Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Waarom moet ieder paard een paspoort hebben?
Ten eerste om te weten om welk dier het gaat. In het paspoort komt namelijk het levensnummer en het chipnummer van het paard te staan.
Daarnaast moet in paspoort worden aangegeven of het paard wel of niet bestemd is voor humane consumptie. Hiermee wordt vooruitgelopen op aanpassing van Europese regelgeving op het gebied van diergeneesmiddelengebruik. Als die regelgeving is aangepast, wat naar verwachting nog anderhalf jaar zal duren, is er voor een paard dat niet bestemd is voor humane consumptie een beel breder scala aan diergeneesmiddelen beschikbaar als het ziek is.
Mag ik de bestemming van mijn paard achteraf, bij voorbeeld bij verkoop nog wijzigen?
De bestemming 'slacht' mag wel gewijzigd worden in 'niet bestemd voor de slacht', andersom mag niet.
Lielle schreef:Het spijt me, er staat letterlijk in de paspoorten dat het dier niet voor menselijke consumptie bedoeld is, en dat is een keuze die je maakt en die met medicatie te maken, niet met gebruikdoel.
Lielle schreef:Ten eerste kan dit wel op een wat normalere toon gezegd wordenEn het feit dat een paard niet voor MENSELIJKE consumptie is, betekent nog niet dat ze het zomaar weg gooien. Verwerking tot - ik noem maar wat - hondenvoer is bv ook nog mogelijk.
Ieder paard mag nl geslacht worden, altijd. Het is alleen NIET altijd toegestaan om het vlees te gebruiken voor menselijke productenen als er in het paspoort van Master heeft gestaan dat hij NIET voor menselijke consumptie is, is dat ook zeker niet gebeurd. Lees mijn quote van de site over het paardenpaspoort maar eens.
Ik raad je aan voortaan even wat beter te lezen en zeker wat normaler te antwoorden (en dat is een prive opmerking, geen mod opmerking).