Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
madelon31 schreef:Ik wil dinsdag als het achter de rug is Donna uit het land halen en aan hem laten ruiken zodat ze weet dat hij niet meer terug komt. Zal ze dat ruiken dat hij dood is? En is het verstandig om dat te doen? Hebben jullie daar ervaring mee?
lisa_pluisje schreef:Waarom laat je geen zenuwsnede uitvoeren?Dan is hij volledig pijnvrij en kun je nog jaren van hem genieten.
Sterkte
Ireen_ schreef:Heel veel sterkte Madelon...Je hebt alles voor hem geprobeerd maar kiest nu voor hem, een betere eigenaar kon Heli zich niet wensen denk ik. Ik zal aan jullie denken dinsdag.
madelon31 schreef:Ik wil dinsdag als het achter de rug is Donna uit het land halen en aan hem laten ruiken zodat ze weet dat hij niet meer terug komt. Zal ze dat ruiken dat hij dood is? En is het verstandig om dat te doen? Hebben jullie daar ervaring mee?
Bij Evita en Tink hebben we dat wel gedaan en ik denk dat dat voor Evita alleen maar goed is geweest. Bij het inslapen van Tink is ze er natuurlijk al bij gebleven, maar daarna hebben we haar er ook nog even bij gelaten. Op een gegeven moment liep Evita zelf weg en ik denk echt dat ze besefte dat Tinkie niet meer leefde en dat ze afscheid heeft genomen. Normaal stond Evita altijd bij het hek in het land te wachten/hinniken als Tink er niet was, maar dat heeft ze na het afscheid nooit meer gedaan. Evita reageerde heel gewoon, heeft haar alleen heel voorzichtig besnuffeld met haar bovenlip.
loontje schreef:Jeetje meis lees het nu pas.
Heel veel sterkte met dit verlies.
Pablo_9 schreef:Ten eerste wil ik je morgen heel veel sterkte wensen. Ik weet uit ervaring dat het een hele moeilijke beslissing is, maar wat bij mij heel erg geholpen heeft is de gedachte dat je het beste voor hebt met je paard. Na 1,5 jaar denk ik nog steeds wel eens "had ik niet dit, had ik niet dat" maar alle oplossingen die omhoog komen zijn altijd meer uitsel voor jezelf. Onthou alle mooie momenten die jullie samen hebben mogen delen en natuurlijk dat hij vanaf morgen geen pijn meer zal hebben! Nogmaals heel veel sterkte, vind het hele moedige en eerlijke beslissing van je!
Marieke_ schreef:Hoi Madelon,
Heel veel sterkte morgen, ook ivm de begrafenis.
Je hebt je keuze wel overwogen en kiest duidelijk voor je paard. De keuzes die je maakt wat betreft Rendec zijn puur voor jezelf en hoe je echt niet te verdedigenHij heeft genoten van zn laatste zomer, met groot plezier, dat heb ik zelf gezien toen hij opeens supersoepel achter de club aanging.
Ik wil nog even zeggen dat ik het altijd heel leuk heb gevonden om voor Helion te zorgen. Echt een toppaard. Zelfs met mn pootje in het gips vertrouwde ik hem nog helemaal.
Lief sinterklaaspaard, binnenkort galopeer je pijnloos voor iedereen uit
Liefs Marieke