[IM] Hoelang duurde het voordat je ergste verdriet voorbij was?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Hoelang duurde het voordat je ergste verdriet voorbij was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:43

Bij mij is het nu 8 jaar geleden, maar elk jaar als de datum er is moet ik er aan terug denken... Vergeten zal ik nooit.

Ik zit nu weer in zo'n periode mijn paard is vrijdag door de dierenarts afkeurd... Hij zal binnen nu en 2 weken ingeslapen moeten worden..

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:03

Bah lucifertje wat een vreselijk vooruitzicht, sterkte!
Bij mij is het morgen een week geleden dat mn meisje is gegaan, is mis haar vreselijk, ik huil nog steeds heel veel om haar en ik denk dat dat nog wel een tijdje gaat duren.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:47

Rens, meis, ik denk aan je! Heel heel erg veel sterkte!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 23:03

Meisje, ik weet niet veel te zeggen eigenlijk.
Alleen dat k aan jullie denk, en dat ik hoop, dat je er idd vrede mee kunt hebben. Je doet iig het beste voor je paardjes Ja

Weet dat mijn pb altijd voor je open staan, indien je daar de behoefte aan hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:15

Ik vind het heel knap dat je de beslissing hebt genomen Meid!

Als ik je een tip mag geven: misschien een idee om nog een mooie fotoshoot te laten doen ter herinnering?

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:45

lucifertje schreef:
Bij mij is het nu 8 jaar geleden, maar elk jaar als de datum er is moet ik er aan terug denken... Vergeten zal ik nooit.

Ik zit nu weer in zo'n periode mijn paard is vrijdag door de dierenarts afkeurd... Hij zal binnen nu en 2 weken ingeslapen moeten worden..

Dat is heel erg vervelend voor je, heel veel sterkte! Ach gut

Het is vandaag precies 4 weken geleden dat Sharon overleden is, soms gaat het wel maar als ik er teveel aan denk (of soms uit het niets) dan voel ik me zo intens verdrietig en heb ik er echt helemaal geen zin meer in.

Renkse, hoe gaat het nu met je?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 00:03

bedankt voor alle lieve reactie's Lachen
Het gaat heel wisselend, het ene moment denk ik er totaal niet aan, vooral als ik druk aan't werk ben maar het andere moment zit ik er helemaal doorheen Verdrietig
het ergste is dat ik nu bij alles denk: "dit is de laatste keer dat ik dit doe met Des"
vandaag de maantjes eraf gehaald omdat ze morgen op de fot gaat en dan denk ik ja ik zal haar nooit meer met lange manen zien, dit is de laatste keer dat ik dit doe etc en dan ben ik echt zooooo verdrietig
Ook iedere keer 's avonds als ik de stal afsluit, sta dan altijd nog even bij haar in de stal en dan tel ik in gedachten af hoeveel avonden dta nog kan...
slaap ook verschrikkelijk slecht, is vaak al licht voor ik in slaap val Scheve mond
Zelfs als ik gewoon rustig ben, maar kom echt niet in slaap.
Gelukkig werk ik van 15.30-23.30 dus is het niet heel erg als ik pas om 5.30 in slaap val maar toch fijn is anders
en ik weet dat het beter is voor des en voor dee maar het is zo ongelofelijk moeilijk Verdrietig

@lucifertje, jij ook héél veel sterkte, ik weet hoe ellendig dat je je nu voelt Ach gut

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 00:13

hm ben nu 39....... dus al 22 jaar

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:44

jeetje renske ik schrik me rot dit te lezen, de geweldige des... ik was ook echt fan van haar...! heel veel sterkte meis met alles... echt ik denk aan je!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 16:45

Dank je Lachen
Net foto's gemaakt en dat was allemaal leuk en gezellig en ging makkelijk, net een paar heeeeele mooie terug gekeken en dan komen die stomme tranen toch weer Verdrietig
moet zo gaan werken dus heb maar niet verder gekeken naar de foto's...
ben echt niet goed in afscheid nemen..

Mieke&Elza thnx OK dan! was gezellig vandmiddag!! Zondag nog een laatste keer foto's maken, met nog wat meer zon hopenlijk!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:08

Jeetje Renske, wat moeilijk voor je zeg Verdrietig
Geniet nog van je beestjes zolang het nog kan, maak lekker veel foto's!!
Heel veel sterkte!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 01:05

een kleine greep uit de 200+ foto's Lachen

desje & ik
Afbeelding

Mieke&Dee
Afbeelding

Elza&des
Afbeelding

en ff crea Knipoog
Afbeelding

desje bewees weer even wat een gouden beestje het ook is, zo als elza er op de laatste foto opzit is ze ook terug naar huis gereden Knipoog
eentje met zo'n geweldig karakter vind ik nooit meer denk ik...

hier staan er nog veel meer Lachen
http://www.mijnalbum.nl/Album=UY6JYBFM

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 01:13

Wauw meis, wat een mooie fotos Ja
Weet je wat ik zo mooi vind? Dat je de verzorgsters ook de kans geeft om afscheid te nemen. Het lijkt me zo moeilijk, om dan telkens weer je verhaal te moeten doen, maar ook heel mooi, om dan mooie herinneringen op te halen.

Geniet nog lekker van de laatste momenten, en als die stomme tranen komen, gewoon laten komen, is beter als het opkroppen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:10

Renske, morgen wordt het mooi foto-weer, zondag bagger, en nat...
xxx

tienus1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:12

Bij mijn eerste pony ben ik eht een jaar kwijt geweest om mijn eerste verdriet te verwerken, bij mijn eerste paard ook wel een dikke anderhalf jaar, nu heb ik weer een pony en nu gaat het weer goed

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 22:09

griebels schreef:
Renske, morgen wordt het mooi foto-weer, zondag bagger, en nat...
xxx

weet ik, maar er moet ook gewerkt worden...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:19

Renske@ Ik wil mijn exuses aanbieden op mijn eerder geplaatste reactie.
Ik heb klakkeloos alleen aan de hand van de titel van het topic een reactie geplaatst, en niet gelezen.......
Resultaat, een ontstellend dom bericht.

Ik wil je dan alsnog heel veel sterkte toewensen, sorry

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 00:15

Maakt niet uit hoor, bij het maken van dit topic was nml nog niet zeker of en wanneer de paarden weg zouden gaan...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 15:58

Heej Rens,

Wat enorm vervelend. Tja hoelang duurt het tot het ergste verdriet voorbij was...?? Bij mij was dat op het moment dat hij weg was, vreemd genoeg eigenlijk. Hoewel ik nu weer met tranen in mijn ogen zit....

Ik vind dat je meer dan alles eraan hebt gedaan en doet om je paarden op de been te houden meer dan een gemiddeld mens inclusief mezelf.

Zoals je weet is ook Casimir op vroege leeftijd (16 jaar) naar de slacht gegaan. Ook ik vroeg me vaak af, wanneer is het genoeg en hoe voelt het nou als ze echt weg zijn? De weg naar de beslissing en de weg naar de dag zijn het moeilijkste, voor mij is daarna alles veel makkelijker geweest. En waarom??? Puur omdat ik wist dat dit de juiste beslissing was, dat het genoeg was, dat hij niet meer wilde en ik niet meer voor hem had kunnen doen en dat hij zich gelukkig mocht prijzen dat ik hem niet zou laten lijden. Ik stond en sta nog altijd 200% achter mijn beslissing en kon er 'vrede' mee hebben.

Orion is toen nog tijden heel down geweest, dat is dan ook wel weer raar om dat mee te maken.

Ik wens je veel sterkte. Ga je zelf mee? Ik heb toen een vriendin mee laten gaan en ben 'savonds 'gewoon' naar huis gegaan met de normale doei en aai. Heb geprobeerd het mezelf niet moeilijker te maken dan dat het was door uren in zijn stal te gaan zitten etc.

Maar voor iedereen is dit weer anders.

Sterkte ermee en we horen het. Ook fijn dat je mooie foto's hebt. Ik heb Casmir toen eind September op de foto laten zetten omdat ik voelde dat hij de winter niet zou doorkomen. Dat was maar goed ook want vlug erna was er geen spatje leven meer in hem en heb ik een maand na de foto's moeten beslissen dat het genoeg was.

Ik kan met een lach terug kijken en ik denk dat dat ook het beste is omdat ze je veel geluk hebben gegeven door de jaren heen.

Ach gut

EDIT: Ik denk wel dat ik me anders zou voelen als het een jong paard zou zijn wat zomaar uit het niks overlijdt/afgemaakt moet worden.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:09

Renske, heel veel sterkte de komende tijd!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 00:33

Bedankt Lachen
@marieke, herinner me jouw vrhaal van Casimir idd ook nog goed, hoop dat het ergste voor mij ook voorbij is als ze straks weg is...

Vanmiddag was Dee'tjes oude baasje hier en ze zei hetzelfde als iedereen die Dee de laatste week heeft gezien, het is voor Dee echt de beste keuze, Dee is zo hard achteruit gegaan en zelfs haar ogen staan dof, voor Dee'tje hoeft het allemaal niet meer zo nodig.
En bij Desje is het heel anders, die is weer helemaal fit en vrolijk, maarja haar beentjes willen niet meer en dat is zo rot en maakt het zo moeilijk Verdrietig

Vanavond stukjes gefilmt, zowel des&dee samen als desje alleen, zelfs haar super herkenbare gehinnik staat er duidelijk op, gelukkig!!
Daarna met Ilona(die ook mee had geholpen met filmen) gezellig uit eten geweest en veel gelachen, maar nu ik weer thuis ben en straks weer een poging tot slapen ga doen voel ik me weer zoooo ongelofelijk klote Verdrietig

Morgen nog 1x foto's&filmpje maken en een klein stukje naar het bos met Desje en dan hoop ik dat ik er vrede mee heb als ze weg is...maak mezelf nu echt hardstikke gek, wil nog vanalles doen maar toch ook weer niet en bij alles denk ik dat het de laatste keer is dat ik het kan doen en dan voel ik me weer zo ellendig...
hoop dat dat onrustige gevoel iig over is als des en dee weg zijn want ik maak mezelf hardstikke gek...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:39

Nogmaals heel heel veel sterkte...

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:00

@Renske: heel veel sterkte!!!

Voor mij is het 9 bijna 10 maanden geleden dat ik mijn beste vriend heb moeten laten inslapen. Ik herken veel in jouw verhaal. Sammy werd in ene erg kreupel, maar ik heb het toch nog een paar dagen aangekeken om te kijken of hij weer zou verbeteren. Ook ik dacht bij alles, dit is de laatste keer dat ik zijn hoeven vet, de laatste keer dat... Dat deed zo'n pijn, helemaal omdat ik voor Sammy probeerde om vrolijk te zijn, terwijl ik dood ging van verdriet.

De dag zelf was ik gelukkig 'rustig' toen hij heen ging. Ik gaf hem zijn lievelingseten en zong zachtjes ons liedje. Erna stortte ik helemaal in. Dit rauwe verdriet duurde bij mij 1 a 2 weken ofzo. Daarna was ik nog wel down. En ik moet zeggen dat ik nooit meer helemaal hetzelfde zal zijn. Ik mis hem gewoon onwijs en dat blijft pijn doen. Paardrijden is ook niet meer hetzelfde. Dat vind ik erg jammer. De band die ik met Sammy had was gewoon erg intens.

Maar ik wil je niet afschrikken. Het leven gaat door, meer mensen hebben een dierbare verloren. De pijn blijft, maar er is mee te leven. Ik kan gewoon gelukkig zijn. Geluk met een klein scherp randje.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:21

@Renske_ Ik zit met tranen in mijn ogen je berichtjes te lezen. Ik heb deze beslissing ook eind april van dit jaar genomen dat het voor mijn paardje ook genoeg is geweest! 6 mei heb ik hem in laten slapen en ik heb ook tegen die datum aan zitten hikken omdat ik wist dat het eraan zat te komen. Ik moet zeggen dat ik het er nog wel moeilijk mee heb. Ik heb momenteel helemaal geen zin om paard te rijden, maar er is ook een soort van 'rust' over mee heen gekomen dat het nu over is. Het zal moeten slijten hou ik mezelf voor. Heel veel sterkte de 26e Ach gut

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:41

Wat een zware beslissing...

Heel veel sterkte toegewenst!