[IM] nachtmerrie compleet... 2 paarden overleden binnen een maand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: nachtmerrie compleet... 2 paarden overleden binnen een maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:02

Ik vind het een beetje vaag. Alle mensen die steun bieden, gaan ook zeuren op de mensen die alleen maar over afrastering beginnen én haar sterkte wensen.
We zeggen toch neit;
Nou en, had je maar beter op je hek gelet, was het nu niet gebeurd.

Nee, dat zeggen we toch niet. Als we dat nou zeiden oke.. Scheve mond

Ik vind het heel erg voor der, en snap dat ze kapot is, en dat ze steun nodig heeft.. Ach gut
Maar wij weten niet hoe het hekwerk er uit ziet, en we weten alleen dat 2 paarden door het hek zijn overleden.

Ach gut
Dus dan ontstaan dit soort dingen.

Nogmaals, veel sterkte..
Plaats anders een foto'tje van hoe het hekwerk eruit ziet. Lachen Dan weten we gelijk of onze reacties kloppend zijn of niet.

Ach gut

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:33

Goofke zal zelf wel reageren als ze weer online is maar om alle discussies over de hekken voorgoed uit de wereld te helpen: het zijn metalen hekken met horizontale spijlen. Alles aan de hekken is rond. Je ziet dit soort hekken overal. Ik heb precies dezelfde hekken om mijn bak af te sluiten. Helaas is Zenn vandaag tijdens het opdoen van het hek vol op de zijkant gelopen. Dit was met geen enkel soort hek te voorkomen geweest.

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:36

bedankt voor jullie reacties!
vind niet echt dat ik me moet verdedigen, maar okay...
op laatste foto in mijn profiel zien jullie Zenn in de bak, ook met de omheining, zo zie t de hele bak eruit. Zijn dus 2 hekken (niet op de foto), ijzeren geraamte, verder heel normaal zoals Pendrag t beschrijft...
De paarden zijn dus ieder op een ander hek overleden en elk door een andere oorzaak...
Snap best dat jullie t vreemd vinden en weet ook wel dat jullie het goed bedoelen, maar neem van mij aan dat het hier veilig is. Vind ook wel dat wanneer er verschillende mensen zijn die ook zeggen dat het hier goed is jullie dat best wel mogen aannemen...
Maar dat is mijn mening natuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:38

Ik wilde er niet op terug komen, maar in je profiel staan ook dingen waar ik mijn paard nooit zou zetten

Een kraan, schapengaas.
Maar als iedereen zegt dat het bij jou veilig is, dan zal het wel. Lachen

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:46

@runningkawa: dat is voor het huis. Beide paarden zijn achter het huis in de bak verongelukt. En dat is echt wel veilig hoor. Hoe je ook denkt over een kraan of schapengaas, met de omheining en de hekken rond de bak is echt niets mis.

@Goofke: ik kan me voorstellen dat jij geen zin hebt om je hier tegen iedereen te moeten verdedigen. Vooral omdat het echt niet nodig is. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik me er mee bemoei. Ik vind het nl. echt onzin dat hier zo over veiligheid wordt gezeurd terwijl mensen die de situatie kennen duidelijk aangeven dat met de omheining rond jullie bak helemaal niets mis is. Hou je taai meid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:51

Toch staan daar ook paarden...

Daar zet je een paard gewoon niet in, dan denk je op dat moment niet aan veiligheid en dan is de conclusie, misschien nu onterecht, wel snel getrokken dat het overal zo'n onveilige bedoeling is en baasje het niet zo nauw neemt wat dat betreft.
Maar is dat dan niet logisch die redenatie bij zulke enge dingen elders op de plaats?
Zou je dat zelf dan ook niet denken als je dat van een ander las?

Nogmaals ik wil dit niet in dit topic heb al eerder gezegt, liever per pb.

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:59

Bedankt Pendrag! Vind het inderdaad een beetje dubbel, lijkt wel of mensen graag iets willen opzoeken?
Maar okay, als zij dat graag willen moeten zij dat maar denken, jullie weten inderdaad hoe en wat en vind jullie reacties dan ook heel erg lief!
Lijk wel gek maar heb nog een foto gevonden waar Zenn voor het hek staat, deze stond dus open en is hij recht op gelopen....
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZLJVHDWY
Voor in het weiland stonden idd andere dingen, maar daar was wel een draad om gespannen zodat de paarden er niet bij in de buurt konden komen (niet te zien op de foto). Dit zal echter ook wel weer onveilig zijn, maar hier is nooit iets gebeurd...

Hierna besteed ik liever ook geen tijd meer aan of het bij ons nu veilig is of niet. Mensen die het hier gezien hebben vinden allemaal van wel, blijf je toch twijvelen of wij wel met verstand paarden houden pb dan graag even....
Laatst bijgewerkt door Goofke op 29-04-07 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:00

Natuurlijk is het logisch als je dat leest!
Alleen ik vind de manier waarop je reageert gewoon nièt leuk voor Margot!
Ik weet dat je het niet bot bedoeld, maar hoe denk je dat ze zich voelt? Zo bouwt ze alleen maar een schuldgevoel op!
Hun hebben voor zover ik weet, nooit eerder problemen met die kraan enz. gehad, en ze verdiend het gewoon niet dat dit nu gebeurt!
En voor de rest sluit ik me volledig aan bij Pendrag

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:01

boh, dit is verschikkelijk.
heel veel sterkte.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:07

Wat erg om in zo'n korte tijd 2 paarden te verliezen. En dan ook nog allebei door een gewoon stom ongeluk. Ik hoop dat je in de toekomst meer geluk zult hebben met je paarden.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:09

@Goofke...2 ongelukken meis...hele domme verdrietige pech...niet meer niet minder!
Mensen die jullie erf niet kennen komen met kritiek/aanmerkingen en medeleven.....mensen die jullie erf wel kennen komen enkel met medeleven en hebben geen kritiek/aanmerkingen... dus conclusie voor jezelf ?????? Ach gut

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:12

Meid toch.. wat verschrikkelijk om zo 2 paarden kwijt te raken.. Ik ben Zhivago (zie onderaan in mijn profiel, staat link van topic) ook kwijt geraakt door een stom ongeluk met een hek.. Het is vreselijk.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Je mag me altijd pben.. Ach gut

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:18

Ooh wat versrikkelijk!! Héééél erg veel sterkte..! Ach gut Hopelijk vind je de moed nog om opnieuw te beginnen.. Ach gut

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:32

Jemig, wat een drama, woorden schieten gewoon te kort. Je bent nog niet eens in 'rustiger vaarwater' gekomen wat betreft je gevoelens met Rwanda en dan gebeurt je dit... Verdrietig

Heel veel sterkte gewenst in deze vreselijk moeilijke periode. En laat je niet gek maken. Zo op de foto ziet het hek eruit als een veilig hek en hoewel je dit in je ergste nachtmerries nog niet eens voor de geest kan en wil halen, gebeurt het bij jullie nu. Dat is pech, pech en nog eens pech, wat je niemand toewenst. Ik hoop dat jullie de kracht kunnen vinden om na een tijdje toch met een rustige blik terug te kunnen kijken op Rwanda en Zenn... twee prachtige, te jong gestorven paarden... Vriendjes zijn?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 08:16

Moderatoropmerking:
Graag in dit topic geen verdere discussie over het hekwerk. Dat kan via PB of elders op Bokt, hier is alles nu wel gezegd. IM is daar niet de beste plaats voor. Alvast bedankt.

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 09:57

Bedankt allemaal!
Doet me nu wel goed dit allemaal te lezen... (mijn moeder stelt jullie reacties ook erg op prijs)
Het is nu inderdaad zo vreemd en zo onwerkelijk, hoe kan het nou mogelijk zijn dat dit ons zo snel achter elkaar gebeurd, en dan ook gelijk fataal!
Maar jah, je zult zoiets nooit weten... Toeval weet ik alleen ni meer...

Toekomst wordt inderdaad even moeilijk, na Rwanda begonnen we voorzichtig toch een beetje te plannen, want jah, zoiets zou ons nooit meer overkomen... (zij was verzekerd en daarvan hebben we Zenn ongeveer kunnen kopen)
Maar na Zenn weet ik het allemaal even niet meer.... Linda is kreupel en Sam is onder het zadel niet te rijden, t wordt ook niet makkelijker gemaakt Verdrietig

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:26

Nee meid, het zit je (jullie) echt niet mee Ach gut . Vanochtend toen ik wakker werd hoopte ik dat het een nare droom was, maar helaas het is de werkelijkheid. Ik blijf hopen dat dit toch echt het laatste narigheid is. Kon ik maar wat voor je doen, het is een erg machteloos gevoel.....

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:30

Jeetje Margot .. Dit kan toch niet waar zijn wat een drama zeg
Inderdaad zoveel ellende, in zo'n korte tijd ..
Ik wens jullie heel erg veel sterkte !

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:47

Dit is echt een hele vervelende situatie. En dan ook nog eens twee maal in zo een korte tijd. Je zal het op dit moment vast zwaar hebben en ik denk dat het wel even duurt voordat je over de angst dat er misschien iets gaat gebeuren heen bent. heel veel sterkte meid.

Toch wil ik ook even reageren op de negatieve sfeer die in dit topic terecht is gekomen. Ik vond de eerste bladzijde juist heel vriendelijk: mensen toonden hun begrip maar zijn ook erg geinteresseerd in hoe het ongeluk is geprobeerd. ze proberen dit uit te vissen en tips aan te dragen maar dit wordt door sommige verkeerd opgevat .. erg jammer. (ik dacht op de eerste pagina: jippie eindelijk een topic dat positief blijft.. jammer toch).

Over de situatie.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe het gebeurd is. Uit de reacties van mensen die de omgeving kennen heb ik af kunnen leiden dat het wel degelijk veilig is.

Misschien is het dan wel een idee om de manier waarop de paarden naar de wei gebracht worden aan te passen. (zeker weten dat de hekken goed open zijn voordat de paarden losgelaten worden). Of indien je niet teveel paarden hebt de paarden eerst aan de hand door de bak te begeleide en daarna pas loslaten? Maar ja.,. nogmaals ik ken de situatie niet..

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 17:01

het is idd ook moeilijk uit te leggen. We hebben / hadden 3 paarden, en laten deze al jaren op dezelfde manier naar buiten. Met de nieuwe hebben we eerst aan de hand gedaan, die heeft nog niet los naar buiten gelopen. Maar hier ging het ook nooit fout en stonden de hekken wageweid open en konden ze er niet langs. Dit is in de bak zelf fout gegaan. Ze kunnen dan altijd in de bak en in de wei lopen. Met het rennen naar de wei zag hij waarschijnlijk het hek over het hoofd door zijn enthousiasme (en misschien de zon) en botste er daardoor fataal op...

Kan moeilijk hele tekeningen maken over hoe het er precies uit ziet en daar krijg is de paardjes ook niet mee terug. We zijn altijd heel erg voorzichtig en hebben het beste met de paarden voor....

Ik hou t op domme pech, en het is inderdaad heel erg toevallig dat het zo vlak achter elkaar moest gebeuren Verdrietig

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:44

Margot, gelukkig weet je zelf best dat jullie altijd het beste voor hebben met de paarden en de andere dieren! (Hoeveel tijd, energie en liefde jullie wel niet in die paarden stoppen.)

Meid als ik iets voor je kan doen, al is het alleen een luisterend oor bieden dan hoor ik het graag! Dikke knuffel!!!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:47

Pffff verschrikkelijk zeg! Heel veel sterkte de komende tijd.

Ik ga me overigens niet mengen in de discussie die in dit topic loopt aangezien dat dat de opzet van dit topic niet was. De ts geeft duidelijk aan om het van zich af te schrijven en daarbij is het natuurlijk hardstikke fijn als je steun krijgt van medebokkers. Om haar nu te wijzen op de omheining oid heeft in mijn ogen weinig zin..

Sterkte..

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:59

Verschrikkelijk.. Huilen
Het zal je maar gebeuren, echt waar.. Pff! Heb hier geen woorden voor.

Een ongeluk zit in een klein hoekje blijkt maar weer..
Jammer genoeg moesten het voor jouw 2 ongelukken zijn

Echt oneerlijk..

Sterkte, echt onwijs veel sterkte

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:43

Je hebt een PB.
Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit dubbele verlies.
Ik wens je alle kracht toe om dit verlies een plekje te geven.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:49

Hey Margot,
Heb het nog een paar keer weer teruggelezen je verhaal en vind het nog steeds zo onwerkelijk. Wil jullie nogmaals heel veel sterkte wensen ook namens Joost en m'n ouders. Iedereen is er echt heel erg van geschrokken. Een dikke knuffel !