[IM] Tommy de shetlandpony is er niet meer..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Reneee

Re: Tommy de shetlandpony is er niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:18

Ben het eens met Matsjo ,, Paarden zijn nou enmaal slim!!
of je nou wat er aan doet of niet !!
en het kan elke paard over komen ok al ben je aan de wandel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:39

Wat vreselijk! Verdrietig

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:41

Hoe hart reed hij dan precies?
En hoe hart mag je daar Lachen
Nog een keer onweis veel sterkte

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:37

heey anita,
ik hoorde het smorgens van Magriet dat Tommy nog niet terug was,
toen ik smiddags terug kwam hoorde ik het van corine,
wat een shock hee!

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 08:11

_anton_love_ schreef:

Aan de dikke remsporen was te zien dat ie te harD reedt omdat als je normale snelheid rij kan je nog afremmen, maar hoe harder je rijdt hoe groter de remweg, en dat zag je ook duidelijk. En hoe hard je daar mag weet ik niet, maar toen de eigenaresse doorhad dat er iets was gebeurd ging ze meteen naar buiten en op de fiets langs de weg fietsen en toen kwam hij ook nog keihard langs en weer keihard langs, zonder op te letten of er nog iemand op de weg was. Voor het zelfde geld liep Luna nog over de weg heen. En de eigenaresse moest al aan de kant gaan als ze niet omver wilde gereden worden. Er is heus aan gedacht om het beter dicht te doen. En denk je echt dat de eigenaresse er geen verdriet aan heeft?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:04

Omdat je alleen een topic mag openen op [IM] als het een eigen paard betreft, of als je duidelijke toestemming hebt van de eigenaar, gaat dit topic (tijdelijk) op slot.
Mocht het zo zijn dat jullie wel toestemming hebben (gekregen) dan mogen jullie bericht sturen en dan gaat het terug open. Lachen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:34

Er is toestemming gekomen dus het topic gaat weer open.

Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:38

_anton_love_ schreef:

Je mag daar maar 50 !!,,
dus dan zul je echt wel zien dat daar iets loopt hoor,,
3 uur snacht's ofzo was het gebeurd dus misschien was die man wel dronke(daardoor worden ook je reactie vertraagd) en het is een sluip weggetje want op de middenweg staat meestal wel politie en dan gaan ze de veenhuizerweg en dan gaan ze echt dik hard die gastren zijn echt dom ! en foqing STOM!!!,,

Einam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:53

Reneee schreef:
Je mag daar maar 50 !!,,
3 uur snacht's ofzo was het gebeurd dus misschien was die man wel dronke(daardoor worden ook je reactie vertraagd) en het is een sluip weggetje want op de middenweg staat meestal wel politie en dan gaan ze de veenhuizerweg en dan gaan ze echt dik hard die gastren zijn echt dom ! en foqing STOM!!!,,

Jij rijdt duidelijk zelf géén auto....
Om 3 uur 's nachts ik het donker en de pony was ook nog eens zwart.

Tuurlijk zal hij te hard hebben gereden, maar met 50 km in het uur kan zoiets óók gewoon gebeuren.
Punt is en blijft gewoon dat je als automobilist gewoon geen pony op de weg verwacht.
Maar goed daar is al genoeg over gezegd.

De eigenaar van de pony is minstens zo schuldig als deze automobilist, maar blijkbaar is dat voor de betrokkenen hier moeilijk in te zien.

Nogmaals sterkte, maar bekijk het geheel aub niet te eenzijdig.

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:10

Ja dat is wel waar het kan ook gebeuren dat hij zo hart reed!
maar hebben jullie dan niks meer gehoort van die man?
Jullie moeten tog allemaal dingen doen enzo en die man moet er tog bij zijn kan je tog achterhalen of hij dronken was of iets anders op had! ?

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 17:44

Dat is niet te acherhalen. Ze zijn wel bezig met de verzekeringen maar die man doet allemaal vaag. De auto van hem staat in de straat bij de eigenaresse's vriend zusje. En hij beweert dat er vanalles mis is, terwijl alleen 1 spiegel kapot is. Maar goed, ik had dit topic niet geopend om te discusseren wiens schuld het nu is. Ik vind het een beetje banketstaaf dat mensen daarover beginnen daar zitten we niet op te wachten.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:47

Precies dat wilde ik ook net typen.
Het gaat er niet om of die auto wel of niet te hard heeft gereden of dat
het hek wel of niet beter afgesloten had moeten zijn...

Het gaat erom dat het gebeurd is en het niet terug te draaien is anders had
de eigenaresse dat wel zo gedaan om dit te voorkomen.

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:57

Ja tog Knipoog
Het is gewoon onweis erg wat er is gebeurtt!!!

Cartouchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:22

owhh wat erg toch, ik heb zo iets ombegrijpbaars ook een keer meegemaakt. Het is zo erg ik weet jammer genoeg hoe het voelt..
Én natúúrlíjk héél véél stérkté Xx.

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:32

krijg tranen in mun ogen als ik dit verhaal lees heel veel sterkte

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:35

Wat een vreselijk ongeluk zeg, heel veel sterkte ermee, verschrikkelijk om zo een dier te verliezen.

Maar ik wil hier toch wel even op ingaan, hoe erg het ook is voor alle betrokkenen, ik vind het namelijk ook totaal niet gepast hoe de automobilist hier afgeschilderd wordt.
Reneee schreef:
Je mag daar maar 50 !!,,

Je rijd inderdaad duidelijk zelf geen auto. Met 50 km per uur bovenop je rem staan laat een behoorlijk remspoor achter, en als een pony ineens de weg oprent zie je hem nooit op tijd aankomen en rem je het ook met 50 niet aan....
Mijn ouders hebben jaren geleden een jongen van 15 doodgereden, ook midden in de nacht, reed zonder licht op een brommer en kwam ineens de weg over. Mijn vader reed echt 50, is ook uitgewezen door onderzoek. Ze hebben hem nooit aan zien komen, hadden het nooit aan kunnen remmen en wisten ook niet wat ze geraakt hadden tot ze uitstapten.

Dat de automobilist 2x langsgereden is nog lijkt mij erop wijzen dat hij nog is gaan zoeken wat hij aangereden had, en dat hij daarna ook nog langs het politiebureau gaat lijkt me er ook niet op wijzen dat het hem niets interesseerde. En hij zal dan al helemaal niet dronken geweest zijn, dronken mensen die autorijden stappen niet zomaar een politiebureau binnen.

Nogmaals, vreselijk wat er gebeurd is, maar het lijkt me hier niet dat je wat grove schuld van 1 of beide kanten kunt spreken, wel van een vreselijk ongeluk, waarmee ik jullie nogmaals heel veel strekte wens.

Einam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:38

Supertje schreef:
Mijn ouders hebben jaren geleden een jongen van 15 doodgereden, ook midden in de nacht, reed zonder licht op een brommer en kwam ineens de weg over. Mijn vader reed echt 50, is ook uitgewezen door onderzoek. Ze hebben hem nooit aan zien komen, hadden het nooit aan kunnen remmen en wisten ook niet wat ze geraakt hadden tot ze uitstapten.

Helemaal mee eens supertje ik stoor mij ook mateloos aan hoe de automobilist hier te kijk gezet wordt.
Maar jeetje wat een vreselijke ervaring moet dat voor je ouders zijn geweest.....

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:45

En hoeveel begrip zou JIJ voor de automobilist hebben als iets waar je heel veel van houdt daar hem wordt doodgereden? Lachen

Einam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:17

Matsjo schreef:
En hoeveel begrip zou JIJ voor de automobilist hebben als iets waar je heel veel van houdt daar hem wordt doodgereden? Lachen

Ik kan het in ieder geval van beide kanten bekijken Lachen
Zeg toch ook niet dat ze die automobilist de hemel in hoeft te prijzen, maar voor hem is het óók een ONGELUK. Hij heeft die pony toch ook niet voor de lol aangereden?
Geloof me je schrikt je werkelijk een ongeluk als je iets voor je auto krijgt.

Zelf heb ik een ree voor de auto gehad, maar mijn hemel ik heb nog jaren later een enorme schrik reactie gehad als ik ook maar een blaadje over de weg zag waaien. Echt levensgevaarlijk want ik was in staat zomaar een ruk aan het stuur te geven, puur uit schrik reactie.

Daarom lijkt me het ook zo verschrikkelijk wat de ouders van Supertje hebben meegemaakt!

Maar goed ik wens nogmaals iedereen veel sterkte met dit ongeluk. Ach gut

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 00:50

Aniita schreef:
Maar goed, ik had dit topic niet geopend om te discusseren wiens schuld het nu is. Ik vind het een beetje banketstaaf dat mensen daarover beginnen daar zitten we niet op te wachten.

Misschien had je dan beter zelf ook niet in je beginpost moeten doen alsof de bestuurder het had kunnen voorkomen en hem geen idioot moeten noemen.
Door dit soort uitspraken krijg je zulke discussies.

Als je ooit zelf auto gaat rijden zul je begrijpen dat je met 50 km per uur echt niet altijd op tijd kunt remmen in zo'n situatie en aangezien de eigenaar gelijk aangifte heeft gedaan en ook nog moeite om uit te zoeken wat hij heeft aangereden denk ik dat hij er zelf ook behoorlijk van is geschrokken.
En aan de remsporen kan een leek echt niet zien of iemand te hard gereden heeft, dat kan alleen na nauwkeurig onderzoek. Remsporen lijken al vrij snel lang en geven al gauw de indruk dat iemand te hard heeft gereden.
Bovendien zegt het niets over het feit wat er met je pony is gebeurd, er zijn paarden doodgegaan die tegen een stilstaande auto aanliepen.

Ik snap dat je heel verdrietig bent en daardoor al gauw een schuldige aanwijst omdat je toch graag een antwoord op het waarom wilt hebben.
Maar je kunt niet zomaar iemand beschuldigen.
Stel dat het andersom geweest was en de man was om het leven gekomen door dit ongeluk?
Dan had de eigenaresse een groot probleem gehad.

Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit drama.

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 09:12

ThePast03 schreef:
Misschien had je dan beter zelf ook niet in je beginpost moeten doen alsof de bestuurder het had kunnen voorkomen en hem geen idioot moeten noemen.
Door dit soort uitspraken krijg je zulke discussies.

Nu neem ik mijn woorden niet terug, want wat er ook gezegt wordt, ik blijf het een idioot vinden. Ik vind gewoon als je iets aanrijdt en je merkt dat, dat je dan niet kan maken om nog 2 keer heen en weer te crossen als een gek. Stel het diertje lag nog op de weg reed ie keihard weg en toen weer terug. Dan zag ie ook te laat dat er iets op de weg lag, en net wat ik al vaker heb gezegt, de eigenaresse reed ook met haar fietsje langs de weg en die moest ook op een erf gaan staan om niet plat gereden te worden. De eigenaresse slaapt met de raam naar de weg toe en die hoorde alles met haar vriend en ze hebben de de klap gehoord, hoefgetrappel en een wegrijdende auto. Van deuren openslaan is niets gehoord. Nu zal dat waarschijnlijk wel kunnen maar dat hoor je anders wel. En ik blijf bij mijn standpunten. We zitten na een groot verlies niet te wachten om allemaal discussies en welke uitspraken we beter kunnen gebruiken.

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:10

Ja laten we hier nou maar geen discusies over maken!
Zouden jullie ook niet leuk vinden denk ik?
Het is gewoon gebeurt klaar!
Dit kan gewoon iedereen gebeuren!

Lachen Lachen Lachen

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:16

Heel veel sterkte met dit verlies Ach gut

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:19

Veel sterkte meiden, vreselijk zeg. Goed ook dat je even rustig met Renee gaan praten bent.

Maar dan even nog dit: Verbeter de weide ietswat, wie weet gebeurt dit ook met Luna en dat wensen we jullie al helemaal niet meer toe

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:28

Wat klinkt mij dat bekend in de ooren! Bij mij is het precies hetzelfde gegaan met mijn verzorgshetties..:'( Ik kan begrijpen hoe je je voelt! het is zo vreselijk om mee te maken! Ik leef heel erg met je mee meid! Heel veel sterkte in iedergeval!
Kus