[IM] Dag lieve Helion ik ga je zo missen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Re: Dag lieve Helion ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:27

Waarom laat je geen zenuwsnede uitvoeren?
Dan is hij volledig pijnvrij en kun je nog jaren van hem genieten.
Sterkte

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:39

Alvast heel veel sterkte gewenst en ook gecondoleerd met je vriendin......

Hoe kan het leven je soms tegen zitten.........

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:31

Jeetje meis lees het nu pas.

Heel veel sterkte met dit verlies.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:21

Heel veel sterkte Madelon... Ach gut Je hebt alles voor hem geprobeerd maar kiest nu voor hem, een betere eigenaar kon Heli zich niet wensen denk ik. Ik zal aan jullie denken dinsdag.

madelon31 schreef:
Ik wil dinsdag als het achter de rug is Donna uit het land halen en aan hem laten ruiken zodat ze weet dat hij niet meer terug komt. Zal ze dat ruiken dat hij dood is? En is het verstandig om dat te doen? Hebben jullie daar ervaring mee?

Bij Evita en Tink hebben we dat wel gedaan en ik denk dat dat voor Evita alleen maar goed is geweest. Bij het inslapen van Tink is ze er natuurlijk al bij gebleven, maar daarna hebben we haar er ook nog even bij gelaten. Op een gegeven moment liep Evita zelf weg en ik denk echt dat ze besefte dat Tinkie niet meer leefde en dat ze afscheid heeft genomen. Normaal stond Evita altijd bij het hek in het land te wachten/hinniken als Tink er niet was, maar dat heeft ze na het afscheid nooit meer gedaan. Evita reageerde heel gewoon, heeft haar alleen heel voorzichtig besnuffeld met haar bovenlip.

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 21:56

lisa_pluisje schreef:
Waarom laat je geen zenuwsnede uitvoeren?Dan is hij volledig pijnvrij en kun je nog jaren van hem genieten.
Sterkte

Dat heeft in zijn geval toch geen nut meer...het is niet alleen de hko die hem in de weg zit maar het is de artrose ook nog erbij.... Er zit ook al een gat in zijn straalbeen he! Bij een zenuwsnede voelt hij niks meer maar zijn slijtage gaat door! Dat vind ik in zijn geval dus niet eerlijk want dan hou ik hem VOOR MIJZELF! en niet omdat ik hem er dus een plezier mee doe. Zijn rechterbeen is echt op geloof me ik heb het zelf gezien. Ben opzich niet tegen zenuwsnede heb er zelf in het begin ook nog aangedacht maar voor helion is het echt niet mer de oplossing Huilen

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 21:58

Ireen_ schreef:
Heel veel sterkte Madelon... Ach gut Je hebt alles voor hem geprobeerd maar kiest nu voor hem, een betere eigenaar kon Heli zich niet wensen denk ik. Ik zal aan jullie denken dinsdag.

madelon31 schreef:
Ik wil dinsdag als het achter de rug is Donna uit het land halen en aan hem laten ruiken zodat ze weet dat hij niet meer terug komt. Zal ze dat ruiken dat hij dood is? En is het verstandig om dat te doen? Hebben jullie daar ervaring mee?

Bij Evita en Tink hebben we dat wel gedaan en ik denk dat dat voor Evita alleen maar goed is geweest. Bij het inslapen van Tink is ze er natuurlijk al bij gebleven, maar daarna hebben we haar er ook nog even bij gelaten. Op een gegeven moment liep Evita zelf weg en ik denk echt dat ze besefte dat Tinkie niet meer leefde en dat ze afscheid heeft genomen. Normaal stond Evita altijd bij het hek in het land te wachten/hinniken als Tink er niet was, maar dat heeft ze na het afscheid nooit meer gedaan. Evita reageerde heel gewoon, heeft haar alleen heel voorzichtig besnuffeld met haar bovenlip.

Ja ik weet het nog ireen dat je evita erbij gelaten hebt. Maar hoelang heeft ze gehad om afscheid te nemen?? Heli ligt buiten het land dus moet met haar aan het handje naar hem toe lopen.
Stel dat hij woensdag al opgehaald word heeft een paard dan in 1 dag door dat haar maatje er niet meer is??

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 21:58

loontje schreef:
Jeetje meis lees het nu pas.

Dank je iloon Huilen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:12

Veel sterkte dinsdag, een dappere beslissing....

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 23:16

Bloos Bloos hier ben ik nog even
Ja hoor je paardje Donna zal in een hele korte tijd weten dat Helion er niet meer is.
Bij dieren gaat dit snel. Laat haar maar snuffelen tot ze zelf ervan weg loopt . Je zal verbaast staan hoe snel dit is.
Huilen Huilen Klinkt misschien hard maar dieren kennen verder zoals mensen dat hebben geen emoties .
Zij blijven (gelukkig voor hun) niet met verdriet zitten zoals wij mensen dat doen Bloos

Het klinkt misschien hard , maar als zij het eenmaal geacepteerd heeft is het voor haar klaar Huilen

Ik wens je in ieder gaval nog maals veel sterkte Ach gut

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 23:45

fijn om te weten hoor en bedankt voor al jullie steun doet mij heel goed Verdrietig Ach gut

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 07:43

@Starjo.
Denk dat het toch verschillend kan zijn per dier.
Mijn pony Blondy heeft 10 jaar samen met haar moeder Isje gestaan.
Toen Isje kwam te overlijden was Blondy helemaal van de kluts.
Ze wilde liever op stal staan dan in de wei en rijden konden we wel vergeten.
We hebben nog meer paarden dus alleen was ze niet.

Pablo_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 07:55

Ten eerste wil ik je morgen heel veel sterkte wensen. Ik weet uit ervaring dat het een hele moeilijke beslissing is, maar wat bij mij heel erg geholpen heeft is de gedachte dat je het beste voor hebt met je paard. Na 1,5 jaar denk ik nog steeds wel eens "had ik niet dit, had ik niet dat" maar alle oplossingen die omhoog komen zijn altijd meer uitsel voor jezelf. Onthou alle mooie momenten die jullie samen hebben mogen delen en natuurlijk dat hij vanaf morgen geen pijn meer zal hebben! Nogmaals heel veel sterkte, vind het hele moedige en eerlijke beslissing van je!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:11

Hoi Madelon,

Heel veel sterkte morgen, ook ivm de begrafenis.
Je hebt je keuze wel overwogen en kiest duidelijk voor je paard. De keuzes die je maakt wat betreft Rendec zijn puur voor jezelf en hoe je echt niet te verdedigen Ach gut Hij heeft genoten van zn laatste zomer, met groot plezier, dat heb ik zelf gezien toen hij opeens supersoepel achter de club aanging.

Ik wil nog even zeggen dat ik het altijd heel leuk heb gevonden om voor Helion te zorgen. Echt een toppaard. Zelfs met mn pootje in het gips vertrouwde ik hem nog helemaal.

Lief sinterklaaspaard, binnenkort galopeer je pijnloos voor iedereen uit Lachen

Liefs Marieke

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:15

Hoop dat hij ons Miepje tegen komt in de groene weides, kunnen ze samen verder galopperen.

Het verdriet gaat niet over maar wordt draagbaar. Heel veel sterkte nogmaals en soms heb je gewoon geen keuze.

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 16:51

Pablo_9 schreef:
Ten eerste wil ik je morgen heel veel sterkte wensen. Ik weet uit ervaring dat het een hele moeilijke beslissing is, maar wat bij mij heel erg geholpen heeft is de gedachte dat je het beste voor hebt met je paard. Na 1,5 jaar denk ik nog steeds wel eens "had ik niet dit, had ik niet dat" maar alle oplossingen die omhoog komen zijn altijd meer uitsel voor jezelf. Onthou alle mooie momenten die jullie samen hebben mogen delen en natuurlijk dat hij vanaf morgen geen pijn meer zal hebben! Nogmaals heel veel sterkte, vind het hele moedige en eerlijke beslissing van je!

Maar wat was voor jou de doorslag om hem te laten gaan?? Nog maar 1 nachtje en verstandelijk doe ik er goed aan maar gevoelsmatig twijfel ik nog zo en wil ik het niet. Ook ik denk zou ik nog 1 of ander middeltje proberen of zal ik hem gewoon laten staan tot de winter..ohh wat moeilijk is dit zeg!
Uiteraard ben ik er als alles naar binnen gaat nog steeds niet klaar voor maar morgen is al zoo dicht bij Huilen Huilen

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 16:53

Marieke_ schreef:
Hoi Madelon,

Heel veel sterkte morgen, ook ivm de begrafenis.
Je hebt je keuze wel overwogen en kiest duidelijk voor je paard. De keuzes die je maakt wat betreft Rendec zijn puur voor jezelf en hoe je echt niet te verdedigen Ach gut Hij heeft genoten van zn laatste zomer, met groot plezier, dat heb ik zelf gezien toen hij opeens supersoepel achter de club aanging.

Ik wil nog even zeggen dat ik het altijd heel leuk heb gevonden om voor Helion te zorgen. Echt een toppaard. Zelfs met mn pootje in het gips vertrouwde ik hem nog helemaal.

Lief sinterklaaspaard, binnenkort galopeer je pijnloos voor iedereen uit Lachen

Liefs Marieke

Marieke jij en heli waren een goed stel...zeker het lessen was echt jullie ding. Helaas mocht het niet langer duren... Huilen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:53

Meid, ik weet hoe moeilijk het is, maar van langer wachten wordt het echt niet makkelijker.......Bij mij was de doorslag dat de veearts zei: Als je het doet doe je het alleen nog voor jezelf. Deed even heel erg pijn, maar hij had wel gelijk....

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 17:03

Nee daar ben ik me ook wel van bewust..maar toch je gevoel wil gewoon iets anders. Mij da had het dus al 2maanden geleden willen doen...Ik was er toen nog helemaal niet klaar voor...nu nog niet maar verstandeliijk wel meer naar toe geleefd..
Ik ga hem zoo missen en wat zie ik tegen morgen op zeg Huilen

Ga mij omkleden nu heb zo de condoleance van mijn vriendin om 18.00 uur pfff wat een heftige week word dit zeg Ach gut

Maar al jullie berichtjes doen me echt heel goed en ik vind het heel erg fijn echt super bedankt Bloos

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:05

Dikke knuffel Ach gut , die kan je wel gebruiken denk ik....

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:06

Dankje Madelon. Het was ook gewoon een toppertje.
Ik kan je nu niet vertellen wat je moet doen. Bedenk waarom je destijds de keuze te maken om het morgen te doen.
Je kunt er ook volgende week van maken aangezien je morgen ook al een begrafenis hebt. Sterkte iig.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:06

Madelon31; bedankt voor je berichtje bij Bert!

Ik wil je zoveel sterkte wensen voor morgen. Hoewel onze verhalen verschillen, roept jouw verhaal wel bepaalde emoties op. Vooral dat onbeschrijfbare gevoel dat er iets gaat gebeuren wat je echt, echt niet wil.
Ik heb ook nagedacht over hoe het zou zijn als ik het het moment van inslapen moest bepalen. Ik was bang dat ik het (te lang) zou uitstellen, dat ik het gewoon niet zou kunnen. Ik had het "geluk" dat de ik de keuze kon maken om Bert niet uit de narcose te laten komen.

Kan me dus goed voorstellen dat je twijfelt, nu heb je nog de keuze. Maar je doet dit voor Helion, je maakt een goede keuze. En is het nog wel een keuze, zou het eerlijk zijn om er langer mee te wachten??
Ik weet niet of het voor jou helpt, maar ik heb een brief aan Bert geschreven. Deze brief heb ik voor mezelf gehouden. Ik kon er vrijuit in schrijven, ik hoefde geen rekening te houden dat iemand het overdreven zou vinden. Het helpt mij nog steeds. Als ik de brief terug lees zijn mijn twijfels of ik de goede keuzes heb gemaakt weer weg. Ik weet dan weer dat ik het niet anders of beter voor Bert had kunnen doen. Gaat gepaard met tranen, maar dat lucht op.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:13

Hooi hooi!

Heel veel sterkte Ach gut Die Helion Lovers Baley mijn shet die naast hem stond op de caap vond hem geweldig!

Ik reed toevallig langs op Bert toen jullie aan het shooten waren en k dacht al dat er wat aan de hand was!

Sterkte! Kusje

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:14

Wat je ook beslist morgen.Als je er zelf voor 100% achter staat is het goed.Heel veel sterkte

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:39

Lieve, lieve, lieve Nerdie en Smellie..

Morgen word een K*T dag.. anders kan ik het niet noemen..
Uiteraard ben ik er morgen bij.. En gaan we met zijn allen kei hard zitten huilen.. Vooral omdat heli zo'n enorm bijzonder paard is!! En omdat dit zo niet eerlijk is.. En mocht ik morgen niets nuttigs uit kunnen brengen.. Ik leef met jullie mee.. Dit hebben jullie niet verdiend!!!

Dikke kus,

Nerdie2

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 22:26

Fal dank je wel en bedankt dat je onze steun en toeverlaat bent.ook van Melis xxxx