[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:19

Wat een naar ongeluk zeg..
Sterkte! :(:)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:22

Hey
Stef: Wat een mooi plaatsje zeg :)
Marloes: Heel veel sterkte :(:)
Noortje: Pfff heftig zeg :(:). Heel veel sterkte en niks opkroppen, als je moet huilen gewoon doen ;) :(:).

Met mij gaat het wel. Mijn nieuwe paardje had wat problemen in de groep waar ze stond waardoor ze gemeen werd ( ook naar ons toe). Maar nu staan ze 2 aan 2 buiten en dat gaat super :D Nu word ze met de dag liever :D. Maar doordat ze zo moeilijk deed miste ik moppie ontzettend erg, hij deed nooit zo boos, hij deed bijna altijd lief.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:24

Heel erg veel sterkte Noor, wat een vreselijk ongeluk :(:)

En ik heb het ook pas na een paar weken op IM gezet, pas toen vond ik het soort fijn om het soort van definitief neer te zetten

Je hoeft niets te haasten, neem je tijd om het te verwerken...

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:25

Heftig noortje, tranen staan me echt in mijn ogen.
Heel veel sterkte :(:)

noor14

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:28

Heel erg bedankt mede bokkers!!
Ik wens jullie ook erg veel sterkte!

Altijd als ik in een topic keek over iemand die zijn paard had verloren, leefde ik erg mee. Maar nu weet ik pas hoe het echt voelt.
Je moet het meemaken om te weten hoe iemand zich voelt.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:39

bah wat naar zeg noortje! sterkte ermee, das niet niks!

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:55

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:15

Hoe is het bij jullie eigenlijk gegaan toen jullie een nieuw paardje kregen?
K bedoel, Abbey is een harstikke leuke pony, maar na 5 mnd voelt het nog steeds niet "eigen" maar meer of ik een pony van iemand anders in training heb ofzo

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:17

Nouja ik vind het wel een leuk paard, maar ik sluit me er heel erg van af om ooit nog van een paard te houden
Ik wil met deze gewoon dressuurmatig op een redelijk niveau komen en daar heb ik ook wel plezier in maar ik denk niet dat ik ooit echt van hem zal houden

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:21

Daar kan ik nog niet echt over meepraten..
Nouja, ik had vroeger een verzorgpony die ook is ingeslapen, maar ik kreeg pas ong. 3 jaar later Talent.. Dan voelt het ook echt als mijn eigen paard. Ik ben nu wel al een beetje aan het rondkijken naar een leuk paard.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:30

Ik heb nog geen paard meer gekocht. Heb een tijdje terug even op het paard van een bokker gezeten, maar ik zat er niet met veel plezier op, dat ik dacht van yesss, ik zit weer.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:33

Dat heb ik juist niet. Ik heb van te voren totaal geen zin om op een paard te stappen, en als ik er dan eenmaal opzit, vind ik het hartstikke leuk!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:36

Maar ik ben ook geen paardensporter. Wel een paardenmens, maar ik vond het rijden óp Nans zo leuk, niet persé het rijden in het algemeen.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:50

Ik ben al lid van dit Topic, maar plaats een nieuwe post. 2009 is een verschrikkelijk jaar geweest. In dit jaar zijn er bij mij vier veulens geboren en alle vier hebben ze 2010 niet gehaald. Snoepie is verdronken, Emperor dood geboren, Eefida ingeslapen door een maagverlamming en dan mijn kleine Angel. Angel was mijn allerliefste. Je mag geen onderscheid maken, maar Angel was mijn flessenkind. Haar moeder overleed bij haar geboorte. Ik heb haar opgehaald toen ze rond de 8 uur oud was. Ze had amper gedronken en liep als een verloren schaap in de weide op zoek naar haar moeder. Ze woog toen 15 kilo. Ik heb geprobeerd om Angel te laten adopteren door Julia de moeder van Snoepie. Helaas is die match niet gelukt. Dag en nacht heb ik alle energie die ik had gestoken in het voeden van Angel. Eerst om de anderhalf uur, toen om de 2 uur en toen 6 weken lang om de 3 uur. Na bijna 4 maanden was ze zo ver en kon ze zonder mijn voedingen verder. Ze groeide op als een schitterend sociaal veulen in een kudde shetlanders. Angel was en is iedereens lieveling. Kinderen kwamen speciaal tekeningen brengen voor haar. Tot die verschrikkelijke dag 15 december. Angel was niet goed, ik zag gelijk dat het behoorlijk fout zat. Angel is op de avond dat het begon te sneeuwen, 16 december naar haar moeder gegaan. Ik heb Angel laten inslapen, omdat zij het gevecht tegen de ziekte atypische myopathie niet kon winnen. Ik heb haar op schoot genomen, verteld wat er zou gebeuren, dat ik bij haar zou zijn en haar zou helpen. Dat haar moeder haar zou opwachten en dat ze niet bang hoefde te zijn. In mijn armen is ze ingeslapen.
Ik mis Angel verschrikkelijk. Ik kan het niet beschrijven, maar ik ben in de rouw. Er gaat geen dag voorbij dat er een traan verschijnt. Mijn lieve kleine Angel, ik kan niet zonder je, wat is het oneerlijk.
Ik laat nu een ring maken met 4 diamanten erin, ter herinnering aan de vier lieve veulens en een vlechtje van het haar van Eefida en Angel. Zij waren onafscheidelijk en alleen van hem heb ik een strengetje haar.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:00

Jeetje...
Dat is wel erg heftig zeg, echt heel veel sterkte!
Wat een nachtmerrie is dat zeg :(:)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:06

Een dikke knuffel voor Tjady :(:) Wij hebben eerder contact gehad over kliniek Wolvega, vreselijk dat we elkaar hier nu weer tegen moeten komen...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:15

Tjady... hoe moeilijk kan een jaar zijn ;(
Wel heel mooi idee, van de ring

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:59

Tjady, Marloes, Noortje en alle andere heel veel sterkte. Vooral die jonkies verschrikkelijk gewoon. Als ik dan denk aan de ukken in de wei 1,5 en een 0,5 jaar oud, je hart breekt als je zo'n jong leven moet laten gaan.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:00

Dank jullie wel schatten. Ik kan het ook nog steeds niet bevatten dat het zo is gelopen.
Flew, ja ik weet het nog. marco heeft ook Angel onder zijn hoede genomen en herkende haar als het maatje van Eefida. De dierenarts die Eefida heeft geopereerd en uiteindelijk heet geeuthaniseerd heeft Angel ook laten inslapen. Marco belde mij de volgende dag nog, omdat hij het zo erg vond.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:03

Ja, Marco kan echt meeleven. Ik vergeet nooit meer hoe rot hij zich voelde omdat hij keer op keer verkeerd zat bij Nans, terwijl hij er opzich niks aan kon doen.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:11

noor14 schreef:
Heel erg bedankt mede bokkers!!
Ik wens jullie ook erg veel sterkte!

Altijd als ik in een topic keek over iemand die zijn paard had verloren, leefde ik erg mee. Maar nu weet ik pas hoe het echt voelt.
Je moet het meemaken om te weten hoe iemand zich voelt.

helaas wel :(:)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:13

Tjady Marloes en Noortje veel sterkte. :(:)

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:30

Mooi liedje marloes! Het raakte me meteen.

Tjady, wat erg :(:) veel sterkte!

Sanne_Mayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:41

Ik denk dat het verdriet nooit helemaal overgaat. Maar dat hoeft ook niet! Je moet alleen niet verbittert raken. Ik ben eerst uit kwaadheid gestopt met paardrijden, maar dat is niet de oplossing. Je moet je juist de leuke dingen blijven herrineren. En op een gegeven moment, kom je weer net zo'n speciaal paard of pony tegen!

Zoiets als een hoefijzer bewaren helpt bij mij ook!

Succes!!!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:44

Maar wat als je gelooft dat je nooit meer zo'n bijzonder paard tegen komt? Wat ik met mijn paard had is gewoon niet te omschrijven. Ik ben gisteren bij een paardje dat ik mocht kopen wezen kijken, en het was echt wel een leuk paardje, maar ik had er niks mee, volgens mij heb ik gewoon niks meer met paarden zelf. Heb dus besloten om voorlopig een dikke vette punt achter mijn paardengebeuren te zetten want het gaat echt niet.