[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suomi

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:56

am13 schreef:
Een dingetje wil ik graag even kwijt:
Ik lees zo vaak in dit topic dat mensen zeggen: mijn overleden paardje was mijn number one en dat zal hij altijd blijven...
Ik denk dat je het jezelf op die manier heel moeilijk maakt om je open te stellen voor andere paarden en het verlies een plaats te geven in je levenservaringen.
Het feit dat er wellicht meerdere 'number ones' voor jou bestaan doet echt geen afbreuk aan de liefde die je voor je overleden paardje voelde!
En het is eigenlijk ook best wel sneu voor het nieuwe paard als hij bij voorbaat al tot number 2 bestempeld wordt, hij krijgt bij voorbaat al geen kans om een ereplaatsje in je hart te veroveren.....
Geniet van je dieren, ze zijn er maar zo kort en ze zijn onze liefde allemaal waard!

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Een nieuw paard is en kan geen vervanger zijn van je vorige paard. Het is een nieuw maatje voor het leven erbíj.
Imo moet je geen nieuw paard kopen als je er nog niet aan toe bent Bloos Het is inderdaad niet eerlijk voor je nieuwe aanwinst als hij continu in de schaduw staat van je vorige paard.
Maar goed, dat is mijn mening, ieder mag er het zijne van denken. Lachen

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:17

tita schreef:
btw otje ik vind jou persoonlijk erg sterk Ja

Heb je het over mij?
Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar volgens mij post er hier niemand onder Otje.. Bloos
En waarom vind jij mij sterk? Ik heb juist het idee dat ik dat totaal niet ben...
Misschien omdat ik niet zo in dat zweverige gedoe geloof? ( al zou ik het heel graag willen geloven..)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:27

Het ging bij mij eigenlijk heel snel.

We hebben D op een donderdag in laten slapen, zat de volgende dag al op stal. Mezelf er heen gedwongen, maar werk er ook, dus wist anders zeker dat ik als ik moest werken ook niet ging.
Eerste week haar stal wel gemeden.

De week erop zijn we al bij een paard wezen kijken, maar dat was niks.
Uiteindelijk bij het paard van een collega van m'n ouders gekeken. En dat was hem gewoon, het perfecte paard.

Uiteindelijk duurde het wat langer voordat hij er was, maar had 22 februari al weer een nieuw paard staan.

Overigens ben ik er kapot, echt kapot van geweest. Nachtenlang niet kunnen slapen.
D blijft altijd mijn eerste eigen paard natuurlijk, en zo'n band als dat ik met haar had... Kleine kans dat ik dat nog met een ander paard ga krijgen.

Ik heb nog steeds m'n dagen dat ik haar onwijs mis. Ook heb ik nog steeds niet echt een band met Mac, het is een leuk paard, onwijs fijn te rijden, maar het voelt eigenlijk nog steeds niet als 'mijn' paard. Heb nog steeds niet het 'kijk-mijn-paard-daar-eens-staan"-gevoel.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:17

Wij zijn een maand na het overlijden van Jesse naar een ander paard gaan kijken, enkel omdat het paard uit de advertentie echt perfect leek (precies wat wij zochten). Als we die advertentie niet hadden gezien, waren we waarschijnlijk ook nog niet op zoek gegaan. Wel raar, de eerste keer naar een ander paard kijken, maar ik had er niet extreem moeite mee. Uiteindelijk bleek het paard toch niet te zijn wat we zochten Nagelbijten / Gniffelen , maar sindsdien zijn we wel actief op zoek gegaan naar een nieuw paard.

Na vele bezoekjes aan paarden die helaas niet het paard waren wat wij zochten, hadden we een leuk paard gevonden. Helaas kwam deze niet door de keuring Scheve mond waardoor we weer opnieuw op zoek moesten. Uiteindelijk (4 maanden nadat we Jess hebben moeten laten inslapen) toch een leuk paard gevonden dat wel door de keuring kwam Haha! . En nog steeds zijn we heel blij met haar Ja .

Het is trouwens een heel ander paard als Jess, zowel qua uiterlijk als karakter, maar natuurlijk wel net zo´n leukerd Tong uitsteken . Ik heb nooit het idee gehad dat ze in de schaduw staat van Jess. Jess was een maatje voor het leven en dit is een nieuw maatje voor het leven, een vriendin erbíj zeg maar.
Natuurlijk heb je met een nieuw paard niet meteen dezelfde band als met je vorige paard, maar de klik is er wel en die band die zal alleen maar groeien naarmate de tijd vordert, je elkaar beter leert kennen en aanvoelen en je dingen met elkaar meemaakt en overwint. Lachen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:22

Vervangen kan niet, Sense kon Splash niet vervangen, en mijn nieuwe paard kan Sense niet vervangen.

Vandaag ben ik al wat advertenties afgegaan, ik voel me zo leeg en wil wat om handen hebben. Ik heb er nu 1 waarvan ik denk, oh die is leuk en die wil ik hebben. Maar zo'n vaart zal het niet lopen, ik moet eerst nog op de rekening van Utrecht wachten om te kijken of ik uberhaupt wat over hou in mijn spaarpotje. Ik wil verder, en alsnog een prachtige zomer er van maken. Dat Sense nu rust heeft, iets wat ik absoluut voor de eerst komende 2o jaar niet had verwacht, geeft me een fijn gevoel. Dat de afgelopen 2 dagen de lucht zo blauw is geweest als haar ogen, doet me goed Lachen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:04

Ach gut Kippenvel van dat laatste zinnetje van je splash Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 22:50

Splash, ik krijg er ook kippenvel van en er spreekt iets uit wat je aan veel mensen toch niet uit kunt leggen. Je moet je paard missen en toch haal je er een fijn gevoel uit, ik vind het klasse.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:03

Ik ook!

Lov hoe gaat het met jou?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:25

Ik zit in de luxe positie dat ik niet op zoek hoef naar een ander paard. Maar dat maakt het gemis zeker niet minder.

Ik moet wel zeggen dat ik het een beetje gehad heb met al die tegenslagen en heb dan ook besloten om voorlopig even niet meer te fokken.

Maar ik hoop Kel toch nog eens door dezelfde hengst te laten dekken en dan een nieuwe Tino te fokken.

Zijn volle zus heb ik nog en die gaat echt nooit weg.

Morgen is het zover, dan ga ik de andere driejarige ophalen. Heb er nu al niet van kunnen slapen omdat ik dan Tino zijn spullen terugkrijg. Ben er gewoon misselijk van.
Maar ik geloof wel dat het goed is om toch te gaan. Gewoon de confrontatie opzoeken met de omgeving daar, waar hij verongelukt is, dat ik het zie. Het zal heel pijn doen, maar ik hoop dat het me helpt om weer een hoofdstuk van het boek af te sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:43

Snackie schreef:
Ik ook!

Bij vlagen goed en bij vlagen slecht Lachen. Wat ik nog heel erg mis is het rijden. Niet zozeer het rijden op zich, want ik zou elke dag kunnen rijden als ik zou willen, maar ik mis echt het rijden met mijn eigen paard. Behalve dat mis ik ook heel erg al die dingen waar je met je eigen paard zo aan gewend bent, ik noem het altijd maar onze verkorte kiescodes. Met Sam heb ik er ook al een boel hoor en ik ben elke keer weer onwijs blij met hem, maar we zijn nog maar net begonnen. Als die strakjes groot is, kan ik met hem weer lekker door en daar heb ik nu al zin in Lachen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 10:18

diddlmouses schreef:
tita schreef:
btw otje ik vind jou persoonlijk erg sterk Ja

Heb je het over mij?
Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar volgens mij post er hier niemand onder Otje.. Bloos
En waarom vind jij mij sterk? Ik heb juist het idee dat ik dat totaal niet ben...
Misschien omdat ik niet zo in dat zweverige gedoe geloof? ( al zou ik het heel graag willen geloven..)

Jij kiest voor je verlies, en hebt tot nu toe geen ander paard genomen.
Ik persoonlijk vind dat heel knap.

ik was zo bang voor dat grote zwarte gat, daar wilde ik me helemaal niet in wagen.
Mijn pony was nog niet eens overleden of ik had al een ander afspraark staan.

ik geloof absoluut niet in het lot maar dit was zo apart dat moest wel Ja

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 10:20

Splash_ schreef:
Vervangen kan niet, Sense kon Splash niet vervangen, en mijn nieuwe paard kan Sense niet vervangen.

Vandaag ben ik al wat advertenties afgegaan, ik voel me zo leeg en wil wat om handen hebben. Ik heb er nu 1 waarvan ik denk, oh die is leuk en die wil ik hebben. Maar zo'n vaart zal het niet lopen, ik moet eerst nog op de rekening van Utrecht wachten om te kijken of ik uberhaupt wat over hou in mijn spaarpotje. Ik wil verder, en alsnog een prachtige zomer er van maken. Dat Sense nu rust heeft, iets wat ik absoluut voor de eerst komende 2o jaar niet had verwacht, geeft me een fijn gevoel. Dat de afgelopen 2 dagen de lucht zo blauw is geweest als haar ogen, doet me goed Lachen

De rekening van Utrecht daar wacht ik ook nog op, reken maar dat gaat niet zo snel hoor.
Ik wacht al ruim 3 weken en ik heb gehoord dat het vaak meevalt

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:39

Tita, ik heb vandaag gebeld voor een indicatie. Het klinkt hard, maar ik wil het graag afsluiten. Ik kan mezelf er niet in laten hangen, daar wordt ik niet beter van. Ik sluit het het liefst meteen af, zodat ik me daar niet druk om hoef te maken, en gewoon alles kan laten bezinken. Dat ze er niet meer is, en dat ze ook niet meer terugkomt. Ik wil niet een maand later een rekening krijgen. Ik heb dus een indicatie,en op verzoek krijg ik volgende week de rekening.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:45

Vandaag is Cashmere alweer een maand dood.......
En ook al ruim een maand niets van mn vader gehoord...

Om nog even een paar pagina's terug te gaan met mn reactie:
Ik heb de eerste week heel beroerd geslapen, had ook geen zin om naar de andere paarden te gaan eigenlijk. Maar ik moest wel. Ook omdat er nog een kans bestond dat die ook ziek zouden worden.... Wat gelukkig niet gebeurd is.

De dag dat we Cashmere naar de kliniek brachten heb ik 's morgens in de wei nog foto's van haar gemaakt...
En ik de kliniek heb ik ook nog foto's en filmpjes gemaakt.
Ik wou idd ook nog een fotoshoot laten maken (door mn moeder) Dat Cashmere samen met Casablanca (dr moeder) mooi geknot en gepoetst op de foto zou gaan. Dat is er dus ook niet meer van gekomen.
Ik ben nu heel erg aan het twijfelen of ik Casa weer ga laten dekken.
Eigenlijk wou ik volgend jaar Cashmere laten dekken. En dat jaar daarop Casa weer. Zodat Cashmere 5 was als ze mee kon op wedstrijden, en ik dus ook wedstrijden kon blijven rijden.
Misschien dat mn zwager nog een paard heeft staan waar ik wedstrijden mee kan gaan rijden, en dan ga ik Casa zeker wel dekken......

De rekening van Cashmere was €4821,- van de kliniek. Daar komt nog eens ongeveer €200,- bloedonderzoek bij, en €240,- van mijn eigen DA.

En rond November/December had ze me ook al ruim €1000,- gekost omdat ze het nodig vond om met dr been in het draad te gaan hangen.....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:18

wow dat is een hoog bedrag zeg saffier hoe lang stond jouw dame op de kliniek en waar

splash is goed hoor ik begrijp je ik wil liever niet de rekening Nagelbijten / Gniffelen ben een beetje bang voor

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:39

Jeetje Saffier, zo snel alweer Scheve mond Het lijkt nog maar zo kort je topic. En jeetje, wat een rekeningen... pfoeh.

Tita, snap ik.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:43

Lovely schreef:
Snackie schreef:
Ik ook!

Bij vlagen goed en bij vlagen slecht Lachen. Wat ik nog heel erg mis is het rijden. Niet zozeer het rijden op zich, want ik zou elke dag kunnen rijden als ik zou willen, maar ik mis echt het rijden met mijn eigen paard. Behalve dat mis ik ook heel erg al die dingen waar je met je eigen paard zo aan gewend bent, ik noem het altijd maar onze verkorte kiescodes. Met Sam heb ik er ook al een boel hoor en ik ben elke keer weer onwijs blij met hem, maar we zijn nog maar net begonnen. Als die strakjes groot is, kan ik met hem weer lekker door en daar heb ik nu al zin in Lachen.

Ach gut Fijn dat het met Sam wel goed gaat.
Als die straks groot is. worden jullie toppers Ja

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:43

tita schreef:
Splash_ schreef:

De rekening van Utrecht daar wacht ik ook nog op, reken maar dat gaat niet zo snel hoor.
Ik wacht al ruim 3 weken en ik heb gehoord dat het vaak meevalt

ik had de rekening 6 weken na data.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:44

Jeetje wat een rekening.. en dan het paard nog verliezen ook Ach gut

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:33

Idd wat een rekening zeg!!

@ Tita, ok, je bedoelde mij dus echt...

Ik hoop dat ik het nu een beetje af kan sluiten nu ik Lisa heb, want weet ook wel dat ik er niet te lang in moet blijven hangen, gister met de kraamhulp over hem gehad en dat ging nog goed ook.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:42

Wat versta je onder goed? Zonder tranen? Ach gut

Heb je al nieuwe foto's van Lisa?

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:33

Ik heb gisteren zo hard moeten huilen. Voelde me Verscheurd van binnen. Ik voel me gewoon niet meer compleet. Het rijden heb ik ook Steeds minder zin in. Klap komt nu pas echt en het is 4.5 maand verder. Vraag me af of ik me er in kan berusten.. Ik mis gewoon het intense gevoel wat ik had. Dat halve woord of alleen die blik.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:41

Snackie schreef:
Wat versta je onder goed? Zonder tranen? Ach gut

Heb je al nieuwe foto's van Lisa?

Ja Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:42

wow die heeft een boel haar Bloos!

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:43

@ GK, Ach gut , Ik vond jou eerlijk gezegd gelijk in het begin al zo sterk eronder, maar zo zie je waarschijnlijk krijg jij de klap nu pas..