van nunique in de stal eruit zitten pluizen, mensen kregen tranen in hun ogen toen ze mij daar zagen zitten..

Heel begrijpelijk beeld.. Kan het me helemaal voorstellen.. Ik kwam er laatst per toeval achter dat er nog 1 lange staarthaar in mijn tas zat, ik heb em teruggestopt en niet weggegooid. Opvallend is alleen dat ie al die weken er heeft gezeten en de laatste tijd steeds naar boven komt als ik iets uit mijn tas wil pakken..

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:53

Ik heb aan mijn sleutelbos met huissleutels een vlechtje van Nans-haar zitten, vind ik fijn, heb ik altijd iets van hem bij me.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:56

Robijntjah schreef:
Ik heb ook Robijn haar staart en manen hier nog liggen idd...

Ruiken eraan kan ik niet, ik kan het niet eens zien... Weet ook nog niet zo goed wat ik ermee ga doen...

ik kon het ook niet.. 8 maanden heeft het geduurd.. Ik heb haar hele staart moeten wassen, zand onder het zand door de koliek.
Nu ligt hij in een mandje, veilig opgeborgen. Ik kan er niet aan ruiken, het ruikt naar de dood.
Het bij assepoetster hier op bokt een armbandje laten maken en nog steeds heel blij ermee.

Haar halster, waar ze in kwam en in is overleden, hangt in de schuur.. daar kan ik nog niet aankomen, heel gek..

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:02

Ik heb ook pas 2 keer aan de staart geroken, en dat waren 2 keren dat ik echt niet meer wist waar ik het moest zoeken van verdriet.. Verder ligt hij nog steeds op dezelfde plek en weet ik ook nog niet wat ik ermee ga doen.. Wil ook misschien een armbandje, maar dan moet ik er weer in gaan knippen, vind dat nog moeilijk...

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:04

Deken en halster liggen ook nog in de schuur, precies zoals we nadat we terugkwamen van de kliniek het er neer hebben gelegd, heb het ook nog niet aangeraakt..

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:06

Vind ik een mooi stukje om naar te luisteren...