Simba net dood gevonden, opgehangen

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47565
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:11

jee nou dit was dus wel een erg harde les zeg Ach gut

heb het zelf in het verleden wel meegemaakt dat paarden zichzelf ophingen aan halsters maar dat gebeurde altijd als ik er bij was, dus op elke stalling weer kwamen ze er achter dat die dingen af moeten.

maar niet alleen op stal moeten ze af, een halster is alleen bedoeld om je paard aan te vervoeren.in de wei ook afdoen!!
zal je vertellen waarom:

ik stond er zelf bij,mijn paard had jeuk aan zijn kaak, krabt met een achterhoef hoe ze dat zo mooi kunnen doen op zijn kaak.

langzaam zie ik zijn hoef onder het halster glijden...paard schrikt en valt om doordat zijn hoef achter het halster raakt en in totale paniek. godzijdank waren we erbij,maar had er ook niet aan moeten denken wat er had kunnen gebeuren...
dus alleen om als je met je dier gaat lopen.

meid heel veel sterkte.....

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:12

Sterkte meid, bij mij gaan ze dus voortaan in de paddock ook af!!!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25588
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 14:12

het gebeurd op heel veel plaatsen, halster om in stal, en op wei zijn er nog meer die halster omlaten.
Ik heb harde les gehad, er helaas is er een paard bij gestorven, maar wil nu anderen laten weten dat echt gevaarlijk is, ook op de wei, of als het paardje dat gewend is.
Mss dom om te denken, maar dacht dat voornamelijk bij jonge paarden gebeurde, ook op e wei, met krabben erachter blijven hangen ed.
Zelfs bij rustige oudere paarden gebeurd het, die elke dag halster omhebben op stal en in wei....
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 17-03-07 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:13

het is nu eenmaal een fout, en heb nog nooit slimme fouten gezien. Zo een dingen gebeuren nu eenmaal harde les spijtig genoeg

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:14

Sterkte ermee, op je verjaardag ook nog Scheve mond

Maar dit is dus de reden waarom ik liever niet op een stal sta met 'wisseldiensten' kwa binnenhalen.

Je hebt als buitenstaander zoveel verantwoordelijkheid voor andermans paarden, dit keer is het jou niet expres overkomen, maar er zal er maar 1 bij zitten die nog meer haast heeft of bang is voor andermans paard, of of..
Jij zit nu met een enorm schuldgevoel ook tegenover de eigenaar omdat er geen duidelijke regels waren.

Blijkbaar is er ook helemaal geen na-controle op stal, dat de staleigenaar nog even de laatste ronde doet voordat alles afgesloten wordt...
Er zijn veel stallen die het zo doen hoor, maar mijn ding is het niet Bloos

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:15

Lynn_Nikita schreef:
Wij hebben de paarden al jarenlang daar stan , en zijn nooit duidelijke afspraken gemaakt over wel of niet afdoen van halsters. Als je halster koopt staat er ook niet bij, dat gevaarlijk kan zijn, ik wil proberen om dat onder de aandacht te brengen nu.


Daar zal ik mijn steentje ana bijdragen in de winkel.
Dit is ook de reden waarom ik zo graag vliegenmaskers verkoop, veel liever als een vliegenfrontdeel omdat de paarden dan met halster het land op moeten.

Lynn_Nikita

Berichten: 25588
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 14:17

dankje charlotte. echt fijn
De staleigenaar verhuurd alleen de stallen, en kijkt soms wel, maar is echt zelfverzorging waar ik sta. We doen om en om de paarden binnen en buiten zetten
maar zelfs als staleigenaar was gekomen, kon het erna of ervoor wel gebeurd zijn. Elke dag is er min. 3 keer iemand daar.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 17-03-07 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:17

Heel veel sterke meid, lijkt me echt verschrikkelijk!

Het is gewoon niet overal gebruikelijk om halsters in stal af te halen.. laat het vanaf nu een les zijn om het wel te doen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:23

Wat vreselijk!!! Helaas is het bij ons op stal de gewoonte de halsters om te laten... al laat ik mijn merrie het halster af.

In het land mogen de halsters ook niet af... daar baal ik wel van. Al helemaal als je dan dit verhaal leest Boos!

Heel veel sterkte Lynn_Nikita!!!

paardencoach
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Cuijk

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:24

Wat vreselijk om een paard zo te moeten vinden...sterkte en je schuldgevoel moet slijten....

Born2BCrazy

Berichten: 3953
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:36

wow..wat erg dit zeg!
Vooral voor het paard, maar ook voor Lynn en de eigenaar Ach gut
Zou jezelf idd ook niks (proberen) te verwijten..Het is een foutje, die helaas het paard fataal is geworden..Gelukkig dat de eigenaar je niks verwijt..Lijkt me wel een geruststelling..

Gelukkig hebben wij de paarden op stal nooit een halster om, maar in de wei wel..misschien toch ook maar niet in de wei..al hoewel, sommige laten zich niet echt vangen..
Maar het maakt ook wel uit hoe strak/los een halster zit lijkt me? Die van mij zit nl. vrij strak en daar pas echt geen hoef tussen!

Maar dan nog..geen fijn idee als je je paard zo aantreft op stal.. Verdrietig
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ie zich dan opgehangen heeft..? Zie het niet echt voor me..
Misschien niet helemaal gepast om dit te vragen..? sorry Bloos

Heel veel sterkte de komende tijd Lynn.. Ach gut

Lynn_Nikita

Berichten: 25588
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 14:40

ja, ik heb ook 2 die moeilijk doen met halster omdoen in stal, en zich moeilijk laten vangen. Misschien ook een reden waarom ik ze meestal omlaat.
Wel lette ik erop dat niks uitstak in stal, waar ze aan konden blijven hangen, en halster niet te los zaten. ook in wei liep ik regelmatig door, kijken of niet iets los zat, ofiets waar ze aan konden verwonden
maar zo zie je maar.... kan altijd nog wat gebeuren

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:43

Adriana schreef:
Wat vreselijk!!! Helaas is het bij ons op stal de gewoonte de halsters om te laten... al laat ik mijn merrie het halster af.

In het land mogen de halsters ook niet af... daar baal ik wel van. Al helemaal als je dan dit verhaal leest Boos!

Heel veel sterkte Lynn_Nikita!!!

Hier ook niet, Op stal gaan ze af. Dat is een regel.
In de padock blijven ze aan, maar de padock staat recht voor hun huis, en voor het hek hangt een schokdraad, dat de paarden er niet over kunnen gaan hangen.
Maar in de wei gaan ze dus niet af, vaak halen zij mijn paard binnen. En ik baal hier na dit verhaal ook echt van..

Veel sterkte Lynn, het lijkt me inderdaad een geruststelling dat de eigenaares je niet nog meer schuldgevoelens heeft..
Ik volg je andere topic ook.. Vriendjes zijn?

Born2BCrazy

Berichten: 3953
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:46

ja idd..
ze hebben ook zo maar wat...
Er kan áltijd wat gebeuren..maar ja..het blijft gewoon een stom ongeluk..

Je zal wel blijven malen over had ik maar, had ik maar..
Maar het is nou eenmaal gebeurd..al zal het moeilijk zijn om dit te laten rusten..
Harde les Ach gut té hard ..maar ja..dít laat je je paarden dus niet nog een x gebeuren lijkt me..en waarschuwt anderen voor de gevaren..
goed dat je er ondanks je verdriet zo mee bezig bent om anderen te waarschuwen! Ja

*Kijkt ook even in je andere topic* Vriendjes zijn?

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:47

dit is nou waarom ik altijd halsters af doe..
het is gebeurd en je kunt er niks meer aan doen...

Lynn_Nikita

Berichten: 25588
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 14:51

elk topic bedoelen jullie? van paloma?

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:54

wat een vreselijke pech. halsters kunnen idd levensgevaarlijk zijn. Maar ook levens redden..... Op stal af, prima! Maar in het land af heb ik moeite mee. Wij wonen hier langs een drukke weg en de afrastering is echt in orde, maar het kan gebeuren dat er door iets raars (bv een parachutist in het land........ echt gebeurd) de beesten zo schrikken dat ze toch door de draaden vliegen en op de weg komen. In het land heb ik graag de halsters om, om ze bij paniek snel een halstertouw aan te kunnen klikken en mee te nemen, of om ze makkelijker te vangen als ze toch een keer ontsnappen. Maar hier gaan ze met licht naar butien en ook met licht weer naar binnen, dus is er altijd wel iemand die het zou zien als er iets raars aan de hand is.

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:55

Jeetje, wat erg! Heel veel sterkte!
Je kunt jezelf niks verwijten hoor!
Ik heb zelf ooit een halster om, maar ik ben wel soms bang dat er brand is ofzo. En om dan een paard naar buiten te halen zonder halster...Dus alles heeft zijn voor- en nadelen.

toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:02

Wat verschrikkelijk zeg. Als het bij jullie op stal normaal werd geacht halsters om te laten kun je daar moeilijk jezelf de schuld van geven. Goed van je om het hier op bokt te zetten, want het is een les voor iedereen.

Bokkiej

Berichten: 6322
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: Friesland, Aldeboarn

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:04

Ik ben blij voor je dat de eigenaresse niet boos op je is.
En een ongeluk zit in een klein hoekje. Verdrietig
Heel veel sterkte meid! en het is jou schuld niet.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:09

Heel veel sterkte..

femiaans

Berichten: 1020
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: Eemnes

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:10

Ik ben altijd wel één van de eerste die roept dat iets niet kan, of probeer iemand duidelijk te maken dat ze verkeerd bezig zijn. Maar ik jouw geval zou ik je schuldgevoel laten varen. Op elke stal sluipt een automatisme, en meestal moet er eerst wat gebeuren voor de regels veranderen. Er is jou nooit verteld dat je de halsters af MOEST doen, je hebt dus niets nagelaten.Zeker niet omdat je duidelijk aangeeft dat je er normaal gesproken wél op let. Het is héél erg voor het paard, de eigenaresse en voor jou.Maar waarschijnlijk overkomt je dit nooit meer.Soms is de leerschool heel hard. ( En voor ieder die hun afkeuring uitspreekt, hebben we allemaal wel eens niet iets gedaan waar we achteraf zelf inzagen dat we het beter niet konden doen?( Dit met uitzondering van verwaarlozing of onthouden van medische zorg, dit naar aanleiding van eerdere en vermoedelijke toekomstige uitspraken van mij Cool ))
Verder rest me te zeggen, veel sterkte, en laat je niets aanpraten!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:20

jeetje wat een verhaal en idd wat een geluk dat de eigaar niet kwaad is, weet niet hoe ik gereageerd zou hebben maar heel veel sterkte voor jou en de eigenaar

Zeebries

Berichten: 2394
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: België

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:22

Jeetje wat een verhaal. Veel sterkte, ik heb het zelf ook eens meegemaakt, niet fijn .

Ann_l0ves_fe

Berichten: 2070
Geregistreerd: 18-07-06
Woonplaats: Schagen

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:23

Wat erg voor je! En voor de eigenaar, maar het je moet jezelf niet de schuld geven hoor! Ach gut