[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ManonR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:05

Fijn dat het goed met je gaat Joyce, dat mag ook wel een keer dan dat je moet plaatsen dat je je rot voelt!
Kwam je topic tegen van je wedstrijd met lynn, erg leuk!

Helaas gaat het bij op het moment ook echt niet goed en ik bid voor alles wat er is dat ik niet in t memorium kom
met mijn andere paard! Ik heb haar al 11 jaar en ze heeft in die tijd 2x koliek gehad. Ze is nu 15 en was kreupel geraakt,
ze hebben haar knie ingespoten met een middel om het weer beter te maken. Echter is een klein bijeffect daarvan dat ze
er hoefbevangen van kunnen raken maar de kans erop is superklein.. helaas niet klein genoeg want mijn merrie is nu aan 4
benen zwaar hoefbevangen. Het is echt binnen een nacht gebeurt! ze kan dr stal niet meer uitkomen.. zakt helemaal door de achterhand heen.. het is ech hartverscheurend om haar te zien bewegen..

Ze krijg nu 2x per dag 2 verschillende hele zware pijnstillers maar ze is echt helemaal dof en ze beweegt niet meer en ze doet nog niet eens haar oren naar voren van de pijn. Ze staat nu in een stal met nat zand om de drukverdeling te verbeteren onder haar hoeven en ik hoop dat dat iets verlicht.

De dierenarts heeft nu al gezegd dat als ze binnen een week niet beter is ze niet meer beter wordt |(

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:05

oh wat vervelend en dat als kleine kans bijwerking medicijn :(:) :(:)
eet ze nog wel goed in schraal hooi?

wat ook wel lekker is als de hoeven erg warm aanvoelen is de benen in een emmer met koud water te zetten op stal voor 15 minuten

ManonR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:14

Ik weet nog niet of ze goed eet, zit tot 17.00 op school en dan ga ik gelijk weer naar haar toe!

Oke dat is inderdaad wel een goed idee! :D
Vanavond komt de dierenarts weer langs om te controleren en nog een spuit te geven.

pff.. ben zo bang dat ik haar ga verliezen. Tis moeilijk om positief te blijven omdat ik zisk als een kerngezond uitziend paard heb weggebracht en zij ziet er zo zielig en pijnlijk uit dat ik bijna denk dat ik dr een plezier doe..

Anoniem

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:37

Ik zag dat er naar me gevraagd werd :)

Met mij gaat het redelijk, heb het er op het moment weer heel moeilijk mee en ik blijf maar in die cirkel zitten van wegduwen en weer boven laten komen....

Zeliet en ik groeien heel hard naar elkaar toe op het moment en van de ene kant is dat superfijn maar van de andere kant ook helemaal niet.
Bij alles wat ze doet of wat ik bij haar doe denk ik: dat heb ik ook bij Bijntje gedaan....

Ik mis het om haar mooie lange manen te vlechten, ik mis het om uren met haar staart bezig te zijn. Ik mis het om gewoon tegen haar aan te hangen terwijl zij het allemaal geduldig ondergaat....

Ik mis haar gewoon echt heel erg....

Zo, dat lucht eigenlijk best op :=

Hoe is het hier met iedereen?

ManonR: heel veel sterkte en succes met je paardje! Ik duim heel hard voor je dat ze snel beter is!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:43

ManonR : Heel veel sterkte :(:). Hopenlijk word je paardje heel snel weer beter :(:).

robijntjah: heel veel sterkte :(:).

met mij gaat het ook niet zo, mis moppie echt enorm, dyio en ik worden ook steeds meer maatjes maar dat is zoo moeilijk, hij lijkt niet op moppie kwa gedrag maar als hij iets doet wat moppie ook deed denk ik meteen, moppie deed dat ook of als ie iets anders doet denk ik vaak moppie deed dat anders, moppie deed dat leuker enz... en nu word dyio ook weer verkocht |( van het weekend komen er waarschijnlijk al mensen kijken en ik kan niet naar hem toe want ik zit weer eens met griep en koorts thuis |(

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:28

Oh jezus manonR! Dat is wel heel erg kl*te voor je zeg! Ze moeten echt weer jou hebben!

Maar ik begrijp nu dat je dus Zisk had, en nog een ander paard?? Of heb je 3 paarden?

In ieder geval heel erg veel sterkte en als het echt niet meer gaat weet je wel dat zisk hem zal opwachten!

Robijntje : Ja, haha ik heb al zolang niks meer van je gehoord! Ik vind je nieuwe paard echt een leukert!

Naar dat je robijn weer zo mist.. Ik snap wat je bedoeld.. ik kon ook altijd lekker bezig zijn met Nieks manen en staart en dan ging ik knotjes maken en foto's maken en blabla..
Sterkte!

ManonR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:53

JoycexLynn12 schreef:
Oh jezus manonR! Dat is wel heel erg kl*te voor je zeg! Ze moeten echt weer jou hebben!

Maar ik begrijp nu dat je dus Zisk had, en nog een ander paard?? Of heb je 3 paarden?

In ieder geval heel erg veel sterkte en als het echt niet meer gaat weet je wel dat zisk hem zal opwachten!

Robijntje : Ja, haha ik heb al zolang niks meer van je gehoord! Ik vind je nieuwe paard echt een leukert!

Naar dat je robijn weer zo mist.. Ik snap wat je bedoeld.. ik kon ook altijd lekker bezig zijn met Nieks manen en staart en dan ging ik knotjes maken en foto's maken en blabla..
Sterkte!

Bedankt voor jullie steun!
Gister heeft ze een extra spuit gehad en ze keek iniedergeval weer wat vrolijker uit haar ogen dus ik
hoop dat we op deze weg blijven!

Ja ik heb nu op dit moment 2 paarden van mezelf en 1 van me vriend.
Ismaen is mijn e-pony, haar heb ik 11 jaar.
Toen kreeg ik Zisk, hem had ik 2 jaar.
Daarbij is Spirit, zij is van mijn vriend
en nu heb ik zelf een nieuw paard genaamd Lazottie.
(foto's staan in mijn profiel voor de duidelijkheid haha :+ )

moppielover, wat ontzettend naar dat dyio nu ook verkocht wordt:( heb je nu nog wel een paardje om te verzorgen?

Dit topic is om je hart te luchten Robijntje, blij dat het je goed doet om het neer te zetten! Ik hoop dat je de cirkel op een positieve manier doorbreken.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:56

Ooh ik snap hem!
Dus de e-pony is nu hoefbevangen.. Maar hoefbevangen aan 4 benen, dat heb ik nog nooit gehoord! Dat moet wel extreem heftig zijn!
Fijn dat ze weer beter uit dr ogen kijkt, hopen dat het weer helemaal goed komt!!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:28

Hallo allemaal,

Hier ff een berichtje, ben al een tijdje niet meer hier geweest..
Maar lees wel regelmatig mee..

Vandaag is het precies een jaar geleden dat Shiva is overleden,
daarom heb ik dit topic gemaakt..

Shiva, alweer een jaar geleden..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:55

heel ontroerende foto, met die kaarsjes!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 01:08

hoe is met je paardje manon

vandaag 20-11 precies jaar om dat ik dukat moest laten gaan

ManonR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 02:57

tina schreef:
hoe is met je paardje manon

vandaag 20-11 precies jaar om dat ik dukat moest laten gaan

Lief dat je het vraagt Tina!
Het gaat gelukkig beter met haar! Was heel even spannend toen we donderdag
gingen halveren met de medicijnen maar ze houdt zich nog heel goed gelukkig!
Maandag komt de DA weer en ben benieuwd wat ze dan te zeggen heeft.

Hoe is je dag geweest op 20 november? :(:) voor jou waarschijnlijk een hele trieste
dag terwijl voor mij het een mooie dag was want mijn moeder was jarig..
wat zit de wereld toch afentoe vreemd inelkaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 11:25

Ben ik ook weer....

Ik heb het rete druk en heb eigenlijk te veel hooi op mijn vork genomen!
Komt dan bij dat mijn jaar allerminst een leuk jaar was en ik dus nu redelijk aan mijn eind loop!

Gisteren echt een rotdag gehad en ik miste Robijntje echt zo hard....

Met Zelitta gaat het supergoed maar dat is nu exta pijnlijk want al die stappen die ik met haar nu doormaak had ik met Robijn ook gewild....

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:01

Robijntjah schreef:
Met Zelitta gaat het supergoed maar dat is nu exta pijnlijk want al die stappen die ik met haar nu doormaak had ik met Robijn ook gewild....

Heel herkenbaar.. ik wil gewoon blij zijn dat het zo goed vooruit gaat met rijden en alles maar het lukt gewoon niet
En mijn paard is gewoon zo lief, echt doet geen vlieg kwaad maar elke keer moet ik weer denken dat Sander keihard van me wegrende in de wei als ik hem wilde halen omdat hij niet naar binnen wilde := Eigenwijs mormeltje was het toch altijd :+:
Pas was het ook weer zo vervelend, als ik Sander naar stal wilde halen zat ihj altijd zo te trekken dat hij graag een rondje wilde wandelen, ik mis dat rondje zo erg terwijl het altijd zo normaal leek.. en als Mystique (mijn 'nieuwe' paard) dan een beetje begint te trekken komt dat gevoel weer helemaal boven

Ik hoop dat dat moment voor ons nog zal komen

Succes met je 'hooi', is het op lange termijn of eventjes doorbijten?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:28

Mijn paard is er nu 4 weken niet meer en ik heb het er nog steeds erg moeilijk mee. Mis haar enorm. Ze was hier geboren, heb haar zelf uit het vlies gehaald en door hoefbevangenheid ben ik haar verloren. |(
We hadden een hele bijzondere band, ze was echt alles voor me. Het is zo stil en leeg zonder haar, het lijkt of niets meer echt de moeite waard is. Als ik jullie berichten zo lees dan blijven deze gevoelens nog wel even.
Sterkte voor iedereen hier die zn overleden paardje mist.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:36

Ik had het haar in m'n handen en het voelde zo zacht, dacht aan een arabier of een warmbloed. Heel veel sterkte komende tijd, de sieraden komen er zo snel mogelijk aan.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:45

Alsie heel veel sterkte , als je ze laat gaan, weet je wat je mist......
de leegte..... toch is het leven de moeite waard,,,, ook als je een dierbare verliest.
In elke nieuwe relatie leer je de nieuwe dingen des te meer waarderen , dat is de erfenis van het gemis.......

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:15

Assepoetster schreef:
Ik had het haar in m'n handen en het voelde zo zacht, dacht aan een arabier of een warmbloed. Heel veel sterkte komende tijd, de sieraden komen er zo snel mogelijk aan.

Ja ze had prachtige manen, heel lang en heel zacht. Ik was er altijd heel zuinig op.
Ben blij dat jij er sieraden van maakt, zo is ze toch altijd een beetje bij me. Kan niet wachten tot ik ze heb!

Tnx voor jullie lieve berichtjes. Is toch fijn dat er een topic voor is zodat we elkaar een hart onder de riem kunnen steken.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:47

dipje bij mij.. ik mis haar ontzettend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 09:42

aisie en Joycexlynn: sterkte!

Pikeur:
Ik moet nog tot 18 december naar school en een hoop inhalen en ik weet gewoon niet hoe ik dat ga doen...

Maargoed!

Gisteren voor het eerst echt uitgebreid met Zeliet staan knuffelen, was wel fijn :+:

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:11

pfff dikke terugval hier |( |(
gister was het precies 6 maanden dat moppie in geslapen werd |( |(
en mijn verzorgpony gaat morgen weg ( verkocht) |(

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:14

veel sterkte moppielover!

Nunique is denk alweer zo'n 1,5 jaar geleden ingeslapen..

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:31

Ik zou me hier graag ook melden.. Mijn pony is morgen alweer twee weken geleden verongelukt. Hij was echt de wereld voor mij en ik heb het er zó moeilijk mee.. Ik blijf mezelf ook maar afvragen; waarom?!

ManonR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:38

Welkom Flew, goed dat je je hier meldt om erover te praten.
Heel veel sterkte de aankomende tijd..

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:10

Flew schreef:
Ik zou me hier graag ook melden.. Mijn pony is morgen alweer twee weken geleden verongelukt. Hij was echt de wereld voor mij en ik heb het er zó moeilijk mee.. Ik blijf mezelf ook maar afvragen; waarom?!

Veel sterkte :(:)