[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shivatjuh01

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:17

Heel veel sterkte voor iedereen hier!
Ik heb het super druk met stage, en lees af en toe nog wel mee.
Reageren doe ik weinig omdat ik eigenlijk toch steeds hetzelfde kan zeggen, de laatste tijd (sinds Shiva een jaar dood is) mis ik haar echt ontzettend!

Veel strekte Flew met je verlies! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:15

Flew, sterkte :(:)
Shiva ook :(:)

Ik baal, 1 januari zit eraan te komen, dan is het een half jaar geleden...
En dan ben ik ook 2 jaar samen met vriendlief... Wordt heel dubbel voor mij denk ik.
Ik mis mijn paardje zo, kwam net weer een topic tegen met een kruising fries x kwpn...
Dan breekt mijn hart gewoon weer!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:21

danjullie :)
flew: pfff jeetje, heel veel sterkte :(:).

robijntjah: heel veel sterkte :(:).

ik kan niet geloven dat moppie al een half jaar weg is..... het gaat zo snel en ik mis hem zo ontzettend erg

Barb46

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:27

heel veel sterkte iedereen

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:33

voor mij is het ook nog maar kort geleden, hebben jullie nog een aandenken van jullie paard.
Ik heb zijn staart ook is Onne gecremeerd, zijn as is terug in een mooie urn die in de kamer staat met zijn foto.
tevens heb ik wat as apart laten houden voor een sieraad.
Maar wat is het moeilijk, er komt gewoon niks uit me handen , ben volkomen leeg

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:35

ik heb een pluk van zijn manen en 2 super mooie foto's uit laten vergroten, verder heb ik al zijn spulletjes nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:36

Ik heb een armbandje laten maken van Robijn haar staart maar ben er niet helemaal tevreden over dus wil er nog een andere van laten maken. En nog wat hangertjes enzo :)

Haar hele staart en een deel van haar manen heb ik thuis liggen maar ik kan er nog niets mee, doet teveel zeer!

Van vriendinnen heb ik een foto in zwart wit op canvas 1.m bij 0.75 cm afgedrukt gekregen :+:
En dan nog wat hele mooie foto's uitvergroot :+:

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:37

Van mij ook iedereen veel sterkte, ik weet hoe het voelt |(

Ik heb door assepoetser van bokt, armbandjes laten maken en kettingen van het haar van mijn overleden merrie. Gister heb ik het binnen gekregen en ben er dolblij mee! Zo is ze toch altijd een beetje bij me.
Heb nog 3 strengen haar over en 1 daarvan ga ik mooi invlechten en in een lijstje doen en de anderen hou ik gewoon zo.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:40

ik wil ook een armbandje of ketting van zijn haren laten maken, alleen ben ik er nog niet klaar voor, mijn gevoel is nog te slecht om een armbandje of ketting te laten maken.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:47

Ik heb ook nog z'n voorpluk, daar wil ik ook wat mee doen.
In Augustus nog een mooie fotoshoot laten doen, door hippo focus, ze zijn zo mooi, gek genoeg wist ik dat dat de laatste foto's zouden worden, het was dan ook heel dubbel op dat moment.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:07

Vandaag in de oude stal van Lajoutie geweest , k heb daar twee paarden heengebracht. In haar boks hing bovende deur nog steeds
met plakband de amethst die ik voor haar opgehangen heb.(k heb hem laten hangen)
Nu ruim een jaar verder kan ik er nog missen ,......k denk nog dagelijks aan haar , en dat vind ik oke. Eigelijk kom ik er nu achter dat ik een heel apart paard aan haar gehad heb , met intens contact en veel aparte dingen.

Onne heel veel sterkte :(:) veel praten en huilen........ en wens je ook goede herinneringen toe

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:08

aisie schreef:
Van mij ook iedereen veel sterkte, ik weet hoe het voelt |(

Ik heb door assepoetser van bokt, armbandjes laten maken en kettingen van het haar van mijn overleden merrie. Gister heb ik het binnen gekregen en ben er dolblij mee! Zo is ze toch altijd een beetje bij me.
Heb nog 3 strengen haar over en 1 daarvan ga ik mooi invlechten en in een lijstje doen en de anderen hou ik gewoon zo.

Ik heb ook een armbandje van haar, ben er nog steeds heel blij mee!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:07

Fijn om te horen dat de armbandjes bevallen, evenals in het gastenboek. Krijg er altijd een beetje kriebels van aangezien ik zelf ook m'n pony verloren ben. Is 7 december alweer 4 jaar geleden, we waren beide nog zo jong..

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:07

Dank je ceesje, jij ook en een amatisht is een hele mooie steen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:10

Mijn Nans is ook gecremeerd en de as is begraven. Hij heeft een mooi boompje in onze tuin waar rode sierappeltjes aan groeien. Rood was echt onze kleur, hij had alles in het rood want dat stond hem zo stoer. Ik heb niks bij hem afgeknipt toen hij overleed, maar een paar weken ervoor had ik zijn manen gekortwiekt omdat hij geschuurd had en gelukkig had ik dat bewaard. Ik laat een mooie ring maken met wat maanhaar erin.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:14

@ flew heb je hier een webside van, ik zag wel een ring voor as erin, maar dat begon wel heel duur ( vanaf 2500 euro )

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:15

www.horsehairjewelry.eu

Ik neem de damesring met twee zirkonia's erin en laat zijn naam aan de binnenkant graveren.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 07:36

Zie er erg mooi uit, bedankt voor de link

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:40

Mooie ringen!

Zucht.. mijn huidige paard heeft nu ook weer koorts...
Echt zwaar klote, alle herinneringen komen weer boven, alles wat ik toen met Sandertje moest doen gebeurt nu ook weer..
Hopelijk heeft dit een betere afloop.
Het is 38,9, gelukkig nog niet echt súper hoog maar hij voelt zich duidelijk klote en er is ook iets vreemds aan de hand met zijn voorbeen/schouder/wat dan ook..
Heb de laatste weken niet gereden dus daar kan het niet van zijn, ik hoop dat hij gewoon een beetje is gaan glijden in de wei en nu een spiertje verrekt heeft ofzo
Kan wel wat paardenplezier gebruiken, niet direct na 9 weken al gezeik

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:59

He Pikeur, schiet niet op dan! Weet je waar de koorts vandaan komt?

Vandaag is het 4 jaar geleden dat Kaspar op 8-jarige leeftijd is overleden. Beide waren we nog zo jong.. Weet nog als de dag van gisteren hoe het is gegaan, wordt misschien eens tijd om dat op te schrijven. In mijn profiel staat een reading, ben er erg blij mee omdat het voor mij toch een soort bevestiging is en ik het daarna makkelijker heb kunnen laten rusten..

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:05

Assepoetster schreef:
He Pikeur, schiet niet op dan! Weet je waar de koorts vandaan komt?

Nee echt geen flauw idee maar ik denk dat het wel te maken heeft met zijn gevoelige been
Hij loopt er niet kreupel op, maar ik kan zijn linkerbeen niet optillen omdat hij dan teveel op zijn rechterbeen moet leunen en dat wil hij niet
En nu ligt hij dus in zijn box.. in de 9 weken weken dat ik hem heb heb ik hem nog nooit zien liggen en nu ineens wel..
poedersuiker, gaat echt helemaal niet goed
Mijn vader gaat nu de vrouw bellen waar we hem van gekocht hebben en later denk de dierenarts

Citaat:
Vandaag is het 4 jaar geleden dat Kaspar op 8-jarige leeftijd is overleden. Beide waren we nog zo jong.. Weet nog als de dag van gisteren hoe het is gegaan, wordt misschien eens tijd om dat op te schrijven. In mijn profiel staat een reading, ben er erg blij mee omdat het voor mij toch een soort bevestiging is en ik het daarna makkelijker heb kunnen laten rusten..

Sterkte met deze dag :(:)
Inderdaad wel fijn zo'n reading, en als je denkt dat opschrijven je kan helpen zou ik het zeker doen

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 08:40

Hoi hoi ik lees nog geregeld mee maar het is zo druk op het werk en thuis dat ik bijna niet aan toe kom om een berichtje te schrijven.

@ pikeur het eerste wat in mij opkomt is een hoefzweer heb je daar al naar gekeken? Kan je de koorts verklaren en het feit dat hij er niet op wilt staan. De meeste paarden die ik ken liepen er alleen wat gevoelig op en amper kreupel???
Ik hoop dat je er iets aan hebt sterkte in ieder geval

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:32

Oh bah pikeur, das niet zo mooi!

Gaat het nu alweer beter??

Rhona96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:53

onwijs veel sterkte allemaal!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:48

Ilonab schreef:
@ pikeur het eerste wat in mij opkomt is een hoefzweer heb je daar al naar gekeken? Kan je de koorts verklaren en het feit dat hij er niet op wilt staan. De meeste paarden die ik ken liepen er alleen wat gevoelig op en amper kreupel???
Ik hoop dat je er iets aan hebt sterkte in ieder geval

Nee dat was het ook niet..
Het gaat gelukkig nu veel beter, zijn pees was gisteren weer ietsie gezwollen maar vandaag weer netjes en zaterdag ga ik als het zo doorgaat op het harde stappen

Hoop echt dat er niks mis mee is.. kan het echt nog niet aan om binnen korte tijd nog een paard weg te moeten brengen

Ik heb hem van een bekende gekocht en de prijsklasse was er ook niet naar om te keuren dus heb ik dat niet gedaan, achteraf echt zo stom maarja.. dat is achteraf
Met een beetje geluk heeft ie gewoon gek gedaan in de wei (die is natuurlijk best glad nu) en is het in een maandje weer helemaal over

Hoe gaat het met jullie?